Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Naklady na km - 125ccm skutre - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNaklady na km - 125ccm skutre - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

25.08.2016 22:48

Naklady na km - 125ccm skutre

Guliver
 Kávičkár 

Ikona

Zaujimalo by ma, ktoremu skutru s motorom 125cm3 vychadzaju najlepsie naklady km po zaratani servisnych poplatkov. Preco?

Dlhsie som si vyberal 125ku skutrik a pretoze som Honda pozitivny, skoncil som pri novom Honda SH 125i. Perfektna masinka (ale o tom inokedy). Cielom bolo setrit naklady pri dochadzani do prace. SH-acko s uspornym eSP motorom a papierovou spotrebou 1,2l/100km mi prislo ako dobra volba. Nayse Honda tak rychlo nestraca na cene. Realna spotreba je sice okolo 1,5l/100km ale zatial sa usmievam. Co ma ale zamrzelo su ucty za servis. Prvy servis je po 1 000km, potom po 4 000km a nasledny servisny interval je kazdych 4 000km. Napriklad po 4 000km si v Honda servise na Tuhovskej v Bratislave vypytali pred rokom 56,32€ (1,5h prace za 40,01 + 0,8l oleja za 6,45 + podlozka za 0,47 + DPH) a po 8 000km bol tento rok ucet 118,36€ (2hod za 58,34 + sviecka 5,96 + vzduch. filter 27,04 + 0,8l oleja za 6,48 + 0,2l chlad. kvapalina za 0,83 + DPH) a varovali ma, ze dalsi servis bude este drahsi. Mozno si poviete, co blaznim ale pocitajte so mnou:
-benzin na 100km pri spotrebe 1,5l/100km a cene 1,20€/l robi 1,8€.
-servis na 100km stoji v prepocte 2,18€!!! (a to som neratal ucet za prvy servis po 1000km - bohuzial ho uz nemam)
O tomto by asi mali vediet vsetci, co si chcu kupit novy skuter z financnych dovodov. Neviete ci uz niekto robil prieskum, ake su naklady na km pri roznych skutroch vratane servisu? Pripadne ake su vase skusenosti pri inych znackach / modeloch?

Aby sme tej diskusii zachovali nejaky smer, prosim nepiste nazory typu: "oprav si to sam" ale riesme naklady na udrzbu 125cm3 skutra na prvych 10 000km v autorizovanom servise pri dodrzani odporucanych servisnych intervalov (kvoli zachovaniu zaruky).


26.08.2016 0:16

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Menton
 Skútrista 

Ikona

Mal som PCX150, kazdych 4.000km kontrola ventilov, co znamena odstrojenie skoro komplet moto, aby si sa dostal k hlave motora, cize robota na pol dna a cena tych cca 120 euro. Pisal som to tu viac krat, servis skutra bol drahsi (v prepocte na odjazdene km) ako na R1200GS! Ako tu uz posledne pisal Pitaz, nove motory uz maju kontrolu ventilov az pri 8.000km [dobre]

Mozem porovnat s Vespou, ku hlave motora sa dostanes povolenim jednej skrutky a odklopenim jedneho deklu, cca 10 sekund a si tam. A to je len jedna z mnohych vychytavok. Servisny interval je 10.000km, co je velmi komfortne, vymena oleja po prvych 1000km bola tusim za 40.

Kazdopadne, pre mna je skutrovanie uspora casu pri presunoch do prace a pohodlne parkovanie pri vybavovackach v meste. To je pre mna dolezitejsie, ako naklady na prevadzku, spotreba a podobne. A ked je este krasny, je to radost 8-)


26.08.2016 1:28

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja uz som to kdesi pisal, ked to najdem, dam sem link, alebo to zkopirujem.
Jedna sa o kilometricku hodnotu vozidla, alebo absolunu kilometricku hodnotu.
..............
Pre zanietenych katovacov kostov uvediem jeden demotivacny vypocet, tzv. kilometricka hodnota vozidla.
Plati pre akykolvek dopravny prostriedok, auto, motorku, lietadlo, lod, alebo cokolvek. (aj bicykel) menia sa len polozky vypoctu

