Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

CBR 1000RR regler - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCBR 1000RR regler - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Elektrika.

04.04.2017 22:44

CBR 1000RR regler

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ahojte. Na mojej CBR mi odišiel regler. Má niekto skúsenosť s reglermi z ebay? Stojí zlomok originálu, prípadne nejakej náhrady dostupnej v eshopoch. Spoľahlivosť je diskutabilná, ale myslím že na regleri nie je dáko čo pokaziť.
Ako hlavný problém vidím umiestnenie reglera, inžinieri z Hondy to nejako nedomysleli a strčili ho rovno vedľa hlavy valcov a ešte k tomu rovno za chladič a samozrejme pod kapotáž, takže chudáčisko tam asi trpí veľkými teplotami. Napadlo ma, či by nebolo lepšie natiahnuť káblovačku trošku dlhšiu a umiestniť ho niekam na čerstvý vzduch. Či blbý nápad? :-)))


05.04.2017 0:04

Re: CBR 1000RR regler

Abbath
 Kávičkár 

Ikona

Re: kalupko: Re: kalupko:
Dobrý nápad , niekam na vhodné miesto kde trochu prefukuje. Myslím že štandardný 3F regulátor by mohol pasovať no je vhodné dodržať jeho parametre ako u originálu inak tam niet čo pokaziť , väčšinou je vstup 3 biele alebo 3 žlté a výstup červený + na batériu prípadne zelený či čierny ako -


05.04.2017 0:33

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mozno lacnejsie, ako na E-bay, treba skusit cinske shopy.
Regulator je dobre umistnit tak, aby sa dobre chladil.
V extremnom pripade, sa daju spojit aj dva paralelne, rozdeli sa tak zataz na dva.
Ale musia mat uplne zhodne parametre a rovnako dlhe kable, aby sa rovnomerne rozdelila ta zataz.
Najvatsi smrtelny uraz, regulatory maju vtedy, ak sa zacnu pouzivat a prerabat ziarovky, na LED a podobne veci, lebo znizenim odberu, rastie stratovy vykon, ktory musi regulator vyhriat do tepla.

www.banggood.com/search/rectifier-voltage-regulator-cb1...


05.04.2017 12:16

Re: CBR 1000RR regler

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

kalupko: Kolega riešil tento problém na CBR 600F 2001 a vyriešil ho čínskym reglerom s pridaným aktívnym chladičom z PC.


05.04.2017 14:37

Re: CBR 1000RR regler

Biffi
 Jogurťák 

Ikona

No práve som doriešil moje patálie s reglerom na ZX10R ročník 2009. Pôvodný prehorel, objednal som z e-bay za 25€ a okrem toho že sa po cca 500 km dojebal, odpálil aj baterku. Na českých motoweboch (už neviem ktorý konkrétne) som objednal na môj typ motorky nový, stál 125€. Keď prišiel, tak som zistil že je tvarovo iný, ale podarilo sa mi ho dostať na miesto a funguje. V budúcnosti by som riešil určite drahší, alebo origoš a nešpekuloval s náhradami, lebo keď ťa nechá motorka dvakrát pred dovolenkou v pi.i, tak to nie je moc príjemné...


05.04.2017 18:06

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Neviem a nechapem, ci si vykupujete dakto svedomie, ked kupujete "drahe" a drahsie reglery.
Vatsina sa aj tak vyraba v cine, okrem VAPE, to je CZ. Suciastky su aj tak z ciny a kvalita tranzistorov, tyristorov a diod je premenliva, casto jeden typ trandaku, alebo suciastky, je od roznych vyrobcov a jeden je usetreny a jden je stary zo skladu kvalitny.
Pozri obrázok
Ale ak odide regulator, treba premerat veci okolo, nestaci na to diagnostika v ajfoune, ale bohuzial, len sedlacky rozum a meracie pristroje, ako Voltmeter, Ampermeter, zatazove odpory, alebo ziarovky.
Nemusi byt nikto elektrotechnik ezoterik, staci ak tomu rozumie aspon trocha.

Lebo problem odpalujuceho sa regulatora a odpalenej baterky, moze sposobovat aj napriklad prieraz, ktory je v statore a cievkach alternatora, pripadne pilinky a spina na vinuti a mnohe dalsie.


