Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte |
Tu máš NOVÝ za 380 (+ 17,-€ poštovné) , chlap má posledný kus , vraj sa už nedodáva : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.05.2017 10:53) |
tlmic tlmic kedy sa menis? ked teciem |
Ku každému kitu je dodávaný aj podrobný návod pre montáž a následné nastavenie tlmičov po zmene sériových pružín na progresívne.www.eres-racing.sk/zadne-progresivne-pruziny-hyperpro-p... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (30.05.2017 11:13) |
Re: brazel: Re: brazel: |
Re: Undefined: |
Undefined , doteraz si sa nevedel pohnúť z miesta , akosi ľahšie sa hľadá , keď človeku pod nos strčím objednávacie číslo z nemeckého ebay-u , takže aspoň za to by bola vďaka na mieste , ale nemusíš , môžeš ma po.e.ať . |
brazel - myslim si ze tam bude rozdiel nakolko aj HyperPro ma rozdielne pruziny pre tlmic s ABS a tlmic bez ABS. Koniec koncov keby tam nebol rozdiel tak by to neriesil ani Undefined ani ludkovia z Hyperpra. |
Re: brazel: myslim si, ze by si nechcel, aby Ta Undefined citujem: ...."mozes ma po.e.ať . |
kankoXF , netreba telefonovať brazelovi , lebo ten už na to ... SD01 SD02/03 Čiže tlmič , ktorý objavil v Taliansku , môže bez strachu kúpiť . |
novy, nepouzity tlmic za 150E by som kupil hoc len do rezervy |
brazel ja o voze ty o koze.. zasa raz |
Re: Undefined: na tvojom mieste by som si spravil vylet za Salatom do Motomaxxu. Relativne rychlo vie zistit, co treba robit, aj alternativy sa daju najst, rozhodnes sa, dohodnes. Takto cez tvoje subjektivne pocity sa tazko radi... |
Re: brazel: |
Re: Menton: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Undefined (30.05.2017 16:52) |
Undefined - predpokladam, ze motor servisujes, olej menis, retaz snad tiez udrziavas. Tak preco mas pocit, ze ina pohybliva (a mimochodom pre spravanie na ceste klucova) cast je bezudrzbova? |
Re: kankoXF: Upravené 1 krát. Naposledy upravil aapa (30.05.2017 20:02) |
Aapa> ty si po 50.000km dal spravit servis podvozku, tj repas tlmicov, nechal si vymenit pruziny a nevidis rozdiel? |
ked myslis ze ten tlmic je nerozberatelny tak ho posli Wingovi do presova to je taky isty tlmic ako na GW a Wing ich bezne rozobera a vymiena struny |
Re: pirates: |
Re: matus: |
Ctu ze sem zminen. V GW18 zadni Showa funguje se seriovou mekkou pruzinou odnova cca 110 tis km. S tvrdsi max 80 tiskm. GW ma na tlumici velmi kratky zdvih tak se olej neprehriva proto tak dlouho vydrzi. Naopak treba u 12 GSA 08 byla zadni Showa po 30 tkm na blato diky dlouhemu zdvihu a degradaci oleje. Dle meho soudu z praxe je 1 tzv repasovat nerozebiratelny tlumic totalni blud a nikdy to nebude ono navic s velkym rizikem poruchy a havarie 2/ vymenovat JEN zadni pruzinu / strunu / je uplny nesmysl. Kdyz uz je pruzina unavena tak tlumic to ma taky davno za sebou navic jak je tlumic predsmrti a na nej se namontuje nova tvrda pruzina tak potrebuje kvalitni utlum coz unaveny mrzak nezvladne a naopak o to rychleji pujde do vecnych lovist. A nahore popsany Varan ? Bez debat novy repasovatelny set dozadu pruzina s tlumicem komplet nove. 2 nejdulezitejsi veci na moto : brzdy a povozek. Jo a ze tlumic netece neznamena ze je ok. Hezke leto. |
aapa - pridavam sa k matusovi, po 50tkm keby boli odjazdene hned iba po luxusnom asfalte a vymenis tlmic tak musis citit rozdiel. Varan nie je zrovna lahka motorka. |
