Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
pozdravujem Vas tu vsetkych...potreboval by som poradit...mam od zimy problem s mojou Multistradou 1000DS ....vybila sa mi baterka...bateriu som mal potom na nabijacke na mode recond....po nabiti dlhsiu dobu aj v udrzovacom mode...dnes som siel odskusat funkcnost zastavil som na pumpe natankoval znovu nakopol a za jazdy mi zacala svietit kontrolka motora...zastavil som vypol motor a uz som viac nenastartoval...ked som to dotlacil do garaze napojil na nabijacku starter uz znova tocil a ani kontrolku motora mi nevyhadzovalo....vieee mi niekto poradit ci bude bateria KO alebo regler? alebo na co sa zamerat? ...oba su stare necele dva roky |
tu: Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií |
V prvom rade skontroluj, očisti a dotiahni kontakty na baterke. Potom postup od Jelcana. |
kontakty by mali byť |
Najskor to bude znicena baterka, kedze nevydrzala ani par zimnych mesiacov. Popripade ju nieco vybilo a uz je tak ci tak v haji. Kup novu kvalitnu baterku a odmeraj prudovy odber v klude pri vypnutej moto, odmeraj dobijanie pri volnebehu, aj vyssich otackach. Dobijanie by malo byt v idealnom pripade nad 14V pri zapnutych vsetkych spotrebicoch. Tiez premeraj alternator. |
Vďaka Vám za rady...v nedelu sa na to pozriem...som zvedavy k akemu vysledku sa dopracujem |
zdravim Vas....tak by som potreboval dalej poradit....postupoval som podla navodu od Jelcan....zistil som ze: motorka pri 2,500 az 3000 otackach dobija iba necelych 12voltov (aj podla ducati servisneho by malo mat cca 14)....pri druhom merani na vystupe regulatora mi dava hodnotu cca 3V....takze podla diagramu bude chaba niekde v spojeni mezdi regulatorom a baterkou...viete mi poradit co a ako pokontrolovat...popripade viem dako premerat ci mi to niekde preraza do kostry? ...este jedna vec...dalsie merania uz neboli mozne nakolko po asi 5tcih natoceniach plne nabita baterka bola opat KO a nebolo mozne s nou uz nastartovat. |
este doplnim k regulatoru ma byt 40A poistka....no prave som zistil ze je tam iba 5A...moze mat aj toto nejaky vplyv na moj problem? |
Po nabití cca pol hodku zmeraj baterku. Alebo na chvíľku zapni svetlá a potom zmeraj. Musí mať aspoň 12,5V alebo viac. Ak nameriaš menej ako 12 tak je KO. |
Re: zdeno255: poba nabíjaní cca dve hodky, som prestartoval moto (svetlo sa zapína automaticku po otocení klucom) pomeral dobíjanie a vypol...baterka mi ukazovala tak 12,8 |
12 V je málo. 12 V = sa vybitý akumulátor. |
Re: hlad: newiem co vsetko by si potreboval vediet..opisal som tu problem dost si myslim..elektrike sa rozumiem tak ze som ju studoval ale nikdy ma nebavila......bola uplna nula |
Ešte môžeš pozrieť "plus vedenie" - či sa niekde nestráca ( napr. taviaci sa konektor niekde). |
napr. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (05.03.2016 23:37) |
Re: hlad: cca 3V znamena 2,86 az 3,03...nakolko som postupoval podla navodu vid vyssie.....k meraniu alternatora som az neprisiel....skoncil sa bode kde by sa to prave mohlo niekde stracat....no neviem sa pohnut dalej ako zistit kde...pri druhom merani na vystupe regulatora rozumej toto: "Prepni multimeter na meranie jednosmerného napätia a nastav na rozsahu napätie 0-20 (50) Voltov. Spoj meracie káble multimetra s pólmi na baterke (nezabudni na správnu polaritu). Naštartuj motocykel a zvýš otáčky na 2500ot./min. Zmeraj napätie na baterke ....vysledok-nizsie ako 13,5 volta......Nechaj motor bežať na voľnobehu a spoj čierny merací vodič z multimetra s kladným pólom baterky a červený merací vodič z multimetra s výstupným vodičom usmerňovača/regulátora (väčšinou býva červenej farby). Usmerňovač/regulátor musí byť pripojený ako v obvyklej prevádzke (neodpájať!!!). Nechaj motor na voľnobehu a zmeraj napätie....vysledok-viac ako 0.2V (2,86 az 3,03)...vysvetlenie - Chyba v spojení medzi výstupom z usmerňovača/regulátora a kladným pólom baterky. Skontroluj celé vedenie (kabeláž), hlavne spojenia, konektormi, samcami a samičkami tzv. Poistkovú skriňu (ak taká sa na motocykli nachádza). Bezchybné spojenia sú extrémne dôležité pre bezchybne fungovanie dobíjacieho a regulačného procesu. Po skončení kontroly sa vráť na ŠTART a začni odznovu. |
tak potom sa ti to niekde stráca - 12 + 3 je 15 čo je dost (14.8 V je OK). Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (06.03.2016 0:24) |
Prečisti dôkladne všetky konektory na ceste alternátor baterka. Mal som problém, že ani toto nepomohlo, ani po niekoľkonásobnom vyčistení /sprejom/ a preškriabaní jazýčkov nedobíjalo dobre, konektor som musel vymeniť. Potom OK. |
Tondo Ja som mal podobny problem s moto... Vysledok bol ze mi zhorel stator... Upravené 1 krát. Naposledy upravil WarLord (07.03.2016 9:35) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27663 | Včera: 207332