05.04.2017 19:43

Re: CBR 1000RR regler

Miso , ,
 Turista 

Ikona

Najvacsi problem v nabijacej sustave vacinou sposobuju "velke" prechodove odpory na konektoroch trojfazoveho striedaveho napatia a na konektoroch usmerneneho napatia veduceho cez hlavnu poistku do akumulatora.
Tato kombinacia zarucene casom odpali regler, popripade nacne aj vinutie statora, pretoze sa v obvode vyskytuju napatove a prudove spicky, ktore tam nemaju co hladat.

Takze ked ideme uplne od zaciatku, pre dokonale dobijanie akumulatora treba urobit toto:

1. Skontrolovat vinutie alternatora. Kazdy z torch vodicov iduci z alternatora musi mat medzi sebou rovnaky odpor.Vacsinou cca 1-2 ohmy. To je podmienka. Dalej, zmerat odpor kazdeho vodica voci kostre. hodnota musi ist k nekonecnu. Tipujem ze megmet nema doma kazdy, tak na orientacne odmeranie staci aj multimeter prepnuty na najvacsi rozsah.
Este existuje prakticke odskusanie alternatora a to take, ze motor bezi na volnobeh a medzi kazdym vodicom zapojime 50W 12V ziarovku. Musi svietit rovnako pri vsetkych kombinaciach zapojenia vodicov.(nepridavat plyn, lebo ziarovka to nevydrzi) Samozrejme ze motorka pri tomto teste bezi na napatie z baterie a odpojenej kabelazi alternatora.

2. Prepojenie alternatora a reglera s co najmensimi prechodovymi odpormi.
Tj. ja osobne by som vystrihal vsetky konektory na tejto ceste a trojfazove vinutie napojil priamo bez akychkolvek konektorov. Vodice zletovat cez medenu trubicku a pre istotu dva-tri krat pouzit zmrstovaciu buzirku + vsetky kable do hrubeho husieho krku.

3. Prepojenie reglera s akumulatorom s co najmensim prechodovym odporom. Tj. minusovy a plusovy pol pripojit priamo na svorky akumulatora. Na plusovy pol by sa mal pouzit poistkovy blok min. 30A, lepsie 50A robustnejsej konstrukcie. Ja osobne na tejto vetve positku nemam, ale plusovy kabel mam zabezpeceny dvojitou izolaciou v husom krku a poriadne vyviazany, aby sa ani v najhorsom pripade nestalo, ze sa kabel prederie o kostru.

Takto zapojena sustava podla typu pouziteho reglera musi dobijat min. 13.8V , co je totalne minimum, aby ostal akumulator v dobrej kondicii.
Avsak, najlepsia hodnota pri dobijani akumulatora je 14.5V, ktore mozno so seriove pouzitymi reglermi nikdy nedosiahnete. Preto u mna padla volba na regler znacky VAPE R106 - je to najsilnejsi regler z ich rady, pouziva sa pri velkych zataziach a nerobi mu problem 500W. Hreje sa len mierne a pracuje uplne presne. Je jedno ci mam zapnute alebo vypnute svetla, smerovky, vyhrievanie, bzrdove svetlo atd.... napatie na akumulatore je vzdy 14.5 - 14.6V, rovnako pri volnobehu, rovnako pri vysokych otackach.

S takymto dobijanim akumulatora, vobec neriesim jeho udrzbu, predlzim jeho zivotnost mozno aj dvojnasobne, startovanie motorky je uplne ina liga a hlavne, nebojim sa ze ma motorka necha tisic km od domu s odpalenou dobijacou sustavou.

