Problem nieje nikde.
V skutri, na sekundarnej remenici variatora, je odstrediva spojka, kde su pruzinky.
Nova spojka, este nieje obehana a pri volnobehu, este obcas niektore rameno z oblozenim, sa otiera o bubon spojky.
trhany pohyb, je vysledkom, ked pri volnobehu, motor trhane sklbe z remenom a lamela spojky, pri tom trhnuti, skrtne o bubon.
Okrem estetickej stranky, to nema vplyv na funkciu.
Problem by bol, keby po zhodeni zo stojanu, to bolo stale v zabere a tahalo by ta to, a neudrzal by si to koleso na stojane rukou, pri tom volnobehu.
To by bola pravdepodobne, prasknuta alebo unavena pruzinka na niektorej lamele a spojka odstrediva, by bola stale v zabere.
setove variatory a spojky, su nastavene velmi na "makko".
Pri ladeni skutra, co u 4T masiny je trocha zcestne, lebo vykon motora sa moc ladit neda, bez vymeny vacky, sa vymiena variator, kontrapruzina v sekundarnej remenici variatoru a spojkove pruzinky, alebo cela spojka. Principom je to, ze variator potom ma iny priebeh, ako setovy a spojka zabera vo vyssich otackach, takze skuter je zivsi a veselsi, viac zere, niekedy sa dosiahne malo vyssia maximalka a z mieta ma vatsi odpich. Do chvile, ked naprsi a niekde v zatacke, alebo na krizovatke, skutrista potiahne za heft a nezvladne naval radosti a stratu trakcie na klzkom povrchu a zisti, ze sa stym neda dobre rozbiehat a davkovat vykon pri strate trakcie, na mokrom povrchu.
Bud to skonci gulanicou, alebo navratom stareho varia a dowsize tuningom.
Je to proste tak a neries to.
Skakavy pohyb kolesa na volnobeh u variatoroveho skutra, nieje zavada, ale vlastnost.
|