Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

1200 GS A vs. Africa Twin - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu1200 GS A vs. Africa Twin - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

06.05.2018 9:43

1200 GS A vs. Africa Twin

Zdravim pani,

V-Stromcek uz ma co to za sebou a ja sa obzeram po niecom vacsom. Najma teda co sa objemu motora tyka :-)
Velmi sa mi paci nova Afrika. Vyzera obratne, cenovo je na tom lepsie ako GSA, vykon je dostatocny a zatial co pocuvam tak s nou su ludia spokojni.
Co ma od nej ale odradza je ze sedlo spolujazdca vyzera, ze sa na nom nebude nejak extra dobre sediet. Mm pocit ze mi na nom bude ladvinka lietat pri brzdeni. Nejake skusenosti ?

GSA ma zaujalo hlavne ESA a jazdnymi rezimami. Cez tyzden sa vozim sam, pride vikend dame kufre, sadne ladvinka a ideme.
Dalsia vec co ma laka je kardan...

Ked idem na vyjazd tak aspon 300km, idealne tak 600 denne. Taketo vyjazdy su vacsinou vo dvojici a plne nalozeni - preto vstrom nestaci :-)

Tak co - nazory ?


06.05.2018 10:04

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Jo a este doplnim ze sa bavime o jazdenej masine .. dost podstatna info :-)

Zabudol som este napisat - kolko je na GS vela ? Netusim ako casto sa servisuje kardan takze si necham vysvetlit ..


06.05.2018 11:37

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ked GS na turistiku, tak urcite ESA a DOHC. Ak nemas aspon 190cm, nepotrebujes GSA, velku nadrz v Europe nevyuzijes, je to vysoke a tazke. Ziadna znacka si nedrzi cenu ako BMW, ocenis pri predaji. Sedadlo Africa (dufam, ze myslis aktualnu) je skor endurovejsie, cize pohodlie jazdca aj spolujazdca je uplne inde ako GS v zaklade. Aj KTM 1290SA ma tvrdu lavicu a chalan, co s nim aktualne jazdim Balkan, na to dost trpi...


06.05.2018 13:53

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

wiese
 Turista 

Ikona

gs je v terene moc tazka,byva casto vola v zadnom kolese,a ked sa kardan posere tak platis a neopravis to niekde na kolene,retaz kupis vsade,vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.hlavne ako sa uz spominalo telesna vyska je podstatna vec.ja osobne keby nechcem teren,len lahucky sem a tam tak tiger 1050,nieje tak zbytocne obrovska ako gs ,je nizsia ,a dobry vykon,keby teren tak ktm 990 posledne rocniky,alebo africu.


06.05.2018 14:52

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Ja teren takmer vobec prave. Mne ide skor o cestovanie. Ja som pravdupovediac velmi rozmyslal aj nad kawou 1400 gtr. Len mam ten posed sa mi az tak nepaci a mam pocit ze endurko ti na ceste viac "odpusti"


06.05.2018 15:40

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

wiese
 Turista 

Ikona

dokial neodskusat vsetky moto co asi chces tak nerob unahlene rozhonutia .odskusaj tigra ,gtr,1200 supertenere,varadero atd a uvidis co ti sadne.tazko ti radit,kazdy chce pocitovo inu moto co mu pasuje.zober prachy a skusaj rad za radom.a hlavne odskusaj motorku aj co moc nechces.by si sa divil ako niekedy to co nechces je to prave co ti pasuje.


06.05.2018 17:01

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: wiese: aj zenu si tak vyberal, ze vyskusas pojazdit, aj ked sa ti nepaci? :-D

Re: ziskop: ked chces tolerantny autobus, tak je tu aj RT. Neponaravy podvozok ako GS, len nizsie zdvihy, lepsia ochrana aj pohodlie pre oboch, obrovske aerodynamicke kufre a diskoteka ako bonus...
Este som zabudol ku kardanu, cely servis je o vymene oleja kazdych 40k


06.05.2018 17:34

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Alebo to treba preskocit a ked uz ma clovek stradat, peniaze, phodlie, ba dokonca je presvedceny o tom, ze enduro odpusti viac, ako moto turisticka, nechce normalneho velkeho nahaca z velkym plexi, ani normalneho lacneho turistu /BMW RxxR, alebo K, R, xx LT/ tak by si mal kupit rovno nieco, co vyplyva z nazvu, teda strada v kazdom detaile, ale ma to aspon velky vykon a domaservis je skoro nemozny, navyse to ked uz nema byt pohodlne, tak to ma byt aspon drahe..
Ducati multistrada.
Nomen omen...
cs.wikipedia.org/wiki/Nomen_omen

Okrem ineho, aj heraldicky znak ducati, je "zlomene trsatko" ktore vyjadruje presne, nasledky po vygulani..
Pozri obrázok

cs.wikipedia.org/wiki/Mluv%C3%ADc%C3%AD_znamen%C3%AD


06.05.2018 20:24

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

1. neponaravy podvozok je mytus, nic take neexistuje.

2. ak budes jazdit len asfalt turistickym tempom, tak ti elektronicky podvozok (ESA) vobec chybat nebude.

3. pre kludnu a pohodlnu turistiku by si vobec nemal uvazovat nad 2valcom, ale urcite aspon nad 4valcom. oni tie 2valce stale vylepsuju, ale ziadne zazraky sa nedeju a nedaju sa porovnat s viac valcami co sa vibracii tyka. treba si to vyskusat a aspon po 500km porovnat.

4. kardan je sice fajn, ale kvoli viacvalcu by som ho ozelel. nevravim uz o sume, ked sa rozsype (kedze sa nebavime o novej motorke)


06.05.2018 20:45

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Mal som podobnú dilemu , a volil som zlatý stred či už v počte valcov , či ich objemom ;)


06.05.2018 21:02

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: kolko si toho najazdil na gs?

