Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPiaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
10.04.2017 19:04

Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Zdravím, mám skúter Piaggio Zip 50. A mám taku chybu že skuter nejde viac ako 35. A keď ideme dvaja tak to vytiahne max 20. Potrebujem poradiť. Buď je chyba na prednom kolesy na odvzušnení alebo vo variatory v spojke. Podla mňa. Ďakujem za pomoc.


10.04.2017 21:01

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To mas tazke, ak tomu nerozumies, podla popisu zavady je pravdepodobne, ze bez siahnutia na ten skuter, od niekoho skuseneho, to asi chodit moc nebude.
Moze byt aj taka uplna blbost, ze je zodraty a utahany remen variatora, alebo vylajbana kontrapruzina na sekundarnej remenici variatora, pripadne ozvatlane valceky a potom ten variator proste neradi spravne, nedokaze menit pomer na vyssiu rychlost.
Ak je vylajbany remen, alebo kontrapruzina, obvykle pocas jazdy v plnej zatazi vo dvoch, sa line gumovo spaleny smrad z varia.
Ak su ozvatlane kockate valcky vo variu, tak to obvykle radi skokovo a debilne, nechce sa to rozbehnut, ked sa to rozbehne, tak len neochotne a potom to prida, ale nakoniec sa motor toci jak besny, ale stale sa nechce presunut remen na vyssiu zataz a rychlost.

Ale moze to byt sposobene aj tym, ze je rozladeny motor, resp. karburator, mozu byt unavene planzety na nasavani ak je to 2t, obvykle po ubrati plynu, to tak divne funi z airboxu, alebo chyta detonacie a praska do sania naspat.
Ak to ma automaticky sytic, tak aj ten moze byt posraty, takze obvykle sa to prejavi vysokou spotrebou a vydatnym smradom nespaleneho paliva pocas jazdy aj po zohriati.
Ak by predna brzda bola kusnuta, tak na stojane zistis, ci sa da otacat volne kolesom, alebo drhne kotuc, Rovnako aj zadne koleso rovnako.
Moze to byt aj upchaty vyfuk, ak sa tem motor nechce rozbehnut do vykonu, akoby sa dusil.
V tom najhorsom pripade, moze byt uz slaba kompresia vo valci, teda koncia kruzky a pod.

To vsetko a mnohe dalsie, odhali niekto, kto ma stym nejake skusenosti. Ak bude zdielny, tak poradi co dalej.

Dobre vyladeny 2t zip, ma schopnosti ist aj cez 80km-h.
To si vyzaduje ale nie lacne upravy, najma vymenu variatora, lebo mam dojem, ze u tychto masin, je origo osadene vario, ktore nejde otvorit, na vyssie otacky, resp. na vyssi rozsah prevodoveho pomeru, len vybratim restrikcnej vymedzovacej podlozky.
Za druhe, na vyssie rychlosti a vyssi vykon, treba vymenit aj koleno sania a karburator. Taktiez vyfuk ma restrikcie.


10.04.2017 21:18

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Toman
 Skútrista 

Ikona

odnes to niekomu kto tomu rozumie


10.04.2017 22:49

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Remeň je jak nový ešte. Jedného som sa pýtal že možno sa v spojke nechce otvoriť ďalšia rýchlosť. Keby mám aspoň nejaky návod. Ako nato.


