Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOtazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém.

10.07.2019 14:25

Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Caute chcel by som sa nieco opytat respektive si to ujasnit.
Mozno pre viacerych banalna vec ale mne to dlho vrtalo v hlave a vela takychto ''zakladnych'' info je paradoxne tazsie najst nez nejake zlozite veci lebo sa nejak asi vsade predpoklada ze to kazdy vie alebo mu to niekto povie ale mne to jaksi nema kto povedat...k veci...

Hladal som info k tomu ako funguje nadrz/rezerva na mojej motorke Honda hornet rok vyroby 2003. Nadrz ma 17 litrov z toho teraz narychlo neviem 3/4 litre su rezerva. Motorka ma taky kohutik na prepinanie nalavo pod nadrzou ON OFF a RES . Nasiel som nejake info vseobecne ku nadrziam na nete takze ak som spravne pochopil tak rezerva nie je nijak fzyicky oddelena od zvysku nadrze. Idem tam teda len o to cez ktoru hadicku ide benzin z nadrze prec? Ak to chapem spravne tak ten ''hlavny'' vyvod je vyssie teda z neho ide v rezime ON benzin a ako sa mina palivo v nadrzi tak ked hladina dojde po tento vyvod tak prestane ist benzin. K tomu mam nejake otazky. Povedzme ze som sa pozabudol alebo mal vyssiu spotrebu a dojdem k tomuto ''rezervnemu'' bodu ako prudko sa to prejavi pri jazde? Povedzme ze este aj mam dost benzinu len naklopim pri jazde motorku a benzin nepojde do hadicky. Prejavi sa to najprv nejakym cukanim alebo to proste instantne zdochne? Nemoze sa tym nieco posrat na motorke ak to ''nasaje vzduch'' alebo ako to povedat? Moze byt to cuknutie/zdochnutie motorky povedzme dost razantne na to aby ma to ako zaciatocnika niekde v zakrute zhodilo z motorky?

Dalsia vec v podstate jediny vynam takejto ''rezervy'' vidim v tom ze zistim ze mi dochadza benzin ale bolo by to dost neprijemne zistit zdochnutim motorky niekde v zakrute... preto dalsia vec ktoru som sa chcel spytat tie dva vyvodu co idu z nadrze halvny aj rezervny oni su rovnake? Respektive mozem nejak nieco posrat tym zeby som povedzme chodil vkuse s kohutikom otocenym na rezervu? Zmeni sa tym nieco okrem toho ze nebudem mat od motorky info ze sa mina benzin? Samozrejme to vyzaduje odo mna si viac kontrolovat stav paliva atd sledovat km atd to je jasne zeby som neostal niekde v prdeli. Je to teda tak ze ked necham kohutik na rezerve tak vsetko funguje uplne rovnako ako na ON akurat ze nadrz sa vyprazdni uplne do prazdna bez varovania? respektive tam je tusim ze pri uplnom minime ked ostava nejaky liter alebo podobne sa rozsvieti kontrolka cervena.

Ak to niekomu pride ako smiesna otazka tak som rad ze som aspon pobavil ale fakt prosim zaujimalo by ma to po technickej stranke ako to funguje cize srandicky a poznamky nechajte na potom ked tu bude zmysluplna odpoved. Keby sa to dalo lahko vygooglit s nejakym doveryhodnzm zdrojom tak tu neotravujem ale ma to zaujima ako to teda vlastne je a neviem sa k tomu dopatrat. Dakujem velmi pekne vopred niekomu kto si najde minutku mi to tu seriozne vysvetlit ako to vlastne je pripadne nejake skusenosti k tomu.


10.07.2019 15:30

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Takto vyzera palivovy kohut:
Pozri obrázok

Ked to mas na ON tak benzin tecie vrchom tej rurky. Rurka je pod sitkom. Ked das na res, tak tecie spodom.

Osobne by som ti pri starsej moto odporucil jazdit na ON a radsej castejsie tankovat. Ak su v nadrzi usadeniny, tak pri prepnuti na rezervu zacina ich put smerom do karburatora....


10.07.2019 18:42

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

2THenry
 Veteránista 

Je to presne tak ako si to popisal. Normalna/prevadzkova poloha ("ON") ma vyvedenu trubku dlzky cca. 5-10 cm nad ventil do nadrze, kym rezerva ma odtokovy otvor v mieste zavitu ventilu, ktore je jednym z najnizsie polozenych miest nadrze.