Mam Caponord a kazdy asi viete aki su Taliani "dosledni" co sa elektroinstalacie tyka. Mal som obrovske problemy so startovanim, diagnostika hlasila bludy pre slabe palubne napatie, svetla svietili ako kahance na cintorine, roztecne konektory trojfazy pod nadrzou, biedne prevedenie spojov - pohybes kablom a napatie skace hore dole ako sialene, zoxidovane spoje na starter a kostru atd.
Po rekonstrukcii elektroinstalacie a hlavne dobijacej sustavy ako som pisal vyssie som nikdy ani jeden krat nemal problem, ze by sa starter kusol v kompresii, alebo ze by na displeji vybehla chybova hlaska.
Dobijam na 14.5V a viem ze pre udrzbu akumulatora viac uz spravit nemozem.

ps. Treba kupit mini voltmeter upevnit ho na riadidla a sledovat ako skace napatie na baterke, to vam velmi vela napovie a nezabudnite vsetky hodnoty pod 13.8V su nedostatocne a treba to poriadne zrepasovat. A este jedna vec, neverim lacnym cinskym reglerom z ebay za par susnov, mal som tu cest (par kamosov taktiez) a viac neprosim.
;-)


05.04.2017 22:22

Re: CBR 1000RR regler

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vďaka za odpovede, obzvlášť Misovi.

Ono takto. Pred rokom mi odisiel stator, na cievke sa to uskvarilo. Vymenil som za novy, aj ked zda sa este ten stary relativne fungoval a dobijal. Problem bol ale v tom, ze sa mi strasne hriali kable a zhorel aj konektor do reglera. (vtedy asi chytilo aj regler)
Stator som vymenil. Konektory som vyhodil, vsetko som naletoval napriamo bez konektorov, aby som eliminoval nejake prechodove dopory, na spoje som dal dvojitu zmrstovacku a este som to potiahol husim krkom aj do reglera, aj z reglera, aby sa to fakt nikde nepredralo medzi sebou, alebo o kostru. Odvtedy bol pokoj, ale dobijalo to slabo, cca 13,5V v otackach, viac nie. Kazdopadne som s tym jazdil az do minuleho vikendu, odvtedy uz nedobija vobec a baterka (samozrejme nova, stara klakla) ostala vybita.

Regler som zmeral multimetrom podla diagramu tu na motoride a hodnoty su uplne zle, pripadne totalne rozdielne medzi jednotlivymi vodicmi, z coho mi vychadza vadny regler. Zmeram este pre istotu stator.

Napadlo ma este dat tam nejaky bazarovy regler povedzme zo suzuki, mal by som z toho lepsi pocit ako kupovat cinu. Je to riesenie? Klasicky tri fazy z altiku a dva vystupy na baterku.
Inak niektore reglery maju na vystupe dva cervene a dva zelene kable. Tie su identicke? Myslim cerveny a cerveny bude zakonite vzdy plus. Obidva zelene minus. Niesom elektrikar, preto sa pytam mozno uplne blbo :-)


05.04.2017 23:25

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja sa cinskych regulatorov nebojim.
Nemam ziaden ostych pouzit cinsky regulaotor, pretoze pred namontovanim si ho dokazem zmerat.
Nieje to az taka veda, ale treba mat regulacne trafo a tri transformatory, podla moznosti rovnake, napriklad 230/24V. alebo jeden trafak, ktory ma tri sekundarne vinutia z rovnakym napatim.
Pouzival som to na meranie diodovych mostikov a selekciu vykonovych diod.
Ale vo vatsine pripadov, ked sa smazil regulator v moto, problem nebol len v samotnom regulatore, ale vzdy nejaky suvisejuci dalsi.
To je popisane vyssie v Misovom prispevku.
Drbnute konektory, vyzhavene fastony a nieco nakoniec musi prdnut.
Co sa tyka istenia, alebo neistenia regulatora, to je na velmi dlhu debatu.
Vo vatsine moto, je obvykle "zahadna poistka" zvana main fuse, kotra je zvlast, mimo poistkovu skrinku, obvykle umiestnena na solenoide startera, alebo len zvlast, niekedy umiestnena uplne nezmyselne.
Tato poistka, chrani nielen regulator, ale obvykle isti aj ACC obvod pred spinackou.
Je to vlastne hlavna poistka napajacich obvodov.
Ak sa vynecha, moze sa stat, ze ak prdne regulator, alebo sa predere, prepali kabel ku spinacke a tato poistka, nieje zaradena, /alebo je vyradena kusom drotu, klincom a pod./ tak blafne cely kablovy zvazok az po spinacku, lebo je neisteny.
A toho by som sa veru bal.
Napriklad starsie BMW oil head, tiez nemaju isteny privod od baterie, po spinacku a od spinacky do poistkovej skrinky.. a ze som uz par zhoretych modrych vrtuli videl.. Sice obvykle na drazbe, policajne, ale aj tak ma to nepotesilo.
Pritom staci tak malo...
Rozobrat celu elektriku a dorobit do skrinky onu hlavnu poistku..
Alebo pre lenivych, kupit v tuningovej predajni jedno puzdro na vatsiu poistkovu vlozku a od ocka baterie odpojit onen neisteny kabel, do spinacky a zaradit tam tu poistku. Staci 40A
Podobne su na tom niektore cinske ATV a rozne moto i skutre, ktorym tato "main fuse" absentuje.
Rozhodne potom veselsie horia a vytvaraju dodatocnu spotrebu a obnovu vozoveho parku.

