Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.05.2017 17:34

Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Zdravím motorkári, mám Kawasaki KLR 600 s TP a chystám sa na nej okrem poľných ciest aj na asfalt, lenže predná brzda je tam dosť slabá. Vymenil som nové brzdové obloženia, brzdový kotúč tam je ešte dobrý (hrubý viac ako 3 mm), ale stále to nie je ono a často brzdím už očami. Viem, že KLR 600 aj prvé verzie KLR 650 A majú len jednopiestikové predné brzdy, lenže novšie KLR 650 C majú už 2- piestikovú brzdu, ktorá je vraj o dosť lepšia. Otázka znie, či sa dá na KLR 600 takáto brzda prerobiť, alebo zohnať celá predná vidla s brzdou, či aspoň tá pôvodná vylepšiť aby to brzdilo lepšie. Neviem, či by mala nejaký účinok pancierová hadička a prijmem každú radu. Ďakujem. :'(


02.05.2017 18:15

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

Komko
 Turista 

Ikona

Pancierova hadica pomoze, ale zas zazraky necakaj.


02.05.2017 19:02

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pancierova hadica pomoze, ale necakaj zazraky. to bolo napisane.
Skus vymenit brzdovu packu, celu ako je, trebars za nejaku inu cinsku, kvazi nezlomitelnu. Lebo je pravdepodobne, ze ta packa, bude mat iny uhol a drahu prenosu sily na piest a bude sa dat vyvinut vyssi tlak piestikom v packe, na piesty v brzdovom strmeni.
Je to take riesenie, mozno nie idealne, ale zabere.
Bude sa ale opotrebovavat viac kotuc a platnicky.
To je dan, za prvotny zvyseny ucinok brzdy prednej. Druha vec bude, ze ak budes brzdit moc, tak ta ta brzda bude maknut, ako sa zohreje kotuc.
Uprava a oprava je asi tak v cene nahradneho paru origo pacok, ak ich niekde polames..
potom uz nebudes menit packy originalne, ale neoriginalne. Tie su lacnejsie..
www.banggood.com/8mm-Banjo-Motorcycle-Handlebar-Hydraul...
www.banggood.com/search/brake-levers-motorcycle.html

Najdes toho plno, to je len typ, ako na to.
Niekde pisu, aj rozmer piestika v tej packe, niekde ani nie.
To musis vyzkusat, nic ine ti neostava.
Mozno z motovrakaca, alebo z ineho typu moto vyzkusat packu.


02.05.2017 19:59

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Vďaka za rady. Takže myslíte, že by som si pancierovou hadicou a inou páčkou, trebars aj tou čínskou citeľne pomohol? Môžem to skúsiť, nakoľko to nie je až tak drahá položka. A ešte sa chcem opýtať, má na brzdenie výraznejší vplyv aj kvalita brzdovej kvapaliny a obloženia? Pozeral som totiž aj na sintrované obloženie na moju KLR 600: EBC FA067HH, ale je dosť drahé oproti klasickým organickým čo mám a neviem, čo by to nejak zlepšilo účinok brzdenia.


02.05.2017 20:08

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Kvapalina na to vplyv nemá ale je dobre ju meniť aby si ju neprehrial. Obloženie spravi veľa. Možno viac ako ta páčka. Inak z tej brzdy už veľa nedostaneš.


02.05.2017 20:51

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

FOGY
 Edvenčr 

mäkšie brzdové obloženie robí zázraky, len na KLR ti neviem poradiť, ktoré to je. V dobrej motopredajni sa opýtaj


02.05.2017 21:01

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

Komko
 Turista 

Ikona

Re: marcek291: Ak povodne platne niesu sinter, tak by som tam sinter nedaval.
Jednak si to odnesie kotuc + to moze piskat, skripat atd.