@ziskop: aktualne jazdim gs dohc_ z jazdenych gs adi najlepsia volba. ( tusim ich robili od 2010) esa je vyborna vec, telelver pre tvoje jazdenie tiez- odprobi vela za jazdca a ta " neponaravost" je jedna z prijemnych vlastnosti, ktoru ma.
Jazdil som aj na africe - vyborna moto, idealna ak jazdis aj teren. ale na asfalt a pre dvoch je urcite lepsia volba gs (ak teda chces za kazdu cenu cenduro)


06.05.2018 21:19

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

na gs nic, ale na inych boxeroch, dvojvalcoch a leveroch az az. a presne z tejto praxe viem, ze neponaravost leverov je mytus a dvojvalce vibruju. a aspon mne pri dlhych strekach vibrovanie chyba najmenej. a chovanie leverov napriklad pri prejazde hlbsim vytlkom je velmi nepriatelske. levery su fajn, ale tiez to nie je ziaden zazrak, ako sa o nich pise, alebo si to skor neobjektivni majitelia sugeruju a chcu vsugerovat aj inym.
a co sa tyka ESA, tak som nikdy nevidel pri POHODOVEJ TURISTIKE dovod ho menit z komfortneho modu na iny. ani v passach, ani na dialnici, ani s ladvinkou ani sam.


06.05.2018 21:37

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: boombastic: neuveritelne, ako sa potrebujes natlacit do kazdej temy na tomto webe a pritom trepes uplne kraviny. Toto by mala byt motoporadna pre ludi, co chcu poradit a maju ozajstne skusenosti. A to podla tvojich prispevkov ty evidentne nie si a nemas, len trolujes...

Re: mendo: 800 je dobry objem pre turistiku s vodicom a jeho batozinou. Avsak, ked k tomu pribudne spolujazdec aj s batozinou, je to cez 200kg zataze (cize viac, ako vaha samotnej moto), navyse hlavne na zadnom kolese. S tym ak chces jazdit trochu sviznejsie, ci v pasoch obiehat do kopca karavany, tak sa uradis k smrti a motor budes drzat stale pod krkom. Rozdiel 800 a 1200 je cca 40Nm, co je o polovicu narast, navyse v nizsich otackach a vaha moto pritom narastie len mierne. Takze menej radenia, menej vytacania a bezpecnejsia jazda s vykonovou rezervou. Ked budes menit moto, alebo zacnes vozit aj frajerku, tak vyskusaj a rychlo pochopis... 8-)


06.05.2018 22:08

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zlomene brnkatko..
Jedine zlomene brnkatko, je liekom na problem Patrika.
Potom ked absolvuje par servisnych tortur, ci uz v garazi, alebo v servise za prachy, bude mojkat stomceka, milovat GSko, afriku hladkat.
Alebo sa prestane pytat, pycha a novy zivotny styl, ho odfukne do ineho levelu..
Alebo som toho moc dnes nasosal.


07.05.2018 1:01

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

Patrik Žiško - ziskop....nelaboruj

kazdu, o ktoru mas zaujem pozicaj na jeden dva dni od predajcu.

Budes mat vlastny nazor a zistis, co ti sadne a co nie..

Mozno ti sadne dvojvalec a mozno stvorvalec...je to na tebe

Pokial pises o tvojom ohlade na holku za chrbtom, tak zober na testovacie jazdy aj tvoju kritičku....pocuvat neskor, ze si vybral nieco zle asi nepotrebujes...

Ja suhlasim s Mentonom....dva valce na turistiku bohate stacia, ESA aj na asfalte je fajn a plne vyuzijes hocikedy, ci hladke GS alebo ADV je na tebe, vykon nicim nenahradis a pri plne nalozenom GS budes rad, ze to ma 1200 ccm....

za mna Bachoraka...

Drzim palce pri spravnom vybere a vela stastných km ..


07.05.2018 5:34

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

presne ako pise dzefe (keby si nevedel, tak to je nasa hviezda zo sudnych sieni :-D ), sam by si si mal vyskusat a potom vybrat. skusenosti ostatnych su sice fajn, ale kazdemu sedi daco ine a momentalne nevies, ku ktorej skupine patris ty a podla nazorov a skusenosti to ani nezistis. ano, bude to na dlhsie vyberanie, ale aspon budes mat istotu.

podla mna jazdit asfaltovu turistiku na endure je zbytocne. da sa to, ale naco, ked su na to vymyslne uplne ine motorky?


dzefe

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

07.05.2018 21:09

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Byt tebou ešte by som zvazil KTM 1190 Adventure, pripadne ak nechceš veľa elektroniky tak 990 Adv.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (07.05.2018 21:10)


07.05.2018 22:19

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ked Rado poukazuje na KTM, ja osobne by som zvazil aj skusit to multistradanie.
Dnes uz je to podstatne lacnejsie, jazdene to nevyjde az tak draho..
Silnejsieho skoro endura asi nieto.