-Nadobudacia cena vozidla (cena za ktoru sme nadobudli vozidlo musi byt realna a zohladnit aj navysenie ceny splatkami a cerpanim uveru, leasingu, pri dovoze naklady na prihlasenie, prevoz a pod.)
-Poistenie vozidla za cas od nadobudnutia, po predaj, alebo likvidaciu (vsetky poistenia od PZP, cez havarijnu poistku pri leasingu, az po doplnkove poistenia z vlastnej vole, odhlasenie, likvidacia)
-spotrebovane pohonne hmoty pocas doby prevadzky (vsetky PHM naliate do nadrze)
-cena za servis a udrzbu + vsetky diely potrebne v case prevadzky vozidla (ak si servis vykonavame sami, nemusi sa pocitat okrem menenych dielov-olej, gumy, retaze a vsetko suvisejuce, ziadna praca)
-pre motocykle, by malo byt zapocitane aj dodatocne vybavenie pre prevadzku, aspon ciastkovo (helma, handry, obuv, prip. doplnky zakupene dodatocne.. vaky kufre, ina vybava)
-Naklady na parkovanie, statie, pripadne pomerovo poctom vozidiel, ktore su obsahom garaze, parkovacieho miesta, alebo vlastnenej plochy platenej na odstavku vozidla (nepocita sa nic, ak parkujeke v stodole, alebo na ulici celorocne zadara)

od tohoto (hrozostrasneho) suctu, sa odpocitava suma, ktoru dostaneme pri predaji vozidla, pripadne likvidacii poistky po havarii, alebo podobna nahrada, pri ukonceni prevadzky, vyradeni z evidencie a pod.
(cena srotu v zbernych surovinach, ak nam nejaku vyplatia)

Tato suma sa vydeli poctom PREJDENYCH KILOMETROV a vyjde nam realna kilometricka hodnota, ktoru sme zaplatili za prejdeny kilometer v case vlastnictva a pouzivania vozidla/motocykla.
Nedeste sa, ked si to spocitate, aspon priblizne, napriklad v porovnani z automobilom je to podobne, ale musi sa vychadzat z realneych cisel, nie tabulkovej spotreby uvadzanej vyrobcom!

V extremnom pripade (pre nas idealnom) nam vyjde kladna hodnota, kedy motocykel (vozidlo) sme nadobudli napriklad dedicstvom, darom, kedy sme ho len vlastnili, jazdili poistovali, no a predajom motocykla/vozidla, sme ziskali viac, ako boli celkove kilometricke naklady.
V praxi to je ale takmer nemozne dosiahnut, najma pri kupe noveho vozidla, alebo aj starsieho jazdeneho, vzdy vznikaju nejake naklady, ktore su vyssie, obvykle u moto idealne asi len o 1/3 vyssie ako u auta strednej triedy, priadne u skutra, mozu pri velkom najazde kilometrov znizit cenu na 1/2 oproti automobilu, ale plati to len vtedy, ak kilometricky najazd prekroci 50.000 km v prvych 5tich rokoch a parkovacie naklady su "zadarmo", servisne naklady minimalne, paliva spotrebovava vozidlo minimum, plati sa nizke PZP atd..
.......
cele dlhe citanie prispevku je tu Diskusie k Článkom: Cestovatelia - Ako...&p=0


1,2 litra na 100km a naklady na udrzbu a servis 2,18eura, by malo donutit ku zamysleniu, ci si ten servis nerobit radsej doma.
Ludia sa ucia ine horsie veci, napriklad pracu z Excelom, lovit pokemonov, alebo napriklad sa ucia varit.
Takze naucit sa servisovat skuter doma v kuchyni, je v podstate hygienickejsie, alebo rovnako zvratene, ako mat doma psa, pri venceni po nom zbierat exkrementy a spavat snim v posteli.
Vsetko je o tom, ako sa clovek vnutorne presvedci o tom, aka je jeho tuzba a potreba, mat nieco, alebo niekoho rad.
Ked setrit, tak poriadne!
V tom servise, maju vyhodu vatsinou talianske V.S.P.A Piaggio, Aprilia, aj Vespa, ako vespa, vdaka zmaknutemu pristupnemu deklovaniu. Ludia ktory navrhli skuter, vychadzali z toho, ze to budu opravovat aj na ulici, maly sraci.
U BMW, je boxer, modularna konstrukcia. vychadzalo to z podobnych uvah.
Ovisnute kozy, alebo pristupne hlavy valcov maju vyhodu.
Horsie je, ked treba vymenit spojku... :-O


