Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Tak panstvo, po dlhej dobe zas debilina na zimu... |
Landal - je ešte alternatíva namontovať rovnaký brzdový kotúč ale s "vyhryznutým" profilom. Vyhryznutý profil má vačšiu plochu ako kruhový a tým pádom sa lepšie chladí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.10.2016 14:14) |
no a keby si dal proste nohu dole z brzdy a stlacal ju len ked chces naozaj brzdit a nie celu cestu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Masochista (03.10.2016 14:11) |
landíku, takto.. já som kokot, ale mohol by si skúsit nejakých stuntriderov, ako to riešia oni. lenže oni dajú predný kotúč dozadu (resp niečo takého priemeru) a na to tri prasce z prednej brzdy. |
Chlapi, začal som trochu pátrať... |
ja suhlasim s Chesterom, ale iba po druhu ciarku v prvej vete |
Vyhryznutý má väčšiu plochu ? |
1.) moto osadiť rozmerovo identickým kotúčom s tým rozdielom, že budú väčšie "odvetrávacie diery". |
Re: brazel: nemá a nebude mať. jediné čo má je menej materiálu, ktorý sa zohreje rýchlejšie. |
Dot 5.1 je agresívna aby sa ti "nerozpadli" hadice |
Skús toto , www.motops.sk/brzdovy-kotouc-zadni-galfer-ktm-450-exc-2... ... , aj keď motops nemá v poslednom roku nejaké super referencie |
Landal - Dot 5.1 je povolena pre LC4. |
Dable, v zaklade treba hodit DOT 5.1, vyssi bod varu |
ja som kupil dopredu brejkingy a som spoko viac ako s originálom. taká konkurencia galferu |
ChesterTT:: ty im tu neplet hlavu DOT3 a DOT4. To ze je DOT5.1 na systemy s ABS je hovadina. A riadna. Zakladny rozdiel je v bode varu. To ze RBF660 ma vyssi bod varu ako DOT5.1 a je oznacovana ako DOT4 je uz problem Motul-u. |
Takže mám samostatnú nádobku na hadičke nad piestikom. Kotúč tam mám sériový s plným tvarom kruhu. |
ChesTTer DOT 5.1 má vyssi bod varu ako DOT 4 |
Landak:: DOT5 nedavaj. Ta nieje to iste ako DOT4. Daj DOT5.1. Myslim, ze nebude treba ani menit kotuc, ak ho ovsem nemas zodraty blizko limitu. Ficurka+kvapalina a odsledovanie ci si nebrzdis bude myslim bohato stacit. Najjednoduchsie lacne riesenia a budes zachvilu driftman roka |
tak tak dobre pise teplak... kym som napisal moj prispevok tak pribudol landakov kery som si nevsimol |
som pisal hned ze si asi pribrzduje |
Len pozor na 5. Je vraj agresívnejšia na gumové diely ak sa zmieša s DOT 3-4 Ak si dávnejšie v starších autách dal namiesto DOT2 DOT4 tak ti časom zčernala a začali odchádzať tesniace gumičky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdeno255 (03.10.2016 21:05) |
1.jazdíš závodne - použi race brzdovku Motul RFB 660 ... suchy bod varu 325 st.C vs. DOT 4 230 st.C |
bože, zas na slovo vzatí ODBORNICI!!! |
Hmmm to su mi mudrosti. Kecy kopec,ale riesenie navrhnute iba jedno - vymena vacsieho kotuca... Aaale radsej nic |
Re: teplak: ja mám Landáka za jazdca, u ktorého vidím ako sa v motorke vrta, že vymiena doslova každý šrob za taký s imbusovou hlavou, aby mohol mat na trati všemožné potrebné náradie čo najlahšie. silno pochybujem že taký pedant si nedá majzla na hrúbku kotúča, alebo výmenu brzdovky. |
tiež tomu neverím, že sa zadná brzda sa prehrieva kvôli zlej konštrukcii a ešte k tomu na jednovalci. |
Nemas tam tej kvapaliny nahodou privela? ...a nevracaju sa ti dobre piestiky |
Tiež ma toto napadlo, aj keď si myslím že Lanďo by takú banálnu chybu nespravil. |
ved ked dam vela tak vyvretim sa to da do normalu. Funguje to automaticky. Ci? |
ChesTTer tie teploty varu si pozri napr pri Motule Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.10.2016 8:17) |
