Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim vedel by niekto čím môže byť toto spôsobené? |
Moto poradňa: Gielra rc 125 motorka nechce... |
Chybu hľadaj v: Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (27.03.2017 1:23) |
Re: krampus: chlapci ja mam takyto isty problem ako on ja mam gileru xr2 marathon a jak mam 5tis/ot/min a chcem pridať alebo mam aj menej pridam plny a začne sa dusiť a striela s vyfuku najhoršie je to na 5 rychlosti a na 6 rychlosti |
A na neutráli, keď s tým "vrkáš", ako sa správa nad 5 000 ot/min ? |
Na neutrali to ide aj na plne otačky ale čo je zaujimave že na 5tke a na 6tke dole s kopca na týchto rýchlostiach dá plný kotol ale akonahle idem po rovinke alebo do menšieho kopcu tak len sa tak vleče.. napr.tá 5tka sa chová tak ked mam 5tis ot/min a v momente vitočim plny začne sa dusiť a odpaluje s vyfuku ale akonahle uberem a velmy pomali pridavam plyn tak sa trochu otvori privera a tá roztiahne tu 5tku ale na 6tke to funguje len dole s kopca.. inak 6tka po rovine plný nedá ako keby ten motor niečo brzdilo na 6tke.. 1,2,3 rychlosti idu v pohode na 4ke ked mam tych 5tis/ot/min a velmy rychlo pridam tak začne sa chovať tak jak na 5ke alebo 6ke ale rýchlejšie ju vytočim tu 4ku ako 5ku alebo 6ku.. |
Inak mam na nej odpojenu tu nadobu čo je na olej.. a hadice s toho my ostali to som zapchal šrobom reku však aby nešiel falošny vzduch do klukovej skrine tým to však nebolo.. nemôže to byť karburator alebo niečo v zapalovani? Privera je v poriadku tá sa chová v pohode keby som mal priveru nejak zašpinenu tak my aj na tych prvych rychlostiach nejde.. za každú radu vam budem ďakovať Upravené 1 krát. Naposledy upravil Roxo (04.04.2017 22:11) |
Okej skusim to cez vykend teraz sa do toho kašlať nebudem.. inak diky za rady tak cez vykend sem napíšem či sa to zmenilo alebo nie |
vitočim plny začne sa dusiť a odpaluje s vyfuku ale akonahle uberem a velmy pomali pridavam plyn = sanie , malo vzduchu bohata zmes striela vo vyfuku |
Nie že vytočim plny.. ja ho chcem vytočiť plny plyn na 6tke trebars ale akonahle chcem dať viac ako 5tis/ot/min tak sa začne dusiť a odpaluje s vyfuku ale akonahle uberiem plyn tak sa preberie motorka a otačky nepreskakuju.. ale chlapci to chcem povedať že na tych tažšich rychlostiach (večšich) motor akokeby nemal silu a nepotiahne viac otáčok.. 6tka napr. |
Este ma niečo napadlo ked preradim s 5ky na 6tku a už sa zvyšuju otačky a mam 4tis/ot/min a pridam plny ani sa nezoberie do predu.. raz skáču otačky a niekedy sa ani nezoberie do predu.. |
gilera má typ výfukovej prívery,ktorá po určitých rokoch používania otvára veľmi skoro a naraz a preto motor pri vyšších rýchlostiach nevládze ťahať na vysoké otáčky,pri nižších rýchlostiach(zaradený rýchlostný stupeň1,2,3)to zvláda v pohode,lebo tá výfuková prívera má otvárať až pri 4-5000 otáčkach,tak jediná pomoc je namontovať na ťahlo výfukovej prívery v podstate vyrobiť tam pružinku s proti tlakom,aby tá prívera neotvorila veľmi skoro a naraz,sila pružinky je len na skúšaní a testovaní priamo na motore a ak sa jedná o odpojenie olejového čerpadla,preto,že niekto radí,že sa môže pokaziť a motor sa môže zadrieť,tak u Gileri sa to nemôže stať a to čerpadielko má na mazanie motora lepší vplyv ako keď je olej v benzíne |