Ked zacne dochadzat benzin v prevadzkovej polohe, zacne sa to najprv prejavovat obcasnym cukanim/trhanim a vynechavanim motora v nejakej specifickej jazdnej polohe podla umiestnenia ventilu a preliatia paliva v nadrzi (napr. jazda z kopca alebo v naklone), az po nejakej chvili prestane motor tahat uplne kvoli nedostatku paliva. Je to tak konstrukcne dane, nema sa tym ako poskodit motor, ked sa to deje iba kratkodobo (spalovanie chudobnej zmesi). To trhnutie by nikoho nemalo byt schopne zhodit ani v zakrute, da sa to prirovnat k situacii ked prechadzas zakrutu pod plynom (udrziavanie stalej rychlosti) a v polovici zakruty ho z nejakeho dovodu pustis. Duchaplny clovek, ktory vie o co ide, v pohode stihne aj po hmate prepnut do polohy rezervy a pokracuje v jazde bez zastavenia.

Pouzivat dlhodobo polohu rezervy namiesto prevadzkovej sa v principe da bez problemov, ale minimalne z 2 dobrych dovodov neodporucam: jednak sa jazdou v prevadzkovej polohe vytvara dobry navyk, kedy aj pri mensej nepozornosti minutie paliva neznamena hned nepojazdnu motorku. Kto niekedy v zivote tlacil aspon 150 kg v tom momente mrtveho kovu niekolko km na najblizsiu benzinku, vie ocenit konstrukcnu dokonalost 2 (vlastne 3) poloh ventilu paliva (ked vsetko funguje ako ma). Po druhe, pri nadrziach v horsom stave (korozia, necistoty) a za predpokladu poskodenia sitka ventilu alebo jeho absencie sa ovela viac necistot nasava do karburatora/vstrekovania prave v polohe "rezerva", kedze jej vyvod je blizsie ku dnu nadrze, kde sa nachadza najviac najhrubsich necistot. Avsak pri zanesenej nadrzi hrozi aj situacia, kedy po minuti paliva v prevadzkovej polohe a po naslednom prepnuti do rezervnej polohy netecie ziadny dalsi benzin, pretoze rezervny vyvod je upchaty.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 2THenry (10.07.2019 18:43)


10.07.2019 19:02

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Taka jednoducha rada, ako vycistit uprostred sezony nadrz..
Vytankujes palivo, ak je rezerva upchata, tak si pomoz hadickou, alebo odmontuj palivovy ventil.
Zozen si strecfoliu, taku tu ozajstnu, hrubu skladnicku, odmontuj nadrz, omotaj ju celu foliou a orezavatkom alebo skalpelom, vyrez dieru na plniacom hrdle, a na diere co ostane po ventile.
Ta folia je na to, aby si neobuchal tu nadrz pri transporte.
Odnes to na wapku, nemal by ta nikto vidiet, ale pokial viem, zakazane je umyvanie motora a nie nadrze..
vystriekaj to horucou vodou a mikropraskom, vyplachni vodou na koniec a odnes domof, vytras stoho vodu, pozicaj si od zeny fen, vezmi rolku od hajzloveho papiera, alebo od dacoho, co sa da strcit do hrdla nadrze a studenym vzduchom to nechaj vyfukat do sucha, dakde na balkone, alebo vonku, za hodku je to suche.
Ventil rozober, stetcom, alebo zubnou kefkou a kuskom drotu vycisti ventil a najma tie kanaliky, co idu od nadrze, najma ten spodny rezervny, byva zalapeny a ventil poskladaj, nahod na nadrz, odstran foliu a namontuj na moto.
Takto vycistena nadrz, nieje sice nic zazracne, ale kazdopadne sa tlakovym cistenim odstrani aspon hruba spina a hnoj, co sa usadza v nadrzi.
Ak mas vlastnu vapku, tak si usetris nervy, ak ta niekto uvidi, ze cistis nadrz na umyvacke.
Je dobre ak funguje vsetko ako ma, ventil palivovy, aj rezerva a odvzdusnenie nadrze, lebo potom sa clovek cuduje, ze ma trebars plnu nadrz a ked je upchaty odvzdusnovaci privod, alebo sitko v nadrzi, tak moto ide, nejde, alebo robi psie kusy.



10.07.2019 20:40

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Re: janoval: Re: 2THenry: diky moc za vysvetlenia hlavne Henry ze si si dal tu namahu tak uz to asi celkom chapem...aj vidim tie rozdiely...asi to vidim tak ze budem chodit stale na ON a tankovat castejsie a aspon sem tam skusim prepnut rezervu nech nahodou neostanem niekde v prdeli a rezerva nepojde :D

Re: Merlin00: nepremyslas o tom zeby si robil cez zimu v nejakej garazi prakticke kurzy podobnych veci pre zaciatocnikov (hlavne tych ľavých ako som ja) ? :D ja by som si bol ochotny zaplatit kurz aj s cestou :D ale teraz bez srandy seriozne vsetky podobne veci by som aspon raz chcel vidiet ako sa robia lebo raz vidiet lepsie nez 100x pocut...snad niekomu tvoje rady pomozu ale ja to musim este Xkrat precitat zeby som vobec pochopil co si pisal...uz par dni sa chystam na to nastavit retaz aj to si musim odniest tablet do garaze a pausovat video :D :D :D


