Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

28.12.2016 9:15

Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

Ahoj. Virago750 je po veľkom servise. Boli rozhodené vyčistené karb.Ale ako si sa mi to nezdá,keď som moto zobral zo servisu jazda bola úplne iná ako keď som moto odovzdával.Plyn sa na lankách vrátil plynulo až na doraz v tom mechanizme na karbecoch.Ale otáčky pozvoľna klesali. Proste po uvolnení plynu tie otáčky nejdú dole plynule ale pomaly postupne,ako keby som podržal plyn trocha otvorený.Bolo mi povedané že to je v poriadku a tak sa vracajú Šupátka a že to nieje na závadu.Len nechápem,že pred servisom otáčky klesli skoro okamžite. Je možné že si to ešte sadne, alebo to mám reklamovať ako závadu.
Ďakujem


28.12.2016 13:10

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Hovno s makom, mal som tie karbce dole aspoň 5krát, máš tam bohatú zmes, otrep im to o hlavu. Toto je dôvod, prečo nikdy nedávam moje motorky do servisu.


28.12.2016 14:45

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

: ]: Re: Plazivec: Takže ak tomu rozumiem správne karbce von.A treba nadstavit hladinu,alebo to ide aj tryskami zoštelovať ako pri volnobehu?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tomper71 (28.12.2016 14:46)


28.12.2016 15:19

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Hladinu musíš nastavovať na mašine, nájdi si príslušné údaje, ja už si to nepamätám, je tam na komore výpustný pindík, nastokneš priesvitnú hadičku povolíš holender, natečie benzín do hadičky a vidíš hladinu, samozrejme kohút do polohy PRI, inak nedotečie z nádrže a nedoplní plavákovku.


28.12.2016 17:16

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Poviem vam male tajomstva.
Karburatory maju kopu miest, kde ked sa dostanu usady benzinu, nebudu fungovat dobre.
Najkomplikovanejsie su kanaly vrtane a zaslepene, ktore prichadzaju ku hlavnej tryske a emulznej trubici. Tam sa deju uzasne veci, kedy cely proces karburacie sa dostava do nirvany, presnejsie odstavuje sa karburacia zmesi pri zavreti klapky. Potom prechaza karburator do faze volnobehu.
Druhe tajomstvo je, ze ak jeden karburator robi problemy, druhy o tom nevie.
Da sa to zistit tak, ze sa odpoji jedna fajka a potom druha a nieje to celkom iste, ci bude zistene, ktory z dvoch karburatorov ma bohatu zmes. Ale obvykle aspon naznak pomaleho padania volnobehu sa da vypozorovat.
Lepsie je ale vybrat aj sviecku, aby druhy valec moc nebrzdil motor.
Niektory uzivatelia v zufalstve urobili saci zvod a pouzili jeden karburator.

Dalsie tajomstvo je, ze synchrometer neukaze tento problem, lebo klapky sa zavru a podtlak sa meni v oboch karburatoroch skoro rovnako.

Ja som kedysi davno tento problem riesil a tuho som sa zapotil.
Nakoniec islo o taku hlupost, ako som ani necakal.
Sytic ma supatkove ventily, ktore maju gumove dorazy.
Tieto gumove dorazy sa vymrvili a uzavretie sytica pracovalo len v urcitej polohe.
Aby to nebolo jednoduche, tak ne jednom karburatore to pracovalo normalne a na druhom to nefungovalo.
Tymi supatkami sa pusta vzduch do membran, aby pri zapnutom sytici regovali spomalene.
Sytic mal tri polohy.
Samozrejme v predinternetovej dobe, sa nedali objednat jednoducho diely karburatora a musel som tie gumicky v supatkach prepinaca sytica vyrobit nove.
Bol to nejaky dvojity keihin.
www.vulcangadgets.com/files/keihin_carb.html

Ak pada volnobeh pomaly, pri zohriatom motore, zavretom sytici, niekedy pomoze tvrdo potlacit a potahat hore dole za packu sytica, aby si tie supatka sadli na miesto.
Obvykle po rozborke a zborke karburatorov, to dobre nesedi a jedno supatko vdaka podtlaku, akoby ostavalo visiet.


28.12.2016 20:57

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

Re: Merlin00: Ďakujem.Asi mi to nedá a odzimujem moto a skúsim ten sýtič.Nechám to zohriať a pohýbem s tým hore dole hore dole.....A ked to nesadne na jar moto do servisu a dám im prečítať vaše odpovede.


28.12.2016 22:41

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak otáčky pomaly klesajú k voľnobehu, nie je to skôr falošný vzduch?
Teda niečo zle poskladané po rozborke karbov.