26.08.2016 7:50

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Merlin co beres? :-D Menton to pekne napisal. Hold ked to ma kolesa je s tym starost, ale ked ucelnost a radost z jazdy prevazi tento financny neduh, tak nie je o com. Mimochodom po tomto zakladnom servise nasleduje aj ozajstny servis a tam uz euri naskakuju rychlejsie ;-)


26.08.2016 8:55

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

to Sano..
Je to inak. Je to o suvahe a vyrovnanych kupeckych poctoch.
Racionalne uvazovanie je jedna vec, medzi racionalne patri ucelovost a starost.
Ak radost prevazi racionalnu podstatu, je to cista radost, az extaza radosti.
Ak financne neduhy, sa zacnu objavovat, zabijaju radost, lebo potlacene racio, sa prihlasi ovela neskor.
Dnes vela veci, alebo skoro vsetky veci, ktore clovek vlastni, nemaju z racionalitou a ucelnostou, vela spolocneho. Pri kupe, alebo nadobudani cohokolvek, by clovek mal rozmyslat aj nad racionalitou. Inak sa stane len spotrebitelom, vlastnych emocii a hoarderom veci, ktore ho vytesnia z vlastneho zivota. V tom najhorsom pripade, sa stane otrokom veci, v tom najlepsom, umre bez toho, aby si to uvedomil..
Servis cohokolvek, co clovek vytvoril a pouzivanim sa opotrebovava, by malo byt mozne opravit vlastnymi silami. Pokial je vec urobena tak, ze jej servis je znemozneny, alebo tak nakladny, aby sa nedala opravit, pripadne ma riadenu zivotnost, alebo obmedzenu zivotnost zamerne, jedna sa predmet spotrebny.
Dnes a v poslednej dobe, su najma vozidla, elektronika, vyrabane tak, aby servis v domacich podmienkach bol co najviac skomplikovany, alebo priamo nemozny, pretoze treba spotrebovavat. Spotrebitelia maju ulohu najma nakupit, spotrebovat a pouzite odovzdat ako odpad, na vyhradene miesto.
Potom nastane recyklacia, redesignovanie a cyklus sa uzavre kupou "noveho".


26.08.2016 9:20

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: Guliver:

Je to "nepekné" ale je to tak :-) V každom prípade si na tom stále lepšie, ako s autom, ktoré by dajme to žralo len 5 litrov nafty ... Stále bude prepočet na 1 km lepší, stále sa prepravíš v zápachach rýchlejšie, možno zábavnejšie a nebudeš riešiť problém s parkovaním.

Pri motorkách ma moc takéto prepočty nezaujímajú. Na tie sa možno pozerám pri aute, ale motorku mám pre radosť a nehľadám v nej žiadnu "racionálnosť" a vôbec nepočítam nejakú návratnosť alebo stratu. Je to proste koníček, ten niečo stojí a buď to akceptujem, alebo nie.

Na tvojom mieste by som po skončení záruky riešil servis doma. Čo môžem, si aj ja na mojej motorke robím doma ... Nejde primárne o to, že by som chcel ušetriť, ide skôr o to, že si to sám spravím pedantne (aj keď mi to možno trvá dlhšie, ako "profíkovy" a pridá sa k tomu aj pocit z dobre vykonanej :-)

BTW: Pred ďalším servisom oslov viaceré autorizované servisy. Ceny sa dokážu naozaj citeľne odlišovať, takže možno navštevuješ len jeden z tých drahších ... Prípadne po skončení záruky tu máš viac neautorizovaných servisov, ktoré riešia skútre za nižšie ceny :-)


26.08.2016 9:37

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

meloking
 Kávičkár 

Ikona

ja si myslim, ze problem skutra je predovsetkym ten, ze cez zimu na nom nejazdis a ak jazdit musis, tak sa nevyhnes aj autu na tento ucel. takze o nejakej ekonomickej vyhodnosti sa uz moc hovorit neda. navysenie nakladov o cenu skutra, servis a poistku sa uz na jeho lepsej spotrebe tak lahko nevrati. skuter je predovsetkym o case (zapchy, parkovanie) a radosti. inak by bolo urcite vyhodnejsie mat jedno auto. ale chapem, ze ked uz, tak potesia nizke prevadzkove naklady.

