Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

Predchádzajúce | 1 2 |

22.12.2015 18:33

vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

Dobry den, hladam cloveka co sa fakt vyzna v rovnotlakych karburatoroch. *tecie mi benzin do oleja ale iba ked idem ustalenou rychlostou. prisiel som na to ze mi to robi popri ihlach supatok. Nastavim plyn na 3500 otaciek a zacne popri ihlach vzlinat benzin a tecie do valca a zvysuje sa mi hladina oleja v motore. Hladina ma byt 13 +- 2mm. Nastavil som 15 a aj tak nepomohlo.
Dakujem pekne za odpovede


22.12.2015 18:52

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

ventYl
 Kávičkár 

bandit 600 mk. 1 alebo nieco podobne stare ('90s) ? pozri sa lupou / mikroskopom na stav mosadznych sediel plavakovych ihiel, ci v nich nahodou nie su praskliny. videl som jednu sadu karbov, ktore sa chovali presne takto a tie sedla sa doslova rozpadli. povypadali z nich supinky a netesnilo to ani bohovi.

zabrusenie sediel v konecnom dosledku nepomohlo a nevyzera, ze by tie sedla boli vymenitelne (aspon u B6tky). trocha pomohlo nastavit extremne nizku hladinu v karbe, ktora sposobila, ze pritlak ihiel bol tak velky, ze praskliny definitivne zapchali a netieklo to.

ked sa to nastavilo normalne, tak bolo schopne za 2 minuty natiect do valcov tolko benzinu, ze sa motor skoro hydrolockol.


22.12.2015 19:02

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

To mi pride ako hovadina... Preca za behu motora benzin zhory......
Pretekat do oleja moze iba v klude ak nejaky plavak nezavrie karburator a benzin pretecie do valca.....


22.12.2015 19:12

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

toman hladam odbornika nie amatera. Pre Teba objasnenie. benzin ked vzliny jemne tecie do valca po stene valca narusuje olejovy film na stene valca a nezotru ho tym padom ani kruzky a nema sancu zhoriet. zakladny predpoklad pre horenie benzinu v motore je ze musi byt v aerosolovej podobe zmiesany zo vzduchom - hmla pre teba.


22.12.2015 20:08

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

ventyl. nepredpokladam ze su vsetky 4 popraskane, tie ihly aj tak nesedia uplne v tych sedlach, je tam vola aj ked su dole, kontroloval som to z druhou sadou karbuatorou. Raz mi to robilo ale bol netesny ihlovy ventil a a ked som ho vymenil nastavil som hladiny na 15 mm a bolo ok. teraz som menil ihly za nove nove priruby a air jet a za boha to nechce ist. nerozumiem preco to robi iba pri konstantnych otackach ked sa hybu membrany a chodi supatko tak mi to tam netecie. je tam nejaky prepoj kde by mohol ist tlak vzduchu a dvihat hladinu k ihle? nepredpokladam ze by boli tam praskliny je tazke tam pozriet


22.12.2015 20:11

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

neviem ventyl ci hovorime o tom istom ja mam na misli ihly ktore dviha supatko. ihlove ventily dole som vymenil. ako celok aj vnutorny aj vonkajsi kus. ale podla toho co pises moze byt ze prepustaju ihlove ventili? moze byt ze cerpadla davaju slaby tlak a neuzavrie ich? aj ked som do nich fukal cez privod benzinu a drzali.


22.12.2015 20:40

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

ventYl
 Kávičkár 

ano presne takto hovadsky sa to chovalo. ked to sedelo na mieste, tak sa nic nedialo, namontoval si to do masiny, dal do o 0,0001 stupna ineho uhla a uz to chcalo. v servise si na to vyrobili pripravok a zabrusili tie sedla, potom to poslali na ultrazvukove cistenie a popraskali znova, tak to zabrusovali druhy krat. po druhom zabruseni to ale aj tak bolo schopne za 2 minuty (jedna ciga) odstavenia motora nachcat do motora tolko benzinu, ze to uz starter skoro nedal (nastastie ten stroj mal aj kruhy v tahu, takze benzin prepasirovalo do kartra).

skromny tip, preco sa to deje prave v tych otackach? motor asi prave v tych tockach chyti nejaku rezonanciu, ktora sposobi, ze ihly poskakuju hore dole, hladina sa zdvihne a jak ma motor zug, tak skrz zvysenu hladinu a podtlak z valcov si odtial poriadne pricucne.

inac tie ihly na supatkach nemaju tie diery uzatvarat vzduchotesne ani ked su ok. jedine, co sa na nich da skontrolovat je, ci diery v tych mosadznych vzdusnikoch, kam sa zasuvaju ihly, nie su sisate. ihly byvaju z tvrdsieho materialu ako vzdusniky, tak vzdusnik uhne a diera sa vybrusi do sisata. ale dialo sa to skvor na mikunach, o keihinoch som nepucul (to neznamena, ze sa to nedeje).

obviously ak je ihla ohlodana, tak je tiez na odpis.

potom este niektore karby Mikuni mali "tajny O-kruzok" niekde okolo vrchu vzdusnika hlavneho systemu (to by som ti musel ukazat, blbo sa to opisuje). ten ak netesnil, tak sa motorovy podtlak dostal tam, kde mal byt atmo tlak a cucalo to tamadial benzin z plavakovky a chovalo sa to podobne. vidiet hulit 400vku jak ekologicke TDIcko pri plnom plyne? s prasknutym tajnym O-kruzkom ziaden problem.

moj skromny tip je, ze je to prekliatie vsetkych starsich keihin CV karburatorov, ktore maju sedla ihiel plavakovej komory zalisovane natvrdo v telach karburatorov. pruser je, ze som ich nevedel najst ako nahradny diel.


22.12.2015 20:54

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

spravne rozumiem ze pises o privode benzinu- ihlovom ventile? ja tam mam moznost vymenit vonkajsi kus ktory je utesneny medzi karburatorom a nim o kruzkom a donho ide ihla z gumovym vrchom co uzatvara privod paliva. Mne to tiez neda raz to robi skoro nic a raz to tecie ako jeble. pri tych otackach su najvacsie vybracie a ihli kmitaju nepatrne tie na supatku a lezie po nich hore benzin. Kazdy mechanik vravi ze to nie je mozne, ale je. myslis si ze by som ti moj´hol zavolat? skor to vybavime. napis mi suktŕomnu spravu z cislom ak suhlasis. zatial dakujem.
PS: ked mi netesnil privodny ihlovy ventil tak mi tiekol benzin z cela karburatoru od sania cez tie mosadzne trubky co su tam, privod vzduchu niekam.


22.12.2015 23:48

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

a nenechal si to na zimu odstavene v polohe "PRI" :-*


23.12.2015 8:00

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

8814
 Turista 

Ikona

Skontroluj si podtlaky...