08.05.2018 1:29

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

gico
 Turista 

Ikona

supertenere, crosstourer, tiger, gs, rt, gt, lt, fjr...pri tom dennom najazde, co si dal, si hlaď vybrat nieco s pohodlnym posedom. je kopa masin, staci sa previezt a co sadne vybrat. zbytocne tu spekulovat nema cenu. svoju prdel si budes vozit ty a nikto iny...tak skusaj a vyber.
a moj subjektivny nazor...ak budes väcsinou vo dvojke s bagazou a nejazdis teren, vykasli sa na africu, multistradu, 800gs a podobne...

p.s ...ak sa nebojis, aj stary caponord... ;-)


08.05.2018 3:34

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

borino1546
 Turista 

Ikona

Re: ziskop: Ahoj. Neviem kde si na to prišiel, že Ti "endurko" viacej odpustí. Chceš cestovať po asfalte vo dvojici, naložený a rozprávaš o " endurku"? Gtr má mať podľa teba niečo s posedom?
Daj tisíc km na "endurku" so spolujazdcom a potom tisíc na cestovnej motorke, ktorá je priamo na toto stavaná a potom zistíš kde je rozdiel.
Servis kardánu? Tak ako so všetkým. Daj tomu pravidelne to, čo to má dostať a je vybavené.
Čo je to " endurko"? Maličké enduro? Ešte si nevyrástol z detských odrážatiek?


08.05.2018 7:13

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Re: borino1546: [dobre]


08.05.2018 13:12

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: ziskop: laka ta esa a kardan a nejazdis teren a k tomu jazdis vo dvojici.
Afrika ti je k nicomu, ale kludne si ju kup. Daj si ju na stuple a budes na Grossglockneri
vyzerat drsnejsie. Neboj bude vas tam takych viac ????

sori, ze si robim srandu ale GS je ,hlavne vo dvojici, uplne iny level.


08.05.2018 20:59

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

gico
 Turista 

Ikona

nakoniec skonci pri goldwingu... :-D :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gico (08.05.2018 21:00)


08.05.2018 21:25

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Na cestnu turistiku a sem tam prejazd k chate, kludne aj FJR1300. Pre drsnakov XTZ1200 a k tomu dne turbo hmlovky z Ciny....


08.05.2018 22:00

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pozri obrázok

chlap sa pyta na Afra vs. 12GSA a nakoniec to tu skonci pri FJR, XTZ12 a Goldwingu... :-))) [zle]

skusim k teme

vyskusal som Afriku aj Afriku Adv a je to tak dobre urobena moto ze keby neexistovalo BMW GS tak sa dnes vozim na novej Afrike. Kratko nato som sa konecne odviezol tak ze ozaj dlhsie na R 1200 GSA 2016 a ta motorka mi "urvala dekel" tym ako to ide oproti staremu vzduchacu, ako to svieti, brzdi atd atd.

Ak chces tu motorku nicit v terene urcite si kup Afriku. Je lacnejsia a retaz je ozaj na terenne nakladacky vhodnejsia. Ak kladies doraz na komfortnu Adventure turistiku tak chod do GS/A. Pokial s nou nebudes skakat na crossovej trati a venujes jej predpisany servis tak ta nesklame.

p.s. ziskop - tu GSA 2016 vo full vybave + tri pakety a 3700km, kupovane v SR - mam na predaj


09.05.2018 0:42

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kvietok
 Kávičkár 

Re: raptor: to ze sa na ne pyta neznamena ze ich potrebuje.. on ich len chce. to je sakra rozdiel. btw, od stareho vzduchaca je lepsie asi cokolvek. ten motor a prevodovka, to bola polnohospodarska technika, bez urazky (najazdil som na tom 50tis km).

Re: ziskop: ked chces jazdit po asfalte, a este k tomu so zenou, naco ti je Africa preboha.. ? Na to su uplne ine motorky ako tie nad ktorymi rozmyslas. RT1200 alebo GTR, FJR.. BMW K atd. A par vyjazdov k chate alebo kusok mimo spevnenej cesty to v pohode zvladne. Enduro si kup len ak si nejako mimoriadne dlhy, kvoli ergonomii, to je jediny rozumny dovod preco jazdit takou motorkou po asfalte. Inac je to len mindfuck, podobne ako SUV. a ako hovori borino - skus si weekend na cestaku a pochopis vsetko.

Ze ti enduro odpusti viac ako ina motorka.. no to by som netvrdil. Mozno mas z toho len lepsi pocit - aj to teda pochybujem. Ale ludia su rozni. Minule ma jeden presviedcal, ze jazdit mimo asfaltove cesty je bezpecnejsie.. tak neviem. zem je asi fakt plochá :D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kvietok (09.05.2018 0:43)


09.05.2018 7:25

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Raptor - dikes za nazor a aj za inzerat.

Na co mi je preboha Afrika? Paci sa mi no v zivote som na nej nesedel. Porovnavacky Afriky a GSA na nete su ale dlhodobych testov je pramalo. - preto som sa pytal. Je to krasna masina ale mne je zbytocna.

Ze mi enduro viac odpusti ? Na ten nazor som prisiel na motokarovom okruhu v DS. Vacsina ludi bola nazor ze okruh je super az na jeden hrbol v predposlednom vracaku. Ja s vstromom, TDM a velke GS sme ani nevedeli o com hovoria. Plus mam za sebou kopec km s fazerom a firebirdom - len nech ma nikto nepresviedca ze pojazdit okolie stiavnice a hamrov je na cestnej moto to iste ako na endure :-) tie cesty lepsie nebudu a mne cestne motorky co sa tyka vzhladu vobec neimponuju.


Dakujem pani za nazory. Za mna je rozhodnute - idem do GSA.
Nevedel by mi prosim este niekto povedat od ktoreho roku prip modelovej rady bolo ESA? Ak to spravne sledujem tak nejakych 2012 - 2013?