Viem čo myslíš na boku valca je taký dekel? Hej viem v nom je taka dierka a tam mam tu pružinu natiahnutú.. noo teraz asi pred hodinou som čistil karbec všetko v poriadku jeden tuto s vas my odporučil aby som dal to želiezko male na uplny vrch šupátka a tym sa zmenšil aj otvor v karbci dneska som toto cele spravil aj filter som vičistil nadstavil otáčky... Ale chlapci ide stále tak isto jak išla nič sa nezmenilo |
Inak pripomínam že tu motorku som kupoval asi pred rokom a dneska jak som sa hral so šupatkom tak henten chlapík čo ju mal ešte predomnou tak on dal na posledny zarez z dola to želiezko a tym padom bol aj velyky otvor v karbci ja som to dnes dal na 3 zarez od dola už chybal len jeden z hora ale tam som to nedaval radšej.. a už rok nad tym dumam čo tej motorke môže byť ( to s tymy otačkami neberie sa vobec do plynu ...) A ešte ako ty hovoríš o tej nadobe a olejovom čerpadle to som tiež už tak kupil keby bolo na mne nehal by som yto tam.. zajtra to skusim kuknúť tu priveru ale aj tak jako ty hovoríš že ten drótik pomôže jakš takš na tom tiahle ja to tam mam ale neťahá moc teda 😂😂 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Roxo (07.04.2017 19:25) |
ak ti vôbec nejde do otáčok,pozrel by som sa či dosadajú dobre klapky,ak áno,tak by som nevylúčil ani guferá na kľukovej hriadeli,neviem odkedy ti to robí a čo bola tomu príčina,že to začalo robiť,ten motor z XR2-ky poznám veľmi dobre,lebo som robil kompletnú úpravu aj so zvýšením výkonu a ver tomu,že väčšina motorkárov to tipovala aspoň na 400-ku,keď sa na nej previezli,s takýmto motorom začínal jazdiť aj Michal Puškár čo je majster republiky na okruhoch,sú to veľmi dobré motory |
Akože ona má silu niekey s nou chodim cez teren aj do kopcov cez lesi a na tych prvych rychlostiach má dosť silu ale ked sa jedna o rýchlosť u mojej xr2ky tak je to v prdeli.. klapky? Ake klapky.. neviem no môže aj to byť |
Ešte niečo dneska ako som ten karburator spravil som ju išiel odskúšať a vozil som dsa na nej ale 15 min a jak som mal 3ku zarademu zvyšovali sa otačky pametam si mal som presme 4tisic/ot/min a pridal som plny začali my otačky skákať tak som vymačkol spojku a daval som plny spojka je uplne jak neutral a tej motorke by mali vyletiet otačky ale jej otačky vobec nevyleteli stale sa dusila a to som mal tu spojku vymačknutu.. ja vobec neviem čo s tým môže byť |
klapky = lístky mebránového sania za karburátorom. Nikdy som nemal motor s takýmto saním, no domnievam sa že sú zrelé na výmenu. |
V tomto sa nevyznám prepáč kde presne za karburatorom ako to aspon vyzera? A inak ešte taká otázka si povedal že je to asi zrele na vymenu lenže s tymyto talianskymy motorkamy je to ťažké čo sa týka náhradných dielov.. neviete volake stránky kde sa daju zohnať diely na to? |
Ak som tú hotentotčinu popisu správne vylúštil, tak mne vychádza jediné: výmena piesta s krúžkami, v úspornom prípade iba prekrúžkovanie. |
Teraz prednedavnom bola na vybruse ;) už som zabehol 150km.. hotentočtina? Nepochopitelnu vetu som nenapisal ;) |
Inak pripominam to ešte raz že dole s kopca ide aj na 6tke na plny plyn to je pre ňu hračka dole kopec ale ked sa jedna o rovinku tak ten motor akokeby nemal silu.. keby som mal nejaku gopro kameru tak vam to aj natočim ale takto s mobilom to asi nie |
Inak byvam v okrese Nitra nevedeli by ste o niekom kto taketo motorky opravuje? Tuto pri Nitre viem že niektori s vas byvate o dosť dalej ale možno sa tu najde niekto kto bude vedieť o niekom takom človeku |
125ccm v terene na 6 stupen ? ked tam das motor aspon 600 ccm tak mozno |