10.04.2017 23:29

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Priatelu, to nieje babetta.
Spojka je odstrediva, ked sa prida plyn, nad urcite otacky, tak sa spojka chvilku smyka a potom zabere a zakusne sa odstredivou silou do bubna a drzi, pokym otacky nepoklesnu pod uroven, kedy zas ta odstrediva spojka prestane byt v zabere.
Ak by ta spojka bola unavena, alebo uz spalene oblozenia, tak by sa stalo asi tolko, ze by si sa nerozbehol, lebo by smykala.
Ak odislo oblozenie, tak po jazde vo dvoch, by velmi vyrazne smrdel ten variator a nieje neobvykle, ze ak to ide bez oblozenia kov na kov, tak sa rozzeravi ten bubon spojky a pripecie sa remen. Po zastaveni kontrapruzina ten remen specie dokladne v tom mieste, kde ostal stat.
Potom ten remen ma tendenciu akoby "dupat" teda pri rozbehu a zrychlovani to dupoce. Dupoce stale rychlejsie ked to zrychluje. Ale to hadam nebude tvoj pripad
Ja som videl skuter, kde odislo oblozenie spojky, no krem remena, ktory sa po zastaveni prepalil, vytieklo aj gufero na hriadeli tej spojky, do sekundarneho prevodu. Pruzinky a lozisko sa spiekli a vyzhavili.

Poskodenu, alebo obohratu spojku odstredivu, by si spoznal tak, ze by sa ozyvali pri rozbehu a pocas jazdy skripave zvuky, cinkotanie, alebo kovove kvilenie.
spojka vyzera takto.. alebo podobne...
Pozri obrázok
Pozri obrázok

To, co robi zmenu prevodu, je variator.
Su to dve remenice, medzi nimi je remen.
Predna remenica ma v sebe valceky, ktore odstredivou silou otvaraju tu remenicu a v zadu, pod spojkovym bubnom je druha remenica, ktora je stlacovana takzvanou kontrapruzinou.
Tym sa meni linearne prevod od motora ku zadnemu kolesu.
V zadnej remenici je pripojena ona spojka, resp. odstredive lamely spojky, ktore ked zaberu, prenasaju silu cez dalsi pomocny prevod ozubeny, na zadne koleso.

cs.wikipedia.org/wiki/Vari%C3%A1tor_(p%C5%99evodovka)
www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/jak-funguje-var...
technicke-zajimavosti.blogspot.sk/2015/04...

Postuduj, nieco sa na teba snad nalepi.
Aj ked pochybujem, ze problem je v tej spojke.
Ked budes sikovny, tak si na tom mozes spravit aj bakalarsku pracu, ako panko tuna..
www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web...



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.04.2017 23:32)


14.04.2017 23:44

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Niečo som pozeral a dospel som k tomuto. www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ztrata-otacek-v...
Toto je presne moja chyba na skútry.


15.04.2017 9:07

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

V prvom rade by som sa zameral na tie valceky vo variariatore.
Lebo tie sa opotrebuju ako prve, ovela skor, ako kontrapruzina.

Ale aby si rozobral variator, potrebujes pripravok, ktory sa vola "piston stoper" teda na miesto zapalovacej sviecky, sa vlozi skrutka, ktora zablokuje piest, aby si mohol povolit maticu, ktorou je pripevnena primarna remenica variatora z valcekmi na hriadeli klukovky.
Da sa ten pripravok aj vyrobit zo starej zapalovacej sviecky.

Ak chces menit, kontrolovat, alebo ladit kontrapruzinu, pripadne menit spojku, potrebujes stahovak, resp. pripravok stahovaci, ktory sa montuje do bubna spojky, po vybrati matice, ktora drzi sekundarnu remenicu varia a spojku na hriadeli.
Tento pripravok sa obvykle musi kupit, niekedy sa da pouzit aj pripravok pre babetu, alebo stadion, ale nebyva caste, ze zavity pasuju.
Opat bez tohoto pripravku stahovacieho, nieje mozne ladit a riesit vymeny spojkovych pruzin, kontrapruziny, atd.