Dôvod úpravy:
teraz mi este napadlo, ze s parkovanim auta je spojeny casto poplatok a ze pri stati skutra na chodniku by to mohlo byt zdarma. takze mozno sa mylim :-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil meloking (26.08.2016 9:45)


26.08.2016 10:22

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Otazka potom je ina.
Preco nejazdit na skutri celorocne?
Potrebujeme vobec auto?
Urobi nam vatsiu radost prevadzka skutra celorocna, ako prevadzka auta, alebo naopak?
Treba sa ist pozret do susedneho Rakuska, najma v zime. Tam jazdia skutre a motorky celorocne. Najma vo Viedni, to nieje ziaden fenomen, ale realita.
Tych par snehovych vlociek a par dni clapkanice, sa da prezit.
Ale tu sa ukazuje ina stranka veci, ako je ludska pohodlnost..
:-)))


26.08.2016 11:13

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Mám Fly125 a takmer to neservisujem, má servisný interval 10 000km, na servise som bol raz. Na 20 sa už i remeň vymení inak nič.
Ale spotreba SH 1,5l/100km mi príde čisto teoretická, ak tak jazdíš tak klobúk dole. Udávaná je tuším 2,1 a to je i reálne...
Ja mám na Fly okolo 2l ale i viac, keď idem plnku mimo mesto... 2,6... Veľmi to už nesledujem...
A inak jazdím celoročne, min rok som ani zimné gumy nenahodil lebo ani zima neprišla...


26.08.2016 11:26

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: "na servise som bol raz" - koľko km máš na nej teraz?


26.08.2016 11:40

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: HoGo80: Neviem 13-14tkm? cca


26.08.2016 22:35

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Guliver
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi - dakujem za vsetky prispevky!

Menton: hmm, tu Vespu si pozriem, behat do servisu po 10 000km sa mi pozdava. Nesuhlasim, ze naklady su nepodstatne ale dakujem za prispevok

Merlin: hmm, pozriem ten link a skusim najst taku studiu... A palec hore za tu uvaho o riadenej spotrebe veci - tiez ma to uz nejaky cas drzi [dobre] . Posli este link na vybavu na celorocne jazdenie - mam vysoke plexi a deku cez nohy ale pod 6 stupnov mi je proste kosa...

Undefined - emocie z vozenia sa tu neriesim, preto mam dve masiny, lebo ma na nich velmi bavi jazdit a robia mi kazdy den radost. Ale je to OK tolko platit za servis? Do starej Toyoty len lejem olej a uz 12 rokov funguje ako hodinky (dobre, menil som aj rozvody, filtre a spojkovy olej). Stara VF 750C detto. A zrau na novom SHcku za smiesnych 8000km som uz tretikrat servise (nehovoriac o nepohodli tralalakat sa MHD zo servisu a potom naspat) a vzdy ma riedne skasnu a nabuduce budu robit tu kontrolu ventilov ci co a necham tam aj gate. Berie mi to kusok z tej radosti z toho, ze sa fajn povozim este k tomu ekologickejsie ako autom a navyse ekonomickejsie. A zrazu zistim, ze cena servisu za km je pomaly vyssia ako benzin. Toto ma na tom NETESI!!! Nehovoriac o tom, ze po 12000 dam za servis viac ako 10% hodnoty novej masiny. Preco? Pri VFke to neriesim - to je cista radost - ale skuter je okrem povozenia aj kazdodenny sluha a je to moja preprava z bodu A do bodu B - a to uz je o nakladoch... Asi nakoniec skoncim pri domacom servisovani, aj ked som ziadne auto ani motorku este nerozobral.

Meloking - na skutri jazdim nad 6 stupnov - co je v Bratislave vacsina roka. Ostatne om uz pisal vyssie (radost z jazdy a pod).