Nehovorim že v terene 😀 ale hovorim tak že na ceste ked je rovina.. samozrejme však 600ccm to už je čaro ale aj tato 125ka má 19,50kw to je dosť na 125ccm taliani vedeli vyrobiť silné motory 😊 ale táto no mam ju dodrbkanú.. |
|
Zapalovanie my jedem šteloval tuto s dediny išiel sa na tom previesť a prilepili sa mu krúžky o piest ale hovoril že to išlo.. no ale ja som na tolko musel spraviť vybrus tešil som sa že to pojde nešlo to na plny stale to išlo jak pred tym a hovoril my že to išlo aj na plny bud ma odrbal alebo sa posunulo zapalovanie..karbec som pozrel ten je v poriadku.. tá sacia klapka viem kde je ale tam sa velmy ťažko asi dostanem lebo to je sučastou valcu pomali.. priveru som ešte nepozetal a vyfuk by mal byť v poriadku.. ale ten chlapík čo my robil zapalovanie tak som sa ho pital pred 4dnami či to ku nemu môžem zaniesť že nemá čas a že až o 2 týždne by mal čas taku to tam zanesiem a uvidime čo a ako |
Teraz som sa bol na nej previesť ale to chcem povedať ja ked mam na nej 5tisot/min a pridavam tak proste sa dusi ale jak som teraz na nej išiel tak som pomalinky pridaval už som počul že sa berie do predu mal som 7tis/ot/min a pomali pridany plyn a motorka sa brala aj ked som mal 5ku a preradil som s 7tis/ot/min na 6tku a celkom sa držala hovorim celkom je dosť možné že je to priverou.. pozriem tú priveru |
Ako chlapci takto napr.mam tu 5ku hodenu mam 5tis/ot/min a rychlo pridam plyn lenže to by sa mala zobrať do predu ale tak to nieje začne sa dusiť ale u nej to funguje tak že ked uplne pomaličky pridavate plyn tak ona sa zoberie po chvíli samozrejme ked sa privera otvara a ked je privera plne otvorená nevadí jej ani ked jej dam plny vtedy nič sa nedeje ale to funguje len na tych vyššich rychlostiach, tá 1,2,3, ide 4ka ešte jakš takš ale na 5ke a na 6tke pomalinky pridavam lebo keby som dal s fleku plný tak sa znížia otáčky a jako keby sa dusí Upravené 1 krát. Naposledy upravil Roxo (08.04.2017 16:30) |
uz ti ho raz zadrel tak mu to dones znova Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (08.04.2017 21:07) |
Nie tak to nieje bohužiaľ som ju kupoval pred rokom a vtedy už to s piestom a valcom nebolo v poriadku lenže to som mal jak zistit? Že je tam takáto závada to bola otazka času kedy sa to pridre a on my to ešte fotil a písal že ten motor melie s posledneho ale ako ten chlapik ked mu dáš motor opraviť ten motor bude jak cukor on vie opraviť taketo veci.. inak teraz večer ako som sa bol povoziť daval som ju na 7tisot/min a motorka sa celkom držala lenže ja som radil vždy s 5tisot/min a je dosť možné že privera to nezvladala vtedy ale akonahle ju točím na väčšie tak sa celkom drží ☺ |
Á, tak tak je to! Ako som v duchu predpokladal, najväčší problém je medzi stupačkami a riadítkami a v nastavení karburátora, ale ako ho nastaviť ani neuvádzam, lebo po prečítaní príspevkov jazdca neveľmi verím, že to zvládne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (08.04.2017 22:19) |
Hahaha si ma rozosmial takto na večer.. karburator som nadstavoval ten je v poriadku dneska som s toho tiahla priveri dal preč tu strunu čo tam bola a o niečo lepšie to ťahá.. keby som ti ju dal do ruky tak my povieš že s tou motorkou niečo je ale vyprávať to vím aj ja jak ty ale by som bol zvedavý jak by si mudroval keby ťa na nu posadim 😁 |
To som chcel doplniť to s tou strunou sorry... Že som to tam nedal ale bez tej struny to.ide o niečo lepšie tak nemusíš ma prosim ťa nejako podceňovať že problem je medzi stupačkami a riaditkami 😊 |