Ak uz budes sa v tom vrtat, tak ak vyberes valceky, tak doporucujem, ak nechces preladovat cely variator, valceky ocistit a zaniest do lekarne na vahu a odvazit jednotlive valceky a sucet vahy, podla toho potom objednat valceky druhe.
Podla moznosti radsej renomovanu znacku, ktora je vyrovena z nejakeho kvalitneho materialu, napr. Delrin, alebo PEI, alebo POM. Nie silon, alebo nylon, tie sa rychlo obehaju a otlacia.
Valceky sa objednavaju podla nasledovnych parametrov..
Priemer valceka, vyska valceka a vaha valceka.
Ked by si skocil do scootlandu, tam mavali obrovsku krabicu, plnu valcekov, ktore ostali po ladeni.
Ak mas vreckovu vahu a supleru, tak si celkom isto mozes vybrat. Obvykle za to nic nechceli, poskytli na dvore aj stolicku a mohol si sa pol dna prehrnat a merat valceky, podla potreby.
Tie valceky sa ale oplatia kupit skor nove, no nez kupis nove valceky, je dobre mat aspon nejake do foroty.

Kontrapruzina...
Ak je vylajbana aj kontrapruzina, tak postup je podobny, ako u valcekov, ale potrebujes okrem starej pruziny, aj rucnu vahu, alebo mincier, kus gurtne /tkaloun/ alebo skocit do scootlandu, kde maju lis z vahou, kde sa daju tie pruziny strcit a merat odpor stlacenia.
Obvykle ked ladia skutre, tak im origo pruziny ostavaju a daruju za tumas.

Pripadne pruzinu kupit setovu a neriesit, vymenit.

Ladenie variatora, zvysenie vykonu..
Kazdopadne ked budes rozoberat vario, tak vyber ako prve, ak obsahuje variator takzvanu vymedzovaciu podlozku, je to restrikcia, ktora obmedzuje maximalnu rychlost, bez nutnej zmeny cohokolvek v motore, alebo variatore.
........................
Ladenie variatora, motora a vykonu, je nieco ako telenovela, pretoze tam je strasne vela premennych a vsetky osoby a obsadeny komparz, sa lisia na prvy pohlad iracionalnym spravanim, pritom vsetky osoby po dlhsom case pozorovania, maju celkom logicke sablony svojich uloh.
Prirovnanie ku telenovele, nieje celkom spravne, ale podoba sa velmi.
Motor...
Ma v zaklade koli homologacii nejake restrikcie.
Restrikcie v sacom airboxe, na vstupe karburatora, v karburatore samotnom /mensi difuzor/ sacom kolene, alebo aj na sacich klapkach, su mensie diery, koli obmedzeniu prietoku zmesi.
Niekedy ma zapalovanie obmedzovac otacok, ktory sposobi to, ze po dosiahnuti maximalnych otacok, zapalovanie prestane davat iskru, kym otacky nepoklesnu.
Za motorom je restrikcia vo vyfuku, kolene, slepe koleno, v tlmici, alebo na vystupe vyfuku, tenka rurka.

Variator..
Restrikcia podlozka, ktora neumozni primarnej remenici, vytlacit na vatsi priemer obvodu remen, alebo zamerne mensia remenica variatora, ktora neumoznuje remenu dosiahnut prevodovy pomer pre vyssiu rychlost.
V samotnom variatore v primarnej remenici, sa valceky pohybuju po parabolickych drahach, ktore mozu mat obmedzujucu vlozku, kde valceky nemozu stlacit remenicu tak, aby dosiahla vyssi prevodovy pomer.

V sekundarnej remenici moze byt sada podloziek, ktore neumoznia zas remenici z kontrapruzinou sa roztiahnut tak, aby sa dosiahol vyssi prevodovy pomer.
Spojkove pruzinky, su obvykle dodavane makke, takze spojka zabera v nizkych otackach a neumoznuje razantny start, pri vyssich otackach.

No a v neposlednom rade je este niekdy za variatorom sekundarny prevod, ktory je nastaveny tak, aby siel viac do sily, a aj pri vyladeni motora a variatora, sa nemohol skuter rozbehnut na prilis vysoku rychlost.
Tento prevod, sa ale meni len v pripade, ze sa jedna o velmi tazky tuning, kde je vyspickovany mtor na maximum a ani jeho najvyssie otacky nestacia na najvyssiu rychlost.

