Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Skus vymeniť piestik aj s tesnenim |
pokial sa jedna o prestup tepla medzi dostickou a piestikom, tak by sa tam dal vlozit medzikus, ktory ma nizku hodnotu prestupu tepla. Napriklad teflon. Konkretne ale teraz neviem, ci tam teflon tie tlaky vydrzi, pretoze ani neviem pomery na piestiku (sila/tlak v sustave a priemer...). |
Re: Romanka: pokial viem, systém mu netečie. a ked sa mu ten piestik vracia, nemá dôvod, lebo všetko funguje ako má.. |
ChesTTer mohol to Romanka mysliet aj tak ze zle tesnenie sposobuje pridieranie piestika (ze sa nevracia) ale ako to myslel vie len on. |
toľko vedeckých teórií pokope... |
Pred pretekom fungel nové platničky a vymenená nová DOT4.1, myslel som že to bude v ťažkej pohode, nebolo... |
Re: Landal: Nečítal som to tu celé ale nie je problém v pumpe a jej prehrievaní resp malej nádržke a jej prehrievaní... Od motora, od výfukov... |
Nové platničky , nové platničky , dal som nové platničky , ... AKÉ ??? |
Re: brazel: áno, pochopil som, dám. Tie čo som dal neboli mäkké. |
Re: satos: napr.pasta co sa pouziva miesto klasického tesnenia na motor/spojku? ... z toho by sa dal spravit aj celkom podareny odliatok .... |
Re: datadive: Upravené 1 krát. Naposledy upravil satos (06.10.2016 20:12) |
Raptak - presne, vadne tesnenie môže byť príčinou, že sa piestik nevracia, a brzda je zvadnutá. |
este doplnim ohladom dosticiek: |
Lanďo, trochu od témy ale zvedavosť. Ako ti vydržala motorka v Bosne? Ten karbes bol v pohode, alebo si s ním niečo robil? |
Re: satos: ospravedlňujem sa za mačly ale chesterova fyzika ma dožrala. |
A sme došli . Milá babička , ... |
nie je mi jasne ako niekto vie ze prehrial brzdy a dokonca kotuc pretoze to co sa moze prehrariat a dokonca zhoriet nie je kotuc ale oblozenie a cim tvrdsie tym horsie Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (07.10.2016 0:46) |
Re: pirates: mlhy. Tak ze sa uvari brzdova kvapaluna. Stlacis brzdu, ide lahko a vobec nebrzdi. |
To, ze sa hmotnejsi (hrubsi alebo vacsi priemer) kotuc dlhsie ochladzuje je sekundarny problem. Primarny problem je, ze dany kotuc sa nesmie prehriat tak, aby poskodil sam seba, alebo nasledne brzdovy system ako taky (zovreta brzdovka). |
Podľa mňa problém nie je v kotúči, ten sa neprehrieva, Lanďo uvarí bzdy, problém je v pumpe, strmeni atď... Alebo samozrejme v motorke |
satos ... Nech uz su energeticke pomery na zastavenie motorky akekolvek , cast z tej energie sa meni na teplo na kotuci. A ten zostatok sa podeje kam ? |
povodny MaATov prispevok |
Re: satos: Nie všetky to majú rovnako na kotúči by si mal mať napísané MIN.TH- a údaj v mm. To znamená napr.- ty budeš mať MIN.TH-3,5mm /minimum thickness - minimálna hrúbka/ tak nový ma samozrejme 4-5 mm. pri 3,5mm ho treba vymeniť. |
rozsirit kotuc o milimetre podla mna nic neurobi, prehreje to tak ci tak |
Re: raptor: zohrievanie pneumatiky nemá žiadne dočinenie so spomalovaním motorky čo sa brzdy týka. teplo ktoré vyvinieš pri zastavovaní na brzde sa ráta čisto na brzdu. pneumatika ti brzdí sama o sebe motorku akurát tak odporom valivým, aby si to mohol zarátat do tejto rovnice. teplá pneumatika nie je dôvod ani príčina brzdenia, ale následok brzdenia |
duggo neviem ci ta dobre chapem ale chces naznacit ze nie je rozdiel ked rovnaka brzdova pumpa s rovnakou platnickou a rovnake brzdove prasa s rovnakym poctom piestikov brzdi kotuc ktory ma priemer 320mm a napr 340mm? Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (07.10.2016 11:52) |
A čo tak sa naučiť prechádzať rýchlejšie prekážky pred ktorými brzdíš? |