09.05.2018 8:08

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kvietok - neberiem to ako urazku ale ako uhol pohladu... ten druhy je ten ze ta "polnohospodarska technika" bola 33 rokov bestsellerom. Ine modely vznikali, zanikali znovuvznikali ale GS sa predava uz 4 dekady, a poslednych 20 rokov urcuje trendy a aktualne vdaka tomuto modelu zaziva BMW motorrad zlate casy.

neviem na akom vzduchaci si jazdil ale posledna verzia 1200 boxera s DOHC rozvodom je zas uplne inaksia ako vsetky ostatne vzduchace pred nou.

ziskop - co sa tyka GSA chces teda este vzduchaca ano? ak ano tak od 2010 sa nepomylis vobec v nicom. Je to najlepsi model GS / GSA ktory nema ziadne vrodene chyby a nedostatky.


09.05.2018 8:17

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> posledne dni striham videa z Rumunska, polka zaberov su od kamarata s GSA vzduchac a niekedy sa naozaj zabavam na zvukoch, ktore ta motorka vydava - polnohospodarska technika je vystizne pomenovanie.
Inak nic proti tejto motorke, samemu sa mi paci, akurat ten prejav....

Kvietok - jazdit mimo asfaltovej cesty je bezpecnejsie a zem je gulata.


09.05.2018 8:34

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

aj trabant bol dlhe roky bestseller

a ci bmw urcuje dake trendy? skor podla konkurencie od svojich vlastnych trendov upusta, lebo casom sa ukazuje, ze nie su spravne.


09.05.2018 8:41

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - pripustam ze boxer ma svoj charakteristicky zvuk.. no a co !! :-)))
ale zas ono dost pomoze vymena koncovky ak ma jedinec bytostny problem so zvukom

boombastic - blablabla... to ti ide, trollovat heh :-*

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.05.2018 8:41)


09.05.2018 9:10

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

DVKS
 Turista 

Doporučujem Hondu Crosstourer. Štvorvalcové véčko je neskutočne podarený motor. Výkon 95 kW postačuje aj pre plne naloženú motorku s ľadvinkou, nízke vibrácie, vynikajúca dynamika, životnosť motora je podobná ako u auta (dvojvalce nevydržia tak veľa). Máš tam kardan, v prípade potreby alebo chute s tým môžeš ísť aj do ľahšieho terénu a hlavne bezkonkurenčná spoľahlivosť. Ja mám na ňom už viac než 100 000 km a bez jedinej poruchy - a to mu dávam dobre zabrať aj mimo cesty.


09.05.2018 9:15

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Štvorvalcové véčko je neskutočne podarený motor ... dvojvalce nevydržia tak veľa ...

No jó , no . >:-) :-)


boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

09.05.2018 9:35

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mylne omameny jedinec sa na teba pozera rano v zrkadle. Na teba sa tiez nikto nehneva ze si mylis pojmy s dojmami a nie si schopny (si) to priznat ze skratka iba trollujes ;-)

DVKS - to uz je len blbina co si napisal... akurat si zabudol napisat ze ten CrossTourer okrem toho ze ma fakt zaujimavy motor tak je neskutocne tazky (ak nie spolahlivo najtazsi) na kategoriu v ktorej sa snazi mutit vodu.


09.05.2018 11:52

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor - tvoje GSA sa mi lubi najvaac ale je uz nad rozpocet. Preto zistujem ci si mozem dovolit ESA teraz alebo musim dockat este chvilu...


09.05.2018 12:40

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

DVKS
 Turista 

Re: raptor: Re: raptor: Neviem čo z toho je blbina, čo som napísal, skús to konkretizovať.
Áno, Crosstourer je veľmi ťažká motorka. 275 kg je cítiť hlavne pri manévrovaní na mieste, ale aj v teréne pri pomalej jazde. Pri normálnej jazde tú hmotnosť nevnímam. Pre menej zdatných jazdcov to však môže byť problém.
Asi som už off topic, tak sa ospravedlňujem.


09.05.2018 13:24

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DVKS - blbina je to na co zareagoval aj brazel a co si napisal ohladom zivotnosti dvojvalce nevydržia tak veľa

konkretne pri boxeroch viem o par milionaroch.. detto varadero nema problem pol mega a ide veselo dalej, maly 650 vstrom cez 200tkm a toci dalej atd atd

podla mna zivotnost motora ako takeho nema nic spolocne s poctom valcov, viac sa jedna o pouzite materialy, technologiu a kvalitu vyroby, zabudovane kurvitka, kilometrovy interval vymeny oleja (ak to mierne prezeniem tak dnes sa uz pomaly davaju longlife oleje do motoriek [zle] )

ale uz sme strasne offtopic... ;-)


boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

bacaono

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

raptor

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

bacaono

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

raptor

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

09.05.2018 21:42

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kvietok
 Kávičkár 

Re: raptor: jazdil som na 1150ke a ze to ma orat pole kedykolvek podpisem. Mal som tu motorku rad, ale dat takyto motor do zvysku tej motorky bol jeden z najbizarnejsich konstrukterskych tahov, aky som videl. A na svoju dobu az nedostojne.

BMW Motorrad je co sa tyka objemu na globalnom trhu marginalny producent, nechcem sa tu hadat lebo to nie je tema debaty, ale o nejakej dominancii tu nemoze byt ani rec. BMW GS je urcite uspesny pribeh, ale z globalneho pohladu je to ako nachcat do oceanu.

Re: matus: myslis, ze vsetky tie sutre, konare, stromy a prevysenia, plus to, ze si niekde, kde ta nikto normalne nenajde, alebo po teba nemoze prist sanitkou, zvysuju bezpecnost? tak ano, potom to urcite je bezpecnejsie :-D


09.05.2018 22:13

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kvietok> no prave o to ide, ze sanitku nepotrebujes - ked padnes v terene, takmer nikdy sa ti nic nestane. Sem tam si urobis nejaku bolacku, vyklbeny prst, alebo tak. Vynimocne zlomena ruka, alebo noha.
Ako je to, ked padnes na asfalte...?