28.12.2016 23:10

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tiež by som to skôr typoval na chudobnú zmes, príruby atd....


29.12.2016 7:09

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

RS955i
 Skútrista 

Ikona

nastaviť podtlaky ,synchronizaciu...


30.12.2016 13:47

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

Tak moto opäť v pohode.Pomohla rada od MerlinOO Moto som zohrial a potom sitiičom hore dole cca10x A už to má opäť ten správny song.A keby nebolo snehu po kolenà tak ju hádam aj prevetrám >:-) Ďakujem všetkým za radu


30.12.2016 20:13

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Som rad, ze pomohla tato rada.
Problem je, ze tie gumicky na ventiloch volnobehu, budu uz stvrdnute.
Ono sa tento problem moze objavit znova.
Neviem ako je to u tvojej moto, ale myslim ze netreba ani demontovat karburatory a da sa ku tym ventilom volnobehu trocha gynekologickym tahom dostat a vybrat ich von. Treba obvykle demontovat rampu tiahla sytica.
Ci sa to da kupit ako diel, tie ventilove sedla sytica netusim, dnes asi ano.
Ale da sa to obvykle na kolene doma vyrobit, to tesnenie z gumoveho pasu, alebo narezat, ako kolecka salamy z polotovaru metrazneho na vyrobu O-kruzkov a tesneni, alebo z nejakeho vatsieho okruzku. Staru gumu z toho mosadzneho valceka opatrne vyrypat a novu tam opatrne vtlacit, pripadne zalepit pomocou sikaflexu, alebo polymeroveho tmelu.
Horsie je, ak to sedlo ventilu, ma este voditko, ktore prechadza stredom toho tesnenia. Potom treba laborovat a dat tam nejaky 0-kruzok, ktory sa ale musi upravit na smirgli.
Alebo sa na to vykaslat, ked si to sadlo na miesto, je to zavada o ktorej vies, ze nabuduce budes riesit, pri rozborke a cisteni karburatora, ak si na to spomenies.
Prajem krasny novy rok a vela km!


30.12.2016 23:50

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

hlad
 Čoprák 

poviem ti tajomstvo - šupátka (membrány) keď beží motor kmitajú (pri každom nasatí poskočia). Takže postupne klesať po ubratí plynu nemôžu. Keby drhli, alebo boli natesno (tak by mohli postupne klesať), tak by to nešlo vôbec


31.12.2016 11:21

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale toto nieje ten problem, supatka funguju presne ako hovoris v podstate.
Avsak a to je dolezite, tie supatka maju definovany rozsah prace v troch rezimoch.
U jednoduchych systemov, len dva rozsahy.
Supatka su ovladane podtlakom a ked otvoris sytic na plno, teda studeny start, studeneho motora, tak tie supatka sa ventilom sytica vyradia, presnejsie zacnu ragovat velmi neochotne.
Pri studenom motore sa zmes pripravuje mimo hlavnu emulznu trubicu a ihla, ktora je na supatkach moze ostat zasunuta v dolnej polohe. Ventil volnobehu, je otvoreny a obohacuje zmes mimo bezny sposob tvorby v rozsahu od volnobehu, po max. otvorenie karburatora
Bohatost zmesi presytenej, sa tvori za klapkou plynu, obvykle je tam na to kanal vzchadzajuci tesne za plynovou klapkou.
Supatka nereaguju a skuska spravnosti je, ze ak pri otvorenom sytici na plno, potiahnes za plyn, tak motor nereaguje na plyn, alebo zdochne.

Pri starte motora, ktory nieje studeny, sluzi obvykle medzipoloha systica, vtedy uz sa zmes tvori klasicky na volnobehu, cez kanal volnobezneho obohacovania, akorat to supatko z membranou dvihane, reaguje spomalene, pri prudkom pridani plynu motor nejde za plynom akcne, ale je v rezime ohrevu, teda presyteny zmesou ale podstatne menej, ako pri studenom starte.

Ked vypnes sytic, tak sa deje to, co si popisal, supatka poskakuju v rytme razov sania motoru, ale nie celkom divoko, ony su tlmene, niektore supatka mavali aj olejovy tlmic a spomalovac nabehu v takej malej nadobe z olejom.
/austin allegro, austin metro/

No a ked sa stane to, co som popisoval, ze ten motor nepada do volnobehu a je presyteny zmesou, koli nedoliehajucemu ventilu ovladania sytica, tak su v nerovnovahe podtlaky jednak v tej membrane, co ovlada supatko a jednak je vysoky podtlak v pomocnom emulznom potrubi volnobehu, takze dochadza ku karburacii zmesi ktora je presytena a supatko je tak nejak spomalene reagujuce.
Benzin ale stale prichadza aj mimo emulznu trubicu volnobehu, prave cez nedoliehajuci ventil volnobehu.