Co sa tyka zvysenia napatia na regulatore, je to mozne spravit, ale vrele to neodporucam tym, co niesu elektrotechnici ezoterici.
Da sa to spravit tak, ze ak ma regulator ukostrovaci kabel a skrinka hlinikova, nieje spojena zo zemou, tak medzi ukostrenie sa zapoji vykonova dioda, ktora zdvihne napatie o cca 0,7V na regulatore. Zvysi sa regulacne napatie.
Ale treba byt opatrny, lebo tento pocin, znamena aj zvysenie napatia na baterii, ktora podla typu konstrukcie, moze zacat trpiet nadmernym odparovanim vody.
Nemusi byt potom pravda, ze zvysene napatie predlzi zivot baterii, ale skor opak je pravdou.
Ak sa uz dakto chce vrtat v elektrike a rozumie jej trocha, tak je velmi vhodne na moto, si posilit aj kostru, teda hlavne pospojovat aj dodatocne, jednym kablom z ockami, dodatocne od minusu baterie body, ktore su exponovane velkym prudom.
A su to najma od minusu bat. do predneho svetla, kde je najvatsia konstatna zataz, pri trvalom svieteni.
Od minusu baterie do miesta, kde je ukostreny regulator, Pripadne ak je moto starsej konstrukcie, ktora umoznuje jazdu z vypnutymi svetlami /svetla sa daju trvale vypnut/ a moto ma ficurku, ako pomocny stratovy odpor, ktory je pripojeny, ked hlavne svetlo nesvieti, tak prepojit aj jeho bod ukostrenia.
Prepojenie chasis motora minusu a baterie, byva obvykle vyriesene starterom, ktory ma dva hrube vodice. Ak ma len privedeny + od rele a kostra je prepojena priskrutokovanim bloku, tak nieje od veci, si spravit aj jeden hrubsi kabel, aspon tak hruby, ako je privod do startera od rele, a pripojit ho priamo na sroub startera, ktorym je starter upevneny ku bloku.
Aj ked sa to nezda, velmi to pomoze prekonavat straty, ak je slabsia bateria, starter bude tocit daleko veselsie.

Dalsia ficurka, ktora pomaha, ale nieje az tak nutna, je jeden velky, alebo radsej viac malych elektrolytickych kondenzatorov spojenych paralelne, ktore sa pripoja v poistkovej skrinke, na vetvu ACC za spinackou. Hodnota okolo 10mF je idelana. Paralelne radenych viac mensich kondikov, sa lepsie umiestnuje, ako jeden velky a celkovo maju mensi vnutorny odpor a vyssiu zivotnost.
Pomoze ten kondik/ky/prekonavat a pohlcovat napatove spicky, ak sa napriklad toci starter a baterka je uz starsia, tak tieto spicky, potom nezblbnu zapalovanie, pripadne riadiacu jednotku vstrekovania, alebo zapalovania.
Ale pomaha to celkovo vyrovnavat nahle zmeny a impulzy, ci rusenie, prichadzajuce od zapalovania, regulatora, alebo cerpadla.
V aute byva kopa elektroniky, ktora podobne kodiky obsahuje, aj bateria je obvykle velmi velka, takze napatove spicky, su tlmene velmi ucinne. Moto ma vsetko mensie, no najma bateria je velmi mala. Ucinne nedokaze pohlcovat podobne typy rusenia. Najma ak je starsia a otahana, cast elektrod sa rozpadla a melie z posledneho.
Ak je kondik dostatocne dobre pripojeny a nadimezovany, tak aj na skoro mrtvej baterke, je mozne moto roztlacit, nastartovat i bez rizika znicenia dalsej elektroniky, ten kondik umozni dalsiu jazdu.
Ale je to raroha navyse, nieje to az tak nutne, ako kvalitne spravena elektrika a vychytane muchy prechdovych odporov a ukostrenia.