23.12.2015 13:03

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

Toman Ti ked das to stoji za to - :-) PRI funkciu kawasaki nema ma cerpadla - :-) , poprosim ta ako funkcia pri ovlivnuje za jazdy benzin? nie je nahodou na praplavenie karburatoru? a ozaj asi ako pozeram do difuzora kem mam nasadenu nadrz a airbox aby som zapol funkciu PRI?

8814 poprosim ta ako podtlaky suvisia s tymto problemom? neviem si to predstavit. dakujem za info.


23.12.2015 13:26

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

step1
 Kávičkár 

zdravim chalani,nechcem zakladat novu temu, a aj ked trosku mimom temu ale vidim ze TOMAN pise ze sa cez zimu ma davat do polohy PRIM...ja mam ZR750 / 2002 a cital som ze do PRIM sa dava ak motorka dlho stoji, myslim teda DLHO,teda aj zimny oddych...mylim sa?ak ano co moze sposobit ze budem mat celu zimu na PRIM?
dakujem za odpovede [dobre]


23.12.2015 13:39

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

8814
 Turista 

Ikona

Re: richard74: mam dve VF ky jedna má Kehiny takže som si s nimi užil...Na druhú som dal Mikuny s nimi problémy nie sú.


23.12.2015 14:26

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

Step, nie, PRI sa nepouziva sa na odstavenie cez zimu...., ale na zaplavenie karburatora....


23.12.2015 15:44

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Nastavim plyn na 3500 otaciek a zacne popri ihlach vzlinat.... a v com je chyba?
Ako by sa z hlavnej trysky mal ten benzin dostat do difuzora??????


23.12.2015 16:44

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

nedokazem pochopit ako moze do oleja natiec 1liter benzinu za 90 minut... aku mas farbu sviecok? ak tvrdis ze by to malo pretekat za jazdy cez piestne kruzky mal by si strasne bohatu zmes, a zastate sviecky a bochvie ci by to vobec jazdilo.... a pri tolkom objeme benzin musi ist von zo spalovacej komory najlachsou cestou, teda by ti chcal rovno z vyfukou.... ak ti naozaj tecie to motora tak to bude inou cestou, cez nejake odvetranie..... ale cez spalovaci priestor to nebude....


23.12.2015 16:55

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Toman: keby si bol odbornik,tak to pochopíš!
Nám amaterom nie je súdené :'(


23.12.2015 17:53

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

step1
 Kávičkár 

Re: Toman: dakujem.
[dobre]


23.12.2015 18:20

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Benzin do oleja sa dostane aj mne a to mam striekacku, nevybehanu, robi to od nova. Nie tolko aby som videl zmenu hladiny, ale ked ho po 500km vypustim, tak olej smrdi po benzine.

Toman: ked su ventily zatvorene, tak najlahsia cesta je cez kruzky.


Richard: myslim si, ze si sa zameral na jednu vec a unika ti nieco ine. Popri ihle pod supatkom predsa benzin ist musi. V starsich karbcoch, ked sa volnobeh nastavoval polohou supatka sa to uplne nezatvorilo nikdy.

Skor si myslim, ze to bude preplavovat komoru ako pise ventyl. Palia ti vsetky valce dobre? Nemas niektory zvod chladnejsi? Ak by si mal tak bohatu zmes na vsetkych valcoch, tak by ten motor zrejme ani nesiel. Ak jedna komora netesni, tak motor nejako ide ale do jedneho valca to chcie toho benzinu priliz.

Ked nastavis 3500otacok tak dviha ti tie supatka rovnako? Podtlaky by som nepodcenoval. Ale ani tlaky vo valcoch. Mozno ze ani kruzky uz netesnia tak ako by mali.


23.12.2015 20:02

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

pisal za: tlaky vo valcoch su od 170 do 182 kpa (ale asi mislel v PSI, lebo v kPa je ten udaj hovadina....) a ak je to v "PSI" tak je tlak vyborny.... a nedokokazem pochopit ako pri takej dobrej kompresii dokazalo 20-30% zmesi prejst cez kruzky a potom z nej skondenzuje benzin v motore... to by mu muselo z odvetrania motora unikat strasne vela plinu....

R:
- a ako si vypocital ten udaj ze 1liter benzinu za 90 minut jazdy? to si vypustal a napustal olej a odmeral si jeho objem?
- no a ak si mal uz v troch profesionalnych servisoch a nikto nic nenasiel.... tak ci sa nehonis za nejakou "imaginarnou chimerou"???
- jedine co mozes spravit je odliat deci oleja, poslat ho Ing Jorikovej do VURUP Bratislava, spravi ti analizu kolko oleja tam vlastne mas.... (normalne je niekde do 2-4%)


23.12.2015 20:23

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

Toman to je nastrel asi viem priblizne ako dlha trva cesta po dialnici do ba a asi kolko je rozdiel medzi stredom oka na olej a vrchom. A ano Toman nie je to kpa ale psi. a tlak je dobry.
janoval nie nemusi tam je emulzna trubica z dierkami kadial ma ten benzin sa rozprasit a ist pri pridani plynu alebo max . vykone. benzin ked tecie tak vo valci nehori musi byt v aerosole, to dufam vsetci vieme ze musi byt rozpraseni a nie tiect. a ako sledujem na cz fore tak tam mi napisalo par manikov a ze aj oni to mali na starej gpz a zzr 1100 a neresili to - :-).
RS955i benzin ide z hlavnej trisky do difuzora a az potom hore popri ihle, ale iba ked je otvorena co za konstantnej jazdy pri strednych a nizsich otackach nie je . mohol by si zobrat do uvahy ze rovnotlaky karburator je preto rovnotlaky ze nepotrebuje akceleracnu pumpu a akutny nedostatok benzinu riesi membrana pri pridani, ale to si myslim ze uz staci pre teba.

Janoval musim pozriet hladiny za jazdy pri tych otackach ci kolisaju hladiny alebo sa drzia, inac nerozumiem preco sa v difuzore nezmiesa zo vzduchom ale vzlina.

Toman ja ked mam nieco tak sa o to staram a snazim sa aby to islo ako hodinky. a

jedine co mozes spravit je odliat deci oleja, poslat ho Ing Jorikovej do VURUP Bratislava, spravi ti analizu kolko oleja tam vlastne mas.... (normalne je niekde do 2-4%) to si myslel obsah benzinu v oleji? vsak.

A AK MOZEM POPROSIM OZAJ FUNDOVANE RADY . KONTROLNA OTAZKA PRECO MA VALEC 1 A 4 INE IHLI V SUPATKACH AKO VALEC 2 A 3_ KDO VIE POPROSIM O RADU CO BY TO MOHLO BYT A tim ostatnym prajem prijemne prezitie vianocnych sviatkov a vela stastnych kilometrov v novom roku.


23.12.2015 21:08

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

akutny nedostatok benzinu riesi membrana pri pridani, ale to si myslim ze uz staci pre teba.


