Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
|
rucickovy voltmeter po dedovi nemas? naco ti osciloskop... |
Re: monomoj: Re: monomoj: na to ti staci merak ...ideal je rucickovy klasicky .... lambda ti generuje napatie od 0V do 1V ... pokial po starte pomaly stupa k 1V a potom spadne a zacne kmitat rucicka tak je OK. Ked nejde hore resp iba trosku alebo nekmita rychlo tak je vadna ... vtedy citit aj taky vajcovkovy smrad z vufuku ... |
Lambda sondu zmeriaš presne iba osciloskopom. Nemáš šancu zmerať ručičkovým merákom. Nemusí byť úplne ko ale iba pomaly reaguje a to ty nezistíš. Ešte predávajú také diodové skúšačky tak popripade s tým. |
No veď toto je ten problém chlopi kua, obyčajných merákov mám k dispozícii dosť, ale všade v odborných kruchoch píšu , že takýmito merákmi zmeriam akurát tak péerdéčko.....preto hľadám osciloskop.....žiadne rady??? |
Re: zdeno255: Dobre hovoríš dobre....Ja som na nete našiel take diódové meráky za 15 €, len tam je problém taký, že predajca mi nevedel povedať ako sú spoľahlivé. To je fasa, predávam niečo, čo nazvem tester lambda sondy a neviem povedať ani základné info a funkcionalitu k tomu.....takže načo zbytočne 15 éčiek len tak vyhodiť, nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil monomoj (23.03.2016 11:49) |
Dobrá diagnostika by mala vedieť odmerať priebeh kmitania lambda sondy. |
Re: monomoj: Ja som meral merákom, na to aby si zistil že je mŕtva, že sa ani nehne to stačí... Ak máš na tom veľa km a merák nezoženieš tak sa nato vykašli a vymeň. To tam máš lambdy dve? Nevedel som že na RT to tak robili. To asi bude jedna pred a druhá za katom... |
Re: Awia: Ono je to dosť špecifický problém v mojom prípade. Oni tie lambdy sú tam naozaj dve a obe sú pred katom. Ale to je jedno, jak to soudruzi vymysleli. Ja ich totiž určite nemam definitívne mŕtve, pretože mašina šlape relatívne dobre. OK, sem tam na voľnobehu chytí takú malú nepravidelnosť, ale to by mi až tak nevadilo. Problém som si všimol minulý rok keď som šiel na mašine dlhú trasu a zopár krát mi neudržala voľnobeh vôbec. Potom som ju vypol , alebo mi skapala, nechal som ju oddýchnuť , vychladnúť a po chvíli normálne naskočila a išla akoby sa nič nestalo. No lenže po niekoľkých km znova to isté, nedržala voľnobeh, tak oddych a tak ďalej. Zaujímavé že po ceste naspäť to nespravila ani raz. Takže je to taká nepravidelná porucha, žiadna pravidelnosť tam naozaj nie je. Preto si dedukčne myslím , ze lambda je pri vyššom zahriatí nefunkčná, alebo iba zčasti nefunkčná. A tak by som ich chcel dať premerať nech viem na čom som.....Myslím si že výmenou loboch lámbd by mašina mohla mať a kultivovanejší chod aj na voľnobeh bez občasného zakašlania. No a samozrejme pri dlhých trasách by mi nespravila tiež to , čo som písal vyššie. Prosím ťa Awia, vieš mi nastreliť cenu tých uni lámbd na moju moto ? Nech viem čo ma prípadne čaká???? |
Re: monomoj: Pozri www.boschautoparts.com/en/auto/oxygen-sensors |
Monomoj: chod s tym na Baworacku diagnostiku, podľa môjho názoru máš na odchode nejaké čidlo no aké zistí len diagnostika. Zlá lambda by sa takto neprejavovala. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ifcozv (23.03.2016 14:56) |
Ja si zmeriam priebeh lambdy ccez diagmostiku na bmw. da sa to dat pekne do grafu. mam k1200s |
Diagnostika ti nemusí zistiť zlú lambdu. Mám s tým skúsenoti. |
Takže chlopi , keď to zhrniem, diagnostika má vážne rezervy, obycajný merák mi je na dve veci, osciloskop nikto nemá, iné mi zrejme neostáva iba kúpiť nové lambdy a veriť že som trafil do čierneho.... |
Re: monomoj: podla zaveru senior board @ kolienko attack squad tuto na motoride si proste v riti a motorku by si mal odovzdat na zosrotovanie. vsetko ostatne je proste marne. |
monomoj ako si prišiel k predpokladu, že Tvoj problém spôsobujú lambdy ? |
a este jedna vec ma napadla ale to by t pravdepodobne vyhadzovalo poruchu.... skus kuknut na rele palivovej pumpy ktora je pravdepodobme niekde nan nadrzi. len ci nieje niak zaoxidovane. v tvojom pripade by som siel najskor niekam na diagnostiku. ak budes mat cestu cez pu tak sa ozvy |
tryskac: ja iba dedukujem pocitovo podla toho ako sa mašina správa. Svoje tvrdenia neopieram o výsledky nijakých meraní či diagnostík. Uvidíme čo to spraví tento rok , keď som na mašine okrem iného pomenil všetky sviečky, zošteloval ventily, dal jej nové náplne a filtre. Uvidíme uvidíme- som v očakávaní. Myslím že množstvo benzínu v nádrži na to nemá vplyv , aspoň som to zatiaľ neodpozoroval. |