Tieto osoby a obsadenie, sa vsetky navzajom ovplyvnuju a maju v celku a vsetky so vsetkym suvisia.
Ak sa zmeni vlastnost jednej suciastky, neostane to bez odozvy na ine.
Proste telenovela.
V domacich podmienkach, sa da motor, variator i spojka, vyladit v pohode aj bez motorovej brzdy, ale trva to isty cas.
Chce to odvahu a pevnu volu, plus nejake peniaze.
Lepsie je to zaniest niekde do servisu, kde obvykle tomu rozumeju a naladia to do nirvany lepsie, lebo maju obvykle na to diely a pripravky, no najma rutinnu skusenost.





18.04.2017 12:19

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Chcem sa spýtať že mám kupiť take iste v hmotnosti alebo menej od toho. Lebo volakde som čítal že mál 6.6 a dal si 4.8 gramove. Značka Malossi môžu byť ?

Citujem: zober si situaciu ze mas motor ktory ma najvacsi vykon pri 6000 otackach ale ty tam mas tak tazke valceky ze uz pri 5000 otackach mas remen na variatore uplne na okraji a motor uz moze tocit aj do 10000 ale uz to nikam dalej ten variator nepotlaci (v tomto pripade sa skuter na maximalku stvera strasne pomaly) das tam lahsie valceky a cudujes sa ze jak to taha jak svina. a to preto lebo ty si to cele posunul na vyssie otacky cize sa ti dostavuje vacsieho vykonu takze mozes s lahsimi vlacekmi dosiahnut lepsiu akceleraciu a maximalka ti vobec neklesne a moze ti aj stupnut (moj pripad z 6,6g na 4,8g ) ked das moc lahke valceky tak budes mat 6000 otacok ale pojdes 40 km/h a kazde zvysenie otacok uz smeruje na vykonovej kivke motora smerom nadol. ono ide o to trafit sa na variatore a kontrastnej pruzine (spojka ked uz raz zapne tak ta nezaujima s tou iba ladis rozbehy) tak aby to stale drzalo blizko najvyssieho vykonu/krutiaceho momentu a vtedy ti to pojde jak raketa :-) teda aspon najlepsie ako ti to dokaze ist s tym motorom.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mikoo (18.04.2017 12:26)


18.04.2017 13:09

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak si cital a si si isty, ze to bude lepsie z lahsimi valcekmi, smelo do toho.
Ale porusis nirvanu toho variatora, takze to nebude mozno lepsie, ale horsie.
Motor bude hucat ako vysavac a rychlejsie nepojde. A ani maximalka.
Ak teda nechces porusit tu nirvanu a nechces ladit motor, tak v prvom rade, zbav variator restrikcie, alebo restrikcnej podlozky, ktora neumoznuje vytlacit remen na vatsi priemer obvodu a blokuje tak maximalku.
Valceky daj podla moznosti rovnakej vahy, ako som uz pisal vyssie.
O malicko lahsie nevadia. Ak tam mas valceky okolo 6,5gramu, tak Okolo 5,5 gramu este bude unosne odlahcenie a prevod pojde viac do vykonu, rozjazd bude mozno razantnejsi, ale nie velmi.