Prepac nestaci, no daj ako konkretne riesi nedostatok toho benzinu.Prebudil si moju zvedavost.


23.12.2015 21:52

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

R: a neni ti blbe davat sem kontrolne otazky?


23.12.2015 23:17

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Kokso , si to roztočil (rozjel) na všetkých zrozumiteľných stránkach , sa neserieš . >:-)
www.motorkari.cz/tema/?t=182385
www.motorkari.cz/forum/?act=poradna&oid=683

Kua , len odpovede o ničom , nikto ťa nechápe ... proste hovädá , čí ? 8-) :-))) :-(


23.12.2015 23:21

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

B: a tu to v lete zacalo:

www.motorkari.cz/tema/?t=177176


23.12.2015 23:45

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Toman [dobre] :-))) , o tej téme som nevedel (viem síce , že tam onanuje veľa slovenských borcov , ktorí si neustále budú myslieť , že tu ich nikto nechápe (lebo úroveň Motoride-u už prekonali) a už sa nemôžu dozvedieť také veci ako v zahraničí (hned vedle) , ale pekné , že ... trvalo to ale je to už vyriešene. ... a punktum . :-D

A je to tam , paní Nováková , môžeme si tykať .



Alebo aj "Trafil si klinec po hlavičke ." [dobre]


23.12.2015 23:57

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tu bude este veselo "bezguliaci".... :-D

Chlap keby mal motorku s olejom v rame, tak si to asi hodi :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.12.2015 23:59)


24.12.2015 0:11

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: richard74: Keď si naštuduješ funkciu rovnotlakého karburátora vo všetkých režimoch, tak možno pochopíš že tu zo seba snažíš urobiť niekoho kým niesi. Píšeš tu do neba volajúce drísty, pritom tomu vôbec nerozumieš a dokonca sa ešte aj snažíš zhadzovať ľudí čo ti dali najrelevantnejšie rady, ktoré si očividne v svojej zaslepenosti nevážiš. S takýmto správaním rady od skúsenejších nečakaj. :-~
Tie perly čo si tu napísal o fungovani tvojho karburátora si odkladám pre pobavenie. ;-)
A ešte k tým ihlám....aby som nebol celkom za motorkárske necitlivé hovado. :-))) .... zamysli sa ktoré valce sa viac prehrievajú a potrebujú viac chladiť.
Pekné vianočné sviatky. ;-)

..... a.....Študuj! Študuj! ;-)


24.12.2015 0:19

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

PS: dakujem za manualy hlavne ten servisny. Podarilo sa mi ho z PDF prelozit cez programovy prekladač.

[dobre]


24.12.2015 5:56

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

odkazy na motorkari.cz to je fakt dobre čítanie ;-)
r 76: ty predovšetkým hľadaj odbornika čo ti určí správnu diagnózu.
Lebo nejaky amatér ti ublíži este viac,a potom to už bude neliecitelne :'(


24.12.2015 9:18

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

R: ja ma relativne obdobny motor ako mas ty, a umna je rozdiel medzi vyskou "uplne prazdne oko a plne oko" tak max 3 deci naplne..... V takej vyske hladiny oleja je znacna cast objemu vane tvory uz motor...... Tak mi vychadza ze aj u teba nebude ten rozdiel "pol oka" viac ako 2 deci a nie liter.
A co odpadova nadoba na prebitocny olej z motora? Co z nej tecie a ako rychlo sa ti naplni?


24.12.2015 10:06

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

bacao myslim si ze Ti si jediny kdo pochopil kontrolnu otazku,

RS955i podtlak ktory vytvori motor pri pridani plynu je priveden nad membranu a ta zdvihne ihlu a pride dalsi benzin , po vyrovnani tlakov ide membrana dole.

bacao: poprosim ta napis mi kde a ktore nezmysli mas na mysli, ja sa vzdy rad poucim. zatial vseci iba drbu do mna ale nikdo nedal relevantny popis kontrolnej otazky alebo funkcie karburatoru. poprosim ta nebud ako mali chlapec ako tito ostatny ze bez faktov tu drbu do mna. daj fakty a uvidime co s toho vyjde. Ja rozumiem ze su tu ludia ktory sa potrebuju realizovat, ale ja ozaj hladam niekoho kdo sa tomu rozumie. Dobre som si pokecal z ventylom, cez telefon, aj ked sme skoncili pri tom ze nema presnu predstavu o tomto konkretnom type, ale inspiroval ma k moznej ceste a rieseniu.
ak si vsimnes tak tyto co mi tu radia, ani len netusia ze vonkajsie karburatory a vnutorne karburatory maju rozdielne ihly, a nepripada ti to ako strata casu reagovat na nich? pocitaj si forum a najdes kopec odpovedi stale skoro tych istych a vacsinou su podla mna mimo poradie. poprosim ta o fakty nech vieme na com sme. Dakujem.


24.12.2015 10:33

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

Ja viem preco.... Akurat nemam potrebu ti nieco dokazovat....


24.12.2015 10:43

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: richard74: fakty a riešenia máš udané aj v tejto téme aj v témach na motorkári.cz, a vysvetlené dopodrobna. Lenže ty ich vo svojej namyslenosti, arogantnosti a zaslepenosti nechceš akceptovať lebo si myslíš že všetci sú j*bnutý len ty jediný si lietadlo.

Pre tvoje dobro, aby ti to niečo dalo a aby si to naozaj zapamätal. Vynalož viac úsilia na pochopenie podstaty a nie na zosmiešňovanie ľudí čo sa ti snažili cez fóra nezištne pomôcť,..... a ty sa tu nemusel ešte viacej zosmiešňovať, si radšej fakt naštuduj funkciu rovnotlakého karburátora vo všetkých režimoch a potom snáď sám pochopíš. Nieje to jadrová veda. ;-)

Poviem ti len toľko, že si sa zameral na blud okolo "vzlínania benzinu okolo ihly šupátka" a blud o jeho "stekaní po stene spaľovacieho priestoru do oleja" za chodu motora.

Pekné vianoce a pohodlné štúdiu želám. ;-)


24.12.2015 11:52

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"po vyrovnani tlakov ide membrana dole." To je blud. Blud ktory dokazuje, ze namas paru ani o tom ako spalovaci moror funguje a nie to este o principe fungovania karburayora. Preto ani nedokazes pochopit rady ktore si dostal tu ale aj u beatov cechov. Keby sa ti tie tlaky naozaj vyrovnali, tak by si si benzin z komory musec cucat slamkou.

Skor ako sa tu zas zosmiesnis, tak si nieco nastuduj. Alebo sa aspon pozri na tie membrany pri 3500rpm za jazdy pri zaradenej 6tke, ak nemas tak 5ke.

Rezim morora 3500rpm pri neutrale mozno robi divne veci, ale podla toho sa riadit nemozes, lebo taky stav pri riadnom uzivani motocykla nenastane takmer nikdy.

