Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, pred mesiacom som si doviezol domov Yamahu XT 600e 1992, keďže som čítal naňu samé dobre recenzie a skúsenosti, všeobecne som spokojný ale nechcem to zakríknuť. Len som si všimol jednu vec, od kúpy som najazdil 300km, a motorka stála keď som bol na dovolenke 10dním a motor nebol vobec od oleja, ale po zohriaty a po jazde mi niekde odtialto VIĎ FOTO: imgur.com/a/VBcSm (foto je ilustračná, nie moja), tam odkial ide hadička z rámu kde sa napája na motor tak niekde tam mi špiný motor od oleja ktorý potom steká dole cez ozubené kolečko až to kvapne na zem.Medzi kartrami je to suchučké a čistunké, začína to presne myslím že v okolí niekde kde je štartér tak za ním.Možno sa mýlim a je to úplne inde.Len už som to pozeral X krát aj po jazde a stále nemožem prísť odkial to ide.Budem rád za každú radu kto poradí.Olej som kontroloval je tam oleja v rozmedzí MIN a MAX.Ďakujem Vám všetkým vopred za rady kolegovia. |
Ta hadicka by mal byt prepad resp. odpad z airboxu. |
Hej mám tam hadičku a na konci zátku, lenže ked som dal zátku von tak odtial žiadny olej nešiel. Lebo ak sa nemýlim tak airbox je pod pravým zadným plastom?A tam mi ide jedna hadička z motoru a dalšia je tam ten prepad na ktorom je štuplík.V tej hadičke čo ide z airboxu do motora je nejaký tlak oleja alebo vlastne načo tam je?Žeby bola tá hadička škrípla a slzilo by to napr cez nu?Práveže ono to slzí len počas jazdy alebo skor až po jazde je to vidieť, keď moto stojí aj dlhšie tak je to okey.Takže to musí byť niekde v tomto chyba kde je tlak oleja. |
Ta hadicka z motora do airboxu je odvetranie klukovky, sem-tam tam prskne trochu oleja, a preto je ta hadicka vyvedena do airboxu aby to neprskalo na zem. pod motorom konci viacero hadiciek, a to su prepady z karburatora. Tvoj problem s olejom je asi ten, ze mas zodrate gufero na vystupnom hriadeli z motora. Ked je gufero zodrate, tak ked motorka vrci na mieste nekvapka z nej olej, ale za jazdy to trochu prepusta a preto to mas zaprskane od oleja. |
Pod motorom mi koncia len 2 hadicky jedna z airboxu asi prepad a druha asi z karburatora.Da sa to nejako zistit ci to je priamo to gufero, popr. kadial sa ten olej tlaci von?Lebo ja to mam najviac zaprskane pri(pod starterom) cca niekde a odtial to steka dole, kartre, valec starter vsetko ostatne je uplne suchucke.Kebyze je napr. ta hadicka od airboxu do motoru prasknutu ako moc by to slzilo?Lebo kebyze to je to gufero tak by to slzelo pri hnacom kolecku nie?Mne to slzi uz zvrchu neviem ako presne to popisat, presne vedla hadicky ktora idem z ramu(ide v nej olej) do motora niekde v tych miestach a tece to dole po motore az na zem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (24.08.2017 22:28) |
najprv krYtYka : chlapče skúšaš to riešiť na viacerých fórach a nie si schopný to odfotiť na svojej motorke a napísať ktorý máš typ motora . Predpokladám, že máš 3TB a spojkové lanko máš vľavo. |
Re: tryskac: Ďakujem.Hej mám 3TB.Cey kartre bz to slzieť nemalo keďže sú pekne suché aj zvrchu, olej je len tu, posielam upraveny obrazok.A tadial to steká dole k vývodovému kolečku až to po čase odkvapne na zem.Skúsim to ešte presne pozrieť, a ak nezistím príčinu tak skúsim vymeniť to gufero.Malo by sa dať vymeniť bez toho aby išiel von motor?Dám moto na pravý bok dám dole radičku, vývodové kolečko a vytiahnem gufero a dám nové?Tomuto prikladám poslednú možnosť potom to pozrem po jazde kde bude čerstvý olej či bude aj hore pod štartérom alebo či to len nesteká z gufera dole. |
P.S. keď to bude tou hadičkou, tak štartér len nomálne odskurtkujem a povytiahnem, štartér som v živote nerozoberal tak neviem.Nebude treba dať dole výfuk keď zhodím štartér tolko sa tam dostanem?Ďakujem. |
nepísal som medzi kartrami ale medzi ľavým kartrom a ľavým deklom a to je rozdiel. Na to miesto ani nevidíš a ani si ho nedoťahoval, lebo skrutku to má pod deklíkom štartovacieho prevodu. |
Teraz som sa bol povoziť cca 45minút pred jazdou som toto na foto všetko dokladne vyčistil a bolo to suché aby som videl odkial to prská,No bohužial nieje vidieť odkial lebo ten olej je všade viď foto.Podotýkam že je zvnútra zaolejovaný aj ten kryt ktorý chráni retaz. |
To foto moc toho nehovorí. Nabudúce to foť z cca 0,5 metra. Ak je to gufero, vymeníš ho tak ako si popisoval a je to menej roboty ako tie hadičky pod štartom. |