Ten ventil volnobehu sa nazyva plunžer/plunger
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Funguje to zaujimavo, ten ventil, najma ak ma to divne voditko..
Su to dva ventily na jednej oske. Valcek ovlada vzduch do tej membrany a ta ihla, alebo voditko, uzatvara cistocne, alebo gumicka uplne, pripravu zmesi sytenia.
Pozri obrázok

A aby toho nebolo malo, tak ta zahadna gumicka uzatvara privod benzinu do sania, ked je sytic vypnuty.
Ak ta gumicka sa vymrvi, alebo stvrdne a po rozborke a zborke karburatora nieje na spravnom mieste, bude sice malo, ale predsa len nejaka cast benzinu sa dostavat za klapku do sania.

Meranie pripojenym synchrometrom to nemoze odhalit, podtlaky su vatsinou v poriadku a zhodne.
Deje sa to vsetko pri zavretej klapke plynu, motor dostava malicko viac zmesi a neklesa do volnobehu.
Pozri obrázok

Pri nedobre doliehajucom ventile volnobehu, ale supatko predsa len reaguje trocha spomalene, volnym okom to nieje moc vidno. U motora V, to nieje mozne pozorovat vobec, jedine u radoveho motora 2, alebo viac valca, kde su karburatory vedla seba a ak sa da prec airbox, da sa pozerat na tie supatka zo zadu, pri vatsej poruche je vidno rozdiel v reakcii tych supatok.
Synchrometer to ale neodhali, pretoze klapky ked su zavrete, je podtlak rovnaky a pri pridani plynu, teda pri otvoreni klapiek, supatka reaguju obvykle rovnako a lenive niesu. Az pri zavreti plynu, lezu niektore dole neochotne a to sa na synchrometri niako neprejavi, lebo klapky su uz zavrete.

Pisem o karburatoroch, zo systemom dynamickeho, podtlakom ovladaneho supatka z ihlou do emulznej trubice.
Napriklad onen Keihin CVK40 a pod.
Pozri obrázok

Existuju aj ine systemy, ktore maju podobny, ale naozaj len podobny system, nemaju napriklad ihlu a emulznu trubicu, ale maju dynamicky regulator z membranou a supatkom, avsak priprava zmesi je robena uplne inak.

Vela karburatorov nema to supatko z membranou, ma len klapku a venturiho trubicu, musi vsak mat aj akceleracnu pumpicku, lebo pri potiahnuti za plyn, by nevytvorilo dostatok zmesi a motor by mohol zdochnut.
Tiez nirvana v takomto sposobe pripravy zmesi, je robota na nastavenie, skor za trest.. starsie HD a pod.
typickym prejavom takychto karburatorov, pri nedobrom nastaveni, je zakoktavanie pri pridani plynu a pri ubrati plynu poprdkavanie, strielanie z vyfuku a vobec cela rada charakteristickych radosti podobnych systemov.
Japonci toto eliminovali, pouzitim systemu z tym supatkom.
Vyhoda je, ze napriklad pri jazde dolu kopcom, sa tvori minimum zmesi, ak je zatvorena klapka plynu a motor vdaka hybnosti ma vysoky podtlak, nedochadza ku "vysavaniu zmesi" do motora a jej pripadnemu hromadeniu
a kondenzacii vo vyfuku a pod. neduhy
Ale chyba ten charakteristicky "harykovsky" sound a prejav motora.
Komu to velmi chyba, tak si to prerobi a potom aj japonec V, sa chova ako "amerika"..
Obvykle ku tomu vedu dva dovody. neschopnost nastavit dva inak vynikajuce karburatory, alebo tuzba po prejave motora, ktory inak fungoval dobre, ale nie americky.
Pozri obrázok

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (31.12.2016 11:30)


15.03.2017 14:18

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

Ahoj.Tak šupatkove membrány musia ísť nové.Kompletne sa to rozhasilo postupne začal lietať voľnobeh. Sú to tie membrány sitiča tak ako popisovalMerlin00 začo mu ďakujem.V servise to ocenili ako pomoc a sú zase múdrejší.Dobrá sprava je,že sa to dá objednať .Ale cenu si teda počítajú. :-O >:-) >:-)


15.03.2017 14:23

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A akú cenu si počítajú ? Za ani nie 70,- € máš doma obidve .


15.03.2017 15:02

Re: Yamaha Virago 750 - Šupátka sa pomaly vracajú

tomper71
 Turista 

Re: brazel: Re: brazel: 115eur za dve.Už ich objednali....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 227109 | Včera: 228100