Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Kúpa Simsona - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKúpa Simsona - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

10.07.2017 17:22

Kúpa Simsona

tomike
 Edvenčr 

Mal by som záujem o kúpu Simsona s51 enduro, do motoriek sa však veľmi nevyznám (kedže doteraz som mal len babettu 8-) ) a potreboval by som poradiť, na čo mám pri kúpe dávať pozor. Prípadne či by sa nenašiel niekto kto má nejakého simsona napredaj. Za rady vopred ďakujem :-)


10.07.2017 18:42

Re: Kúpa Simsona

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Hm, no, ale dnes je rok 2017, to sa zacalo vyrabat pred viac ako 35 rokmi...

Diely a mnohe veci na to este zozenies a dokonca aj tuningove, ale to by si mal mat viacero skusenosti a nie pytat radu, naco si mas davat pozor.
Lebo tie moto mozno existuju aj v dobrom a zachovalom stave, ale ich cena je uz ako u veterana, skor zberatelska a tie, co sa nich niekto ucil nielen jazdit, ale aj opravovat, mozu mat strasne vela zavad, ako viditelnych, tak aj skrytych.
V prvom rade, moja rada znie, nekupuj si simsona.
Ak to myslis vazne, kup si dvoch /najmenej dvoch simsonov/, lebo jedneho mozes kuchat a na druhom mozes jazdit.
Alebo ak nie kuchat, tak jedneho opravovat a druheho skusat jazdit.
Cenovo to vyjde uplne na rovnako, ak aj nie lacnejsie, ako kupit jedneho a potom zhanat diely a preplatit cenu druheho, nahradnymi dielmi.

Simson nebol bezporuchova motorka, ale bol spolahlivejsi* a daleko vymakanejsi, ako nase vtedajsie pioniere, alebo mustangy. Ked bol v prevedeni 70ccm, tak sa na tom dalo celkom slusne zajazdit.
Ale je to stale 2t motor, ktory vdaka celkom vysokemu zatazeniu, nemal extra velku zivotnost, ak sa aj po GO slusne zabehol, tak 20.000 do dalsej GO malokedy vydrzal. Obvykle postupne zacal klesat vykon, na hranicu, kedy si clovek zvykol, alebo riesil aspon vybrus. Oblubene boli obrusovania kruzkov /z dovodu nedostatku/ a potom to po skratenom zabehu chvilu chodilo, nez sa to zas unavilo..

*spolahlivejsie boli tie, ktore mali prevedenie enduro, teda vyfuk vrchom vedeny, elektronoicke zapalovanie a na miesto baterie olovenej, mali tzv ULO box. pred nastartovanim svietili na NiCd akumulator, len obrysovky, blinkre, brzdove svetlo a budiky. Hlavne svetlo sa rozsvietilo az po rozbehnuti motora.
Tych ktore mali toto prevedenie, sa objavili len nedavno, pred cca 25rokmi, ked boli vyradovane a lacno predavane, boli exportovane na zapad, od vychodnej Germanie. Ale dnes taky najst, najma u nas, je celkom problem.
...................

Ak tuzis po malej a spolahlivej moto, pokukaj sa po nejakom stroji typu Sachs, napriklad model herkules a nejake dalsie, zundapp KS50, kreidler a tp.
To su stroje, ktore su podstvorcove 50ccm, alebo upravene 70ccm, maju vodne chladenie, motor pracuje pri stabilnejsich podmienkach, 6 kvaltov a brzdy, ktore to aj ubrzdia/v predu vatsinou dvojkotuc/, ked sa na tom chces vozit v dnesnej premavke, kde ma kazdy autista ABS a odhad ziaden.
Problemy budes mat rovnake, troska vatsie z dovodu zhanania dielov, ale dnes v dobe internetovej a najma smradfounovej, ziaden problem.
To je moja rada, iny mozno napisu nieco vtipnejsie.