pisem ...asi moc nepomoze, to znamena, ze pisem pomoze trocha, to znamena trocha je viac ako nic, to znamena je tam trocha rozdiel, nic je menej ako trocha a trocha je viac ako nic, to znamena, ze treba ist za tymi co isli na takych istych motorkach, a nemali prehriate brzdy a skoncili pred tymi co mali prehriate brzdy a opytat sa ich, hele vole.., kde mam faro |
Re: ChesterTT: po smrti je tvoj mozog. Ty si ten najmúdrejší a vývojári sú všetci idioti a údaje nimi udávané sú všekto kraviny....... nemám slov |
pirates |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Nevhodný príspevok do motoporadne. |
Cely problem je v tom, ze Landal proste vela brzdi a potom je pomaly. Je to jasne vidiet aj na vysledkoch. Nikto pred nim si na brzdy nestazoval, lebo kto brzdi, straca. |
mlhy: tvoja hlupost je ozaj nekonecna. |
Re: brazel: vid maatov prispevok z 5.10. 14:23. Nechcem sa dohadovat na "detailoch", ci niekde 2/3 ci inak. Principialne je to vsak napisane spravne. Dalsie detaily k tomu ämechanicke odpory...) su vlastne nepodstatne. |
janoval myslím že v tomto (aj v každom dalšom) prípade je najlepšie nereagovať Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.10.2016 13:19) |
Re: raptor: priznam sa, ze neviem, ci to hlavne zalazi na obsahu vody v brzdovke. Ak ano, tak som zas o nieco mudrejsi. |
Duggo: Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (07.10.2016 13:43) |
satos - tak musim poopraviť to čo som napísal, vrie samozrejme celá brzdová kvapalina, čím viac vody v brzdovke tak tým pri nižšej teplote... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.10.2016 13:48) |
kurna raptor, ma neskusaj ak dve geometricke telesa maju rovnaky objem a sucastne rovnaky povrch tak su tvarovo identicke!!! |
MaAT neskusam ta kua !! |
Podľa mňa tu už riešite kraviny, teda nie že by to aj nebola pravda čo tu píšte ale Lanďov problém sa týka tej konštrukcie ktorú má, niekde je chyba keď iným na rovnakých moto to nerobí... tvary a hrúbky kotúčov s tým nemajú nič... |
ale ved to ano, ale za podmienky, ze priemer tych otvorov je maly. Ved som aj pisal aky presne. |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (07.10.2016 14:26) |
Každý má právo myslieť si nezmysel aj ja |
kua tak taky mechanik a nezakruti si kolesom vo vzduchu ci mu to nahodou nedrhne no paradicka |
Pre lepšiu predstavu dorátam čo MaAT začal, pri hrúbke kotúča 5 mm môžeš doňho navŕtať max. cca 10 mm diery a jeho povrch ostane rovnaký , ak diery či vlnky sú nad tento rozmer plocha povrchu sa zmenšuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (07.10.2016 15:04) |
Tryskac asi sa viac nerozumieme než by som mal vracať školné. ;) |
cim viac dier v syre tym menej syra ? cim menej syra tym menej dier, cim menej dier tym viac syra, cim viac syra tym menej syra ? ci ako .. :P |
Čím viac teórií bez skúseností, tým horšie. |
Re: MaAT: Ze tie vyrezy su koli lepsiemu rozptylu tepla, to som teda netusil. Za ostatne mas Ale viac nedas. Neverim, ze to dokazes vysvetlit este jednoduchsie |
Satos je to jednoduchšie brzdová kvapalina je hydroskopická , vlhkosť priam nasáva. |
Re: tryskac: brzdová kvapalina je hydroskopická , vlhkosť priam nasáva. |
Rozumiem tomu houno, ale 5 minut na gugli... |
Satos... Zo vzduchu samozrejme. Dokonca cez klasické gumové hadice. |
Re: Motoraptor: Beriem tvoju odpoved, ale furt mam chrobaka v hlave. Napriklad Copo 04.10.2016 20:09 tento problem riešil tak, že "Zatial jedine co pomaha na rally kazdy den vymenit brzdovku, ja som ju narychlo menil teraz v bosne dva krat a prezil som dobre." |
