Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Filter naopak - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuFilter naopak - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Olej.

03.08.2017 7:09

Filter naopak

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Potrebujem radu ludi z fachu. Vysvetlím celu story.
Po odjazde z Barnaulu mi opakovane zhasol motor. Nakoniec sa nedal naštartovať. Bolo chladno no napriek tomu ventilator bezal. Pockal som na okoloidducich bikerov a poziadal o pomoc. Po ochladnuti motor nastaroval no po chvili zhasol. Zvuk nebol uplne v poriadku. Do Barnaulu som sa vratil na korbe auta.
V servise sa ukazalo ze olejovy filter (len vlozka) bol naopak. Po odstraneni problemu a doliati oleja motor bezi normalne.
Moja otazka znie. Mohlo 30km s takymto obmedzenym mazanim motor vazne poskodit? Je bezpecne s tym pokracovat v jazde?
Moj plan je pokracovat. Asi 600km v pôvodnom smere sa kona bikersky festival, takze ak nastane problem, verím ze s pomocou miestnych sa mi podari minimalne zorganizovat presun naspat do Barnaulu.
Co na to odbornici? Za komentare k veci dakujem!


03.08.2017 9:03

Re: Filter naopak

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nerozumiem tomu, ak sa jedna o CRF 250, ako sa da dat olejova filtracna vlozka naopak.
Ta vlozka, ak sa nemylim, ma na oboch stranach rovnake gumove tesnenie, ci ju das tak, alebo naopak, bud bude olej prepustat cez filtracnu vlozku, alebo bude tu vlozku obtekat a nebude sa filtrovat. Ku uplnemu zastaveniu mazania ale nedojde.
Okrem toho, v motore je tlakovy ventil, ak sa filter oleja zasere tak, ze sa znizuje jeho priepustnost, tak olej pusti ten ventil mimo filtracnu vlozku.
Vo vatsine filtrov a olejovych patron vymienacich, je ten bypass ventil zabudovany vnutri filtra.

Popis toho co pises, mi nedava zmysel.
Ale aj keby to nemazalo vobec, tak potom by si pocul velmi rychlo kovove zvuky a pistanie.
Otazka znie inak.
A co kontrolka oleja? rozsvietila sa pri tom probleme??
Ako dlho vlastne od vymeny filtra, teda jeho nespravneho osadenia, si na tom jazdil?
Ak cely cas siel motor bez filtra oleja, teda v rezime otvoreneho bypass ventilu, teda od doby jeho vymeny, az do prejavenia zavady a to asi nebolo tych 30km, ale este nejaky cas dozadu, je mozne, ze nefiltrovany olej zasral nejake casti mazacieho rozvodu, ktore sa nasledne prejavia zvysenym trenim a prehrievanim.
Co nieje znamka toho, ze je vsetko v poriadku, ale ze sa nieco zacina srat.
Odstranenie problemu v podobe spravneho osadenia filtracnej vlozky, neodstrani a ani neodhali mozne nasledky prevadzky v case nespravneho mazania motora.


03.08.2017 9:09

Re: Filter naopak

Peter
 Bahniak 

Ikona

motor je zrely na generalnu opravu. To ze sa prehrieval sveci o tom ze sa pridieral na pieste (kruzkoch), trpeli tiez ulozenia vaciek, vahadla ventilov a loziska ojnice. Ak nemusis dalej na tom uz nejazdi. Ale niesom mechanik, takze pockaj na dalsie nazory odbornikov. Ale nechapem ako ho mohli zalozit opacne.


03.08.2017 9:29

Re: Filter naopak

Peter
 Bahniak 

Ikona

este doplnim. Rozhodujuce je kolko oleja pretekalo cez opacne zalozeny filter. Ak tam nejaky olej tlacilo, tak to nemusi byt az take zle.