Re: tryskac: Kde prosim ta zistim ake gufero tam ide?Lebo na nete som nasiel len gufero hriadela a to je tusim 12x22x5.Len toto je gufero vystupneho hriadela nikde som sa nedocital rozmery.A ci musi byt original z yamahy alebo staci z obchodu z loziskami? |
rozmer si nepametám, aj ked som ho menil pred cca 2 mesiacmi. Gufero vytiahni a podľa neho kúp bežné gufero, nevadí ani ked bude trochu širšie. |
Re: tryskac: Len ja by som praveze kupil najskor gufero preto lebo som 300km dozadu menil olej a nechcem ho vypustat len dat moto na pravu stranu a vymenit len kus za kus. Tak co som sa docital malo by tam ist gufero 12x22x5 2-britove.A moto dokonca by asi ani nemusela ist na bok len vylupnut stare a nasadit nove. Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (26.08.2017 15:17) |
Re: tryskac: Tak nova lepsia foto, moze to byt tym guferom teda? |
tá fotka by mala vyzerať približne taktoPozri obrázok |
Re: tryskac: Ved ale na tej foto co som poslal je vidiet ako to je zaprskane, a nic ine to tam zaprsksat nemoze len gufero? Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (27.08.2017 13:05) |
Ešte ten spínač na neutrál skús dotiahnuť. Na Pegase sa povolil a od tiaľ tiekol olej. Zober sprej čistič bŕzd a poriadne to vycisti a odmasti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdeno255 (27.08.2017 13:09) |
Re: tryskac: Re: zdeno255: Tak bol som skúsiť dotiahnuť to čidlo neutrálu, no ani som s tým už nepohol bolo dotiahnute na max.Ale aj tak ma napadlo že ak je moto zazimovaná za celú zimu z nej nekvapne nič ani sa olej nezamastí keď ho pred zimou očistím.Ale ak sa idem na nej previezť tak po pár KM už to mám zaprskané.Tak tam bude niečo čo má nato vplyv len počas jazdy, t.j. aj to čidlo neutrálu sa može vylúčiť lebo to by prepúštalo stále.Na tej foto vyššie je vidieť že aj to gufero je celé zvrchu od oleja, a v tej drážke medzi hriadelkou a guferom je trochu vidieť olej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (27.08.2017 14:17) |
Tak vymeň gufero. Opatrne pri nasádzaní nového, aby sa nepoškodilo. |
Na tej fotke vidím max. gufero radičky, alebo sa mi to nezobrazuje celé? |
Hej ved bavime sa o gufere radicky nie?A robi to len pocas jazdy ked moto dlhsie stoji tak nie.Tam to moze robit iba to jedno gufero radicky nie?Mam to zaprskane len to miesto co je na fotke po gufero radicky.Proste zaprskane je len to co je na foto.Snad sa uz chapeme Upravené 4 krát. Naposledy upravil x5go (27.08.2017 20:39) |
Nie nechápeme, v prvom príspevku si napísal toto : |
Hej len po tom co som utrel vrch motora pod starterom tak uz to netieklo tam.Preto pisem ze to je zaprskane stale len tam co som poslal tu foto, moze to tam robit to gufero za radickou ci aj nieco ine?Teraz sa bavime len o tom co som poslal na foto, aj to cele gufero pri radicke je od oleja. |
Najprv si tie kartre ocisti aby boli ciste a suche ( cistic , trosku benzinu alebo pouzi jar a vodu , pripadne wapku - podla toho co mas po ruke ). Ked to mas odmastene a suche daj motorku na hlavny stojan . Ak hlavny stojan nemas tak treba motorku zodvihnut a polozit na nieco a to tak aby si mal zadne koleso vo vzduchu tak ze sa nebude dotykat zeme . Ak to nemas na co ani polozit tak staci zhodit retaz . Potom nastartujes motorku zaradis tam kvalt a staci jemne pridat plyn aby sa tocilo koleso . Tym ze sa zacne tocit prevodovka zacne Ti vytekat cez vadne gufero olej a Ty uz len odsledujes od kadial . Tym ze to mas na stojane alebo teda zhodenu retaz a neposobi na to naporovy tlak vzduchu tak pekne budes vidiet odkadial to slzi a bude to odtial pekne stekat smerom dole . Nebudes mat zadrbany cely motor a lahko odhalis zahadu vadneho gufera . |
Re: tryskac: Tak do 3-tice posielam foto aka ma byt snad uz |
Takže problém by mal byť vyriešení, podla všetkého to robila hadička č.1 dnes po jazde cca 100km som odstavil doma a celé okolo nej to bolo zaolejované, bola zasunutá cca len na polovicu.Len tak informatívne načo slúži tá hadička?Aj som sa snažil zistiť kde končí len ide niekde hore pod nádrž a nezistil som načo slúži. |
skús si prečítať čo som Ti napísal v tejto téme 25.08.2017 9:03. |
Re: tryskac: Hej jasne to som si precital.Len nechapem podstatu toho ze naco tam sluzi?Je moc oleja v moto a tak to pluje cez tu hadicku a kam?Alebo to pluje cez nu von.Alebo vseobecne naco sluzi?Lebo tazko ide odmerat olej po dojazdeni necham cca 5minut klepat na volnobech zhasnem vytiahnem mierku utrem zasunem naspet NESROUBUJEM vytiahnem aj tak je skoro cela mierka od oleja, kedze ten olej strasne peni. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19421 | Včera: 226293