Brzdovku je dobre menit, ale ak ti to robi aj pri studenych brzdach, tak to bude po vymene rovnake (za predpokladu, ze je to teraz dobre odvzdusnene)


02.05.2017 21:45

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Teraz tam mám nové sintrované brzdové obloženie GOLDFREN AD a zatiaľ nepískalo ani nevydávalo zvuky, ale keď sa mi zodrie, tak skúsim priplatiť za niečo kvalitnejšie, asi to - EBC FA067HH a porovnám. V prvom rade si musím zaobstarať tú pancierovú hadicu, lebo tá pôvodná hadica čo tam je je ktovieaká stará a možno že nastane zlepšenie. Každopádne ďakujem za rady chlapi [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marcek291 (02.05.2017 21:46)


02.05.2017 21:48

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

brazel
 Kávičkár 

Ikona

marcek291 , ak sa naozaj zberáš na cestu , kľudne tam daj to EBC HH , po zabehnutí to bude brzdiť o dosť lepšie ako organické , ktoré jazdíš teraz .

Žiadny kotúč si to neodnesie , je to zliatina medi , nie železa a ako iste vieme , meď je mäkšia ako oceľ .

Dôvod úpravy: Jaj , tak nemáš teraz organické . To ale nič nemení na tom , že by som tie EBC HH tam dal .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (02.05.2017 21:50)


03.05.2017 7:28

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brzda je slaba znamena, ze brzdi prijatelne ale po ostrejsej jazde prestava brzdit? Alebo od prveho brzdenia musis vyvijat velku silu na packu, aby to ako tak brzdilo?

Ak to prve, tak vyriesenie bude drahsie - kotuc, prasa alebo brzdova pumpa - jedna z tychto sucasti je zla.
Ak to druhe, tak urcite vymenit brzdove hadice - idealne za pancierove a brzdove oblozenie ako ti uz bolo poradene. Ohladom brzdneho vykonu si neviem vynachvalit sintermetalicke od AP racing.


03.05.2017 12:34

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Motorka brzdí vpredu po celý čas slabšie, brzdila tak so starým obložením a nevyriešilo to ani nové GOLDFREN AD. Skúsim v prvom rade poriešiť tú pancierovú hadicu keď tvrdíte, že by to mohlo pomôcť a uvidím, čo to spraví. Tie AP Racing obloženia pozerám práve na ebay, že sú pre KLR 600 len štandardné organické a idú okolo 40€.


03.05.2017 13:06

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Poobzerať sa po vrakovisku po nejakom funkčnom a hlavne lepšom brzdovom strmeni + vyrobiť nástavec na strmeň + väčší kotúč (tak 270 by mal stačiť).
Keď k tomu pridáš pancierovú hadicu a dobré platničky tak môžeš jazdiť po prednom.

Pozri obrázok

Pozri obrázok


03.05.2017 13:41

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

8814
 Turista 

Ikona

Jednokotuc ti brzdit nebude zbytocne vyhodene peniaze za kazdu upravu,mozes vymenit predok za predok s dvoj kotucom a si na cene rovnajucej sa polovici hodnoty motorky...KLR nie je stavana na 130 km rychlost pri normalnej jazde ti stacia brzdy ktore mas.


03.05.2017 13:48

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

8814 - to mas odkial ze jednokotuc brzdit nebude

to ako bude / nebude brzdit zavisi v zasade iba od hmotnosti motorky, a velkosti kotuca ... a mozno este podla poctu piestikov na prasati

vymena 20 rocnej gumennej hadice za pancierovu rozdhone nie su vyhodene peniaze do luftu... a ak sa mu tam podari upnut vacsi kotuc a vyrobi si nadstavec na brzdove prasa tak za 150€ moze mat motorku ktora mu bude uplne inak brzdit



Dôvod úpravy: dodatok "a mozno este poctu piestikov na prasati"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.05.2017 13:52)


03.05.2017 16:53

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

690 brzdi s jednym korucom excelentne, urcite lepsie ako niektore motorky s dvoma - napr s porovnani s fzs1000 ktoru som mal urcite a ta mala vo svojej dobe ocenovane brzdy. Vyvoj je poznat aj na brzdach.
Jeden kotuc ma nevyhodu, ze sa pri namahani skorej prehreje, ale za studena nie je dovod, aby motorka dobre nebrzdila.
Autor temy pise ze to nebrzdi ani za studena, takze primarne by som hladal problem v bud hadici, alebo nevhodnej kombinacii kotuc-oblozenie.
Samozrejme ani po vyrieseni tohoto to nemusi zacat brzdit - konstrukcia strmena ci pumpy moze byt natolko zastarala, ze nepomoze ine, nez vymena.
Mozno by som zacal skontaktovanim niekoho, kto tuto motorku ma a ze ci to jemu brzdi aspon tak, ako by autor temy chcel.