10.07.2017 21:12

Re: Kúpa Simsona

tomike
 Edvenčr 

Re: Merlin00: Ďakujem za radu. Je tu však taký problém, tie motorky sa na rozdiel od Simsona tu na Slovensku dosť ťažko zháňajú.


11.07.2017 21:05

Re: Kúpa Simsona

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mam pocit, ze niektory ludia maju to retro aj v hlavach a to na tvrdo. Zamrzli v roku 77-89.
V dnesnej dobe, ma jima stale hroznejsi pocit, ze okolo Slovakistanu nieje zelezna, ale aj mentalna opona. Proste sa riesi co je tu a tam, za hranicami v hlavach, sa nachadza dzungla a ziju tam asi ludozruti a kanibali, pedofili a teroristi.
Tomike, ty zijes v EU, alebo mate okolo dvora vysoky plot, hore ostnaty drot a nepustaju ta ani za branu?
Ja vobec nechapem, na co je tu ten poondiaty Schengensky priestor.
Podla mna, to ludi len obtazuje.
Anglictinu ako jazyk na skolach, by mali zakazat a povinna by mala byt len latincina.


11.07.2017 22:10

Re: Kúpa Simsona

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Aký máš vodičák? Ak máš AM na simsone jazdiť nemôžeš. Ak máš papiere v poriadku tak:
ak sa predsa len rozhodneš pre simson, tak lepšie svieti 12v a má spoľahlivejšiu elektroinštáláciu,skontroluj smerovky,klakson a dobijanie,(to je ťažšie zistit pri krátkom obzeraní,ale ak sa baterka vybíja tak sim .nedobíja).Pozri závit na valci pri kolene,zvykne byť strhnutý.Samozrejme či simson drží stopu a celkový stav.Každý simson musí dať na rovinke 60km/h.,(Opretý o strom a prikrytý kobercom neveští nič dobré).

Stotožňujem sa s Merlin00


11.07.2017 22:54

Re: Kúpa Simsona

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kazdopadne ak simson tak v dvoch kusoch. Dnes ceny dielov, ktore sa casom opotrebuju, alebo si vyziadaju vymenu v dobe pred uvedenim do prevadzky, stoja viac, ako cela moto.
Proste je to veteran, podobne ako hocico, co bolo pred 30 rokmi.
Ani som netusil, ze AM vodicak nestaci na simsona..
Aj ja zijem v dobe, ked som 17rocny, ak by som mal love a nebola zelezna opona, mohol ruchat na supersporte.
Pravda je, ze 12V boli aspon v tom lepsie, ze nemali zmurive svetla, dali sa tam do svetla dat normalne 35/35W halogenove ziarovky a naozaj to svietilo.
Ale kazdopadne si to treba prekukat, prenurat, ci tam niekto v ramci uspory a drahych tuzexovych dielov, na miesto odpaleneho elektronickeho zapalovania, nenabastlil kladivko, alebo nedobastloval tranzimo z babetty.

Ked kupovat, tak taky, ktory prejde STK, jazdi a svieti, blika a nic z neho netecie, napriek tomu, ze je v prevodovke olej, kolesa sa neklepu po gulanici, retaz nieje hrdzava, rozeta ohlodana a zuby ohnute, ako na cirgulare.
Ziadne lakovane kolesa aj z prelakovanymi spicami, alebo boxom na topanky vylestene vsetky gumy a plastove diely.
Kuknut do nadrze a aj zubarskym zrkadlom, ci tam nieje hrdza, pripadne sracky, ako vo vraku havarovaneho tankeru.
Pri nakopnuti skusit ci kompresia existuje aj v motore a nieje dodana zvlast v kvetinaci, ze by ked sa bude polievat, tak dorastie a bude sa davat do nadrze.
Skontrolovat VIN a aj na motore, ci sedi z TP, lebo pri roznych prestavbach, sa mohlo stat, ze sa zabudlo, na to, ze kostra je z ineho stroja, motor z burzy atp.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57189 | Včera: 152943