Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

prevodovka bmw r 1100gs - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuprevodovka bmw r 1100gs - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém.

06.05.2016 13:10

prevodovka bmw r 1100gs

pocas jazdy pri akceleracii motorka ako keby prešmykla na spojke podskoci a ťaha dalej spočiatku len na trojke teraz už aj 2-5tka. Nestretol sa s tým už niekto?


06.05.2016 13:52

Re: prevodovka bmw r 1100gs

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Zodratá lamela , akurát aj mne chlap menil , aj by som to už vyskúšal , len musím pohľadať kdejaké cvočky o čo sa mi chytá kapotáž .
Tá zodratá lamela sa najlepšie skúša na päťke a to tak , že chceš obehnúť (predbehnúť) , vyhodíš smerovku , potiahneš za plyn , zaradíš sa do ľavého pruhu , otáčky vyletia a ... idete vedno vedľa seba , oproti auto a ty rozmýšľaš , že čo teraz . >:-) :-)))
Tak som to zažíval ja . 8-)

Mám jednu novú lamelu "na sklade" , značka EBC CK6605, kúpil som si predtým dve a verím , že tú druhú najbližšie roky potrebovať nebudem .

Dôvod úpravy: Za 50€ je tvoja .

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (06.05.2016 14:06)


06.05.2016 14:10

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Re: brazel: Re: brazel: Re: brazel: Re: brazel: Re: brazel: Re: brazel: lamelu mam novu naj. cca3000 sekne to len raz prudko až to hodi z motorkou a zrichluje dalej bez problemou


07.05.2016 6:59

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na vstupnej hriadeli prevodovky, je akysi obmedzovac krutnej sily, alebo tlmic torzneho momentu. Ak je na nom unavena pruzina, alebo je uz ohoblovane to zlozenie, tak pri prudsom pridani plynu, to pod vykonom obcas preskoci.
Pokial je to v poriadku, tak tlmi prudke narazy a sekance od spojky, nahradza to v podstate odpruzene ulozenie lamely spojky.
Ked sa tomu dava na prdel, najma v terene, prudke radenie a pustanie spojky, tak sa to po case ohobluje, pruzina sa unavi a obcas to pri prudkom pridani plynu preskoci.
Nudzovo sa to da podlozit podlozkou aby sa zvysil pritlak tej pruziny, do tej kulisy.
Lepsie je vsak aspon vymenit tu pruzinu, najlepsie vymenit kulisu unasaciu a aj kontru z ozubenym kolesom.
Pokial to nieje dramaticke, da sa stym jazdit do konca sezony.
Akorat sa nesmie moc prudko akcelerovat na vyssich prevodovych stupnoch.
Problem je, ze treba rozobrat prevodovku.
Oplati sa uz spravit komplet GO lozisiek, gufero atd..
Teraz v "strede sezony" je to na pikacu. Lepsie sa to ale robi v lete, lebo cloveka viac tlaci cas.


Nedari sa mi vlozit obrazok. imageshack pyta odo mna love..

obrazok najdes tu..
www.rbracing-rsr.com/downloads/BMW_R1100%28RT-RS-GS-R%2...
strana 221

p.s. Brazel .. Peace :-O


Dôvod úpravy: doplnenie obr

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (07.05.2016 7:04)


07.05.2016 8:28

Re: prevodovka bmw r 1100gs

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , prečo Peace ?
Som chcel dopísať , že to bude unavené a výmena lamely bola urobená zbytočne , teda skôr polovičato a že ten systém asi nebude fungovať ako by mal a chviľu trvá , kým lamela zaberie .

Ale to je nie moja starosť , ja som si lamelu nevymieňal , nie som servisák , dal som si to urobiť človeku , ktorý to nevidel prvý raz , tak verím , že moja bude fungovať správne , len čo som sa asi tak kilometer previezol , musím si nastaviť záber (to je tak na 2 minúty, ale nebol čas - dážď) , lebo mi to zaberá už od spodku a to ja nemám rád , to je ale absolútne individuálne záležitosť , každému to vyhovuje inak .
Nemám z toho ťažkú hlavu . :-)))


07.05.2016 8:57

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ten tlmic, alebo odpruzenie torznej sily, na vstupe prevodovky, ma nejaku plus minus zivotnost.
Ono v strojoch cestovnych, sa to moc nepokazi, ale u GS sa to prejavi skor.
Inak u "novej motorky", akou 1100 je, po 21 rokoch je divne, ze neodislo nieco ine.
Castejsie sa skor, ukruti tlmic torznej sily medzi kardanmi, je to v gume zaliate a ta guma obvykle povoli skor.
Ale lepsie sa to meni, netreba rozoberat prevodovku.
....
Preco peace?
No predsa koli tomu, ze u tych novych motoriek "Gilardoni" po 20 rokoch, sa deju zvlastne veci, objavuju sa suciastky, na ktore zabudol uz aj konstrukter.


