Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim...asi to tu vie kazdy okrem mna tak by som sa chcel opytat co znamena ten kompresny pomer..a ak mozte tak mi to tu trosku aj vysvetlite..vdaka |
pomer objemov (a tym padom tlakov) spalovacej komory ked je piest v hornej uvrati a ked je v dolnej... |
...co neplati pre dvojtakty (resp su dve definicie pre 2takty) |
Vidicon: ... pomer objemov to ano ale tlaku nie tak celkom, teda p.V/T je zachovane, takze objem sa zmensuje a tlak sa naopak zvacsuje. ... ale to len tak pre detailnost. V podstate mas pravdu. |
a ako je to s hodnotami u jogurtoch???čím väčšie číslo tak tým lepšie??? |
Stupeň kompresie určuje koľkonásobne sa stlačí nasatý vzduch vo valci, zvýšením tohto pomeru sa dá dosiahnuť vyšší krútiaci moment. Vzduch sa viac stlačí a nastane väčšia expanzia. V zásade platí, čím vyššia kompresia, tým väčší krútiaci moment, ale motor nepôjde tak dobre do otáčok. A naopak, čím bude nižšia kompresia, motor pôjde ľahko do otáčok ale bez sily krútiaceho momentu. |
stano: sadni radšej do tankoch. Nie si ty Slotov príbuzný? |
bagvan - vyvojar, Bavorsko Neregistrovaný |
kompresny pomer si nemylme chalani!!! |
bagvan, aky je rozdiel v tom co si napisal ty a co ja a ostatni? Kto sa tu akoze myli? Akurat si to rozobral este viac do detailu, co je dobre |
Relic: ja som naschval nekonkretizoval, co je v citateli a co v menovateli zlomku |
Bagavan zrejme nespravne pochopil prispevok marexxxa tak, ze sa da kompresia v motore nastavit. ;o) |
ja som pri dvojtaktoch narazal na dve metodiky urcovania objemu pracovneho priestora pri expanzii. |
hmm...sice tomu celkom nerozumiem,ale mohli by st emi trochu poradit ze ked porovnavam tie cisla u roznych motoriek rovnakeho typu,tak ktore je lepsie...mensie alebo vacsie? |
Frodo Neregistrovaný |
to mas ako s kozami - nie len velkost rozhoduje. Najprv treba vyskusat. Samotne cislo nic neznamena. |
Kompresny pomer sa az tak velmi medzi jednotlivymi moto nelisi, vacsinou je niekde okolo 10:1, urcite to nieje cislo, ktore by som nejako porovnaval... |
zzz4, to mas jedno, lebo aj tak sa to bude u kazdej motorky lisit od valca k valci... dolezity je krutak, vykon a hmotnost, to urcuje "zivost" masiny... |
stano: "u jogurtoch" a "do tankoch". Máte rovnakú "slovenčinu", preto. |
bassi Neregistrovaný |
Vzdy je lepsie, ked je hodnota kompresneho pomeru vyssia preto, lebo kompresny pomer priamo ovplyvnuje tepelnu ucinnost (je potom vyssia) a tym sa znizuju straty ( lepsie vyuzita energia, ktora je viazana v palive=> nizsia merna spotreba paliva). Ako tu uz bolo uvedene tak cim je vyssi kompr. pomer tak sa zvacsi stlacenie pracovnej naplne a tym sa da dosiahnut vacsia sila, ktora posobi na piest. Ale tymto sposobom sa daju zvysit integralne parametre motora (vykon, moment, merna spotreba) pomerne malo a jeho zvysenie je obmedzene. Dnes automobilove motory maju bezne okolo 10,5:1. Motory s priamym vstrekom do valca maju aj 12:1, ale tu treba pouzivat drahsie palivo. Podstatne zvysenie vykonu sa dosahuje inymi veciami a nie kompr. pomerom. Je to hlavne konstrukcia. Preplnovanie je tiez sposob, ale v tomto pripade treba kompr. pomer zmensit, ale pouzitie Turboduchadla zhorsi reakciu na plyn. Darmo, najlepsiu reakciu na plyn dosiahnete pri motoroch s atmosferickym plnenim(nepreplnovany motor). |
bassi: máš pravdu a preto by sa na určenie "ojazdenosti" motoriek nemalo používať počítadlo kilometrov, ale počítadlo otáčok :o) |
BASSI, zle citas, ja som pisal zivost, nie zivotnost Inak, mal by si lepsie definovat pojem stredna piestova rychlost. Pojem stredna volna draha letu je mi doverne znamy, ale stredna rychlost piestu je nula. Jedine ak by si ju definoval ako priemernu rychlost medzi hornou a dolnou uvratou, co si mal zrejme na mysli. |
efektivna rychlost piestu, to je tusim ten spravny pojem... |
Bassi, ja sa tebe ospravedlnujem, ja som len taky vy(i)ry(i)vac... |
Celkom zaujimava poznamka: Najvyssia rychlost piestu pri 12 000 ot/min. je "len" 134km/h. |
Frodo Neregistrovaný |
152,64 km/h je max. rychlost pri 12.000 ot/min na Toune - aby sme boli presni. Ale koho by to zaujimalo ? |
>>bagvan - vyvojar, Bavorsko pise> Preto drzme sa pri zemi a nestrkajme nos do prace konstrukterov. |
marexxx ...chvilu mi trvalo, kym som pochopil ten vzorec, ale... logicke. |
zzz4: kup si s dieslovym motorom, tie maju kompresiu az okolo 20:1 _ |
nuz ja na zaklade mojich pradavnych matfyzackych poznatkov rozlisujem priemernu, strednu, efektivnu a maximalnu rychlost. Ale uz ma to tu nebavi, zbytocne tu stracame cas, otazka bola zodpovedana uz davno... dobru noc... |
Frodo Neregistrovaný |
pagy - to nebolo dolezite. Skor ma zaujimalo, ci si da niekto namahu a prerata to, alebo sa tu len tak mudruje. Nielen ze (asi) Tuono netoci do 12 tisic, ale ani ta rychlost, co som vypocital nie je rychlost piestu, ale bola by to obvodova rychlost, ktorou sa pohybuje os ojnicneho capu. Na to aby sa vypocitala rychlost piestu, by bolo treba vediet aka dlha je ojnica. Ale koho by to zaujimalo ?? |
bagvan, VYVOJAR Neregistrovaný |
Chalani predsa sa tu nejdeme skriepit. |
bagvan - preco by mal byt velky kompresny pomer neziaduci ? Vies ono to nie je tak ze by sa kompresny pomer vo vysokych otackach znizoval , ale on sa pri nizkych zvysuje . kto sa teraz zacal smiat , nech cita dalej:vykon motora (benzin) sa reguluje mnozstvom nasatej zmesi a teda pri ciastocne zatazenom motore je mnozstvo zmesi nasatej vzdy mensie nez je objem motora a teda aj realny kompresny pomer je mensi a zhorsuje sa ucinnost motora . porovnaj s dizlakmi ,kde sa nasava stale(takmer)rovnake mnozstvo vzduchu a vykon sa reguluje len mnozstvom paliva . A do prace konstrukterov sa budem pchat , lebo aj to su len ludia |
frodo> som tam pisal vzorec na vypocet strednej rychlosti piestu. ked tam dosadis zdvih, neviem aky ma tuono, napr.7cm, tak v= 0,07*12000/30=28m/s |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 132276 | Včera: 158890