Takže chlapci som o krok dalej.. dnes som daval dole priveru s valca tym to nebolo ona bola čistá ale čo je to tiahlo nasrobovane na takej tyčke a ta tyčka je namontovana pravdepodobne na prevodovku lebo z dola mala také ozubemé koliečko a bolo od prevod.oleja ale to chcem povedať to tiahlo nebolo dobre zatiahnuté mojou chybou to neni prvy krat som sa v tom vrtal kupil som to tak už pred rokom.. a jak to nebolo dobre zatiahnute na tom tak som to dotiahol a naštartoval som ju to tiahlo sice otvorilo priveru videl som to lebo som mal ten dekel vonku a jak ju otvorilo tak ti tiahlo sa najprv nevratilo naspet a po druhy krat sa vracalo naspet ale už pomalšie všetka chyba je podla mňa v tej tyčle čo je namontovana v motori podla mňa to má v nutri nejaku strunku a tá už je vybehana takže ani privera už nespolupracovala poviete my o celej privere? Aj o tychto veciach čo ju poháňa? Aby som tomu viac rozumel.. najviac ma sere to že ako som pridal tak to nebolo schopne sa vratit naspet aby aj privera sa zatvorila bola stale otvorená |
www.dt125.cz/servis/privera.html Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.04.2017 18:21) |
skusal som sem da obrayok ako moja privera vizera je to uplne o inom a tam sa to ani nadstavit podla mna nedá lebo vsetko to pohana take kolecko čo je pichnute v prevodovke |
Link je tu: |
Hladal by som v karburatore,nizka hladina alebo nieco upchate. Predpokladam ze vzduchovy filter je cisty. |
Stiven - čítaj pozorne, citujem Roxa: keď pridám na plný plyn motorka sa neberie do predu ale skapína totálne sa dusí ale akonahle uberiem plyn tak sa preberie k životu |
Pridrel to prave preto,ze je malo benzinu. Moj tip: nizka hladina. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stiven (15.04.2017 18:08) |
Uff už som si myslel že to bude horšie.. ale ako vidim píšete obydvaja o karburatore.. mam otazku na boku karburatora s prava su 2 šroby jeden je zlava taký veľký a druhy ten je s pravej strany a to je taký menší šrob ktorý je na čo.. ešte niečo jeden s vas my tu pisal aby som dal ten pliesok na šupátku vyššie to som aj spravil je na 2 zareze odzhora z vnutra karburatora je menší otvor |
Ano jak píšeš.. daval som to jednemu chlapikovy tuto od nas s dediny stále sa ripe v motoroch na babete my napr. Vyražalo žiarovky nevedel som kde je chyba zaniesol som mu to a voľačo my tam vymenil už neviem presne čo odvtedy to nerobi.. ale k veci zaniesol som mu to.. odfotil my rotor bol prasknuty dal my ho do kopy spojil ho s niečím a ževraj to išlo lepšie ale jak sa išiel druhy krát previezť tak to tlačil dom lebo ju (omylom) zadrel bola to otazka času kedy to s motorkou sekne podotykam (motorku som už takú kupil pred rokom piest bol vybuchany a trochu doškrabany valec bol) a už vvtedy to nešlo takto s tym plynom nevedel som si rady tak som mu to zaniesol |
inak ako som pisal o tom šupatku možno je ten pliešok na zlom zareze možte my poradiť na aky zarez približne ho mam dať? aby to bolo take akurat a s tymy šrobmy na karbci ktory je teda na čo lebo ja sa v tom nevyznam a na nete neni ničo tejto motorke pomali písané |
Tazko tebe radit ked nemas ani zakladne znalosti ako funguje karbec. Niekomu to zanes,usetris si kopu nervov. Prvy krok je nastavenie hladiny az potom sa doladuje zmes polohou ihly. |
No však to že ani neviem ako to poriadne funguje.. hej ja sa s tym karbcom kašlať nebudem dam to niekomu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87411 | Včera: 195283