Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chlapi technicka otazka aky olej do kardanu na volusiu ? v manualy je pisane PP 90 GL5 hypoidny ale ako hladam nejak presne taky nenachadzam .Alebo je Gl 4 alebo nie hypoidny.. |
Pre hypoidné prevody je GL 5 a kludne tam nalej 80W-90 , 75W-90 , ... , ale vždy s normou API GL 5 . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (01.05.2017 10:32) |
Hypoid je len oznacenie, nieje to ziadna trieda ani klasifikacia. |
Re: Ja som len vychadzal z manualu ze taky je tam pisany a ked som hladal na nete tak som tie 3 udaje PP 90 GL5 A do hypoidnych nenasiel ale nie som servisak tak radsej sa spytam |
Komko podla na hypoidny je "klasifikacia" minimalne v tom vyzname slova ze je urceny pre hypoidne prevodovk (súkolia) |
eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531414314 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (01.05.2017 11:07) |
Ja by som dal toto: |
alexa7 a do motora Stelvia leješ toto ? www.motul.com/sk/sk/products/7100-4t-10w60 |
Re: brazel: Ano, to je super olej, aj do WR 250F to dávam. |
A načo do Stelvia so suchou spojkou a oddelenou prevodovkou ? Jáj ... na tom netreba šetriť . |
hypoid musí byť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (01.05.2017 21:45) |
a co tak gogle ha ? 10 sekund mi trvalo Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 1:46) |
Re: brazel: To je téma na dlho , keby som bol dôsledný a dal tam ten čo preferuje MG Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (02.05.2017 8:27) |
Naozaj nechcem , ale v Moto Guzzi Stelvio (Norge , Breva , Griso , ...) spomínať , že ... lebo spojka ? Aká spojka ? |
Mne to je jasné, stačí mi aj automobilový olej. Myslel som že si začal tu debatu, že motul my je zbytočný a drahý práve pre "prísady" pre spojku.A Agip nie je drahý dá sa dostať aj za 7,50€. |
prisady pre spojku Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 11:57) |
alexa do tvojho stelvia ti musi ist motorovy olej baj d oko asi aj rovnaky ako nam do boxerov tzn 15w50 alebo 20w50 Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.05.2017 16:17) |
A zase ... bez prísad pre mokrú spojku ... |
Aj ja teda splechnem do velkeho nocnika, nieco, aby vlakno nestalo. |
Re: raptor: Máš pravdu, určite by som tomu neublížil. Ako som už písal dávam to aj |
brazel priznavam sa ze neviem do hlbky co su po chemickej stranke prisady ktore sa davaju do olejov kde je spojka v oleji. Predpokladam ze ako dochadza k oteru spojkovych lamiel tak tento material sa uvolnuje do oleja a tak ho degraduje a dalej predpokladam ze takato prisada tuto degradaciu nejakym sposobom spomaluje. |
Re: brazel: Motul dam do stelvia aj do WR. Chceš povedať že ten Shell olej čo dáva raptor do BMW a teda aj ja možem dať Stelvia môžem kludne naliať do WR ? A pri extrémnej |
alexa7 , ja neviem , ktorý Shell 15W-50 raptor leje do svojho bavora , lebo Shell 15W-50 vyrába aj ako olej do áut , s označením Helix 5 a aj s normou JASO MA (motooleje Shell označuje názvom Advance) , AX5 , AX7 a Advance Ultra . |
v poslednom case davam SHELL Advance 4T Ultra 15W-50 |
zaujimava debata |
Guzzi predpisuje 10w-60. Na počiatku 2005/2006 mali v Breva/Norge/Griso predpísané 5w-40, čo sa ale nepáčilo vačke. Na rýchlo to poriešili olejom v vyššou viskozitou pri vysokých teplotách a predpísali 10w-60 a popri tom riešili reklamácie na zodraté vačky. |
svisto , tu máš podľa teba "ťažko zohnateľný" 10W-60 : oleje-a-maziva.heureka.sk/f:14052:7953809;q:10W-60... |
na ktm lc4 adventrure r motorex po 1000km na rally je len mastna voda, motul este vyzera ako olej. Odvtedy len motul. Dalsi postreh 10w60 na motule sa masina o dost menej prehrieva, na motorexe mi stale isiel ventilator na rally |
Re: brazel: nevylučujem, že existujú aj iné oleje s viskozitou 10w-60 ale nie každý e-shop, ktorý ho deklaruje, ho aj reálne má, čo je moja osobná skúsenosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (04.05.2017 15:42) |
"Nie som ochotný šetriť na takej veci, akou je výmena oleja a filtrov" ... to je zľudovelá obhajoba , keď nie sú skutočné argumenty . |
alexa7 - tak aj ked sa pozeram na cenu nie je to pre mna najpodstatnejsi parameter.. ak by som mal liat do BMW automobilove oleje (co by v zasade nebol problem) tak este by sa dala cosi usetrit ... ale odtial potial |
Re: brazel: |
chápem správne že do "archaického" motora MG treba "špičkový" Motul |