chlapci viem, že si rozumiete, ale polovodičový regulátor tlaku nazývať "relé" je trochu zvláštne. |
Pri studenom motore nebrie RJ údaj z lambda sondy. Lambda sa musí zohriať. Do vtedy má RJ naprogramované hodnoty. Tiež by som šiel po snímači teploty a pod. |
Kde väčšinou tankuješ? Skús zmeniť palivo na 98. Skús slovnaft a riadne ju prevetraj športovejšou dlhšou jazdou. Na autách sa zvyknú vymazávať autoadaptívne hodnoty ale na motorke bez diagnostiky to asi nepôjde. Shell benzin má trochu problém s novymi motormi (na autách). |
Inak to ,ze sem-tam na volnobehu chyti nejaku nepravidelnost, by som skor videl na krokac volnobehu. Ale skus najkor lambdy, tie su urcite lacnejsie. Potom das ten krokac. |
Este skúsiť vyčistiť škrtiace klapky. Su na to spreje. |
Takže prvá jazda po zime: štart v pohode, bez nejakých problémov, mašina za studena klepala fajn , myslim si že aj voľnobeh za studena na nejakých 1500 ot. je ok hodnota. Za jazdy všetko v pohode, za plynom ide super , spotreba v norme, proste za jazdy žiadne problémy. Problém nastal až keď som po cca hodine suvislej jazdy dorazil do mesta a musel som zastavovať na križovatkách. Také divné voľnobežné otáčky niekedy chytala, dokonca niekedy mi aj skapala. Všimol som si , že mašina si na voľnobeh pri zahriatí robí čo chce. Raz drží ten voľnobeh úplne ukážkový, inokedy ide nepravidelne a sem tam aj zhasne. A tiež som si všimol , že sem tam keď podraďujem cez medziplyn tak niekedy ok a niekedy je pridusená a ako keby mi len tak prskla do vyfuku. Takže idem do garáže a mašina na križovatkách voľnobeh otrasný, taký nizky, nepravidelný, mašina roztrasená jak šrotovník. Prídem do garáže, nechám ju chvílu klepať na volnobeh a furt to isté. Vypnem , prezlečiem sa, za 5 minut preštartujem a voľnobeh krásny jak vínko.....Kua už som z nej nervozny. Je veľmi nepríjemné vždy pri dobrzdovaní do križovatky čakať či mašina zhasne alebo nie. Zvlášt keď mám posilovač ktorý pri zhasnutej mašine brzdí úplne inak ako pri naštartovanej. Je to naozaj dosť nepríjemná vec a aj dost nebezpečná. Takže podľa tohto opisu dedukujem , že príčinou takýchto nepravidelných porúch by mohlo byť: Lambda sondy, snímač polohy škrtiacej klapky.....neviem , môže to byť aj slabá batéria????? Kedže pri prvej generacii brzdových posilňovačov samotné brzdenie na voľnobehu ako keby znižovalo voľnobežné otáčky. |
Re: monomoj: skus to palivove "rele" prepojit cez bypass aspom na skusku. Ako som pridaval ten link tak je tam o tom pisane. Na 85% bude problem v tom. Minuli rok som to tiez riesil na jednom rtecku a problemy mal dost podobne co opisujes aj ty. Upravené 1 krát. Naposledy upravil durinkos (29.03.2016 14:24) |
Re: durinkos: Ano , čítal som už o tom niečo a súhlasím s tebou , že by mohol byť problém aj s tým palivovým " relé". Tiež som videl zopár videí kde urobili tento bypass a fungovalo to. A tiež sa tie motory v tých videách správali podobne ako ten môj. Ale mám na teba otázku. Bypass sa rieši ako dočasné riešenie , nie? Na núdzový dojazd a podobne.Predpokladám , že keby sa mi touto metódou na 100 % potvrdilo, že "relé" nepracuje správne, tak asi budem musieť zohnať nové "relé". Alebo sa mýlim??? |
Re: monomoj: Ano je to len docasne riesenie. Ide o to ked to prepojis cez bypass tak palivove cerpadlo bude spostene nonstop ked bude zapnute zapalovanie. Ale ako na vylucenie zavady by som to skusil. Ak mas niekoho v okoli s diagnostikou tak to skus napojit a uvidis ci tam boli v minulosti hlasene niake chyby ohladne palivoveho cerpadla. Tu je este jeden link k prerabke na bypass www.motorcycleinfo.co.uk/index074c.html?fa=contentGener... |
Re: durinkos: Ďakujem za tvoje rady a ochotu riešiť môj problém. Idem na diagnostiku. Potom ti dám vedieť ako som dopadol. Ešte raz vďaka |
Inak nechcem byt za mudreho, ale nemusi to byt nutne lambda sonda. |
durinkos: idem k Francuzovi |
Ahoj. Ak tak velmi trváš na tom osciloskope tak ti to kludne zmeriam , mám aj také diodové ukazovátko co som staval kedysi pre lambda sondy. Ale myslím si že v lambde problém nebude. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35452 | Včera: 131746