Nemyl si supatko s akceleracnou pumpou.


24.12.2015 12:13

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

janoval kludne sa mozem na teba dotazat tim istym sposobom ako ty. napisal som ti napis fakty zatial pises iba omacky a oblatky. daj fakty
je jasne ze ihla funguje podla zatazenia, od urcitych otacok a zataze uz by zakladny system nedaval dost benzinu na chod motora.
ale ty asi nevies tiez nic ked nenapises popis . ja napisem presny popis a ty sa toho chytis lebo nie je presne podla ucebnice a podla tvojej predstavy. prestan byt fajnovy a ukaz co vies. daj sem popis a vysvetlenie k tvojmu prispevku a hlavne my vysvetli ako nie je mozne aby odtial vzlinal benzin a ja Ti nahram video a ked tam bude vzlinat benzin das mi 100 € a ked nie dam ich ja tebe. kludne sa prid pozriet zaplatim ti cestu, ukazem ako rastie hladina oleja a ty jej vysvetlis ako to nie je mozne. V pripade ze to co popisujem sa deje das mi 100e ked nie tak si na 2 dni moj host a mas 100€ vo vacku, prestan sa predvadzat a daj fakty za ktore sa da chytit a nie blafy. suhlasis? moje udaje mam v registracii ja sa za moje nazory a meno nehanbim ako niektory ktory su mudry a skryvaju sa za nick.


24.12.2015 13:06

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja som tu o radu neziadal. Nemusim nikomu nic dokazovat a dakujem ale tvojich 100e nechcem. Snazili sme sa ti tu poradit, ale ty si tie rady nevazis, cize ani nezasluzis. Nie je take lahke niekomu poradit cez internet, ked tu tvoju motorku nikto nevidel. A hlavne ked je vysoko pravdepodobne, ze ten problem hladas na zlom mieste.


24.12.2015 13:31

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

membrana ovladajuca supatko neriesi dôsledok ale pricinu.Takze nepridava žiadny benzín navyše ako akceleracna pumpa, ked NÁHLYM otvorenim supatka alebo klapky v saní dôjde k ochudobneniu zmesy.
U rovnotlakeho karburatoru je jedno akokolvek rychlo otvoris ovladaciu klapku supatko sa otvori len takou rychlostou aby nedoslo k ochudobneniu zmesy. Toto onedkorenie v beznej prevadzke zanedbatelne je u závodných motorov riesene miesto cv karburatora akceleracnou pumpou,kde je nejaka vyssia spotreba zanedbateľná.


24.12.2015 14:31

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

janoval povedat nieco konkretne a stat si za tim aj ked to mozna je zle na to treba charakter, takze si ma neprekvapil.

RS955i no mozna sa milim, ale iste ma tu niekdo opravy. motor Ti bezi na zakladny system, nazvyme to tak aby ste nechytali za slovicka, v pripade zvysenej potreby paliva, ci uz okamzitej, alebo pri vykone od pol do max, vykonu Ti podlak zdvihne membranu a ta ti zdvihne ihlu ktora prepusti cez spodnu trysku a emulznu trubicu viacej paliva ktore sa zmiesa zo vzduchom. preto podla mojho nazoru, samozrejme uplne scestne podla vas sa vola karburator rovnotlaky pretoze pracuje na principe vyrovnavania tlakov v systeme. samozrejme k tomu treba pri vysich rychlostiach pripocitat prudenie vzduchu v airboxe ktore dviha membranu z prednej casti. a propo vies aky bol v roku 2002 ked vyrobili moj motor rozsiel medzi zavodnym a tymto motorom?
ale pani su vianoce a kaslem na to ukazovat kdo z nas ma vacsi pipik. okrem jedneho odtazu su vsetky vase dotazy mimo misu. takze pozerajte rozpravky a piste ich dalej.

PS: Janoval ja by som rad mal tych mojich 100€ od teba.



RS955i Takze nepridava žiadny benzín navyše ako akceleracna pumpa, ked NÁHLYM otvorenim supatka alebo klapky v saní dôjde k ochudobneniu zmesy.
U rovnotlakeho karburatoru je jedno akokolvek rychlo otvoris ovladaciu klapku supatko sa otvori len takou rychlostou aby nedoslo k ochudobneniu zmesy.

to mam ako pochopit? takze dava alebo nedava benzin na vyse? [dobre]


24.12.2015 14:35

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Zarob si!


24.12.2015 14:58

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Mládenci je to márne!

Už aj českí chlapci pochopili s kým majú do činenia
Že si nevie na svojej motorke ani len správne odmerať hladinu oleja lebo ani netuší ako funguje na nej mazací systém
Následne mu v hlave skrsne nejaký blud a chce od druhých aby mu ho vysvetlili a obhájili.
Bude dávať "kontrolné otázky" čo súvisia pramálo s funkciou karburátora, ale závisia od konštrukcie motora a podľa toho posudzuje "odbornosť" prispievateľov na karburátory
Pritom o funkcii karburátora vie jeden veľký prd ale hrá sa na najmúdrejšieho
Keď už dochádzajú argumenty, tak sa začne hrať na charaktery a anonymitu prispievaťeľov.

Marilo sa mi že s podobným prístupom som sa už niekedy stretol a nakoniec som si spomenul a našiel som to.

Môj názor je že tento člen rady nepotrebuje.


24.12.2015 18:27

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

FOGY
 Edvenčr 

richard, ja tu uvediem niekoľko nemenných faktov
-mám 49 rokov a motorky mám od 16-tich, niekedy aj 2 naraz
-som strojný inžinier v odbore dopravné stroje
a teraz dobre čítaj:
-tak ako popisuješ - vzlínaním popri ihle za chodu motora ti tolko benzínu do oleja natiecť nemôže, lebo:
1, pri otáčkach 3000/min ti piest zíde 50x dole a 50xhore. Vieš si vôbec predstaviť, ako by tam mohol ten benzín tiecť po stene valcov do kartra? NEMOŽNÉ. Mohlo by to byť pri stojacom motore. Ale tak veľa benzínu? A žeby vzlínal cez všetky ihli naraz? A keby aj cez všetky, niektoré sacie ventily by boli zavreté a keď máš dobré tlaky - ako píšeš, máš asi dobré aj ventily, ktoré benzín pustia do valca až keď sa otvoria. To by si asi ani nevedel naštartovať, zalial by si sviečku/y.
2, Pri bežiacom motore na 3000ot za jazdy - teda pod záťažou, prúd vzduchu nedovolí vzlínať benzínu po ihle, ale ho odtrhne a vytvorí zmes - ako píšeš aerosol.
3. skús dať do otvorenej flašky benzín, trebárs aj zohriaty, že koľko sa odparí. Nezdá sa mi, že je to možné, aby sa ti po odstavení motorky toľko benzínu mohlo odpariť z kartra. To by ho bolo aj riadne cítiť v garáži, alebo aj na parkovisku.
Moja rada na záver: Hladaj problém inde a nie vo vzlínaní benzínu po ihle karburátora za jazdy pri 3000ot/min. Niekedy môže byť príčina naozaj banálna. Ty na to ideš príliš vedecky!!!