Ako som napisal, regulator nemusi byt jeden. Daju sa spojit aj dva paralelne a stratovy vykon sa rozlozi na oba.
Predpokladom spravnej funkcie, je ze je stator v poriadku a nema zvod do kostry.




05.04.2017 23:54

Re: CBR 1000RR regler

Miso , ,
 Turista 

Ikona

Nechcem ta strasit, ale ak si tam zalozil stator z Ciny, tak je mozne ze vinutie bude znovu uskvarene, aj ked z casti este moze fungovat. Totiz cievka ako taka je v poriadku, ma spravny prierez drotu, pocet zavitov aj dlzku. Problem je ale v troch vodicoch, na ktore su vyvody cievky naspajkovane. Maju poddimenzovany prierez vodicov, cca 2 mm^2 a pri tych prudoch pri 5OOW altiku, sa prehrievaju, roztopi sa izolacia a cievka ide cez tieto skraty (najcastejsie v mieste prechodu kabloveho zvazku cez blok skrine) do skratu a uskvari sa.

Priamo s CBR nemam skusenosti, ale bohate mam s FZ1, kde bola kombinacia niekolkych chyb naraz.

Pribeh:
Kamos kupil za dobry peniaz moto, vsetko v poriadku ale len prvych 500km.
Prestala dobijat, baterka sla do dzusu. Chlap odmeral stator, uplne na kasu spaleny, pre istotu kupil novy regler z Ciny a vsetko to zalozil, ze teraz to uz musi byt v poriadku, vsak je vsetko nove :-)
Vozil sa pat minut, resp. ani nevysiel riadne z dvora a novo zalozeny voltmeter zrazu klesal zo 14V az na 11.5V. V momente mu odisiel regler. Zalozil naspat stary a ten siel na 12.5V - slabota. Poradil som mu aby si kupil poriadny VAPE, ze bude mat pokoj. Tak kupil vape, vozil sa asi 500km a zrazu napatie slo dole az pod 12V. V tejto chvili som sa s nim do toho pustil, pretoze sa mi nezdalo aby kvalitny regler odisiel po tak malo km. Vybrali sme stator a ten bol uplne na kasu cierny ako uhol.
Objednal znovu stator z Ciny (resp. napisal predajcovi aby poslal novy, ze predosly zhorel) a zalozili sme opat novy, tentoraz uz boli vyhodene vsetky konektory a elektricky to sedelo perfektne :-) Neveril som vlastnym ociam, ked po 100km zacalo znovu napatie klesat. Vybrali sme stator a zacali patrat v com moze byt chyba. Totiz na tomto motore je stator chladeny tlakovym olejom z olejoveho cerpadla a vyzeralo to tak, ze stator nebol chladeny. Nasli sme chybu, preco vlastne ta masina bola taka lacna - nejaky chytrak menil loziska na statore, ale neuvedomil si, ze lozisko musi byt kryte, tj. nevidno gulicky loziska, su zakryte. Olej mal do statora prudit vnutrom hriadelky a cez trysky chladit stator, ale kedze lozisko bolo nekryte, vytekal do skrine pomedzi gulicky loziska a olej nesiel kam mal. Predosly majitel si tuto chybu neuvedomil a ktovie kolko statorov vymenil, kym sa mu to podarilo predat. Samozrejme problem zatajil..