Re: Masochista: ako sa to da do normalu? Ved to nema odvetranie ani nic podobne kade by to len zbytocne tahalo vlhkost. |
Aj profíci prehrejú z.brzdu (občas) |
Re: Landal: čisto teoreticky: |
satos , píšeš Naviac vacsi kotuc ma viac hmoty, ktora dokaze naakumulovat viac tepla Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (04.10.2016 9:28) |
Ja to neriešim ako to zvládnuť za 5 korún. Riešim, aby som neurobil blbosť. Nie je problém predĺžiť vodič brdiča, ale chce to dva zvary na brzdovom komponente a to asi nie je ideálne. |
ak mozes dat vacsi kotuc je to prva vec co urob a to bude mat najvacsi ucinok, samozrejme frezovany nech odvzdza tiez teplo, |
kua ako je len možné, že v motoGP nepoužívajú "vyhryznuté" kotúče ani na predku, kde to brzdenie je kurva o niečom inom..a predsa sa ten kotúč dokáže uchladiť...asi niekde robia chybu.. |
Neviem či to už nemáš náhodou vymenené, ale ak nie, mal by tam pasovať 240mm kotúč zo 690 alebo 950-990 namiesto toho tvojho originál 220mm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (04.10.2016 9:55) |
Re: brazel: Ak predmet dokaze naakumulovat viac tepla tak to znamena, ze je menej nachylny na zohrievanie. |
Demmo> lebo predne brzdove kotuce maju keramicke a obstaravaju odhadom 90% brzdneho ucinku. Zadnou brzdou sa motorka stabilizuje. Dobrzduje sa nou iba v specifickych situaciach. |
Re: demmoo: akurát som to išiel napísat. na morkých mašinách majú kotúče rovné. keby hociaký vyhryznutý tvar pomohol viac, už ho tam majú v roku "1632" |
moto.brembo.com/en/results/ktm/adventure-traveller-s-ed... |
satos , ale on nepotrebuje teplo akumulovať a voziť so sebou , on ho potrebuje odviesť preč okamžite po vzniku , chápeš to ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.10.2016 10:39) |
ešte jedna vec, sám mám vykrajované kotúče, a bzrdy uvarím skôr ako brembo s rovným kotúčom. a rovnaký priemer.. |
Re: brazel: to ale nie je možné a nevymysleli na to trik ani v MotoGP, kde použivajú karbon keramiku, ktorá sa ohreje až na 900 stupnov. jednoducho kotúč premiena vela pohybovej energie trením na tepelnú, ktorú normálnym odvetraním nemáš ako dostať preč za velmi krátky požadovaný časový úsek.. |
ChesterTT , dúfam , že nebudeš porovnávať ich (Moto GP) brzdové systémy s našimi svetskými ? |
Re: janoval: Janko tak pre teba to pozmením. |
Baca, ked vravis, ze ubrzdi, tak asi ubrzdi... |
5ChesTTer - takto, pri prednych brzdach z dovodu umiestnenia na motorke nie je problem s chladenim. Problem s chladenim nastava najma pri zadnej brzde ktora nie je vystavena naporu vzduchu. Tá v motoGP je asi fakt len doplnková Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.10.2016 11:11) |
Re: brazel: No chapem. A najrychlejsi sposob, ako teplo odviest je zo zeleza do zeleza. To znamena, ze zvacsim objem zeleza. A tak mi "jedno brzdenie" zohreje malo hmotny kotuc (tenky, maly priemer) na trebars 400st a hmotnejsi kotuc (hrubsi, vacsi) na trebars 350st. A zbytok som uz popisal hore. |
Re: brazel: tam ide o fyziku a tá platí všade rovnako. aj pri moto GP. |
Len tak pre zabavenie. Keď som kedysi jazdil v teréne, počul som historku ako si jeden chlapík šteloval zadnú brzdu aby mu sedela poloha a vadil mu dlhy chod brzdy. Vôla pedálu. Tak si ju prišteloval tak, že keď sa jej dotkol tak brzdila, na citlivo. Brzda mu trochu brzdila sama, ani sa jej nechytil, motor to utiahol. Nakoniec mu brzda začala horieť. Tak ju hasili hocičím, zemov, čúraním. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (04.10.2016 12:11) |