07.05.2016 14:25

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Re: Merlin00: spoliehal som na to že to bude ten tlmič ale som sklamany a zufaly lebo vsetko tam vyzera v perfektnom stave a nechcem pioskladat prevodovku bez odstranenia chyby.Aj kardan je vpoho. da sa neako otestovat ten tlmič alebo premerat?


07.05.2016 21:16

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No da sa to, ale ja neviem aky moment ma prekonavat ten bazmek.
Ked odpojis motor, vytiahnes tycku vytlacajucu mechano, tak zo starej spojkovej lamely si dokazes spravit pripravok, ktory nasunies na ten xhran, a nanho nasadis momentovu golu. Obetujes jeden vatsi orech, ktory navaris na zvysok tej priruby..
Koleso, kardan a zvysok nechas nahodene, hodis tam kvalt, zablokujes koleso a potiahnes tym momentovym klucom v smere tocenia motora a skusis, moment, kedy to preskoci.
Ma to ale hacik, ak nemas vedla druhu dobru prevodovku, alebo aspon tu hriadel poskladanu z nevytahanou pruzinou, tak ani srnka netusi, pri akom momemente to ma preskocit.
V linku vid vyssie, mas manual a mozno sa to tam pise, ja som to ale nikdy neriesil.
............ ale da sa to dobastlit......
Da sa to este odhadnut tak, ze ked to preskoci, pri nejakom konkretnom momente, ktory je mensi, ako je maximalny krutny moment Nm motora v maxime, tak tam daj podlozku a skus to momentakom opat potocit.
Hriadel mozes mat aj vonku, meranie je mozne robit aj pri rozobratej prevodovke. ak mas rozobratu uz tu prevodovku a vysipanu kolieskovu radost po dielni.
Ale musis si aj tak spravit ten pripravok na ten tisichran zo starej lamely spojkya jedneho orecha.
Na to staci cinska sada, alebo ozuty orech 22-35mm, pripadne svieckovy nastavec 24 a pod.
Ale vysledok nemusi byt priamo umerny vytvorenej snahe.
Ako vyhodu ja osobne vidim v tom, ze sa to lahko cele rozobera a sklada, vsetko je zvlast, do motora netreba sahat. Staci mat gurtne a vyviazat tu moto na strop.
Odmotujes len to, co je treba, teda sa to opravuje fragmentalne a lahko.
motoride.sk/pictures/clenovia/Merlin00-moto.jpg


15.06.2016 13:15

Re: prevodovka bmw r 1100gs

brazel
 Kávičkár 

Ikona

K tým prevodovkám nejaké stránky :
www.powerboxer.de/getriebe-kupplung
www.largiader.com/tech/oiltrans/


15.06.2016 21:52

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano, je to pekne popisane v tom druhom odkaze a na druhej strane.
www.largiader.com/tech/oiltrans/m97.html
Je to problem toho tlmica a vymacknuteho loziska.
Je to doma riesitelne, pokial je na to aspon minimalne vybavenie..


16.06.2016 9:14

Re: prevodovka bmw r 1100gs

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , ja som tie linky posunul sem len preto , že som ich mal už asi mesiac a pol otvorené na lište a takto budú tu a keď ich budem hľadať , viem kde ich nájsť a nestojí ma to priestor , lebo som využil cudzie diskové pole . >:-) :-D


16.06.2016 9:35

Re: prevodovka bmw r 1100gs

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano je to vyborne, ja som tie stranky kedysi preluskal, ked som repasoval starter, zabudol som na ne a teraz sa to objavilo.
Vdaka a ja dufam, ze tie odkazy posluzia dalsim, na pripadne opravy, upravy a servis.
Ja verim, ze kazda rada, je v tomto cenna, najma od ludi, co si robia na motorky servis sami doma.
BMW z rokov 1993-99, je dnes dobra utilitka, lacna na prevadzku a servis, je to este konstrukcne riesene tak, aby servis bol mozny aj domacich podmienkach.
Sice uz obsahuju vstrekovanie a nejaku elektroniku, ale stale na urovni zvladnutelnej repasacie na doma.
Dokonca si dovolim vyslovit kacirsku myslienku, ze tie motorky z onych rokov, su lacnejsie, ako dnes uz cenene, alebo precenene veterany, typu Jawa, CZ, pretoze tie BMW su z daleko lepsimi uzitnymi vlastnostami, umoznujuce aj upravy a modifikacie, ktore posluzia k radosti uzivatelov.
Skratka to este ma karmu dobreho stroja. Nie ze by neboli take aj Japonce, ale predsa len je tam troska problemovejsie zhananie ND.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 215895 | Včera: 171306