Principom odlahcenia valcekov, bude totiz to, ze variator bude reagovat vo vyssich otackach motora.
Ale predpoklada to schopnost motora, naozaj ist do vyssich otacok, alebo aspon snahu ist do vyssich otacok.
Kazdopadne z toho variatora odstran tu restrikciu. Lebo sa zvatsi rozsah zmeny prevodu a aj maximalka.
Prilis lahke valceky mozu byt problem.
Ale da sa pomoct tak, ze si kupis dve sady, napriklad tie 4,5 gramove a 5,5 gramove a mozes ich kombinovat, ale vzdy v rovnovahe, tri a tri rovnake. umiestnit ich musis do varia symetricky, aby vario nehadzalo.
Dosiahnes dvoma sadami valcekov moznost 3 alternativ preladenia.
Valceky sa daju na sustruhu z vnutra opatrne odvrtat, maju tam obvykle zalisovanu vlozku ocel, mosadz, alebo hlinik. TAk sa da ladit uplne na presno vaha tych valcekov.
Obvykle staci sada vrtakov po jednej desatine od 4 do 9mm a mozes experimentovat y vreckovou vahou na presno.
Alebo existuje aj sada tuningova, kde sa do valcekov strkaju male zavazia, ktore sa daju menit.,
Ale na trvale jazdenie to nieje, je to len na nastavenie optimalneho vyladenia vahy valcekov a nasledne zakupenie nameranej vahy. Tie valceky zo zmenou hmotnosti vlozkou sa rychlo obehaju v beznej prevadzke.
To sa ale oplati robit az potom, ked sa odblokuje motor, odstrania vsetky restrikcie a vyladi sa karburator.
Je to na finalne ladenie variatora.
Tebe ide asi predovsetkym o to, aby si dosiahol servis, teda povodny stav. Alebo povodny stav chodu a pripadne vyssiu maximalku v ramci moznosti nezasahovat do motora, len vybrat restrikciu z varia.
Na to ti stacia o jeden gram lahsie valceky a viac neries.
Lebo to uz nebude potom ono, musel by si siahnut hlbsie do vacku.


18.04.2017 21:29

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

A keby tam dam tolko gramove čo su tam (ešte neviem lebo som to nemal otvorene) tak čo ? Ja potrebijem aby to proste normalne išlo. Kopec vytiahlo jak nič. A rozbeh by tiež nebol zlý.


19.04.2017 8:09

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ved ti to pisem.
Ak nechces zvysovat vykon motora a nasledne preladovat variator, tak pri zachovani stavu, ktory tam mas, ak potrebujes len odservisovat vario, teda osekane valceky, ktore sa negulaju v tom variu, treba dat rovnaku vahu, ako tam bola.
Alebo o malicko mensiu, ale nie moc. Maximalne 0,5 gramu menej, ako tam bolo povodne, ale nie tazsie.
Ked ten variator rozoberes, valceky su v prvej remenici, co je na hriadeli klukovky.
Vyber ich von a odvaz ich na vreckovej vahe, alebo zober do lekarne, ci niekde tam, kde maju presnejsiu vahu. Podla toho objednaj a kup tie valceky nove.
Aby to vario umoznilo vyssiu rychlost, treba vybrat tu restrikciu, ktora brani v tej primarnej remenici, kde su valceky, sa stlacit tak, aby remen mohol dosiahnut vyssi prevodovy pomer. To znamena stlacit sa oboma polkami remenice blizsiie, aby obvod remena mohol ist viac von.
..............
To vsetko plati vtedy, ak chces bez zasahu do vykonu motora a ladenia, len urobit servis, teda opravit pricinu, preco to vario teraz nedobre meni prevod.


19.04.2017 13:34

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

mariom
 Bahniak 

Nenapisal si ci si to kupil a uz to neslo alebo to prestalo ist postupne . V prvom rade si zisti ake tam maju byť original valčeky a ake tam mas v skutočnosti . beedspeed.com/html-pages/variator-roller-weights-chart.... Najprv si daj dole dekel z variatora pozri v akom stave mas remen , remenice , valceky . Remenica musi byt hladka bez ryh . Daj si to na hlavny stojan nastartuj a pozri ako ti bude chodit remen na remeniciach . po pridani musi chodit remen pekne plynulo az po okraj remenice . Podla toho co pises tak tam dal niekto valceky z vacsou hmotnostou ako by tam mali byt .