Co sa tyka sanitky, pri vaznejsich nehodach ide aj vrtulnik, takze vo finale je to zajedno.


09.05.2018 22:28

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona


Dôvod úpravy: u

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (09.05.2018 22:33)


09.05.2018 23:11

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kvietok ved v pohode, je to vec pohladu
1150 som mal tuším tri (a na nich cca 80-100tkm dokopy) a je pravda že ten motor bol taky "TDIčkovský" ale mne to zapasovalo rovnako ako desattisicom dalsich

prave "nezmyselny" koncept velkeho rozloziteho motora v cestovnom endure ktoremu zo zaciatku naozaj nikto neveril sa ukazal v case ako spravna volba

p.s. ....a pri tom curani na globalny ocean sustred prud moču na more cestovnych endur a povedz mi ktorych velkych ryb je tam najviac :-) .. ale o to v tejto debate ozaj fakt nejde
ved napriklad nova afrika tento rok dala v totalnych cisla takmer GS na druhe miesto co tiez o niecom svedci [dobre]


10.05.2018 0:14

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ESA na GS 2012 , bude dnes pred dochodkom zivotnosti. Vymenit sa dnes da, to neni problem, len necakaj ze bude ako nova.

1150 je super masina pre chlapov, nova gs 1200 lc je proti nej ako vysportovany homos, proti drevorubacovi

ps. mam obydve

cmuk.


10.05.2018 8:20

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: duggo: myslim ze podvozok by mohol byt lepsi ako u novej , zalezi kolko zainvestujes.


10.05.2018 10:51

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: duggo: ESA dochodok nepotrebuje, odchadzaju tlmice. Vvymenil som za Ohlins ESA ostala zachovana a je to este lepsie ako nova [dobre]


10.05.2018 12:08

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kvietok
 Kávičkár 

Re: raptor: velkost ani rozlozitost motora nikto nekritizuje (mozno by si sa mal prihlasit do kurzu citania s porozumenim..?). Ale ze to malo ledva 85koni a nad 3tis rpm vibracie, z ktorych si po celom dni necitis ruky, to je celkom ina tema. O povabnej a vlacnej prevodovke ani nehovoriac. Najviac ma pobavili komentare kamosov co si nakupili LC a basnili aky to je motor, tak im hovorim, chalani, normalne motorky maju take motory uz davno..

ja hovorim o bmw ako vyrobcovi na globalnom trhu, ty tu hned fokusujes jeden konkretny mikro segment a povazujes to za nejaky protiargument. Jasne, tymto sposobom vie byt aj jawa trhovy leader a ceski bratia dvadsatnasobni majstri sveta. Ale ja nehovorim o konkretnom modeli, ale o celom BMW Motorrad - ze konkretne GS je uspesny pribeh, to som aj sam povedal.

Skutocne, pokial si tu meles svoje a je ti jedno, kto co hovori, to je asi na tomto fore bohuzial bezny sposob sebaprezentacie, ale to uz potom nie je ziadna diskusia, ale honiaren. A necuduj sa potom, ako vznikaju stereotypy o majiteloch bmw GS, najlepsich motoriek na svete a v prilahlych galaxiach.


10.05.2018 12:15

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Re: kvietok: vycerpacajuce [dobre]


10.05.2018 12:44

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Kvietok, clovek co su kupi triumph ma uplne ine potreby od motorky, ako clovek co si kupi bmw.


10.05.2018 12:45

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Kvietok, ale ved si precitaj co si napisal. Nejake uplne vseobecne vety, z ktorych clovek aby pochopil co si myslel/krtizoval musi byt sibyla/nostradamus, alebo aspon navstivit delfy. A nakoniec to este zalejes poznamkou o citani s porozumenim :-)
Toto je to, co ludom dnes chyba: sk.wikipedia.org/wiki/Sebareflexia
Dalej napriklad, to co sa tebe moze zdat bizarne, onake, makove, moze pre ineho byt prave to orechove...typicky traktorovy prejav stareho boxera s relativne malym vykonom :-) Niekto jednoducho rad jazdi na traktore, iny na ruzovom kabrio s tango nohavickami na guliach. A co na tom je? nic..len osobne preferencie.


10.05.2018 13:12

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kvietok - mozno by si sa mal prihlasit do kurzu citania s porozumenim aj ty, na konci roka dostaneme obaja vysvedcenie a uvidi sa kto je v skutocnosti lepsi ziak ;-)

85 koni a velky objem motora = dlha zivotnost
85 koni u GS ti je trnom v oku ale kolko malo v tych casoch DL 1000, XL1000V atd? 93-95?

o vibraciach nad 3tkm po ktorych si po celom dni necitis ruky - fakt neviem ci si to nemal nejakym sposobom rozladene alebo co... :-O fakt mal som tri 1150 a ovela viac mi brnelo ruky z vibracii od 4 valcoveho Fazera z tej doby ked som to potiaho do hornej tretiny otackoveho pola ako z GS (ta motorka ma este aj silentbloky v seriovych riadidlach)

- priznam sa ze nerozumiem co mas na mysli pod pojmom "vlacna prevodovka" ... fakt neviem co si tym chcel povedat. Ale opytaj sa napriklad Dugga na prevodovku na jeho 1150GS a jeho 1200GS LC 2018 ktore aktualne obe vlastni. Mozno budes prekvapeny a mozno sa to od teba odrazi a pojdes si zasa svoje

- hovorim o segmente cestovnych endur ktory je tahunom pre BMW Motorrad - citanie s porozumenim :-))) ak ty ale pomiesas hrusky z jablkami tak je jasne ze cislom jedna na celom svete je honda lebo preda statisice malych skutrov kazdy rok... ale, rozprava sa tu niekto o skutroch?

