Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Potrebujem pomoc od človeka, ktorý vie prakticky používať statickú vyvažovačku kolies. |
www.eshopnaradie.sk/vyvazovacky-pneumatik... |
Ja pouzivam, ale ked sa uz tak slusne pytas, tak ti radsej nebudem zaprasovat temu. |
Re: egres2: Testujem, vyvažujem ale neviem aká je dostatočná presnosť - tolerancia, pri HD kolese 15kg s kotúčom a rozetou a pri priemere r16. Včera som vyvážil staticky a dnes som to bol skontrolovať v pneuservise. Sekol som sa o 10gramov a vyvážili sme na 0gramov. Kontrolujem teraz fabrické vyváženie, ale keď založím 10gram závažie hocikde na kolese, tak to nepoznať a koleso sa zastaví vždy na inom mieste. Podla mna tam zohráva úlohu menší priemer -r16-teda aj menšia páka závažia, odpor ložiska a pomer váhy kolesa oproti závažiu. |
Re: janoval: Neber to osobne. Budem rád ked mi poradíš. Už sú tu tri témy okolo takéhoto vyvažovania a odpoveď ani jedna!!! Nakoniec to tu skončí na 5 stranovej diskusii o Pezinskej Babe alebo o velkosti nášivky na chrbte. Tak sa nečerti a poraď Upravené 1 krát. Naposledy upravil joker9 (14.06.2019 14:20) |
Pri menšom kolese je presnosť trocha menšia. Neviem na čom vyvažuješ ale aj 16 tka by mala byť +- do 5gr. |
Re: egres2: Vyvazovacka je vyrobená -stojan,ložiská - krásne sa točia. Os nieje s kuželmi, ale originál vysustružená na priemer ložiska kolesa 25,5mm pre moju moto. |
Ja takto -rucne- vyvazujem odkedy mam motorku na asfalt. Vyvazujem +-5g je OK. |
Vrátil som koleso do dnešného fabrického nastavenia 0gramov . Z piatich pokusov mi koleso zastavilo 4krát na tom istom mieste,akoby bolo nevyvážené.Fabrická mašina mu ukazovala 0,0gramu. |
Ja mam na vyvazovacke tenucku osku a kuzele. Ta tenucka oska sa polozi na 4 loziska s plechovym krytim. 2 na kazdej strane. Idu ozaj velmi lahko. Neviem ani kolko vazia tie nalepovacie zavazia. Ale kolesom pohne aj lepsi prd. Nikdy som nezistoval na aku presnost to vyvazim ale nehadze ani pri malej ani velkej rychlosti. |
Re: janoval: To som zvedavý.Skus prosím pred tým odvážiť koleso + aký je priemer. Ked budeš mať vyvážené, tak pridaj 5gr a 10gr závažie. Dakujem za experiment. |
Teoreticky na takej statickej rucnej vyvazovacke neobjavis hadzanie kolesa, respektive podla mna na to pri vyvazeni nikto ani nemysli, vyvazene moze byt, ale hadzat dalej hadze, mierne vajco, osmicka, alebo rozne triedy pneu nie 100% okruhle. |
Re: duggo: Presne tak.Podla mna vzdy bude rozdiel medzi statickou a rotačnou vyvazovackou. Káždá vyhodnocuje vyvaženie inak.To by muselo byt koleso a plášť 1000% v poriadku. Určite tam má vplyv priemer kolesa a pomer hmotnosti kolesa a závažia. 21 kg koleso tlačí na os poriadnou silou a 5gr závačie 15cm od stredu nemá šancu s tým pohnúť. Aj ložisko má svoj valivý odpor. |
pirates |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Tak vcera som to skusal. Koleso 19" z ktm 1190. Hmotnost neviem, nemal som to ako odvazit. Ked som uz mal vyvazene, neviem ci idealne, ale najlepsie ako som vedel. Posledne zavazie, ked som nalepil 5g, tak sa mi to uplne nezdalo este, dal som 7. Ale tie posledne dva gramy, mohli byt uz len pocit. Lebo som ich doplnil az pri tych testoch, ked mi nezrychlovalo koleso z kazdej polohy rovnako. |