21.04.2017 17:09

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Ja som to kupil take. No neviem či tam dal valčeky z väčšiou hmotnosťou ale oni su možno vyšuchane. Neviem ake su tam keď som to nemal dole. Tento týždeň som nemal čas. Dnes som bol akurat zohnať Piston Stopper, bol som v jednom obchode a že nemá lebo že to skoro nikdo ani nekupuje a že to sa neoplati mať na sklade. Neviem či to mám kupiť alebo vyrobiť zo sviečky.


21.04.2017 21:26

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ked mas staru sviecku, tak si to vyrobis.
Nepotrebujes nic, len pilnik a pilku, ku tomu nejaky dlhsi sroub a matice.
Opilujes opatrne temovanie kovove, kde je izolator lisovany v kovovom tele tej sviecky a vyberes von keramiku, cez sviecku prestrcis skrutku, das tam maticu a mas piston stopper hotovy.


21.04.2017 21:35

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

fokus
 Turista 

Ikona

Tak za prve som rad ako ti tu radia,som poteseny.samozrejme vaetko mudre uz napisali predomnou.palec hore motorkari.toto tu iz dlho nebolo.
Teraz k veci.
Mrkni skuter fora.tam vsetko.foto navody,komunita atd.
Scootland.cz
Scootertuning.sk
Chinapower.sk
Atd.atd.ak motor ide normalne,bude to len nejaka blbost.dat dole kryt variatora je brnkacka.prosim ta,nepustaj sa do ,,kontrastky,,velka pruzina,spojkove pruziny,,,tri male srandy farebme,,ani to neries.valceky,vyber,ak su hranate mas problem,ak su krasne hladke ovalne mas tiez problem.v tvojom okoli je kopec akutr,tuning maniakov.to sfuknu za kofolu.


21.04.2017 22:53

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Ako šak ja im zato ďakujem. Ja som to všetko pochopil čo písali. Ja viem čo mám robiť , keď nebudem volačomu chápať tak napíšem, to neni problem. Len čas mi to nedovoloval.


22.04.2017 11:07

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nedakuj, nemas za co.
Hra zo skutrom v tvojom veku, je o objavovani a spoznavani novych veci.
Ak nemas piston stopper, da sa to urobit aj pomocou hrubeho spagatu, alebo snury, ktoru natlacis pomaly, cez svieckovy otvor do slaovacieho priestoru.
Po ukonceni prace, to zas vytiahnes von.
Pozri obrázok
Ale lepsie je, si vyrobit pistonstopper vlastny zo sviecky, mas to navzdy.
Pozri obrázok
Pozri obrázok


01.05.2017 14:42

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Zdravím, no dneska som to dal dole. A valčeky su jak keby zodrate čo ja viem nikdy som take volačo nerobil. Dam aj screen ako vyzeraju.
Sceen.

imgur.com/a/3yRij
imgur.com/a/cUFQq
imgur.com/a/nnSKJ

A ta restrikcia je toto ?
imgur.com/a/dNcu0



01.05.2017 16:36

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zdar, tie valceky nevyzeraju byt uplne v prdeli, keby boli vazne vadne, mali by na povrchu valca, otlacene take plosky a tieto by branili plynulemu preladeniu variatora.
Ano ten prstienok, je restrikcia vo variatore, ktory zabranuje stlaceniu remenice variatora tak, aby remen mohol obiehat na vatsom polomere a tak skuter, mohol dosiahnut vyssiu maximalku.
Teda v pripade ze tie valceky, niesu capate, alebo nemaju prilis velku ovalitu, tak su podla mna este dobre. Opakujem podla mna, na obrazkoch nieje vidno poskodenie a otlacena plocha, ale ak maju ovalitu, tak su vadne.

Restrikciu tam uz nedavaj, odloz si ju do suplika, pre pripad ze to raz budu riesit na STK.