raptor ok. |
Re: Undefined: poradiť ti môžem as toľko, že ked chceš nieco robit tak to urob poriadne a ké si plánuješ motorku na dlhšie nechať tak poriadne s čo najlepsimi komponentami ak financie dovolia. Hovorí sa... kupuj lacno,kupuj dvakrát. |
V každom prípade ďakujem za diskusiu ... |
zvazil by som dat tam pruziny rovnakych parametrov, ake dal vyrobca. A vnutro treba aj vycistit - vymena oleja a gufier nestaci. |
Re: matus: |
ja si myslim, ze progresivna pruzina to nevyriesi - ale nech ti poradi ten clovek, ktory sa tomu venuje. |
matus - progresivna pruzina makky predok samozrejme ze vyriesi |
Vtedy , ak je aj na začiatku tvrdšia ako pôvodná . |
mas seriovu pruzinu ktora je od vyroby vyrobena ako makka + ma svoj vek Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 10:24) |
Brazel> cize ona je na zaciatku tvrdsia ako povodna a dalej je co? Maksia asi nebude ze? Co myslis, ze to sposobi? |
matus pisem o klasickom pripade kedy je pruzina vyrobena ako makka (napr. stare XRV 750) alebo vekom a km na tazkej motorke zoslabne (napr. Varadero) |
Re: brazel: |
Undefied , veď som to napísal už hore , vzhľadom na to , že to bol len môj predpoklad (úvaha) , tak som sa ani nemýlil . |
Re: matus: GS800 ma veľmi mäkký predok a progresivne pružiny mali na pruženie veľký vplyv. Je to o inom vynuti pružiny a jej správaní sa pri rozlicnom zatazeni (snáď som sa dobre vyjadril) . Aký vplyv mal na zmenu správania sa olej co s nimi prišiel povedať neviem, na to by človek musel niečo pojazdit s progresmi a origo olejom. Musím povedať že výmena pruzin na tej motorke bola asi najdôležitejšou úpravou co mala. |
Raptor> nemal by si radit. Naozaj o tom vies iba malo. |
Re: brazel: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Undefined (31.05.2017 12:27) |
matus ja nie som guru cez podvozky ale tak sa mi vidi ze ani ty nie Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 12:26) |
Zaujímavá debata. Budem sledovať. Napadlo mi ísť do dvoch extrémov: |
Raptor> to, ako rychlo sa po stlaceni vracia pruzina spat je ovladane tlmicom - nadstavenim odskoku (rebound). Takze ano, to ako budu filtrovane nerovnosti je zalezitost nastavenia tlmica. |
matus to ako rychlo sa po stlaceni vracia tlmic (rozumej celok pruzina + tlmic) je dane iba tlmicom? Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 13:21) |
matus navrhujem ze moze k tomu nieco povedat wing ak bude chciet. Mam zato ze on podvozkom rozumie viac ako my dvaja dokopy |
Ja aj dufam, ze sa Wing ozve a prinesie vsetkym viac svetla do tejto zlozitej problematiky. |
Chlapci bohuzel mam moc prace a malo casu zde vypisovat. Ale aspon zaklady co je tlumeni co pruzeni jak se co projevuje v hrubych rysech pri jizde naleznete zde. Aspon zaklady... hezke odpo www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm" onclick="window.open(this.href); return false;">www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing2 (31.05.2017 14:05) |
Re: matus: Áno, predok bol velmi mekky a veľmi sa ponaral pri brzdení. V teréne zase išiel ľahko na doraz. |
wingu nejde to otvorit Upravené 3 krát. Naposledy upravil pirates (31.05.2017 14:25) |
Re: matus: do terenu progresy vobec nie je dobra rada. Na okruh, ci na rally urcite linearnu. Progres je na turisticke prdkanie, ked sa ti meni vaha (spolujazdec, kufre...). |