- pozri tiez by som ti vedel povedat ze si melies svoje (a v istych momentoch ozaj pomerne vágne) a je ti jedno kto co hovori a potom pokracovat sebaprezentaciou atd atd... ale naco


ja netvrdim ze BMW GS je najlepsia motorka bez chyb, bez much, bez hokusov pokusov sudruhov z Berlina (posilovac brzd, dozivotna napln kardanov a pod.) tak prestan s poznamkami o sebaprezentacii, najlepsich motorkach v prilahlych galaxiach


10.05.2018 13:13

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: ziskop: I keď si písal že už si rozhodnutý... podľa toho čo si popísal si sa rozhodol asi dobre, pre jazdu po cestách a vo dvojke je asi GS lepšia voľba. Afrika by bola zbytočná - to kde má ona navrch (off) by si proste nevyužil...


boombastic

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

11.05.2018 9:51

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Na to, co popisujes, je podla mna CRF1000 v.1 aj v.2 menej vhodna ako GS12. Suhlas s Awia.
Na druhej strane, videl som aj off road na CBF1000 :-)))

Pri prechode z CE DL650, asi automaticky siahas po inom CE s vyssim objemom motora/vykonom. Ja by som skor siahol po co najuniverzalnejsej "asfaltovej" motorke. Bral by som do uvahy aj to, ci sa zameriavas skor na vychodne alebo zapadne smery pri dlhsich vyjazdoch...


11.05.2018 10:52

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kankoXF - podla mna obe motorky GS aj CRF su vhodne na vychod aj na zapad.
Alpy sa daju jazdit aj offroad a Rumunsko sa cele da prejst po asfalte.

Takze svetove strany by som do toho netahal ale skor jazdecke ciele a zameranie...


11.05.2018 16:23

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

passiv
 Turista 

Ikona

kupis si afriku a budes sa otacat po GS, kupis si GS a budes sa otacat po GSA... ma to logiku? :D


11.05.2018 17:20

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pre cloveka, co sa nevie rozhodnut, je najlepsia multistrada.
Nebudes pokukovat po nicom, len po servise.


11.05.2018 17:54

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00: Trepeš.
Na co by pokukoval po servise, ked tu ma Teba?



Ale bez srandy, Tvoje rady si rad precitam a aj zasmiat sa da [dobre]


11.05.2018 18:05

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: myslim, ze vies co som pisal ... ;-)
GS12 na pneu od Conti TA2 so spolujazdcom je asi lepsie v Alpach ako CRF1000 na stuploch na GG aj so spolujazdcom.... A Africa + spolujazdec + kufre asi velmi nejde dokopy. :-)))

P.S.: A nepis mi, ze rozbijat mpje "Marchesini" do RO je to najlepsie pre moju moto a penazenku....


12.05.2018 23:56

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

minod
 Turista 

Africa nalozena s dvomi ludmi a batozinou straca dych....

Nechcem pisat ze popozeraj aj crosstourer , ale musim ho spomenut....





13.05.2018 7:33

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Dandan
 Kávičkár 

Ikona

Máš zlý názov príspevku...
1200 GS vs. CROSSTOURER.... pokial nepotrebuješ robiť dojem a hrať sa na elitu, naštartuješ si ich vedla seba a máš v tom okamžite jasno...


13.05.2018 7:49

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Re: Dandan: majitel bmw uz davno nepatri medzi elitu, kedze ini predavaju aj drahsie motorky.
a tvoje prirovnanie je tiez trefne.


22.05.2018 18:56

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kvietok
 Kávičkár 

Re: duggo: a co to s tym ma spolocne ze mam v profile triumpha?? Tvl toto ju je nejaky argument? Este mi povedz ze mam ine potreby lebo nie som slovak a bude :-D Btw motoriek mam viacej a jazdim skoro 35 rokov, viem o com pisem. Btw2 "Ja som si myslel ze" je najlepsia cesta k pruseru.. povie ti kazdy parasutista.


22.05.2018 18:59

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

kvietok
 Kávičkár 

Re: raptor: vlacna prevodovka bola ironia. Pochopil by si, keby si vedel. Ale nevies, tak si nepochopil. Nevadu. Pre vysvetlenie, Ironia je krajina, v ktorej je vsetko ze zeleza.

Pre raptora: posledna veta je vtip.


18.07.2018 22:45

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

peter3401
 Turista 

Ikona

ja mam africu a bracho 1200gs . kupovali sme ich nove minuly rok spolu a absolutne sa tieto dve moto nedaju porovnavat. GS je uplne niekde inde.

s AT som mimoriadne spokojny ale su tu tri veci ktore mi mimoriadne vadia

1. pneumatiky niesu bezdusove. dostal som defekt a problem na svete. dole koleso a podme do servisu alebo stravis mladost pri ceste

2. stit nieje nastavitelne - co pri motorkach tejto kategorie je uplne bezne..

3. riadidla sa neskutocne rozkmitaju uz pri nenalozenych kufroch. ked si nalozeny na trip tak je to fakt extrem. nemozes pustit riadidla ani jedniu rukou.


18.07.2018 22:56

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

1. ano, na cestu su duse ostara. Takze treba trenovat, alebo skusit tublis.
3. nieco je zle. Vyvazenie kolesa, zle nastavene pruzenie.