Podla toho, ked das nove valceky z priblizne rovnakou vahou, uvidis co to bude robit.
V pripade problemu, este ostava vylajbana ta kontrapuzina a pripadne obohraty remen. Ak totiz remen varia, je uz osuchany na bokoch a otahany, tak tiez to vario nebude fungovat spravne. Podla toho, ako to vyzera na valcekoch, ale si nemyslim, i ked len tusim, ze ten variator bude skor v poriadku.
Lebo unavene suciastky varia, ako napriklad valceky, vyzeraju uplne inak.

Nez to vario zas poskaldas, daj ho misky, alebo stareho taniera, nalej na to horucu vodu a zubnou kefkou ocisti z trochou jaru, alebo ak mas, tak motopurom, tie remenice co mas dole, dutiny a kulisy toho vedenia valcekov, pripadne aj zadny dekel a aj valecky dobre okefuj.
Na ten mnohohran, co trci z motora z klukovky, daj iba jemne ciernu grafitovu vazelinu a len velmi malicko, tiez ten mnohohran dobre ocisti, pred namazanim, aby to vario mohlo chodit po tej hriadeli a nestrpalo.
Inu ako grafitovu vazelinu tam nedavaj. Ak mas, pouzi kludne suchy grafitovy prasok, bez dalsieho maziva.
Inde sa nic nemaze a vazelina inde ist nema, ako na tu hriadel.
Dobre vycisti brzdovym cisticom aj priestor karteru, kde chodi remen a vsetky vysulane bordely, co vyniknu opotrebenim remena, nahulane v tom priestore vycisti. Skontroluj aj remen olejoveho cerpadla ktore je asi pod variatorom, ci nieje obohraty a bez zubov. Je to druha najsmrtelnejsia suciastka skutra.


01.05.2017 20:19

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Z remeňom neni nič lebo ten je jak nový. Valčeky neboli nejak zničene len hento jak je na foto. Nebude to s valcom?


01.05.2017 22:15

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

mariom
 Bahniak 

www.adrenalin-pedstop.co.uk/Tutorials/Tutorial5.aspx
Pozri si krok 4 a krok 5 ( aj ostatne ) . Mas tam znazorneny ten restrikcny kruzok , ktory si tam mal aj Ty . Uz ked to mas rozobrate odvaz si ake tam mas tazke valceky . Vyber ten restrikcny kruzok zloz to naspat ale uz bez neho a chod sa odviezt . Zistis aka zmena nastala tym ze si ho vybral . Vzdy sa snaz ist od najlacnejsej veci a rob len jednu upravu aby si vedel co sa udialo po uprave . Tie valceky na tej fotke nevypadaju zle . Keby boli spatne mali by na sebe take vydrate plosky ktore su viditelne volnym okom .
Merlin00 mal na mysli remen olejoveho cerpadla nie remen variatora . Predpokldam ze Ty mas 2T a nie 4T a olejove cerpadlo tam tym padom nemas . Doteraz si to este nespomenul ( 2T alebo 4T) a taktiez ani rok vyroby a najazdene km .
Ak by si chcel zistit v akom stave je valec tak si zhod dolu vyfukove koleno , malo by byt uchytene na 2 sroboch , zasviet si cez vyfukovy kanal malou lampou a pozri ci su tam na stenach valca nejake ryhy .


01.05.2017 23:48

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Ten restrikčný krúžok čo som fotil tak on bol za variatorom on nebol na predu. Keď som to vybral tak čo tam je taký menší remeň. Tak až tam to bolo. Neviem či ma chápete.


02.05.2017 0:02

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je nejake divne, lebo nechapem, co by robil ten kruzok za variatorom.
Alebo sa v tom dachto vrtal a cele to dovrtal.
Restrikcia variatora medzi polkami remenice, brani variatoru sa stlacit tak, aby remen mohol dosiahnut vyssi prevodovy pomer.
Vid obr.
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Ak by bol ten kruzok inde, tak by variator asi nerobil nic ine, len by mal tak nejak tazky prevod.