Rado> z toho co si napisal stale nie je jasne, ci bol problem v pruzine alebo tlmici. O kolko % zo zdvihu si prisiel, ked si sadol na motorku? Iba sadol, ziadna jazda. To je zaciatok diagnostiky. |
Re: matus: kolko ludi si pred jazdou manualne klika podvozok? Aspon promile? |
Caute, |
Aha, a este nieco: co sa tyka prispevkov, ktore opisuju techniku a mechaniku pruzenia, tak pozeram, ze jediny Matus ma pravdu |
Re: Herghott: daj info, preco si prosiel k zaveru, ze laborovanie/servis podvozku tvojej motorky bola hovadina? |
Re: kankoXF: kedze som sa medzicasom takmer stale vozil na novych alebo zanovnych motorkach, co mali podvozky v este fabricky dokonalom stave, tak som zhruba vedel, kam by som chcel svoje Varadero dostat. Lenze vzhladom na obmedzeny pocet komponentov, ktorymi sa na Varadere k takemu podvozku vies dostat, to nebolo jednoduche. Ako som pisal vyssie, vyskusal som kopec kombinacii, ktore ma stali strasne prachy, a nad meranim podvozku a prepocitavanim cez tabulky som stravil kopec casu, ale takymto domacim laborovanim medzi roznymi znackami a charakteristikami nikdy nedosiahnes vyvazeny a dobry stav... Potom sa prevezies na motorke so semiaktivnym podvozkom a doslova pred ocami vidis, ako tie stovky/tisice eur leteli hore kominom uplne zbytocne. |
Undefined sem dal link na stary Hergottov clanok. |
Ked už autor vyriešil svoju otázku, napíšem tu pár svojich otázok ktoré vznikli pri čítaní tejto debaty. |
matus - tak neviem.. z tvojho posledneho komentaru nadobudam pocit ze progresivne vinuta pruzina v tej casti kde je hustejsie navinuta uz nie je pruzinou ale "podlozkou" ked hovoris ze pri progrese prichadzas o zdvih? |
Re: matus: |
Re: kankoXF: tak na Varadere je zadny tlmic nerozoberatelny, cize aj neservisovatelny. Keby si mal trebars aj starsiu motorku, ktora vsak ma Ohlins, tak si si isty, ze je servisovatelny. |
Re: matus: K tvojmu príspevku z 31.05.2017 18:34. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (31.05.2017 21:55) |
keby bolo hyperpro taky zazrak ako sa tuna snazite presvedcit samich seba tak ho tam montuje uz vyrobca |
Re: pirates: troll trolíš ďalej? |
zaujímavé teórie relativity sa tu preberajú.. |
bacaono , píšeš (aj dvakrát) , že ... je úplne jedno ako bude otočená. , čo je pri pružinách s rôzne hustým vinutím logická blbosť , pretože je absolútne nežiadúce , aby mne redšie navinutá časť (teda aj mäkšia) spôsobovala vibrácie riadítok a spodok (koleso) sa správal , ako keby sa ho nič netýkalo . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (01.06.2017 7:55) |
blbosť je hlavne toto : aby mne redšie navinutá časť (teda aj mäkšia) |
Ani som nevedel, aká debata vznikne |
bez ohladu na to kde je vlastne pravda totálne ma znechucujú mlhošove "múdre" vsuvky |
Nechcel som sa vyjadrovat ku tejto theme, ale musim. |
Undefined- ja som kupil nový YSS tlmič iba preto lebo pôvodny sa nera repasovat -Vstrom 650..Varadero ma lepši predok než DLko..už len v tom že každý tlmič má inú konštrukciu a ide do kazdého iný objem oleja- opravoval somtak 2007mičku. NA tvojom mieste by som si skusil preverit tie struny, ak sú ok dal by som tam hustejší olej.Teraz na mojom biku som to tak spravil z 10W som dal na 13,5W a zrazu je to celé tuhšie konečne. |
Undefined práve ktomu čo píšeš v 8:58 smerovali moje predchádzajúce otázky. |
tryskáč , aká blbosť ? Moje vysvetlenie je podané metódou ľudového rozprávača , aby sa tomu aj rozumelo . Die neue Feder wird mit der progressiven engen Wicklung nach oben eingesetzt. |