10.07.2019 21:33

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: všetko je o.k. až na to, že hocikto nemá doma dieselovú wapku. ( keď už vyplachovať horúcou vodou )

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (10.07.2019 21:39)


10.07.2019 21:40

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Re: RomanSVK: ja by som doma mal aj wapku poriadnu aj vsetko...len tie veci co pisal predtym...vytankujes palivo..to zrobim jak? :D netusim jak zistim ci je rezerva upchata...ani neviem kde ju hladat xD odmontuj nadrz to jak? su tam nejake srubky ci jak to tam kde drzi najprv musim doma dajake naradie najst minule som nejake kluce nasiel...nemam zenu cize fen zozeniem inde...netusim jak rozoberem ten ventil lebo ani neviem jak vyzera alebo co to je xD a naspat by som to neposkladal na bomby a nejdem to do detailov rozoberat lebo keby som z tohto navodu chcel spravit taky ktory by som naozaj dokazal prejst cely sam to by bolo na niekolko stran :-) ale ked som pisal hore odkaz merlnovi mi napadlo ze to by fakt nebol zly napad najst niekoho v KE pripadne okolo kto by mal niekedy neskor na jesen cas alebo podobne dotrepat tam motorku a naucit sa tieto veci nejak robit... :-) asi sa neskor ozvem s novym prispevkom lebo ja by som sa rad tieto veci naucil ale neni od koho kde...


10.07.2019 21:47

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: DannyKE: benzín vytiahneš hadičkou, ak je ventil v polohe " R " a netečie z nádrže benzín za predpokladu že ho tam máš ( benzín ) tak je bordel v benzíne. Toto sú jednoduché veci
Odmontovanie nádrže ak nevieš= manuál alebo servis
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (10.07.2019 21:48)


11.07.2019 8:55

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: DannyKE:
Premyslal, ale ja nemam dielnu.
Ja som dvorny mechanik, robim na dvore, alebo na ulici.
Tieto aktivity homemade tutorialu podporujem, velmi som chcel pomoct ChesteroviTT, ktory mal automotive dielnu, ale neskoncilo to dobre.
Ja osobne si myslim, ze patrim ku generacii umierajuceho casu, aj ked to nieje "Living in the past", dnes je ina doba, zamerana viac komercne, apeluje sa skor na sikovnost, ako na zrucnost.
Ked sme tu zili v ohrade, cim bol moj zivot poznamenany, je to podobne velkej base, alebo gulagu.
V tejto ohrade, nakolko nebolo vsetko dostupne, si museli mukli vyrobit vsetko z nicoho, udrzovat to co mali, rovnako ako basmani, co si siju vlastne mundury, opravuju obuv a vyrabaju veci dennej potreby z toho, co je im dostupne.
Alternovat suciastky, vyrabat to, co sa nedalo kupit obcas podla nejakeho obrazku, co sa sem dostal, vyrobit nejaku drobnost atd.
Dnes je podstatne, aby ludia mali cash flow, teda vedeli zarobit peniaze, alebo si ich pozicat, co najviac spotrebovat, nakupit, vlastnit a vyhadzovat nepotrebne, alebo opotrebene.
A to sa tyka aj motorovych vozidiel, nielen oblecenia a potravin.
Byt zrucnym neznamena byt sikovnym, sikovny ale nemusi byt zrucny.
Dnes vdaka globalnej debilizacii, internetu, alebo skratka modernej dobe, uz ani na zakladnych skolach, sa nevyucuju technicke prace.
Ja aj ked som z Bratislavy, som na zakladnej skole mal stastie, ze sme mali technicke prace na urovni vyrobnych dielni, vyrabali sme napr. kvetinace drevene z agatoveho prirezu, do toho sme vyrabali a letovali, klampovali plechove futra.
Skolnik mal minigater a agaty sme chodili vyrubavat na rumoviskach okolo skoly.
To uz v cloveku ostane. Je to podobne, ako akasi bojova skusenost.
Dnes sa skor apleuje na ine schopnosti prezitia, alebo sposobu prace.


11.07.2019 9:00

Re: Otazka/ujasnenie nadrz Honda Hornet rv 2003

Re: Merlin00: no v tom s tebou suhlasim...my sme pomaly nemohli ani otvarat okno v triede museli sme poprosit ucitelku lebo to bolo nebezpecne :D ale mne toto prave chyba ja by som sa rad naucil tieto veci len nejak nie je kde a od koho...cas a peniaze by aj boli...este som premyslal zeby som sa skusil na vikendy pichnut do nejakej dielne/servisu kde by som ako nejakey ''dobrovolnik'' pomahal s tym zeby som sa pritom nieco naucil ale pri dnesnej byrokratickej dobe by som asi skoncil v base za pracu nacierno...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Suzuki Testovacie dni

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2019 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144699 | Včera: 187865