25.12.2015 13:54

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

ventYl
 Kávičkár 

Re: richard74: flame mam u prdele. k tvojej otazke:
vnutorne ihly mozu byt ine (take, aby bola zmes chudobnejsia) ako vonkajsie (teda 1. a 4. budu mat inu ihlu ako 2. a 3.) preto, ze vnutorne valce su aj pri vodniku mierne horsie chladene, ako vonkajsie, takze jeden termostat vo vnutornych dvoch valcoch udrzuje vyssiu teplotu ako vo vonkajsich, tym padom potrebuju chudobnejsiu zmes. videl som toto riesenie pri niektorych VVT banditoch z 90. rokov, kde boli na vnutornych dvoch valcoch mensie hlavne trysky. samozrejme zalezi od toho, co pise manual.

edit: pozri, ci nie su odlisne aj emulzne trubice a ci nahodou niekto pri skladani na jednom valci nesparoval "velku" emulznu trubicu s "malou" ihlou. to sa potom mozes aj osalit a bude ti tadial tahat benzin. pokial nie si prvym majitelom tej motorky od novoty, musis predpokladat uplne vsetko.

Dôvod úpravy: edit hore

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (25.12.2015 13:58)


25.12.2015 14:53

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

To je divné ventyl, všade doteraz čítam, že na chladenie zadného válca u v-twinu, ktorý je horšie chladený náporom, sa dáva bohatšia zmes a ty tu napíšeš takú kravinu?


25.12.2015 15:21

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

ventYl
 Kávičkár 

ok. prehodil som to. vytratila sa podstata? imho nie.

pekne vianoce a statny novy flamewar ;)


25.12.2015 17:14

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Kedže sú vianoce skúsim uveriť názvu témy " vzlína okolo ihiel" , lebo väčšinou je tadiaľ benzín vysávaný podtlakom.
Čiže vzlínanie som si vysvetlil ako "našlahanie" :-) benzínu vibráciami až na úroveň difúzora.
Písal si, že si vymenil príruby karbcov a tie sú z gumy preto aby neprenášali vibrácie.
Nemôžu byť tie nové tuhšie ako tie staré? Aj ich dotiahnutie /ak sú tam skpásky/ ovlivňuje ich tuhosť.
Menil si vzdušník či všetky vzdušníky?
Ktorého okruhu: prechodový, či hlavný?


25.12.2015 20:57

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

Plazivec čitaj a nebudes pisat od veci. Ventyl ma pravdu jedna sa o radovy stvorvalec. pozri nazov motorky.

tryskač je to pravda ze je vysavaný, mne akle vzlina, nemeni sa na emulziu a tecie do oleja, DAKUJEM TI VELMI PEKNE ZE SI ASPON DRUHY NORMALNY KTORY BERIE TO CO JE NAPISANE AKO FAKT A HLADA PRECO SA DEJE CO PISEM. Ja mam tiez 100 dovodov prečo by to nemalo robit, a ani jeden prečo by to malo robit, a ked som to videl na prvy krat na vlastne oči tak som in neveril a strcil som si tam savy papier a az ked bol mokry som uveril. Presne tak ako pises sa to chova vypumpuje to hore a tecie to dole, niekedy je tam aj taky mali gejzir asi 1 mm to na 4 valci. 1 jemne, 2 suchy , 3 jemne a 4 riadne. Jasne ze nove su tuhsie, ale musel som ich menit, pretoze okolo vyvodov na meranie podtlakov boli tak do 2/3 popraskane, aby nesali vzduch. . Su tam klasicke kawasaki pasky, osadene dole avybratia gumy a hore sroub a matka. dotahujem ich podla citu. Menil som hlavne ihly od membran. a pilot screw, hlavnu nastavovaciu skrutku. Z ventzlom sme dali debatku a skusim zmerat hladiny za chodu motora, tie nahrady nemusia byt trafene sedla a aj vonkajsi obal ako tie od novoty a fabricke nastavenie nemusi byt to prave. Tie stare priruby sa mi tam moc nechce davat dost zavcasu moze zacat prisavat falosny vzduch. Este mi napada ci z niekadial neprichadza nejaky tlak co by zvysoval hladinu, alebo podtlak. podla nakresu tam nic nie je len tryska emulzna trubica a ta usti do 4/5 vrchu ihly.
Este raz Ti dakujem za to ze si normalny a zaoberas sa temou a neriesis si tu svoje zamindrakovane ego ako : vid hore - :-) Idem zajtra domov vyskusam a uvidim. Mam pre istotu aj nahradne cerpadlo keby to bolo v slabom tlaku paliva. Viem je to blbost, ale ked logicke dovody nefunguju musi prist prax: vymenim a uvidim a raz to opravim - :-) ešte sa to aj rymuje. Dakujem velmi pekne.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil richard74 (25.12.2015 20:58)


25.12.2015 21:05

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

ventYl
 Kávičkár 

pocuj, pre uplnost, mozes popisat meracie podmienky?

ci mas nasadeny airbox a tak dalej. viem, ze napr. maloobjemovy bandit s vysadenym airboxom alebo bez filtra nebezi nad neviem kolko RPM ani bohovi, pretoze nema dostatocny podtlak. ine karburatory to zasa mozu mat inac (aj ked obecne by vsetky mali mat problem benzin nasat).

cim viac okolnosti tvojho chovania uvedies, tym lepsie sa nad tym rozmysla.

s nasadenym airboxom by som novych gum nebal. predsalen nove od novoty museli byt na motorke, ked ju vyrobili a toto nerobilo. airbox byva ukotveny v rame, tak akekolvek vibracie zachytava.


25.12.2015 23:13

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ventyl ono tá moto má asi už čosi nabehané, to by mohlo pridať nejaké vibrácie + nové ihly neviem ako pružne sú uložené.
Uvažujem takto, lebo iný zdroj takéhoto javu ma okrem vibrácií nenapadá.
Richard si si istý, že cesta vzduchu k emulzným trubiciam je v poriadku?


25.12.2015 23:39

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Maroš baví sa tu o R4 ktorý má relatívne hladkučký chod a malé vibrácie. Kam až by potom "našľahalo" benzín na každom jednovalci s CV karburátorom?

PS: Klinec po hlavičke tohoto problému presne trafil tento príspevok na českom fóre. [dobre] :-D


26.12.2015 7:47

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: richard74: Ty citas zle, jedna sa o chladenie valca zmesou a je fuk, aky je to motor. Chudobna zmes sa spaluje pri vysich teplotach.