Kazdopadne ten kruzok tam nedavaj, je to len restrikcia.
Pokial to nieje nejaka podlozka, ale to pochybujem.
Skontroluj to tak, ze nenasadis remen, do variatora nedas don valceky a skusis to nahodit na tu hriadel a pozri si, aky rozsah stlacenia remenic a odtlacenia remenic, je mozne dosiahnut.
Ak by bola ta podlozka v zadu za remenicou, za valcekovym domcekom, tak by remen varia bol vytlaceny stale v polohe, ktora by znamenala tazky prevod.
Rozjazd by bol na houby a keby si to dlho gulal na plny kotol, snad by sa ten skuter aj rozbehol, ale co ja viem..
Nafot aj ten dekel v zadu na variatore, ktory zakryva valceky, ci nieje ten domec pretlaceny od tej podlozky. ktora tam bola nasadena vzadu. To by zacalo davat zmysel, ze to nefunguje, ako ma.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (02.05.2017 0:11)


02.05.2017 0:05

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

No tak chyba je potom tam. Lebo aj sa mi to zdalo jake to je divné šak tam to nemá byť. Pretoto aj možno robí či?


02.05.2017 0:18

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No hlavne skontroluj ci to nieje nejaka podlozka, ktora tam ma byt, ale mne sa to nezda.
Ten restrikcny kruzok, ak ma byt restrikcia, ma byt medzi remenicami. ako som poslal obrazky.
Ale opat pisem, skontroluj aj dekel, ktory uzatvara domec valcekov, ci nieje nejako zdeformovany, alebo pretlaceny, potom by tie valceky, nemohli spravne pracovat v tom domceku na remenici.
Ak je vsetko v poriadku, dekel nieje pretlaceny, si si isty, ze to nieje dokurvene este inak, tak to zloz, ako to ma byt, kruzok tam nedavaj a skus sa na tom previezt.

p.s.
Ale kukni si obrazok, ci ta podlozka tam nahodou nema byt.
Ak jej priemer vnutri, sedi na ten mnohohran hriadele, tak tam ta podlozka asi aj moze patrit, nieje to restrikcia!
Pozri obrázok

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (02.05.2017 0:26)


02.05.2017 0:25

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

Dobre šak ešte neska pofotím a poviem čo a ako. Zatedy ďakujem.

No a ta jednotka na tom obrázku. Či to neni náhodou to.

Dôvod úpravy: doplnenie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mikoo (02.05.2017 0:34)


02.05.2017 0:35

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kukni sem, tu to aj popisuju, nieje podlozka, ako podlozka.
www.apriliaforum.com/forums/showthread.php...
Ked tak si to daj do prekladaca.
dobru noc.


02.05.2017 18:51

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

No tak odfotil som to ako to vyzera pred a po vybrati tej podložky alebo čo to je.
Pred
imgur.com/a/yR85B
Po
imgur.com/a/IA3ki
...
Vôbec neviem kde môže byť ta jb.. chyba..


02.05.2017 19:11

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak v tom pripade, to nieje rastrikcia, ale podlozka, ktora tam za ten variator naozaj patri. Restrikcia by bola na tom valceku, medzi polkami tej remenice varia.
Tu tam evidentne ale nemas.

Kde moze byt chyba neviem, to by som musel mat vestecku gulu.

Remen nevyzera byt zosvihany, valceky nevyzeraju, ze by boli otlacene.


02.05.2017 19:20

Re: Piaggio Zip 50 - nejde viac ako 35km/h

Mikoo
 Skútrista 

No tak ja už neviem potom. Mám skúter Piaggio Sfera 50. Čo keby vyskúšam valčeky stade ? Alebo ja neviem vôbec čo stím... Alebo celý variator dam stade, nestalo by sa nič ? Ale to by musrlo najprv pasovať.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mikoo (02.05.2017 19:23)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 73854 | Včera: 176214