Kupili sme spravne lozisko, poskladali stator a vozili sa 1000km, ked napatie zacalo znovu klesat.Vies si predstavit ako sme si lamali hlavu co sa zase deje :-) Teraz prisiel na radu ten problem co som pisal o statoroch v prvom odstavci. Slabe prierezy trojfazy sa natavilo a zacalo skratovat vinutie. Vybrali sme stator, odletovali sme tie spalene tenke kabliky, a na vinutie naletovali nove hrube 3,5mm^2 vodice. Stator to este ustal, tak sme vinutie nemenili. Od vtedy pokoj, ma tam uz vyse 7tkm a 14.5V je tam stabilne ako u mna. Len pre zaujimavost, vape vydrzal vsetky tieto pokusy a funguje ako novy. Sry ak ho chvalim az prilis, niekto to moze brat ako reklamu, ale ja mam s nim dobru skusenost.
Takze zhrnutie: odpaleny stator, odpaleny regler, nefunkcne chladenie statora, samotna prerabka cina statora. Styri chyby naraz, tyzdne laborovania a cakania na diely, kybel nervov a najhorsie pre neho ze sa bal ist dalej ako 20km od domu :-)))


Len pre info o aky stator islo: i.ebayimg.com/images/g/JOQAAOSw5cNYXefg/s-l500.jpg

Na tvoju otazku ohladne vystupov z reglera. Niektore reglery maju iba dva vodice, ale velke prierezy, zvycajne 4mm^2 a viac. Naopak ine reglery maju dva a dva vystupy ale prierezy su polovicne. Cize prud sa rozdeli do dvoch vetiev. Osobne mam oblubenejsi jeden hruby poriadny vodic, ako dva tensie, ale v principe je to asi jedno.

Takze urcite skontroluj stator, vedenie, regler a najlepsie novu baterku. Mozno ze tu tvoju este dokazes nabit a ze si ju uplnym vybitim neznicil.

Vela zdaru ;-)


06.04.2017 0:12

Re: CBR 1000RR regler

Miso , ,
 Turista 

Ikona

Merlin, ja s tebou suhlasim a viem ze hlavna poistka ma svoj vyznam a zmysel. Samozrejme main fuse pre vsetky spotrebice na motorke ostala, ale neprechadza cez nu prud z regulatora. Isti obvod uz baterky dalej do elektro sustavy :-)
Viacmenej suhlasim so vsetky, ale kto si uz len na moto bude davat dva reglery, alebo sadu kondikov, kvoli napatovym spickam? Asi nik, aj ked mozno nejaki manici sa najdu :-D

A napatie 14.5V na baterke nie je vysoke a vobec jej neskodi. Tie reglery su zamerne na takuto hodnotu nastavene. Je to len plus a navyse som konecne zazil ako maju spravne svietit predne svetla. Jednoducho parada, v tme ako cez den.
Na moto mam spravenu dodatocnu chrbticovu kostru od prednej vidly, cez motor, baterku, starter az po podsedadlovu cast.

Btw. vobec sa s tebou nejdem natahovat, lebo o tom vies stokrat viac ako ja, podobne ako je to aj vaping fore, kde su tvoje prispevky velmi dobre a uz vela krat som si nechal od teba aj poradit ;)


06.04.2017 9:19

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: PeopleCanFly:
Zdar!
Keby som ja robil elektriku, tak by som poistku dal aj ku privodu regulatora.
Nemusela by to byt klasicka autopoistka, teda hlinikova nozova, ale mensia tuning poistka vo vodotesnom puzdre. Existuju aj celkom male poistky, ktore su skrutkovacie na ocka, na kabel priebezne.
Je to absolutna istota, ak by doslo nedajboze ku stavu, kedy v regulatore nastane skrat, tak neuhori relativne tenky kablik, ktory nieje isteny niako inak, ako sebou samym.

Problem prechodovych odporov poistiek je ten, ze obvykle nozove male poistky, su hlinikove a v perovych svorkach zoxiduju ich vyvody a je po ftakoch.
Rovnako aj dimenzovanie kablov, na mnohych moto, je na hranici pouzitelnosti.
Mnohe vlastnosti sa daju vylepsovat a zlepsit spolahlivost, pokial tomu clovek rozumie.
Do moto sa oplati, ak sa niekomu podari vynurat na vrakaci alebo na nete poistky nozove take, ktore niesu z hlinika, ale privody maju Cu a drotikovy mostik tavny, maju bud Ag, alebo zliatinu AgCu.
Dokonca vemi spolahlive byvaju aj vratne tepelne /bimetalove/ poistky, ale nvlezu do kazdej poistkovej skrinky.
www.banggood.com/Resettable-Circuit-Breaker-Blade-Fuse-...