satos ak Copo ma stare povodne gumenne hadice tak je mozne ze vruca brzdovka cez tu gumu natiahne viac vody ako ked neprejde bodom varu.. ake ruku do ohna za to nedam, nie som guru cez brzdovky |
Vďaka Rapťákovi som sa dozvedel niečo, o čo sa rád podelím, podstatné pre túto diskusiu som zvýraznil hrubou ( aby bolo jasné nie je to moja múdrosť , je to len fragment z linku čo dal k tejto téme Raptor pre tých, ktorým by sa nechcelo kliknúť na link alebo hľadať na webe ) : Upravené 3 krát. Naposledy upravil Romanka (10.10.2016 16:56) |
Pokiaľ mi je známe, tak Lanďák má už "pancierové" brzdové hadičky v predu aj v zadu. A teraz buďte teoretici múdry. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (10.10.2016 17:20) |
Re: krampus: Re: Romanka: chlapi.. lepšie brzdovky rejsové, čo majú bod varu až 340 celzia sú stavané na menenie sa po tréningu, kvalifikácii a podobne. |
Re: ChesterTT: takze nakoniec staci aby landal naplnil nadobku dusikom miesto vzduchu |
Chester - ziadna ironia, cez vadne tesnenie na piestiku nasava vlhkost a degraduje brzdovka - mozna pricina |
ChesterTT pise" otváral už niekto z vás nádobku na kvapalinu ako zaváraninový pohár?" |
Nakoľko som bol "priamym účastníkom (organizačným, aby nedošlo k omylu )" minuloročnej ISDE v Košiciach a mal som "tú česť" byť osobne prítomný na príprave a následnej likvidácii technického zázemia "šestky", dávam vám takúto otázku: Koľko litrov oleja a brzdovej kvapaliny vymenilo 510-420 jazdcov za 6 dní trvania motocyklovej olympiády? |
Re: Landal: |
Re: krampus: Zaujimave cisla si dal. Na prvy pohlad ohromili, ale jak zacnem ratat, tak mi vychadza, ze asi nie kazdy si za pretek vymenil olej (vychadzam z toho, ze ja menim cca liter) a na 450 jazdcov vychadza 4,4 cl brzdovky (cca pod deci) - takze kazdy si asi vymenil brzdovku raz (za 6 dni). |
re.: satos: napriemerovať sa to nedá, lebo jazdci na 2T (a bolo ich dosť) prevodový olej asi nemenili. ja som len uviedol množstvá, ktoré sme likvidovali v hlavnom paddocku A, okrem toho boli aj "kútiky na nebezpečný odpad" v servisných časovkách, aj tam v zberných nádobách boli nejaké litríky. Upravené 3 krát. Naposledy upravil krampus (11.10.2016 7:52) |
Re: krampus: S tym pedalom chapem. A asi na to treba fakt skusenosti, aby to clovek vycitil. Mne ked zovrela zadna, nebolo to pocas brzdenia, ale zastavil som a asi po 2 sekundach som ju stlacil znova a to uz sla dole. Mal som stastie. |
v 2t v prevodovke mas taky kratky interval??? Co sa tam tomu oleju stane? |
Re: krampus: sa tu už ale bavíme o inom skille, ked v motocrossovej tvrdej čižme má jazdec pri jazde v teréne, v podstate stále na stupačkách cítiť, kedy mu začne pracovať zadná, že sa zahreje, kedy začne vädnúť a kúsok pred smrťou.. iný hardcore.. môj názor, nejazdil som offroad.. |
Podstatné pre mňa je stále kritérium hobby šport pre normálneho človeka. |
Re: Landal: sadni si na tu motorku opacne a budes mas v zadu dva velke kotuce a v predu jeden maly |
Re: janoval: tu nie je reč o afrike Janči, ale o LC4, a tam je jednokotúč |
Re: stefo2617: moto v bosne išla výborne. Okrem roztrhnutej reťaze všetko na výbornú. Urobil som dve veľké navigačné chyby, čo ma dosť mrzí. Inak všetko super. |
Re: Landal: väčší kotúč (ktorý je teda náchylnejší) alebo to prerobit na ten beringer dual disc system (čo zas nebude za hubičku). si pedant, máš tú brzdu v poriadku, fukčnú, nezanedbanú ( o čom tu je 85% príspevkov) inak to neporiešiš |
ChesTTer na čo je vačší brzdový kotúč náchylnejší? |