ja tak vyvažujem a pohoda, funfuje to a cely ten bazmek stoji nič, oproti tej velkej krave. a ešte to treba aj kalibrovat každy rok, či kolko. |
tak si to zhrnieme,presnost vyvazovania na primitivnej statickej vyvazovacke cca 2g nech 5gramov. |
Re: duggo: |
Re: janoval: Hokus pokus dokončený, takže vyvažujeme ručne. Dakujem. |
Fíha tu sa závažia pomaly vážia na laboratórnych váhach |
Tak dam aj ja jeden postreh. Na mojej aktualnej f800 nie su ziadne zavazia a nic netrasie ani sa nevlni pri ziadnej rychlosti. Je to 2015, najazdene mala 9tiskm ked som ju kupoval cca pred 3 mesiacmi, obute ma vpredu od vyroby a vzadu nova pirelli scorpion. Tak neviem, ci mam vobec riesit dajake vyvazovanie. V BMW povedali ze nie. Ze by preto, ze disky su rovne, gumy nove a nikde ziadne vole? Tak fakt neviem. |
Re: FOGY: ty si vazne jazdil zavodne a vypotis taku somarinu?: "Ze by preto, ze disky su rovne, gumy nove a nikde ziadne vole?" |
No ako vravim, aj bezna vyvazovacka zo servisu nevie skontrolovat pneu. Pred rokom som to riesik na aute, Touareg je na nevyvazene kolesa haklivy, pri 100km/h triasol volant. Aj ked ma skoro 2,5 tony, nevyvazene kolo trase volantom, teda myslim predne koleso. Kamarat kde chodim dokaze vyvazit presne ci nalavo, alebo napravo od stredu, ale to vsetko sedelo presne a bolo vyvazene. Tak ma poslal do firmy, kde maju laserovu vyvazovacku, respektive laserovo si odmera celu gumu a krasne na displej ukaze kde je boula .., na nakupnej cene pneu nezalezi, vela krat aj tie najdrahsie su krive. Tak skontrokoval gumy a tu vajickovu dal dozadu. Co nebolo uplne jednoduche koli nakalibrovanym antistupidnym snimacom tlaku ktore museli ostat na miestach, tak musel opät poprezuvat kolesa. No A bol klud. Boli to uplne nove zimne gumy. Upravené 3 krát. Naposledy upravil duggo (15.06.2019 15:23) |
Re: janoval: jaku somarinu? To je fakt. Citaj pozornejsie. Na aktualnej moto NEMAM ziadne zavazie a nic netrase nevlni. A mas na to nejake ine vysvetlenie? A nenapisal som, ze som nikdy nevyvazoval. A na zavodoch sme si gumy davali prezuvat a tam ich aj vyvazovali samozrejme. To boli tam taky machri s kamionmi, kde mali vsetku na to urcenu techniku. |
jedna guma chce 5g a druha cele plato a cena za gumu stejna. |
ked v servisoch robia fajnsmekri ktori nemaju tie spravne pripravky a vedomosti az sa tento clovek musel obratit na ludi ktori sice nerobia servis iba predavju servisnu techniku a robia na nu skolenia ale svojimi znalostami a spravnymi pripravkami dokazali to co v inych servisoch nie dokonca ani v znackovom |
Nedá mi neprispieť do témy. Je veľký rozdiel v tom, či si koleso vyvážim staticky alebo na vyvačovačke. Dopracujem sa však k rovnakému výsledku Pri statickom sa snažime o to, aby koleso ostalo v kľude stáť na akomkoľvek mieste, na ktorom ho zastavíme. Tzn. s veľkou pravdepodobnosťou budeme potrebovať viac ako jedno závažie na jednom mieste (akokoľvek veľké). Pri dynamickom vyvažovaní vyvažovačkou ide o jednoduchú fyziku - skladanie síl (vektorové). Tzn pri roztočení sa sily nevyvážených častí spočítajú na jedno miesto s jedným závažím, aby sa eliminovali. Čo je lepšie? Ja malú výhodu vyvažovania na vyvažovačke vidím v tom, že pri skladaní síl by malo výjsť menšie závažie (každý vektor sily