Je to dobre mat aspon na tych privodoch, ktore mozu znamenat problem opakovany.
To je istenie predneho svetla, hlavnej ziarovky, istenie zapalovacovej zasuvky, ktora sa lahko vyskratuje apod.

Main fuse sa da nahradit aj ochrannou samovratnou poistkou, ako pouzival HD
Pozri obrázok
Je to samoresetovacia poistka, ktora najma v obvode main fuse, usetri spustu problemov. Pri kratkodobom pretazeni sa nevypina.
Ale pri takomto sposobe istenia, treba opat rozmyslat, aby nedoslo ku nejakemu vaznemu omylu.
Sposobov a moznosti ochrany je mnoho, vylepsit sa da vselico.
p.s.
Este treba najst sposob, ako si urobit nejaky "nebulizer" alebo vapovaci pripravok na moto, aby jazdec mohol za jazdy v pohodli helmy vapovat.
Potom je dovod posilovat elektricku vyzbroj a vystroj motocykla. :-)))


06.04.2017 12:21

Re: CBR 1000RR regler

Miso , ,
 Turista 

Ikona

Mam velku obavu dat poistku medzi regulator a akumulator. Dovod je jednoduchy a to, ze ak pri beziacom motore prerusis obvod medzi tymtito dvomi clenmi, tak obvykle znicis regulator za par sekund. Regulator proste pri beziacom motore baterku potrebuje a ak sa nahodu obvod prerusi tak ho spalis a mozes kupovat novy.
Prerusenie obvodu myslim teraz mechanicke povytiahnutie poistky, casom zooxidovanae spoje atd.

Preto som tam tu poistku vobec nedal. Keby ze o nej uvazujem, tak urcite nie poistky nozove (ako som to mal orginal od vyroby), kde je kontakt zabezpeceny iba zasunutim do napruzenych plieskov v patici.
Skor profi poistkovy box napr. typ MIDI spolu s prislusnou poistkou, ako si uz spravne pisal, ktora pouziva kablove ocka. Tu by snad nemal byt ziadny problem :-)
www.narva.sk/drziak-plieskovej-poistky-i-midi-poistky_d...
Pozri obrázok

S tym vapingom pocas jazdy som uz spekuloval aj ja, najma ak na nej travis cely den, velmi by to potesilo. Mozno grip do vrecka, hadicku vyviest do prilby a spinaci kontakt vyviest na riadidla. Musim nieco vyspekulovat :-D


06.04.2017 13:10

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano to je presne ta poistka, aj z drziakom, ktoru som mal na mysli.
Je to sice nudzova° poistka, ale predsa je to aspon nejaka poistka.
°V stave nudze, sa da prepojit aj kuskom drotu, co nikomu neradim, ale mozne to je.
Takto istena vetva, nebude mat straty, ako na nozovej poistke a sluzi tam, kde je mala pravdepodobnost, nejakej poruchy, avsak pri poruche zachrani vela.
To je napriklad istenie vstupu spinacej skrinky staleho + pre dalsie istene vetvy ACC a napriklad ten regulator.
Regulator by nemal zhoriet, ak sa odpoji od zataze, pretoze regulator nezatazeny, vlastne skratuje magnettoalternator a on sa vnom vlastne odtrhne tok magnetickeho budenia. rotora.
Dokonca by v takomto pripade ani nemal hriat, regler urcite nie a cievky statora minimalne.
Najviac hreje regulator vtedy, ak su nizke otacky na alternatore a maximalna zataz na vystupe, napriklad rozsvietene svetla, ciastocne vybita baterka, hned po nastartovani, beh na sytic, kedy nejde pridat este otacky.
Vtedy je najvatsi ubytok na diodach, tyristory skratovacie nic nerobia, lebo napatie este nieje obmedzovane regulaciou, pretoze do zataze ide plny prud, kolko da alternator a napatie len pomaly stupa, alebo kolise v rozsahu 12-13V .
Druhy smrtelny stav je, ked su maximalne otacky, maximalny vykon magnetto alternatora, zataz je uz mala, bateria nabita, no regulator skokovo raz ide do regulacie maximalnej, potom zas poklesnu otacky a regulator skokovo spina.
V praxi by to regulator mal v podstate ustat, bez ohladu na to, ci je nieco pripojene v zatazi, alebo nieje.
U alternatora auta, ktory ma budeny rotor, je odpojenie zataze smrtelne, ale len pre diody, nakolko vyskoci nahle napatie a nez sa staci odbudit rotor, tak je po srande.
Ale aj to sa da dnes osetrit a u vatsiny aut/drahsich aut/ to aj je osetrene vykonovymi transilmi, alebo aktivnou ochranou.
Podobne sa da problem osetrit, pred prepatim aj u moto, ale to je na dalsiu kapitolu a dlhe pisanie.
Motorka je spotrebny tovar, ak sa nespotrebuje gulanicou, alebo neujazdi na smrt, tak je vzdy dovod, aby aspon nieco mohlo zhoriet, alebo blafnut, ci inak sa kazit, lebo z coho by zili vyrobcovia moto?
A o com by sme potom pisali na MR?