Awia - ups, mas pravdu, paierova spotreba je 2,1 a realna je 2,5l na 100km. Takze opravujem - cena benzinu na 100km je 3€. Princip ale zostava - preco je servis rovnako drahy ako benzin a ako to zmenit? Je to ine pri inych znackach? Preco sa o tom nepise? Cital som si na motoride vsetky clanky ktore o SH 125i boli ale o tomto sa tam nepise... (napr: Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i)


27.08.2016 21:40

Re: Naklady na km - 125ccm skutre

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to jednoduche.
Cim novsie vozidlo, tym drahsi servis.
Na com by zarobili vyrobcovia?
Stara moto, alebo stary olysaly skuter, obvykle okrem malej udrzby, alebo aj velkej udrzby, nepotrebuje nic. Ak sa vysere nieco komplikovane, tak kupis nejaky vygulany a rozoberes do klobas, v horsom pripade do klobas zomeles svoju masinu a postavis dalsiu.. ma to par hacikov, ale nie neprekonatelnych.
Na to su dobre modularne motocykle, ktore sa daju rozobrat na fragmenty, ako prevodovka, motor, kardan, podsedlovy ram, pripadne predny kusok ramu a td.
Skuter nieje uplne modularny, ale zas je modularne kompatibilny, obvykle motoricky, notoricky jednotny, akorat brnkatka nesedia.
Mas love, jazdis a neriesis.
Nemas love, sedis v garazi a hutas, co sa kam hodi, ako sa to da doprijebnut.
Neviem co je lepsie. Myslim, ze dobre prejst vyvojom chudoby, lebo potom clovek menej plytva, ale moze sa stat bohaty lakomec.. :-O

Na jazdenie v zime, aj ked ja uz sa tomu vyhybam, sa da kupit vyhrievane pradlo, rukavice, vlozky do topanok, sal a aj ladvinak. www.outdoorzone.sk/sportove-oblecenie-outdoor...
alebo.. www.polovnictvoterem.sk/c/polovnicke-oblecenie...
Stoji to nemale love, ale da sa pomoct home made, diy, alebo ako sa bastliarom dnes nadava.
Kupis, alebo najlepsie najdes niekde vyhrievany podprdelnik do auta, ktory ma urvaty kabel, rozparas ho a povyberas z neho odporove droty, balene v silikone a sklokeramickom oplete. Rozdelis tie droty na okruhy, obvykle je tam asi 8-12 okruhov paralelne spojenych, a vsijes ich do mikiny, alebo bundy, pripadne ich nasijes na zimnu vlozku do motooblecenia. Ked chces aj nohavice, budes potrebovat tie elektricke podprdelniky, asi dva. Vyzkusany maximalny vykon je asi 40W bunda, 20W nohavice. Zadok vynechavas, lebo tie droty potom tlacia.
Na cinskych shopoch, sa daju kupit aj vlozky do topanok a rukavic, ako nahradny diel.
Problem je, ze na to je treba radsej moto, ktora ma velky alternator, ako v aute, lebo skuter, taky elektricky vykon neda, mozno pri vysokych otackach, ale pri jazde mestom, to asi skonci vybitou baterkou.
Regulacia sa da previest prepinanim sekcii seriovo a paralelne, alebo PVM regulatorom, najlepsie regulovatelnym spinanym DC modulom. Opat cina.
www.banggood.com/8A-24V-TO-12V-Step-down-LED-Driver-Adj...
www.banggood.com/1-Pair-USB-Electric-Powered-Heated-Ins...
www.banggood.com/12V-Electric-Heated-Gloves-Winter-Inne...
Ked odide regulator, zistis, ako sa citi kura v remoske.

Inak, ak mas dobre motooblecenie, tak ti staci na kratku jazdu, si strcit pod bundu usb podprdelnik, pripadne dva, jeden na hrud a jeden na chrbat.
Dobra powerbanka, ak ma dva vystupy na 2A, to utiahne tak hodku, mozno dve. Alebo dve 2A USB zasuvky
www.banggood.com/Portable-Carbon-Fiber-Electric-Far-Inf...
Pokial mas vyhrievane hefty, do tych 6°C, to prezijes aj bez elektrickych rukavic a vloziek do topanok, len stymi podprdelnikmi v bunde.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154794 | Včera: 210080