04.08.2017 6:02

Re: Filter naopak

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Filter je HF112 ktory nie je symetrický. Jedna strana je zaslepena a opiera do nej pruzina.
Medzicasom som dostal vyjadrenie od technikov z Hondy ze tlak oleja pruzinu pretlaci takze by nemal byt problém. Motor aktualne beží pekne.
Dakujem zúčastneným za reakcie


04.08.2017 8:37

Re: Filter naopak

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Len také rýchle zamyslenie, kedže som to uloženie filtra nevidel v reále nemusí byť úplne pravdivé.

Ak Ti "technik" od Hondy povedal, že tlak oleja tú pružinu pretlačí, tak je idiot. Ten ventil, ktorý je vo filtri je iba jednosmerný, takže tlakom z druhej strany ho ešte viac zatvára.

No pravdepodobne si mal šťastie a mazal si iba nefiltrovaným olejom lebo ak,
strana filtra ktorá patrí na vstup do hlavného mazacieho kanálu vyzerá takto:
Pozri obrázok

a druhá strana filtru v ktorej je bypass ventil vyzerá takto :
Pozri obrázok
Tak v dosadacej ploche hlavného kanálu to dobre nesedelo a tou škárou prúdil olej z čerpadla priamo do hlavného mazacieho kanálu.

No a teraz ide o to či cez tú škáru prechádzalo dostatočné množstvo oleja na to aby sa nepoškodil motor ...


04.08.2017 9:17

Re: Filter naopak

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ak Ti "technik" od Hondy povedal, že tlak oleja tú pružinu pretlačí, tak je idiot.

[dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] :-D


Pod toto sa podpíšem hocikedy .

Dôvod úpravy: Ešte by ma celkom zaujímalo , kto tam ten filter vkladal ? Kokso , dnes je servisák každý .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.08.2017 9:20)


04.08.2017 12:04

Re: Filter naopak

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: erbe: No povedané bolo všetko, dúfam že tam ten olej šiel a moto je v pohode... Drž sa...


04.08.2017 12:20

Re: Filter naopak

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Merlin> ten obtokovy ventil na pripad zavady na filtri je v kazdom motore?


04.08.2017 13:02

Re: Filter naopak

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Brazel, mýlil som sa, ten technik nebol idiot, iba zakríval neodbornosť servisáka a dúfa ,že zákazník to zhltne :'(
I ked chápem ako sa to stalo. Na vačšine motorov čo som videl, ide filtračná vložka dierou do motora a víčko vložku iba pridŕža. Ak teda fakt popisovaný problém nastal na CRF250 , tak tam ide vložka dierou k víčku a vo víčku sú tlakové kanály na mazanie kľuky a hlavy.
A tá pridŕžacia pružina tlačí vložku smerom z motora von k víčku.
Takže vložka je naopak ako považujem za bežné ja a asi aj servisák.
Tuto manuál, obrázky na strane 4-15 a 5-2 www.howtomotorcyclerepair.com/images/Honda-CRF250R-Serv...
Awia už som sa vo viacerých témach stretol s tým, že si napísal : no povedané bolo všetko.
Má to nejaký hlbší význam ?
Matúš obtokový či bypass ventil je vo všetkých kartušových motorových filtroch a pravdepodobne aj všetkých vložkách a nie v motore. Slúži na to aby prepustil olej mimo zapchatý filtračný materiál filtra. Okrem toho je v motore poistný pretlakový ventil, ktorý je zaradený hned za čerpadlom a slúži na obmedzenie max. mazacieho tlaku v motore.
Napr. otvorí sa ak niekto vytočí studený motor.


04.08.2017 13:31

Re: Filter naopak

brazel
 Kávičkár 

Ikona

tryskac , ja teda mám od servisáka tak ďaleko ako Fabia od Ferrari , ale však keď dá človek dole dekel , tak vidí .
Sú v ňom nejaké dierky (kanáliky) ? Ahá tak hop , asi cez ne niečo ide , nie sú tam , pozriem do motora a ajhľa , sú tam , tak v tomto motore je to naopak a asi tadiaľ bude voľačo chcieť tiecť , tak ich teda nezaštopľujem !
Na toto nemusím byť bohvieako odborne (motorársky) vzdelaný (čo ani teda nie som) . 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.08.2017 13:33)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 189417 | Včera: 213503