Re: ChesterTT: no pedant ako pedant, to je silné slovo. Ale áno, bola a je v poriadku, Riadne funkčná, čistá. Brzdovka aj pri vypúšťaní bola čistá a číra. |
Re: Landal: Mozno kruzok tesni, ale nevracia tak, ako novy... ??? Do gumy nevidis a od oka nepomeras. |
Landal Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2016 15:09) |
Myslím, že pri opakovaní učiva ZŠ a podobných srandách o ktorých sme tu pokecali, sme sa dostali dosť mimo. |
Kua " jednostranná samosvornosť" manžiet či tesnení valčeka - čo to je kefalín?!? |
re. satos: no, rátajme spolu, 1.-5.deň v sedle od 9:00 do cca 16:30 t.j. 7,5 hod mínus zastávky v časovkách (4-5) kde si najazdí 8-15 min, ktorý ako, teda nech hodina dole, t.j. 6,5 Mth x 5 = 32,5 Mth, no a 6. deň záverečný motocros 15min+2 kolá (1 kolo okolo 1min 20s) spolu nech 20 min t.j. 0.33 Mth , suma sumárom 32,83 Mth, no dóóóbre 33 Mth " ať nežeru" |
Re: krampus: akoze 1hod = 1mth? |
re: Masochystá:tak zhruba , 1 hod jazdy= 1mth, však merač mth to ukáže presnejšie (každá enduromotorka ho má), ja som im to tam nekontroloval, mal som iné povinnosci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (11.10.2016 19:58) |
Landal , k tej samosvornosti som Ti tu chcel dať obrázok aby sa to dalo ľahšie pochopiť. |
tryskáč - výborná úvaha! Spomenul som si na môj problém s prednou brzdou na Bete, po montáži nového piestika mi začali opozdene vracať piestiky, chyba bola v pripchatom vratnom kanáliku hl.br.valca , keď pri montáži nového piestika som to s vazelínkou určenou na montáž asi trochu prehnal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (11.10.2016 20:42) |
Brzdové kvapaliny na báze glykolu sú hydroskopické, tj viažu na seba vodu, ktorá znižuje bod varu (mokrý bod varu). V praktickej prevádzke je voda do brzdovej kvapaliny absorbovaná hlavne cez uzáver vyrovnávacej nádržky brzdovej kvapaliny, ale aj cez gumené hadičky a tesnenia. |
cit..Miesto homemade pokusov by so radsej obetoval par euri a navstivil diagnosticku linku kde presne zistia co to sposobuje |
Re: krampus: diagnostika.. mlhoš by tam asi išiel aj keby sa mu ohne jokel na ponku v garáži, tak treba najprv na diagnostiku |
myslim ze ste preskocili vetu Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.10.2016 2:33) |
Re: tryskac: |
www.topspeed.sk/tajomstva-brzdovej-kvapaliny-a-preco-me... |
Čau Lando. Neviem či si už poriesil problém s brzdami. Priznám sa že som ani nečítal celú diskusiu. No dôležité je popísať presne čo sa s tvojou brzdou deje. Či ti padne aj pedál, alebo len prestane mať brzda účinok. Ak padá pedál, vrie ti kvapalina. Určite ju vymen. Stojí 10 eur a určite daj 5.1. Som presvedčený že máš stiahnutu uzivatelsku príručku k tvojej krásnej motorke. Tam sa jednoznacne udáva 5.1 a je to logické keďže je to v podstate závodný stroj. Ja dokonca uvažujem o najlepšej brzdovke osvedčenej v závodných autách (dokonca aj WRC) Castrol SRF. Lenze 50 eur za polliter. Ale tá ti nezovrie ani vo vysokej peci 😁. Ak bude vrieť aj potom tak hľadaj príčinu ďalej. Rady ktoré tu boli. Musíš mať aspoň 1-2 mm vôľu na piestiku. Ak máš, tak si odkontrolovať či počas jazdy nenechavas čižmu na brzde (k tomuto sa priznal aj Števo Svitlo). Radšej páčku o zub nižšie. Ak sa prehrieva aj tak, vyskúšaj trochu zahriať brzdu a potom zdvihnúť koleso a skúsiť potočiť rukou, či neostáva visiet. To by mohlo spôsobovať chybný valček alebo chybná upchata hadica. A ak nie to,... Potom ešte haraburdy platničky. Treba racingovejsiu zmes. No a kotúč by som riešil na koniec. Šak si sám písal že aj novšie dakarske špeciáli mali tvoj kotúč. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 310516 | Včera: 151960