svisto , nechytaj sa počtu sviečok , to bolo na vysvetlenie cenovej nenáročnosti bežnej údržby tvojej motorky . |
Re: raptor: |
Re: raptor: by si sa divil ale na tej viskozite 10w60 a hlavne na tej 60 ke MG trvá. |
Re: brazel: |
primárny cieľ je čo najlepšie chrániť motor a udržiavať ho v dobrej kondícií Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.05.2017 0:31) |
Re: pirates: |
svisto viskozita oleja je podla mna najma o tom ci motorka jazdí v Palerme alebo v Tromsø |
Tak to zaujíma aj mňa, ak mám 28 ročného vzducháča, nemám teplomer ani ventilátor, kilometrov na strach sem-tam ho aj nešetrím, nepoužívam olej, ktorý najlepšie odvádza teplo a motor ešte žije. A ako vlastne na nej zistím, ktorý by bol pre ňu najlepší |
Re: raptor: po lopate jednoducho napisane motorex sa viac hreje ako motul, po opotrebeni je motorex ako mastna voda, motul vyzera este fajne, ma podobu oleja. Motorex sa skorsie znici ako motul a tym padom pravdepodobne straca svoje vlastnosti a prehrieva sa viac. CHladiaci system nestiha motor vychladit. |
Re: raptor: |
Re: raptor: S tým teplom by som nesuhlasil. Predsa ked už ten olej tak nemaže tak sa to musí meniť na teplo. Je to extrem, ale zažil som to s autom. Po výmene oleja,teda toho šmejdu, zrazu som mal nižšiu spotrebu a vyšší výkon teda menej tepla. |
Re: barlac: a kde ma MOTUL rafineriu ? Ja len preto, aby som nekupil nekupil nejaky iny olej dochuteny v hale motulu. Musia byt minimalne 2 dobre oleje. |
motor nevie citat tak mu je znacka u prdele jemu staci ak ho maze a to vie aj M6ADS3 |
Dá sa určiť, ktorý olej na našom trhu je najlepší? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (07.05.2017 2:57) |
Re: pirates: |
svisto , asi by si bol rád , keby si mohol tento posledný príspevok vymazať , lebo to si zarúbal veľmi vysoko , docent Jánošík je predsa len trochu iná kapacitka . ... a nároky na životnosť sa museli posunúť ďalej . Presne , ale to aby tie vaše šlendriánske výrobky vydržali aspoň polovicu toho , čo pred tridsiatimi-štyridsiatimi rokmi . ![]() |
Re: brazel: Ja do kardanu používam Motul 80w90 s prísadou bisulfid molybdénu. Treba ho dobre rozmixovať lebo je usadený na spodku. Mal som olej s tou istou špecifikáciou a ten bol uplne iný číri a nič v nom nepláva. Tak ako môžu byť uplne rovnaké ? Ked aj zloženie maju iné? Aj na pohlad vyzaraju uplne inak. Ten olej nový totiž vyzerá tak ako starý maglajz. Položil by som tu otázku aj pánovi Jánošíkovi. |
Nepopierateľným faktom je, že kedysi sa vyrábalo z kvalitnejších materiálov. |
Hej . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (07.05.2017 15:35) |
forum-liqui-moly.de/index.php/forum/motorenoele... Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (07.05.2017 15:45) |
Re: brazel: nema sa kde usadit , naspodku sa to vypušta a mieša statočne Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (07.05.2017 16:03) |
alexa7 , čo myslíš , prečo je "vazelína" do homokinetických kĺbov čierna ? |
Re: brazel: Mne to je fuk či to je pevná , kvapalná alebo maková prísada . Kupim krabicu oleja a v jednej to je a v druhej neni takže su rozdielne |
Castrol Syntrax Limited Slip 75W/140 |
karburator - na zivotnost rozvodovky na GS ma IMHO najvacsi vplyv pravidelna + skratena vymena tych 1,8 deci oleja nez jeho znacka a vlastnosti (hoci tiez si myslim ze 75w140 je lepsia volba ako viskozita co predpisuje BMW) |
Zdravím, oživím túto tému a nadviažem na otázku autora- Olej do kardanu Suzuki Intruder 800 2017. Špecifikácie výrobcu: Hypoidný prevodový olej SAE90 API GL-5. Pôvodne som tam chcel naliať MOTUL GEARBOX 80W-90 www.motul.com/sk/sk/products/gearbox-80w90 |
V prvom rade, tam ide olej pre hypoidne sukolie. |
Áno oba by mali byť pre hypoidné prevody, ten syntetický pre "lepší" pocit(je GL-5) a je bez toho MOS2 ... Či nemám mať obavu z toho že sa tam to MOS2 "usadí?" |
Re: SteweTT: Nikdy sa mi to neusadilo , pouzival som to do MG Stelvia. Len to treba pred aplikovanim dobre roztrepat. Vo flaske to usadene je. Guzisti to kupovali zvlast |
Vďaka za info, na stránkach motulu som pozrel mazací plán pre mojho intrudera a okrem Gearboxu je ešte HD 80w-90 čo je tiež minerál bez prímesi mos2 s takmer rovnakými vlastnosťami a aj s 90 PA. Ten silikon tam nieje tak nebudem špekulovať... |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 261230 | Včera: 117796