27.12.2015 17:31

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ondro ono je práve možné, že vibrácie s menšou amplitúdou a vyššou frekvenciou by to mohli spôsobovať. A ktoho vie ako to zvládajú plaváky.
Pri 3500 ot na mieste to drnčí inak ako za jazdy, takže to čo je vidno na mieste môže byť inak počas jazdy.
Richard predpokladám, že hladiny si meral hadičkou, meral si aj pri tých 3500 ot.?
Od tej motorky je najväčšie svinstvo, že vôbec ide ak je tak preliata benzínom. Sviečky máš asi NGk a tie sú na preliatie dosť citlivé , sú všetky čierne?
Asi ako posledný pokus či to fakt takto stále vzlína, by som napr. silikónom zaslepil hlavné trysky a skúsil potom čo to robí. Odhadujem, že moto by tak do cca 1/3 plynu mala ísť normálne a na mieste by 3500 ot tiež nemal byť problém.


27.12.2015 17:55

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

tryskac a ventYl. Dakujem. ti ostatny bohuzial nestoja ani za zmienku.
tryskac, ako to myslis zo vzduchom k emulznym trubiciam? keby bola zla tak by netlacilo benzin hore? či myslis ze tam je malo vzduchu a preto vzlina?
plazivec, ak narazas na moju kontrolnu otazku tak ta bola napisana z dovodu ze radilci radili a ani netusili ze su rozlicne ihly na vonkajsich a vnutornych valcoch, ak toto nevedia ako chu radit ohladne karburatora?

ako som napisal mna nezaujema ze ked niekdo nieco nevidel tak to neexistuje, je vela veci ktorym nerozumiem a funguju aj keby nemali.
K veci: bolo teplo a mal som motivaciu :-* pozri hore. tak som isiel a rozobral. napojil som na karburatore vypustacie hadicky, otvoril vypustaky a zameral hladinu kolko ma byt podla rysky, potom kolko mam ja a potom som nastartoval. zvysil som otacky na 3500 a bola sranda. Hladina vysla vysie ako povodne, na jednom valci, na ostatnych podla mna tie nahrady ihlovych ventilov neboli presne trafene, osadenie vonkajsiej casti a aj vnutorna ihla, takze podla mojho nazoru 13 +- 2mm podla predpisu nebolo co ma byt a bola vysoka hladina este aj pri 15 a vzlinalo to. znizil som ju o 0,5 mm a vyzera to ze by to mohlo byt, je tam obcas po pridani plynu jemny naznak, ale potom sa to ustali. kedze mam moto po pade a je rozobrata - plasty nemohol som urobit jazdnu skusku. To urobim na jar.


27.12.2015 21:18

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Maroš pravdepodobnosť takejto teórie je naozaj veľmi, veľmi malá.

To že to najpravdepodobnejšie nezvládajú ihlové ventily na plavákoch tu mal menovaný bádaťeľ hneď v druhom príspevku, ale všetkých poslal do péčka, lebo on je múdrejší.

Laborovať s hladinou o 0,5mm....hmmmm!!!.....tak to už áno!!! Klobúk dolu!!!! (ešte že nenapísal 0,1-0,2mm, lebo to by už nikto neuveril >:-) :-D )

Ak zniži niekto hladinu o 0,5mm tak mu už akože nebude "vzlínať benzín" a ani "stekať po stene valcov do oleja", ......a už sa mu nezdvihne hladina oleja o 1l na 1,5 hodiny jazdy?????? :-O :-O :-O Veď toho 0,5mm na hladine je ťažko postrehnúť pri prerátavaní dlhodobej spotreby. Určite to neurobí liter benzínu do oleja.

Podľa jeho popisu správania sa šupátiek pravdepodobne zažil prvý krát v živote pohľad do karburátorov svojej motorky za chodu motora bez airboxu. To zanechalo v jeho mysli takú nezmazaťeľnú stopu, že si to hneď nevedno prečo, spojil s tým, že mu "pri jazde pribúda a pri státí v garáži sa vyparuje" liter oleja v motore. Teraz len potrebuje od niekoho dokázať ako je to vôbec možné. Teóriu o tom že si iba nevie zmerať hladinu oleja jeho genialita vôbec nepripúšťa.
Potvrdenie jeho geniálnej teórie "dokazujú" príspevky dvoch nezávislých skupín ľudí, z dvoch rôznych štátov, v dvoch nezávislých témach.
Jedna je táto a na druhú som dal link v predchádzajúcom príspevku.


27.12.2015 22:07

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: bacaono: a to kde sa da kupit za furik trpezlivosti?
Ja si poprosim dva.


27.12.2015 22:32

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Sledoval som obe temy, sk i cz, a priznam sa, neslo mi do hlavy to vzlinanie, ale reku ma ine karbce, nez ja, takze som radsej nic nepisal. Ak je benzin v oleji, co pochybujem, potom musi byt zapchaty prepad plavakovych komor do sania, ak to tam ma, ja tam mam na to take hadice, inak sa benzin nema ako dostat do oleja, ale za chodu motora mi to pride mierne utopicke. Vo valci je taka vysoka teplota, ze benzin nema sancu zostat v kvapalnom stave a mimochodom, keby tam tak bol, cast ho bude vyhadzovat do vyfuku a bude strelba. Nic take nebolo pisane v dotaze.
Ze sa benzin z oleja neodpari, mozem dat ruku do ohna, mne sa taka vec stala, ze som 5 litrov zmesi oleja s benzinom v motore a nevedel som na to prist, kde je problem, lebo by ma to nikdy nenapadlo, ale dostal sa tam. Prave cez netesny O kruzok na sedle ihloveho ventilu.


28.12.2015 14:26

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

bacao. citaj druhy prispevok to ze to nezvladaju ihlove ventily bolo myslene tak ze tecie aj ked motor nebezi, volal som z dotycnim - :-) a co uz k tebe povedat? asi si nenasiel ziadne porno ze sa tu onanujes? 0,5 mm je malo, ale pravdepodobne to bola ta hranica kedy vybracie a hladina uz su v pohode. co keby si prestal ignorovat fakty? to ze som mal plny olejoznak a ze smrdel z nalievacieho otvoru benzin videlo viacej ludi a dokonca jeden mechanik a krutil hlavou. ako som napisal mam 10 dovodov prečo nie ale iba jeden prečo ano.

plazivec. mne sa to stalo cez netesni ihlovy ventil , tecie to cez vzducniky na prednej strane karburatoru, ale po odstaveni motorky sa vzdy +- odparil na povodnu hladinu _ :-) a tieklo to aj bez nastartovaneho motora . a mozes si tu temu pozriet tak isto sa tam chlapci bili do prs ze to nie je mozne - :-)


28.12.2015 15:19

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Fyzika je pichovina, lebo niektore veci funguju, aj keby nemali... to ze ty tomu nerozumies, este neznamena, ze to tak nie je.

U nas na vychode sa hovori: "Hutor s chujom, sam si chuj!"