satos , veď ja netvrdím , že kotúč s väčším priemerom neodvedie viac tepla , ja ti len stále zdôrazňujem , že to teplo treba odvádzať , lebo podľa tvojej teórie sa jeden zohreje na 400 a druhý na 350 , ja teda doplním , že ak nezačneš okamžite odvádzať teplo , tak prvý bude mať čoskoro 500 a druhý 450 ... |
... ked som mal na test KTM 1290 SA ... testovacka mala upecenu zadnu brzdu do fialova ... je to vidiet aj na fotkách. a to mala stale obute onroad pneu, kto s tym co robil neviem ... ja len ze dat tam nieco z vacsej KTM nemusi byt to spravne riesenie ... |
brzdy a nové 1190 a 1290 je úplne iný a velmi smutný príbeh |
Re: raptor: co sa ti na tych brzdach nezda? |
mne? pcha!! ja tu motorku nemám |
Re: brazel: Netvrdil som nikde, ze treba dat hrubsi kotuc a zaizolovat ho. Hrubsi kotuc bude okamzite ochladzovany vzduchom takmer presne tak ako tensi. (takmer-ale nechcem zachadzat do uplnych detailov). Ale hrubsi kotuc sa zohreje neskor ako tensi na teplotu, ktora moze negativne ovplyvnit brzdovu kvapalinu... A aj keby to bola len sekunda, to uz Landal moze byt za zakrutou. |
Re: brazel: väčší kotúč nemusí tolko tepla absorbovat. áno, väčší kus železa odvádza telpo dlhšie, ako menší kus (lebo šak podla toho, kolko má povrchu a to sú tuto pomaly zanedbatelné rozdiely) na väčšom kotúči ale nemusíš spravit taký tlak, aby mal rovnaký brzdný účinok a tým pádom ani nie že nezahreješ ten kotúč tak, nezahreješ doštičky tak. |
Re: raptor: "pokial si neskúsil nehodnoť." |
ChesterTT no vidíš , pomaly sa dostaneme k cieľu a ten je ... chladiť , chladiť a ešte raz chladiť . |
Re: brazel: áno. chladit chladit. ked neuchladíš kotúč, nemáš šancu chladit ani doštičky. ale pokial viem, až na moto GP sa tie materiály dostupné nejako radikálne asi nezmenili, či hej? furt je to ocel. prímes tá, prímes tá, ale chladenie rovnaké. čiže potom už len tvarom, alebo dostat spolu s kotúčom na miesto brzdenia aj nejaký ten vzduch, aby platničky neskolabovali hned. stále neviem, ako to rieši brembo, ale 1 kotúč, jeden štvorpiestik a v dunajskej mi po 20 minútach tá brzda ani raz nepovedala, že dosť.. |
pojdem hodit moto ku Karolovi nech mi da motor dokopy a potom zacnem skumat s tym vecsim kotucom. Zatial jedine co pomaha na rally kazdy den vymenit brzdovku, ja som ju narychlo menil teraz v bosne dva krat a prezil som dobre. Upravené 2 krát. Naposledy upravil copo (04.10.2016 20:14) |
Re: janoval: |
Re: Landal: |
Race brzdy maju byt slabe aby zbytocne nespomalovali |
Janoval ja som skúsil ;) |
Až sa mi to nechcelo čítať.... Žiadny chladič ti nepomože, ani vačší kotuč nedávaj, zbytočnej roboty a výsledok žiadny a pri pekných slovách o menšej potrebnej sile a menšom tlaku ti zabudli povedať, že má aj vyššiu obvodovú rýchlosť. |
Re: copo: myslel som skor situaciu, ze das nove platnicky a kvapalinu neskontrolujes.... tu gumovu vlozku ma asi kazda motorka. |
Ja mám na edott-a niečo iné . Ako s rovnakými platničkami bude väčšia trecia plocha ? Rozdiel medzi kotúčmi , ktoré výrobcovia ponúkajú , je 1 cm vo výške (polomere , 220/240mm). To sa len tak dá použiť na pôvodný strmeň ? Tam je s pôvodným kotúčom ten centimeter prázdno ? Alebo je možné strmeňom pohybovať ? |
Re: brazel: Nie väčšia plocha, ale krútiaci moment bude u väčšieho kotúča pri brzdení väčší. Týmpádom aj účinok. |
Tomu rozumiem |
Jeden clovek, ktory si stoji na brzde a aka plodna diskusia okolo toho. |