Re: pito1145: |
brazel ľudový rozprávač rozpráva povesti a báje na ktorých je aspoň trochu pravdy, no v týchto tvrdeniach je všetko nezmysel: |
Za mna asi takto: Upravené 2 krát. Naposledy upravil MaAT (01.06.2017 9:55) |
Tak si ich daj naopak . Ale predtým ešte skús túto www.slovakiasite.com/sk/povesti.php |
MaAT ty máš vedomosti ktorým moja hlava nevie oponovať ale opýtam sa ťa laicky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 10:09) |
Undefined- skusim pohľadať moje namerané rozmery čo som robil repas..ale neručím či nájdem |
Raptor, pravdepodobne si ziadne presne merania a ani nikto iny, pri zmene linear -> progres nerobil. Pricin moze byt samozrejme vela, ale pokladam za zbytocne sa s tym zapodievat. |
MaAT - no neviem... su to fakt desiatky ludi (vratane mna) co maju osobnu skusenost (samozrejme bez merania) ze po zmene progresov.... nechcem sa opakovat |
Re: raptor: |
MaAT napísal si: |
Raptor, viem ze nevies, a pravdepodobne uz ani nikdy vediet nebudes, jednoducho sa s tym zmier... |
preco by som sa s tym mal zmierit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 11:06) |
Re: brazel: |
Undefined, vpredu ešte pred rozhodnutím o výmene pružín môžeš skúsiť dať pod zátky teleskopov podložky zo silónu napr. 5 mm možno na to čo popisuješ Ti to bude vyhovovať. |
Tryskac, len pre zaujimavost, vies o nejakej nelinearnej (v konstruknom zmysle) torznej tyci?? |
Re: raptor: bola to aj moja skúsenosť. Motorka pri každom zabrzdeni predok dole, pri zrychleni predok nazad hore....no jak na hupacke. Predok nenastavitelny a ze s tým nebudem vedieť žiť som vedel už ako som ju viezol z predajne. Následne výmena pruzin a odvtedy kľud.Bola to najlacnejšia a najrýchlejšia možnosť ako sa zbaviť problému. Iní to riešili výmenou vnútornosti od Bituba alebo Ohlinsom. To už ale bolo o iných peniazoch. |
RadoR6 - jj dík, uvidíme či MaAT dá nejaké stráviteľné vysvetlenie... |
rador6, ak som to dobre pochopil, tak to bola motorka ktora prisla "priamo z vyrobnej linky, rysovacej dosky" a ty si ju takymto jednoduchym sposobom o "triedu vylepsil", ano? |
MaAT možno som nepochopil Tvoj príspevok 11:16, alebo je to len odvádzanie od témy ? |
MaAT presne tak .. a nielen rado ale od roku 2010 nasledne aj BMW Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 11:47) |
tryskac, ale ved to je uplne OK ze so mnou nesuhlasis, ostatne nie je to prvy krat. Snad necakas ze ta budem nasilu presviedcat, aby si so mnou suhlasil... |
Re: brazel: nemecky neviem ani Ň, ale pochopil som že výrobca píše "progresívnou časťou hore", čo je presne to čo som písal. či? |
Re: MaAT: Inšpirácie sa medze nekladú. |
raptor, takze tie moto mali od vyroby a pri normalnom pouzivani poddimenzovane pruziny v tlmicoch? Tak ste tam asi dali tuhsie, plus iny olej a pohoda. Ved to sa bezne robi. Ale to predsa neznamena ze : |
Baca, ano presne taku toznu tyc som myslel, videl si uz taku? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (01.06.2017 12:10) |
Ja nezvyknem reagovať na prispievateľa ,ale na napísaný text. A až tento Tvoj príspevok 12:00 mi pripomenul, že už som sa s niekým snažil diskutovať, čo takto zvláštne reaguje. |
Re: MaAT: Len tak námatkovo Berlingo zadná náprava |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54321 | Včera: 200455