ide iným smerom a teda výsledná sila na jeden bod je menšia). Každý si myslíte, že problém nevyváženia je len v pneu. Nie je to tak. Aj na disku samotnom môže byť nerovnomerne rozložená váha (len samotná diera na ventil a potom aký ventil tam dáte). Druhá vec je opotrebenie pneu, ktoré môže meniť (a mení) vyváženie kolesa. Že Vám to celú životnosť vydržalo s jedným vyvážením? Tak načo sa tu trápite s 5g, kde ho umiestniť? Na moto to naozaj nemá až taký brutálny vplyv (relatívne úzke pneu). Keď niekto príde, že chce vyvážiť kolesá, lebo mu trasú, tak rozdiel býva väčšinou 20g a viac (ak je problém vo vyvážení)... |
Re: janoval: este som ti zabudol odpovedat na kontrolnu otazku. Zlta bodka oznacuje miesto, oproti ktorej by mal byt ventil |
nejaky typ na konkretnu staticku vyvazovacku? |
Re: apex: Ja mám vyrobenú, ale google ti ich ponúkne xy....druhý príspevok v tejto téme je odkaz od egresa |
joker9: myslel som nejaku overenu, lebo google ich ponuka vela a s velkym cenovym rozpatim |
Re: FOGY: ja zltu nedavam oproti ale k ventilu. Mozno to robim zle. |
Re: FOGY: k tej tvojej otazke. Odpoved nepoznam. S vyvazovanim automobilovych kolies nemam skusenosti. Ale o tom asi ani tato debata nie je. |
Re: minomonster: tak pootočiť pneu a nájsť tú správnu polohu, žiaľ servisom sa to nechce pretože čas a ešte aj kopa závaží a z každého nalepeného kúsku je zisk |
Re: tryskac: vlani mi vyvážili kolo na osobák v IL areál SAD bez ventilku, potom ho tam šrobli a fukli na 2,4 som čumel |
jasne , že som ju pootočil a bolo to na tom istom, a malokedy to pomôže, bola guma na picu a ešte aj zla, ale bola zadarmooooooooooo)))) |
Joker napsal: Video: Ako vyvážiť motocyklové koleso na ručnej statickej vyvažovačke |
Re: radekn: Dakujem. Koleso je nahodené, predné budem prezúvať tak za mesiac, tak uvidím ako mi to pôjde. |
Re: FOGY: new disk z auta je vždy na 0 - 0 ale new pneu je kua nevyvážená veď aj tá membrána je rozdiel či roztiahla prvú surovú pneu/päťdesiatu... to roztiahne hala/bala |
červena bodba často ani vo fabrike ludi nezaujima, vidim to na novych mašinach)))) |
Re: minomonster: |
Re: sakosato: dakujeeeeeeeem, aj za všetkych , konečne to tu niekto objasnil. Upravené 2 krát. Naposledy upravil minomonster (18.06.2019 7:51) |
zo stranky Metzeler: |
aaa super,vysvetlenie cervenej bodky na pneu uz prislo aj na sk.to kukam |
Nachcem tu robit nokomu reklamu, ale zas u lojza maju akciu na tu rucnu vyvazovacku: |
Pozeram, ze ta vyvazovacka, o sem dal egres je za 50, tak potom sa ta z lujza neoplati. To zvysne prislusenstvo vyuzije asi len niekto, kto si doma vie vycentrovat, alebo prepliest koleso. |
Pouziva sa este aj zlta bodka. Moze to zavisiet od vyrobcu kto co ako znaci. Jedna moze znacit excentricitu a druha hmotnost nevyvazku. |
A nebo tady si dovolím přidat mnou vyráběnou za 35€ . |
www.louis.de/artikel/craft-meyer-auswuchtbock-fuer-reif... |
Re: radekn: kde si zohnal túto prírubu? mesiace to hľadám |
Re: Skalaaa: |
Re: radekn: a kolko by stali len tie priruby na fotke pls? |
z celeho toho bazmeku su asi najšpeci tie kuželiky))), možno to tu niekto da, že aha tuna za par eur))))), lebo ložisko pripevnit na elko je nič. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 128023 | Včera: 191998