03.05.2017 18:48

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Ono KLR vždy brzdil slabo. Kedysi som tam dal mäkšie a bolo to oveľa lepšie ale životnosť cca 700 km. Také čo vydržia zase nebrzdia.


03.05.2017 19:36

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

155kg motorka s 220mm kotúčom v predu a jednopiestikom bola už ako nová pravdepodobne pred 30 rokmi na tom s brzdami dosť biedne.
Keďže chce lepšiu brzdu a váhu asi moc neokreše, zostáva iba väčší kotúč a viac piestikov. Pancier a dobré platničky sú k tomu samozrejme super bonus.
Ak dá iba pancier a platničky na tú terajšiu 220-tku tak tá brzda možno bude brzdiť o trochu lepšie ako teraz ale iba studená a veľmi rýchlo zvädne.
Na moto s podobnou váhou sa dnes dávajú už aj dozadu 240mm kotúče a dopredu aspoň 270 ak nie 300.


03.05.2017 20:01

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Neviem, či by mi dorobený brzdový strmeň s nástavcom prešiel cez STK, a ak by som sa aj do niečoho takého pustil, odkiaľ zháňate diely z moto vrakoviska? Normálne na internetových bazároch alebo sú na Slovensku také vrakoviská? Lebo som o žiadnom aspoň v mojom okolí nepočul.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marcek291 (03.05.2017 20:01)


03.05.2017 20:16

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: bacaono: jediný mu radíš správne. väčší kotúč, alebo iné prasa. nič iné tam nepomôže. nech zabudne aj na platničky, aj na hadice, na brzdovku a na páčku už úplne. ked mu je to evidetne moc slabé, týmito úpravami len zbytočne vyhodí peniaze a výsledok bude o trochu lepší, ale nie tak dobrý jak by bolo treba.

treba z hociakej búranej lepšej motorky s poriadnymi brzdami kúpit najprv prasátko. také čo má aspon 2 piestiky. každý majster mu na to vie vyrobit držiak, to zas neni raketová veda, len dobrý plech hrubý a presne navrtat diery. ked nepomôže, skúsit väčší kotúč a držiak zase nanovo. ale kotúč už bude možno zakázková výroba, kedže pavúk z hocičoho nesadne na jeho náboj. o to väčšia bude aj páka na celý systém uchytenia prasaťa, čo zase nemusí dobre znášat podomácky robený držiak, alebo úchyty priamo na vidle (predsa neboli na to stavané)

no a je možné, že nové prasa bude mat inak montovanú hadicu a cez holender tam stará nepôjde, tak keby si menil to, daj už rovno pancier. keby je to búračka a vyplakala sa vidla, či motor a olej zasral celú motorku, vrátane doštičiek, treba kúpit nové ALE BACHA, už nie na klr600 :-D


03.05.2017 21:01

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

FOGY
 Edvenčr 

Re: ChesterTT: je to hovadina, na starom endure robiť zložitú prestavbu bŕzd. /ide vari na preteky??? /

Keď som ešte chodil na okruhy na starej - vtedy bola nová - ZXR 750. Po jednom kole na ringu už nebrzdila. Stačilo vymeniť dosky za racingové a dal sa odjazdiť celý závod. Nepamätám sa už aká značka to bola, ale farba bola zelená - najmäkšie


03.05.2017 21:29

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: FOGY: je zložitá, ale pri lacnej kúpe 2 či 4 piestiku z búračky a šikovnom majstrovi to môže mať za pár korún. či je to rentabilná vec? absolútne nie. ale ked si chce motorku nechat dlhšie a po všetkých ostatných stránkach mu vyhovuje.. why not?


04.05.2017 7:26

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Chester> vymenou oblozenia na 990tke sa potreba sily tlacenia na packu znizila o odhadom 50%.


04.05.2017 8:52

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: si prešiel z blata na race nissiny? :-O inak si to nevím vysvetlit.. ked o polovicu, tak so si jeden z miliona tipujem


04.05.2017 9:16

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Tá KLR je rok max 1990. Tam sa neoplatí dávať veľa peňazí do takej prerábky ktorá by stála min tretinu ceny motorky ak nie viac. Nevieš ako by sa správala predná vidla. Treba tam dať iné hadice, obloženie a voziť sa.