19.07.2018 1:10

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

hipi
 Turista 

Ikona

u cestnych enduro si urcite over, ci ti bude vyhovovat kratky 6ty prevod. na dialnici starsia gs toci 4750, novsia tusim 5000, co je dost vopruz aj ohladom vibracii aj spotreby aj hluku. Neviem ako RT, ale kamosi maju tu 4 valcovu K1300 a 6valcovu 1600 a im to toci tak 3500rpm na dialnici. Takze na dilanici ti na GS placu ze max 130kmh a oni na Kckach sa nudia a lestia si nechty. Na druhej strane akonahle pride horsia cesta tak placu a ti na gsach maju usmevv od ucha k uchu (a to aj na niektorych rumusnkych asfaltkach napriklad)


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hipi (19.07.2018 1:11)


19.07.2018 8:51

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Tiez som z tych, ktorym najviac vyhovuje moto typu cestne enduro, nielen koli rozmerom (190cm, 105kg), ale najma koli univerzalnosti pouzitia.. okrem uplneho extremu (t.j. miesta kde uz neexistuje vobec ziadna cesta) zvladne takato moto v podstate cokolvek, ci uz dialnicny presun, okresky, sotolinu, mokru travu (pri rozumnej volbe pneu).. teda viac menej nemusim zvazovat ci tam kam chcem ist je cesta dobra, horsia, zla.. proste tam pridem (nakolko som lenivy chodit peso ked nemusim, aj ked na Poienari som si poctivo tych 1490 schodov vyslapal).
Ked som pred 14 rokmi kupoval Varadero, ani vo sne ma nenapadlo, ze aj po tolkych rokoch mi bude stale hovorit pane.. no ale preco menit nieco, s cim je clovek spokojny, dobre mu to sluzi.. a to, co vsetko mi za tie roky Varadero "odpustilo", na to nechcem radsej ani mysliet, ale to len potvrdzuje ten nazor, ze enduro vie hodne odpustit.
V kazdom pripade je tato moja slecna uz rok plnoleta a pomaly sa pozeram aj po inych, mladsich :-D
Keby som jazdil sam, asi by volba padla na Africu Adventure Sports. Lenze vacsina nasich ciest je vo dvojici a s kuframi, takze s navacsou pravdepodobnostou to bude Crosstourer, a kedze uz som tak lenivy, ze ani kvaltovat sa mi kolkorazy nechce, tak vo verzii DCT.
Pre zakladatela tejto temy podla mna jasna volba - vzhlad cestneho endura, 1200ccm stvorvalec s kardanom, sedenie pohodlne aj pre ladvinku, cenovo dostupnejsie.. ja by som vymenil origo stit za vyssi a doplnil kryt motora, padaky Givi a sadu hlinikovych kufrov.. a hura na cesty aj necesty


19.07.2018 15:20

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: hipi: ty si zjavne GS nikdy nejazdil. Dialnicne otacky su uplne v pohode z pohladu vibracii, spotreba je pod 6 aj s komplet kuframi (co nedosiahne vacsina konkurencie ani nahodou) a hluk je na vsetkych moto lebo vietor. Ak nahodis vysoke plexo a deflektor, mozes na kazdej moto znizit hluk, ale zas v lete ta nema co ofukovat a varis sa vo vlastnej stave. Komu vadi vietor, nech ostane pri aute s klimou...
RT toci pre 130 cca 4500, tym padom je pri vyssich rychlostiach menej smadne aj ked je tazsie ako GS...


19.07.2018 16:21

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: hipi: kratky prevod na cestnom endure? :-O s 1150kou som chodil prakticky na spotrebu 150, nove GS idem pianko 180, na mojej KTM s 3 kuframi a zenou za sebou dialnice 180. Ziadne nezmyselne vytacanie motora, ziadne absurdne spotreby, ziadne prehnane vibracie.


07.11.2018 0:38

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

hipi
 Turista 

Ikona

Re: Menton: tvoje kategoricke vyjadrenia su viac usmevne ako prinosne.... so myslel ze si sa uz naucil trosku sebareflexie. Ked ti poviem ze GS mam tak mi ani neuveris. Napriek tomu dakujem za tvoj nazor, nevedel som ze RT ma tiez tak kratke prevody. A pis si ze moja GS vzduchac 2009 toci 4750 a zerie 6,2l pri 130, pricom spotreba stupa exponencialne, pri 160 to uz je cez 8l. Nie je to ani trosku komfortne, kedze sa citim ako vo vrtulovom lietadle a spunty do usi su povinne pri akejkolvek ceste nad 100km. Mam deflektor a ten znizi aerodynamicky hluk, na druhej strane vynikne zvuk od motora a vyfuku.
@Varan, 1150 naozaj neporovnavaj s 1200 vzduchac. tiez som bol prekvapeny, sused ma 1150 a ze mu toci 3000 na dialnici. hocikedy sa mozme stretnut s vami oboma a vymenime moto, uvidite na vlastnej kozi.


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil hipi (07.11.2018 0:42)


07.11.2018 8:01

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Menton - popravde spotrba pod 6 litrov s kuframi pri 130 km/h skor nie ako ano (resp na Adventure určite nie)

Hipi - kratke prevody nevadia pokial je spotreba ukážková. Rozdiel medzi tvojou a Mentakovou motorkou je ten ze on ma o koliesko (čítaj vačku) viac :-))). Tam by som hladal aj možný rozdiel medzi tvojou a jeho spotrebou. Ku 1150 je to tak ze ako ktorá. Zavisí či má alebo nemá ekonomickú 6 - a to nemá každá resp. žiadna 1150 GSA nemá dlhú 6.


07.11.2018 19:31

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

cruelbody
 Turista 

Oooooo ostra debata 8-) doplnim ceny servisnych prac.... Hodinovy servis honda....32 €
Hodinovy servis bmw.....92€ ,bmw cenu servisu radsej udava za 5 minut...7.62€ ;-)

Honda k moto kosice

Dôvod úpravy: doplnenie info

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (07.11.2018 19:32)


08.11.2018 8:37

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

ja som mal na sportovo-cestovnej 1300ccm stvorvalcovej motorke s troma kuframi sviznou, ale predpisovou jazdou dlhodobu spotrebu okolo 5 litrov (nikdy ale nie viac, ako 5,5) podla pocitaca, ale v zasade sa to zhodovalo aj s vypoctami pri tankovaniach. jazdil som ale sam, bez ladvinky.