06.04.2017 15:35

Re: CBR 1000RR regler

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Páni, tak vám dvom patrí klobúk dole za takto rozsiahle opísanú problematiku [dobre] ... ste borci.

Ten stator som dal noname z číny, výstupy z neho boli relatívne tenké, tie som zachoval, ale ďalej som ťahal hrubé káble až po regler. Na niektorom fóre som čítal že spálený stator môže byť aj z dôvodu predratia laku na vinutí vibráciami motora. To som skúsil zaexperimentovať a cievky statora som zalial do epoxidovej živice. www.motorkari.cz/motorka/?mid=95265&act=moto-denik-deta...

Samotný regler mal ale vstupy a výstupy zase úplne tenučké. Takže znovu nič moc. Každopádne skúsim pomerať ešte ten stator, uvidím čo s ním, možno by stálo za to kúpiť nový. Inak ten regler čo odišiel bol tento www.electrexworld.co.uk/acatalog/RR110.html

Z toho všetkého mi vychádza ako najlepšie riešenie kúpiť nový stator, nový regler a potiahnuť tam hrubé káble napevno, bez konektorov.



06.04.2017 17:05

Re: CBR 1000RR regler

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: kalupko:
Vinutie sa ale nesmie zalievat do epoxydu.
Epoxyd, alebo polyester, niesu moc vhodne, pokial niesu urcene na zalievanie vinuti.
Obvykle sa pouzivaju polyuretanove laky a zivice, specialne na vinutia a fixaciu a dodatocnu izolaciu.
Ak je statorove vinutie v oleji, tak je to este narocnejsie.
Pred macanim v laku, sa to musi dokladne odmastit, vyvarit v odmastovacich roztokoch, ktore niesu agresivne, alebo pouzit perchloretylen, ak nenabobtnava lak, alebo smalt izolacny na vodicoch.
V tomto je lepsie sa poradit vo VUKI, mame stastie, lebo to je "u nas doma".
Na zalievanie vinuti do hmoty, sa pouziva tzv. vukol, alebo vukit, Lak na vinutia, ktore su v olejoch, je 272.700 a podobne.
Do oleja vsetko na baze polyuretanu, alebo dialylftalátu,
Vinutie by ale nemalo byt zalievane do hmoty, koli odvodu tepla.
Maximalne nasiaknute lakom, ktory nezhorsi chladenie vinutia. Spravne pouzitie spravneho impregnantu, je tak troska veda.
Aby ten lak resp. impregnant, prenikol rovnomerne celym vinutim, malo by sa vinutie vakuovat.
Nemyslim si vsak, ze by to niekto robil.
Aj vyrobcovia motocyklov, neriesia nejake impregnacie vinuti.
Olej v motore je predsa izolant aj chladivo dokopy.
Tak maximalne este na zapalovacich cievkach.


06.04.2017 17:29

Re: CBR 1000RR regler

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Moze byt... bol to len pokus. Idealny by bol lak na to urceny.

Kazdopadne vo VUKI je tazka debata, bol som tam asi dvakrat a pytal som sa aj na toto, ale vsetko len vo velkych mnozstvach. Tiez som potreboval tie sklotextilne izolacne trubicky a tiez mi nepredali, ze to len vo velkom. Cize som nepochodil :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138028 | Včera: 201197