28.12.2015 15:33

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: richard74: Srdénko moje tu je už šecko zbytečné...... ja už sa len bavím. :-D :-D :-D Veď ty si lepší jak porno a onania dohromady. >:-) >:-) :-D



28.12.2015 17:17

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

- Je hovadina aby sa ti z defakto uzavreteho motora odparil liter benzinu.....

- by som racej rozmislal o prelakovani motorky, ze by ma po takej hambe niekto na ceste nespoznal.... :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (28.12.2015 17:32)


28.12.2015 19:54

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

chlapci, skuste si prečitat vase prispevky, ci je tam jedna jedina vec ktoru ste jasne opisali a stojite si za nou, alebo pisete iba same nepresneformulovane veci? zeby preto ked date nejaky fakt ktory nahodou nemusi byt po vôli ostatnemu osadenstvu tak sa do vas pusti? ja sa za svoj nazor nehambim, nevravim ze som najmudrejsi ani sa nehambim ze sa milim, ja tiez neviem vsetko preto som sa pytal a hladal odbornika na cv keihin a co som nasiel? no predsa vas. rozmyslam kde sa medzi textom co som napisal, vasim okom, vasim mozgom zmenila informacia z hladam niekoho na to neexistuje a dokazme mu to? - :-) mna ako som pisal nenaserete, mam teraz uz kopec casu a pohodu tak si popisem s vami-
Toman, prepač, ale po citani niektorych Tvojich prispevkov aj ja co som disgrafik som sa zhrozil- :-)
Toman poprosim ta o vysvetleni: fakt- po hodine a pol jazdy mam plne kontrolne oko, vravim o zastaveni na min. 5 minut aby sa olej ustalil.
je fakt ze do druheho dna rano cca od 16 - 8:00 zmizli 3/4 a do dalsieho dna uz bol olej na normale.
mozes to ignorovat a dristat ako stale, aj Vy dvaja nad nim, alebo mi to vysvetlite ako je to mozne.
dakujem ze mate gule a vysvetlite mi to.
PS: nevidel som to iba ja, ale mam svedkov a nie jedneho - :-)
PS2: Toman stale si neodpovedal na kontrolnu otazku - :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil richard74 (28.12.2015 19:55)


28.12.2015 20:20

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: richard74: Ak by sa ti dostalo decko benzinu do oleja, moze byt, ze mas plne oko. Podla mna ale ti ten benzin presiel cez prepad plavakovky, pretoze mas nefunkcne, alebo neexistujuce odsavanie prepadu plavakovky. benzin sa tam teda dostal cez nefunkcny-netesny mechanizmus plavakovej ihly. Neviem, ako mas palivovu sustavu, v klude sa to deje len pri otvorenom kohute PRI a otvorenom sacom ventile.
Benzin z oleja by teoreticky, pisem teoreticky preto, lebo to nemam overene, mohol zmiznut za jazdy, alebo pri startovani a teplom motore v garazi. To deci kludne aj za par startovani a pokusov a vytacani motora. Liter rozhodne nie. Zrejme mas aj ty odsavanie olejovych par a kedze by tam bol benzin, co je lahka prchava latka, pri teplom motore a nastartovani moze relativne "rychlo" byt odpareny a odsaty a tudiz zmizne.
Nabuduce treba napisat viac faktov a nie domnienok, liter benzinu v oleji je len tvoja domnienka a ak ju sem das ako fakt, tak je to zavadzajuce. Ja mozem naozaj napisat 2 litre benalu v oleji, lebo 5l zmesi som z motora vypustil. Ty si nenapisal kolko si vypustil lebo si nevypustal. Takze nabuduce pis fakty a domnienky oznac spravne ako domnienky.
Nesmies sa potom cudovat takym reakciam, ake tu aj v cz nastali.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (28.12.2015 20:21)


28.12.2015 20:50

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

PRi kawasaki zzr 1200 nema, bohuzial, liter bol odhad, dakujem za info. Ak si prispevky prestudujes zistis ze dotycni namiesto toho aby reagovali na na fakt, vzlinanie benzinu tak si kazdy nieco nasiel, ale to vychadza z toho ako je na tom clovek emocne a inteligencne, nemam na mysli IQ - to pre tych co poznaju iba IQ.
to co tu nastane som vedel, pretoze poznam prieskumy o pouzivateloch takychto stranok a ich zlozeni. 90% si nieco kompenzuje, ale mne to stacilo aj na to aby som nasiel tych 10% a pomahli mi. Spocitaj kolko ludi sa tu zapojilo a kolko odpovedalo a pomohlo a myslim si ze ti vyjde 90 a 10% [dobre] [dobre] [dobre]
PS: ked niekomu na pochopenie je malo faktov pytam sa a dozviem sa - :-) ale to je tych 10% co sa pyta.


28.12.2015 21:49

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

Spomenul som si ze v garazi mam stary benzin s m2t, v pollitrovej sklenenej ledabolo privretej flaske snat 5 rokou.... Je vypusteny z nejakej starej nadrze, nemal som ho kam vyliat tak mi tam zostal doteraz....
A aj po tolkych rokoch tam mam stale aspon polku. Za noc proste 1liter nevyparis v studenom motore ani nahodou.

A ak by si mal v motore viac naplne musel by si mat plnu odpadovu nadobu.... A o tej si nam neprezradil zatial inc.


28.12.2015 23:46

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Koľko máš na ZZRke najazdené?


29.12.2015 0:17

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: richard74: Mne islo o to, ze keby si ma nesplietol, tak ti tiez napisem, kde je problem, ale takto to vyzeralo nejak uplne divotvorne a i ked ma to napadlo, tak ten liter benzinu v oleji mi nedaval zmysel. Neva, hlavne ze si poriesil. Ostatnych si nevsimaj.

Re: Toman: Ledabolo privreta flaska a zohriaty motor s odsavanim par do sania karburatora je trosku rozdiel, nemyslis? Ak islo o nejake slabe deci benzinu v oleji , tak to kludne mohol vytahat vytacanim motora na tych 3500/min. Nevieme, co sa s motorom vsetko robilo dopodrobna.


29.12.2015 0:39

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

- motor mas studeny za hodinku....
- male percento benzinu sa odpary pri 40c - to ide hnet. A ostavaju dlhe molekuli tie potrebuju 110c a asi posledna tretina sa as 160c, tie sa neodparia nikdy tie by som u tam museli hromadit do nekonecna


29.12.2015 1:35

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

R: zajtra zbehni do zvolena do laboratorbich potrieb, kup 10mL odmerny valec+striekacku, vytiahni troska olaja s benzinom a presne odneraj kolko sa ti z oleja odpary toho benzinu. A budeme vseci spokojny s vysledkom. A ak nedajboze nameras aj to 20% odparebie z oleja tak ti kazdy bez reci uzna.