08.11.2018 9:00

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aj ja. Ale potom som sa chcel pri jazde aj zabavat, tak som presiel na 2 valec. A tie proste beru viac.


08.11.2018 9:49

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

aka je to svizna, ale predpisova jazda?

ja ked idem predpisovo, tak mam aj na dvojvalci spotrebu (podla pocitaca) 4,5 litra. Ked idem nepredpisovo, tak aj cez 6,5 >:-)


08.11.2018 10:04

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cruelbody - do autorizovaneho servisu sa u nas chodi spravidla iba vtedy ked je motorka v zaruke. A ked ides do neautorizovaneho servisu po zaruke tak sa to takto neberie.

to ze sa za normohodinu v BMW plati viac asi nikoho neprekvapi. Aj za motorky BMW sa plati viac ako za Hondy.

... akurat blbe je ze (najma v nasich podmienkach) je kludne mozne ze na tvojej CBF bude menit olej uplne rovnaky mechanik v uplne rovnakom servise kam pride na vymenu kolega s BMW.


08.11.2018 10:12

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Re: janoval: no napriklad ze sa k tej maximalke nesplhas pomalicky, ale za sekundu. Ved nevravim, ze obcas to neukaze aj viac, ale skratka nie palba 300, ale plus minus (viac plus) povolenou rychlostou.


08.11.2018 13:52

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

cruelbody
 Turista 

Re: raptor: samozrejme ze mechanici ti isti 8-) bol som dnu a je tam iba jedna dielna, len mi prislo usmevne ze aby ta suma nevyzerala tak hrozivo tak to urobili na 5minutovky 8-) ale co ty vies mozno tam platis za kazdu nacatu 5 minutovku a ked s hondou tak za kazdu nacatu hodinu ;-)


08.11.2018 14:09

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

crualbody opat uhol pohladu...

.. ak sa da zacata hodina v Honde rozmenit na mensie cistky rovnajuce sa 5 minutam ako sa to da v BMW tak potom super

lebo ak nie tak si financne strelil vlastny gol :-D


08.11.2018 14:17

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

cruelbody
 Turista 

Re: raptor: aj tak si tam napisu cas plus minus autobus tak aby im dobre vyslo ale nevyzeralo hrozivo :-)


08.11.2018 21:43

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

trucktor
 Turista 

Ikona

cruelbody- odkial mas udaj bmw servis 92€/h ? z trhoviska od babky Trantalky?


08.11.2018 21:54

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

cruelbody
 Turista 

Od babky Prochorovky

www.k-moto.sk/servis


22.05.2020 0:29

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

Tak. 2 roky odkedy som zacal pilit usi je doma :-)
Na Afriku som casom zabudol, na cas ma zaujal Crosstourer (mal som to len v automate bohuzial) ale to bolo na mna moc dive aj ked samozrejme je to vyborny stroj. Pojazdil som na tom okolo mariazellu a aj u nas a nemam moc co vytknut.
ALE: ked si chcem nostalgicky zaspominat na detstvo na dedine a na suseda startujuceho svoj Majorec, schuti poskakat po kvaltpake jak na rozbitej "stosedempatke" (jemnym pohybom spicky zjavne riadia len japonski blazni :-D ) a okolo gripov mat cudlikov ako na kalkulacke - tak si sadnem na, uz moju GSA 2015, a tam to mam vsetko pokope :-D

Zvykat si na urcite vymozenosti, akymi su zvuky motora ktore ak by vydaval V-Strom tak uz je v ordinacii u Jokera. Pripadne domlatene holene od hlav pri posuvani sa - stale som sa nenaucil, ze tam trcia tie sudy este aj omotane padakmi... - este asi nejaky ten den budem ale zatial si vravim ze to za tie prachy stoji.

Komfort je niekde inde - a nielen pre mna ale aj pre ladvinku. Co sa tyka vetra aj sedacky - ako proti V-Stromu tak proti Crosstoureru.
Ked nastavim podvozok na makko tak to po tych rozmlatenych meststkych cestach plava, ked vybehnem na serpentiny tak pritvrdim a sedi to ako priklincovane.
Velka nadrz mi nevadi (ja som neni maly clovek :-) ) skor mam taky lepsi pocit ked je moto mohutnejsia.

Co ma ale ozaj prijemne prekvapilo je to led svetlo.vcera som siel prvy krat v noci a ta moto svieti paradne. A napriek tomu mi nikto neblikal tak snad do oci nesvietim :-)

Neponarava predna vidla - niekto to tu pisal ze to neexistuje. Ano neexistuje - kym neni pevna jak na bicykli - ale - ked porovnam s 10 rocnym vestromom tak tam som mal pocit ze mi moja draha preleze po chrbate a sadne na rajdy ked som prudsie zabrzdil. Clovek by povedal ze to je tlmicmi (a je :-))) ) ale ked to porovnam aj s tusim 2 rocnym CT, tak ta vidla sa sprava ovela lepsie. Ozaj sa tolko neponara a predok pri prudsom vyjazde tak nevyskoci zo zakruty.

Takze - dikes za rady. Isto zavazili aj tie - dufam ze nazor nezmenim po prvych 10 tisicoch ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (22.05.2020 0:30)


22.05.2020 18:50

Re: 1200 GS A vs. Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak nech slúži! [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101669 | Včera: 123536