Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

ohrev karburátorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuohrev karburátorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Karburátor.

19.08.2016 18:47

ohrev karburátorov

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dobrý deň. >:-)

Zhadzoval niekto ohrev karburátorov zo staršej motorky? A potom ju používal a bez problémov? Má to význam sa v tom šprtať /ušetrím 200 g hmotnosti :-))) /?


19.08.2016 21:19

Re: ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je diskutabilne.
"Usetris" najma cca 50-60W energie, ale o to viac sa bude, resp. asi bude hriat regulator. Pokial motocykel nema klasicky alternator z kruzkami a rotor z budenim.
Nejaky dovod to malo, ked to ma takyto predohrev.
Ohrev kaburatora v nasich klimatickych podmienkach, asi nema zmysel, jazda pod 10°C je nepohodlna a malo kedy sa realizuje.
Ale mozes z toho usetreneho elektrickeho vykonu v zime, pokial nezamrznu difuzory, karburatorov, napajat elektricku deku, pod bundu..
Myslim si ja.


19.08.2016 22:53

Re: ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Je jedno, v akých klimatických podmienkach, ohrev má zmysel. Než sa karburátory zohrejú od motora na prevádzkovú teplotu, nejakú dobu to trvá. Ohrev tomu napomôže.


20.08.2016 9:34

Re: ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je to zlozitejsie. Kedysi na moto neboli predohrevy a fungovalo to.
Karburator je obvykle oddeleny od hlavy, pomocou gumovej priruby. Prave preto, aby sa neprenasalo teplo na karburator. Dolezite je to najma pri zastaveni.
Problem je, ze v karburatore je difuzor a rozprasuje sa tam palivo, ktore vdaka tomu, ze je prchave, pri miesani zo vzduchom, zvatsi svoj objem, prechodom casti z kvapalneho skupenstva, do plynneho a absorbuje tak teplo. Laicky povedane, vytvori sa zima.
Pri urcitej teplote, vlhkosti vzduchu, moze sa vytvarat vnutri difuzora, za emulznou trubicou lad, alebo ladove krystaliky, pripadne moze karburator z vonka omrzat a tvorit ladovu krustu.
To niako nepomaha procesu vytvarania zmesi vzduchu z benzinom.
Najohrozenejsie su v karburatore volnobezne a syticove kanaliky, ktore maju za ulohu, pri zavretej klapke vytvarat zmes volnobehu a ked sa motor, jazdou dole kopcom, alebo pri prechode z pridaneho plynu roztoceny motor klapkou zavre, ma sa prerusit privod zmesi paliva /cez bypass kanaliky sa znizi tlak na emulneznej trubici a ochudobni sa zmes/ je to dolezite pre usporu paliva a najma pre to, aby potom po dalsom pridani plynu, neustrelilo vyfuky, plne vyhadzaneho paliva.
Ak sa vytvoria ladove krystaliky, a upchaju, aj ked iba docasne nejaku cast karburatora, nieje to dobre. Niektore motory, maju velku hltnost vzduchu zo zmesou a zamrzaju ochotne a rychlejsie, tie karburatory.
Ak tam uz bol pridany ten ohrev, nejaky vyznam to asi malo.

Najjednoduchsia metoda, overenia potreby orevu, je vytiahnut poistku na onen ohrev a nejaky cas, sledovat co sa bude diat.
Nejak matne si spominam, na jeden HD, ktory mal pridavny elektricky ohrev karburatora, ale vyrieseny tak, ze tam bola akasi ohrievana priruba. V nej bol mechanicky termostat na 15°C /60°F/ a pripojene to bolo priamo na magnetto, pred regulatorom, cez poistku. Vyhoda bola, ze ten ohrev, sa zapol az ked sa tocil motor. A to len vtedy, ak klesla teplota,pod 15°C na tej prirube.
Nejaky vyznam to asi malo.


22.08.2016 10:08

Re: ohrev karburátorov

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Povedal by som, že význam bol asi pre severnejšie štáty. Podľa nálepiek, asi táto motorka bola vyrobená pre Holandsko. Ani jawy nemali predohrev a asi aj idú doteraz :-))) .
Ako si písal Merlin, skúsim len odpojiť kábliky a uvidím, čo to bude robiť /skôr asi pri jesennom jazdení/. Lebo mi tam presakuje olej a skúsim to pretesniť /ale začul som, že by sa to aj mohlo zhodiť, tak preto to riešim/.


22.08.2016 18:05

Re: ohrev karburátorov

richard74
 Turista 

Ja mam ohrev motora cez vodu z chladica. A myslel som si ze priruby na karbecoch mam koli vybraciam aby sa neprenasali vybracie od motora na karburator a benzin, hladinu a ihlu, ale človek sa stale uči - :-)
a ten lad predpokladam že vraviš o prevadzke snežnych skutrov v zime?


22.08.2016 22:26

Re: ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Vatsina aut, mala ohrev karburatorov a dokonca aj stare monotronic vstreky, ohrev difuzora.
Z nesmrtelnych spomeniem, Moskvic, Zigulak, Dacia.. Ford..
Ohrev ale fungoval na vodny okruh chladenia motora.
Dnes predohrev vzduchu, ma aj dieselova oktavia, elektricky. Pamatam si to na firemnej oktavke 4x4 scout v roku 2007, sa to pokazilo, auto blbo startovalo.
Priruba gumova, je tam mozno aj koli vybraciam, ale primarne sluzi na to, ked odstavis moto, aby ti teplo z hlavy motora, neprehrialo karburatory a neodparoval sa benal. V garazi a uzavretom priestore tie benzinove vypary, vedia vybuchnut rovnako radostne, ako vo valci, aj ked niesu stlacene.
Snezny skuter som nikdy nemal. A to ani rozobraty.
Vibraciam, na moto nezabranis, to je dost problematicke.
karburator ma co robit, ked cez neho idu sacie razy, od ventilov, take klapky a supatko z membranou, keby vedeli rozpravat, tak su aj tak koktave.
Tie pulzy v sani, su casto vyuzivane, ako pohon podtlakovej AC pumpy, ktora je pred karburatormi, pripadne v palivovom ventile.
Palivo benzin, pri karburacii, sa rozprasuje, podobne ako u fixirky, vyuziva sa na to podtlak. Palivo tym, ze sa rozprasuje a miesa zo vzduchom, zvatsuje svoj objem, tak vznika chlad. Tak podobne, funguje aj chladnicka. Akorat okruh je uzavrety a kondenzaciou media, sa teplo prenasa von, na zadny radiator.
Samozrejme, ze v klimatickych podmienkach nasho podnebneho pasma v lete, asi karburator nezamrzne. Ale staci malo a vo vzdusnej vlhkosti, nasavanej zo vzduchom, male krystaliky ladu, vznikat mozu. Najma pri teplotach okolo 10°C a menej.
Zhorsuje sa potom plnenie motora zmesou.
Ja pod 15°C nejazdim, aj ked mam striekacku na moto.
Uz som stary.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 218013 | Včera: 205889