04.05.2017 9:26

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Chester> nechapem


04.05.2017 10:47

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: no ja som mohol robit čo som chcel a viac ako 10% to podla mna nebolo. naozaj pomôže len iné prasa. 50% musí byt ozaj rozdiel medzi totálnym šitom a TOP platničkami na road race.. otázka čo na to kotúče..


04.05.2017 12:31

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Chester, mal som tam doteraz original dosky - 10 rokov, 60.000km. Boli asi v polovici. Bol som s tym vzdy spokojny, aj ked bolo vzdy treba viacej tlacit na brzdu aby riadne brzdila..nikdy nebol problem vadnutie, len ten tlak na packu. Ostry nastup mi nikdy nejako nechybal kvoli terenu a navyse som si myslel, ze je to dane konstrukciou strmena.
Lenze do terenu uz s tym nejazdim a na 690 staci brzdit jednym prstom - ma podla mna vizualne ten isty strmen, ake ma 990tka dva.
Dokonca maju uplne podobnu aj brzdovu pumpu...
Takze uz mi to nedalo podebatoval som na fore a doporucili mi tieto AP racing, ktore som uviedol vyssie. A rozdiel je dramaticky.
Po tejto skusenosti som vymenil aj zadnu a zasa obrovsky rozdiel. Tu nerobia ako prednu, je to nejaky super makky model na motarda, netusim kolko to vydrzi, ale zatial som ocareny ako to brzdi.

takze na vlastnej skusenosti mozem potvrdit, ze vhodna ci nevhodna kombinacia kotuc/doska moze byt klucova.


04.05.2017 14:21

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

jop. AP racing - top komponenty. ty si tam mal asi vyslovene blbé a nevhodné (fabricky nie prvý raz u KTM) brzdové doštičky.

mal som 690tku a tiež tam neboli od výroby boh vie aké doštičky. a jazdil som dva superdjúky 990. brzdy rovnaké, jeden sa dal, druhý bol masaker, už aj dosť ťažko dávkovatelný, tak kúsal.. pri tom tie isté brzdy, len iné platničky

doska pomôže ak tam dáš echt dobrú a bola tam na hovno. ale tiež len od do. zaručená vec je vačší kotúč, alebo lepšie prasa. otázka kolko chce dať majitel starej motorky do prerábky..


04.05.2017 14:53

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

8814
 Turista 

Ikona

Re: raptor: myslel som samozrejme tovarensky 'KLR kotuc. KLR ma makky predok ak tam chce dat lepsie brzdy treba ho stvrdit.Mal som KLR tiez som spekuloval vylepsoval a za chvilu som bol na cene BMW... :-D


04.05.2017 21:36

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

8814 nejak si od brzd premostil k podvozku... mal som zato ze zastavas nazor ze jednokotuc nebrzdi

Jednokotuc ti brzdit nebude zbytocne vyhodene peniaze za kazdu upravu

na Bulíku som sa odviezol síce iba raz ale o to emocionálnejšie spomienku to sú

Eric dobre vedel prečo stačí iba jeden kotúč a jedno prasa... aj keď uznávam že je to trochu prehnané ale ako príklad dobré že vobec nie je treba dvojmontáž kotúčov na to aby si mal vpredu dobré brzdy

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.05.2017 21:38)


04.05.2017 21:37

Re: Ako vylepšiť prednú brzdu na Kawasaki KLR 600

marcek291
 Kávičkár 

Díky všetkým za rady, skúsim to najprv "najekonomickejšou cestou"a prvé čo vymením bude stará (ktovie koľko ročná) gumená brzdová hadica za novú pancierovú a značkové brzdové obloženie, buď niečo od AP Racing alebo EBC FA067HH, ktoré majú dobré hodnotenie, viď tu: lnk.sk/jV46
Ak mi to pomôže len o 20 % oproti tomu, čo to brzdilo predtým, tak budem spokojný nakoľko s motorkou na cestu plánujem vyjsť len po okrese a menšiu turistiku do prírody. Hlavne chcem aby som už nemusel brzdiť očami, ak ma na poslednú chvíľu niečo prekvapí :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99761 | Včera: 231554