Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte, otázka: aké kliešte (s akým max prúdom) potrebujem kúpiť pre štartovacie káble pre môjho Vstroma? |
To zavisi od startera. Ak ma starter napr. 1kW tak sa da vypocitat, ze 1000W/12V=83,33A takze ta svorka 40A je nedostatocna. Je to asi svorka skor z nejakej nabijacky. |
startovaci prud zalezi od baterky,v katalogu si vies pozriet startovaci prud v amperoch ,kolko je schopna dat baterka narazovo amperov :P ked mas v bavoraku 75ah baterka ta ma narazovo 600A takze pochybujem ze v strom potrebuje take klieste,kup male dobre budu :P |
Re: matusx: mal by si mat tuto baterku (podobne parametre) www.motoraptor.sk/baterie-yuasa/7019-bateria-yuasa-ytx1... startovaci prud 180A. 10 sekund googlovania... |
Moc to riešite ja som kúpil v autosúčiastkach presne tie 40A svorky a v obchode s elekroinštalačným materialom káble približne rovnakého priemeru ako idú od baterky na motorke. Poskladal som z toho štartovacie káble mal som síce len 8Ah takúto baterku www.motozem.sk/baterie-bezudrzbova-unibat-cbtx9-bs-8ah-... a keď odišla tak že ani kontrolky nerozsvietilo tak som motorku cez ne v pohode naštartoval. |
Je to jednoduche, ale treba vediet ako na to. |
Merlin trochu ta doplnim treba pockat aspon minutu po prepojeni, dvoch zdrojov, aby sa bateria vybita aspon trocha spamatala. to je tak trosku blbost Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (17.01.2017 21:48) |
Re: Merlin00: to je blbost, 2,5mm2 sa ti prehreju, alebo odpalia. Skusali sme to s takymi reprakovymi v Bosne a ani nepretocilo motor. Isiel som do servisu pozicat poriadne a chytilo na prve pretocenie. Aj tie lacne kable zo supermarketov maju vacsinou maly prierez medi a hrubu buzirku, aby to vypadalo poriadne, len sa potom na forach docitas, ze nie vzdy funguju. Fyzika nepusti. Na 180A potrebujes aspon 5mm2.... |
Re: Menton: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (17.01.2017 23:07) |
Re: Merlin00: Mlhoš vychádzal zo skúseností pri štartovaní trolejbusa, na to nesmieš zabudnúť |
Re: Plazivec: Startovat trolejbus cez kable je frajerina :D |
"Merlin trochu ta doplnim..." ...chudak Merlin |
Pirates prosím Ťa prečo - 50cm od baterky na kostru.Vždy som dával na priamo a nemal som problém.To že na kostru chápem,ale tých 50cm nie.Prosím vysvtelenie. |
Ak chces toho stroma nastartovat z nejakej poriadnej 100Ah autobaterie a po prepojeni pockas par minut, tak v podstate tymi kablami motobateriu ciastocne dobijes z tej vacsej autobaterie. Napatia sa ako-tak vyrovnaju. Cize prud do startera ti pojde 1. z ciastocne dobitej motobaterie, 2. cez kabel. Ako pise Merlin, ak nie je motobateria mrtva, nastartujes. Na rychle nudzove nastartovanie niekde v terene z druhej motorky to uz stacit nemusi. |
Re: Merlin00: same ak, ak, ak. Privela okrajovych podmienok a stavka na nahodu. Ked si niekde daleko v pustatine, tak pojdes na istotu a budes vozit poriadne kable, ktore su na istotu. Ked nemas ziadne, budes improvizovat s dvojlinkami a cimkolvek podobnym... |
Menton, cize spravne je ist sam daleko do pustatiny s 10-rocnou mrtvou bateriou a s 2kilovymi startovacimi kablami? |
miso XP, a je správne ísť daleko do pustatiny s pol ročnou baterkou, ktorá ako vieme z rôznych skúseností, môže tiež zajtra kľaknúť, s 2,5mm 10dkg káblami? |
Ja nic, len filozofujem/dišputujem, do pustatiny nejazdim. |
Re: misoXP: |
saly mínusový kábel, pripájate na kovovú časť motora. Neodporúča sa ju pripájať na kostru batérie, pretože |
na dovolenky nosim s partou ked ideme startovacie urobene z hrubsich repro kablov, svorky klasika ako ma nabijacka. Zatial to fungovalo dobre a malo miesta zaberu |