brazel - napisal to plazivec |
Väčšia brzdná plocha tam je o 11,1% Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (05.10.2016 10:05) |
Možno blbosť, ale mal som tento istý problém lenže na prednej brzde, pomohla až výmena piestika s tesnením v pumpe. |
Brazel, sú tam určite prioritne na chladenie, to mi je jasné ale určite majú vplyv aj na brzdny účinok. |
Prioritne sú tam na odvod plynov (teda proti vädnutiu bŕzd) , no a tiež sa kotúč aj lepšie ochladzuje . |
Moc sa mi do tejto témy nechce ale.... Chester - porovnávať keramické brzdy z MotoGP s endurom ? ako sorry ale to ani nemôžeš myslieť vážne, aspoň dúfam. Dalej kvetinkové kotúče sa bez debaty lepšie chladia kvôli väčšiemu obvodu, tu použili zákony fyziky ktoré sa naozaj nedajú obabrať. K Landovmu problému - Určite nieje na vine priemer kotúča - dôvod - používali ten istý 220mm na KTM 660 RFR v afrike na Dakare, kde je 50 stupňov a svetová špička ho neuvarila. k dalším blábolom sa mi ani nechce vyjadrovať... |
Re: extreem: porovnávam fyziku a odvod tepla. a tá platí všade. |
Re: ChesterTT: odvod tepla pri kovových kotúčoch na endure a keramike v motogp kozmicky rozdiel. Copov príspevok som čítal, iste sa ani Copo neurazí ked poviem, že sa s profíkmi nemôžme porovnávať, ich tempo je far beyond za našimi rýchlosťami. Ja mám brembo /modré/ platničky dot5.1 a žiadny problém. A nebavíme sa o okruhu ale Rally. Niečo úplne iné..... Jazdil si niekedy rally závod ?? A tomu dakaru, čo sa ti chladí pri 50 stupňoch ked na slnku uvaríš vajco ??? A zdaleka nie všetky etapy boli 200 po rovinke. |
to ste to dopracovali, porovnavat Landalov problem s prehrievanim k Svitkovi :D |
" ...vačšia plocha /hmota/ sa pomalšie ohreje a rýchlejšie chladí...".. no taku hmotu by som chcel mat |
Re: MaAT: chudnem a nestačí to |
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14522862_73274223... |
tak uz nic ine, len zacat vyrabat "scottwater" ked zvedne brzda, prichladis vodou... ako maju zavodne kamiony na prednych brzdach |
Masochista krátky úryvok z knihy Štefan Svitko a Dakar: |
Re: Masochista: |
Re: ChesterTT: Mal by si ty isť do tej KTM-y riešiť ich problémy. Dávajú tenšie kotúče kvôli váhe /bavíme sa o gramoch/ a ty by si tam hned dva dal Upravené 1 krát. Naposledy upravil extreem (05.10.2016 19:53) |
Re: extreem:a ak ho vyhodis z 11.poschodia spolu s tou mackou [nemusi ju drzat v naruci] tak cuduj sa svete padnu na zem v rovnakej chvili ,to nie je oeb,ale fyzika |
Re: ivan70: to sa mylis. V pripade ze by si vyhodil dvoch ludi a jeden by vazil ako normalny clovek a druhy ako macka v tom pripade ano. Ale ak porovnavas cloveka a macku tak to neplati nakolko ma kazdy iny odpor vzduchu. Pri pade zalezi rychlost a dlzka padu od tvaru padajuceho telesa nie od hmotnosti. Macka a clovek ma iny tvar |
MaAT clovece fakt nerozumiem preco vytrhavas z kontextu Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.10.2016 20:37) |
Re: extreem: jako gramuj si kolko chceš, ja ostávam názoru, že radšej o pol kila ťažšia zadná brzda, ako žiadna zadná brzda / odlomený kotúč. |
ked tu spominal niekto mačku čo dopadne na nohy... |
pre Chesta ... niektore tie obrazky sa tu s uvedenými teoriami dost pohravaju ... len pre info Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (05.10.2016 20:56) |
nechápem čo si tým chcel povedat. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
ChesterTT |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23715 | Včera: 167526