Ja to napisem asi tak. Ak je baterka v poriadku, len sa vybila, a nieje vybita prilis dlho, napr. vdaka zabudnutym svetlam, alebo vareniu caju ponornym varicom a nepretoci v moto starter, nepovazujem bateriu za vadnu. Ak je baterka mrtva, alebo ma nejaku poruchu, naprikald skratovany clanok, alebo preruseny clanok, je to vatsi problem, ktory silne a hrube startovacie kable, mozu definitivne vyriesit. |
ked v baterii odide clanok tak po odpojeni startovacieho kabla motor skape vtedy treba odpojit - pol pripojit startovaci kabel primo na kabel nastartovat a odpojit tym sa prepne motorka iba na druhy alternatorovy okruh samozrejme nesmiete ju vypnut ani sa pokusat pripojit - pol baterie lebo skape motor 2 x vyskusane na intruderi |
To co popisujes Pirates, mozne je, ale len u moto, ktore maju oddelny zapalovaci okruh, od palubneho napajania, okruhom bateriovym. Moto, ktore maji CDI, vstrekovace a ine, je to velka loteria. Jednak regulator dostava na prdel a hrozi ze ak odide, vystupa skokovo pri odpojenej baterii napatie a odpali nielen ziarovky, ale aj elektronicke zazraky okolo. |
fuuuu polemiky ako na prednaške prof Teslu , riesim asi ako piše copo: mam medene kable priemer 2.5 svorky z malej nabijacky a natocil som aj total prdnutu Ducati, moto nieje kombajn alebo z normalnymi kablami Feliciu, z baterky od kamiona čo by za to na Sibiri dali |
Ešte nikdy mi neodišla baterka naraz, stále to je pekne počuť pri štartovaní, že sa niečo deje. Okamžite tam dám novú . Ale mať káble je dobrá vec, roztlačiť taký veľký dvojvalec Traja sme tlačili a potom sa rehotali lebo koleso išlo stále po asvalte šmykom |
Štartér na motorke má myslím asi 400W. Samozrejme závisí od hlavne od objemu motora môže byť aj o niečo väčší. Čiže teoretický prepočet 400W:12V=33A Samozrejme treba počítať nejakú rezervu na rozbeh a napájanie aj iných zariadení počas štartovania (čerpadlo, sviečky...) ale zhruba myslím že asi v týchto číslach sa to reálne pohybuje. nemyslím žeby bolo treba počítať s väčším prúdovým zaťažením ako 50-60A. A potom stčí pozrieť nejake tabuĺky uvádzajúce potrebný prierez vodiča. Rôzne pramene udávajú rozny priemer (ktorý tiež závisí od skutočnosti či je to vodič plný alebo splietaný a ohybnýa tiež jeho materiálu) ale zvačša je to v rozmedzí 9-11mm2. V prípade kábla s kruhovým prierezom (vzorec pre obsah kruhu) je to teda zhruba 1,9mm hrúbka |
martinez , ja myslím , že 400-wattový štartér môže mať asi nejaká 125-ka , maximálne možno 250-ka , na bavoroch R 1100/1150/1200 je napríklad štartér 1,1 kW , čiže 1100 Wattov , teda potrebuje skoro 100 Ampérov . |
Pre krátkodobé zaťaženie vodičov el. sústavách vozidiel je dovolené 20÷30 A/mm2, takže aj tých 100A 4mm kábel to ustojí s rezervou. |
bacaono , mne nešlo o to , aký kábel to ustojí , ale že štartér bude mať asi viac ako 400 W . |
OK. To som pochopil. |
baterky sa daju jednoducho prepolovat dvoma srobovakmi, montpakami, klucmi... cim kokolvek co vacsinou niekde v divocine mate vzdy po ruke. Netreba vlacit tazke kable. |
Páni, štartér nie je žiarovka, odber prúdu sa nedá vypočítať ohmovým zákonom - záleží na mechanickom zaťažení. Navyše napätie pri záťaži klesá až na 9V. Taktiež kábel nie je poistka, aby sme rátali koľko A znesie. Pri štartovacích kábloch rozhoduje úbytok napätia. Pri priereze 4 mm2, 100A a dĺžke 2m je to 2V, čo môže niekedy dosť chýbať. Samozrejme záleží, akým prúdom baterka potrebuje pomôcť, ale vždy treba rátať s najhoršou variantou. Takže pre poriadnu motorku aspoň 10 mm2. |
Brazel |
Re: martinez: prierez 10mm2 ani nahodou nie je priemer 2mm |
Re: pirates: Re: pirates: Ako si prisiel na to ze kardan neroztlacis? Blbost, osobna skusenost. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 98273 | Včera: 123536