29.12.2015 8:35

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Toman: Pisal som, ze prakticke skusenosti pri odparovani z oleja nemam, ale ak mi zostane spinavy benzin - pouzivam ho aj na hrube cistenie suciastok - tak ho vylievam do takej modrej debnicky a cuduj sa svete, za jeden dva dni je v lete fuc, komplet a nezahrievam ho na 160 stupnov C. Takze pre odmerny valec zbehni ty.


29.12.2015 10:21

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

Hm... Jo..... V kazdom pripade zmerat, nech vieme presne.


29.12.2015 10:32

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Toman: Nemusime vediet presne, vieme, ze pri zohriatom motore sa benzin odparuje a kluka je odsavana, kazda kvapka zmesi oleja s benzinom prejde cez cerpadlo a kanalkami na steny valca mazanie kluky a ineho, zmes je teda riadne prehrievana a premiesava sa, vypary su intenzivne odsavane a spalovane, co sa od tvojich odmerkovych merani znacne lisi.


29.12.2015 10:37

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

Si spravim experiment :-)


29.12.2015 15:02

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: richard74: Takže dnes mám dobrú náladu, obrnil som sa trpezlivosťou a hrozne sa nudím, takže môžeme prejsť na fakty ktoré tak hľadáš.

22.12.2015 18:30 ..... tecie mi benzin do oleja ale iba ked idem ustalenou rychlostou. prisiel som na to ze mi to robi popri ihlach supatok. Nastavim plyn na 3500 otaciek a zacne popri ihlach vzlinat benzin a tecie do valca a zvysuje sa mi hladina oleja v motore

To že podtlak v difúzore vyťahuje benzín cez hlavnú trysku, vzdušník, a okolo ihly šupátka je strhávaný prúdom vzduchu do motora je úplne normálne. Presne na to tam tieto veci predsa sú.
To že ti tečie za chodu motora po stene valca do oleja je iba výmysel tvojej chorej mysle. Normálne by ho spálilo tak rýchlo že by ani nestihol narušiť tesniaci a mazací olejový film na valci. Presne tak ako pri režime chodu studeného motora na sýtič, kedy sa zmes tiež nerozprašuje úplne dokonale.
Mimochodom sýtič ti funguje na každom karburátore korektne?
Ak by benzínu bolo už toľko že by začal narušovať olejový film, bola by už zmes taká bohatá že by pri zohriatom motore sviečku veľmi rýchlo „zahádzalo“ a 99,9% zmesi by aj tak vyhodilo za chodu motora výfukom. Takže by si šiel na tri valce a to by spoznal aj hluchý a chromý jazdec. Tých zostávajúcich 0,1% čo by ti možno teoreticky do oleja natieklo by určite nebolo 1 liter na 1,5 hodiny jazdy. Prepočítaj si akú by si musel za tú 1,5h mať spotrebu. Nezabudni, že aj ostatné 3 valce tiež nejdú na vodu, tých 0,1% (čo je u teba 1liter) ti natečie do oleja, a 99,9% vyjde výfukom.
(99,9 a 0,1% sú len veľmi hrubé a orientačné hodnoty. Nechce sa mi teraz hľadať a prepočítavať presné merné hmotnosti pre tvoj objem motora a priemerné otáčky)
Mimochodom o spotrebe, ako jednom z najrelevantnejších ukazovaťeľov, v celej diskusii nepadlo ani jediné slovo. Prečo??????

23.12.2015 20:23 .... benzin ide z hlavnej trisky do difuzora a az potom hore popri ihle, ale iba ked je otvorena co za konstantnej jazdy pri strednych a nizsich otackach nie je . mohol by si zobrat do uvahy ze rovnotlaky karburator je preto rovnotlaky ze nepotrebuje akceleracnu pumpu a akutny nedostatok benzinu riesi membrana pri pridani

Prvý zvýraznený text je blbosť. Ak by bolo šupátko s ihlou v stredných otáčkach zatvorené, kade by šiel vzduch a nasávaný benzím do valca? Na to už voľnobežný okruh nestačí.
Druhý zvýraznený text je síce pravda, ale nerieši to tak ako to mylne chápeš ty, dočasným zdvihnutím šupátka a následným zatvorením. Práve naopak. Aj keď ovládaciu klapku otvoríš rýchlo, tak šupátko sa zdvíha pomaly a až v závislosti od rýchlosti nárastu podtlaku v difúzore aby nedošlo k prebytku vzduchu a “akútnemu nedostatku benzínu“.

24:12 2015 10:06 .... podtlak ktory vytvori motor pri pridani plynu je priveden nad membranu a ta zdvihne ihlu a pride dalsi benzin , po vyrovnani tlakov ide membrana dole.

Blbosť jak mraky. Do priestoru pod membránu je privedený atmosferický tlak, priestor nad membránou je zasa spojený s priestorom medzi šupátkom a klapkou. Čím je v tomto priestore podtlak väčší (závisí od polohy otvorenia škrtiacej klapky a otáčok), tým vo vyššej polohe drží podtlak pomocou membrány šupátko s ihlou. Samozrejme až po prekonaní sily pružiny na šupátku.

24.12.2015 14:31 .... povedat nieco konkretne a stat si za tim aj ked to mozna je zle na to treba charakter

Na to netreba charakter. Na to stačí obyčajná hlúposť, tvrdohlavosť, arogantnosť.

25.12 2015 20:57 .... ked som to videl na prvy krat na vlastne oči tak som in neveril a strcil som si tam savy papier a az ked bol mokry som uveril

Predtým si písal že „vzlina“ iba za chodu motora. To ako pri 3000-3500 otáčkach si tam strkal papieriky? Alebo to pretekalo aj pri stojacom motore, ....čo je jednoznačný príznak vysokej hladiny.

27.12.2015 17:55 ..... takze podla mojho nazoru 13 +- 2mm podla predpisu nebolo co ma byt a bola vysoka hladina este aj pri 15 a vzlinalo to. znizil som ju o 0,5 mm a vyzera to ze by to mohlo byt, je tam obcas po pridani plynu jemny naznak, ale potom sa to ustali

V servisnej príručke výrobcu je hladina 13+-2mm, čo je 11-15mm. Takže rozsah 4mm je podľa výrobcu v úplnom poriadku. Ty ale ladíš na 0,5mm (iná presnosť! :-O ) dokonca pod tento rozsah, a to je podľa teba lepšie?

28.12.2015 14:26 .... citaj druhy prispevok to ze to nezvladaju ihlove ventily bolo myslene tak ze tecie aj ked motor nebezi.......... mne sa to stalo cez netesni ihlovy ventil , tecie to cez vzducniky na prednej strane karburatoru, ale po odstaveni motorky sa vzdy +- odparil na povodnu hladinu .......a tieklo to aj bez nastartovaneho motora

Tak „tečie“, „vzlína“ a „pribúda“ to pri idúcom alebo stojacom motore? Či ani sám už nevieš?

28.12.2015 19:54 .... poprosim ta o vysvetleni: fakt- po hodine a pol jazdy mam plne kontrolne oko, vravim o zastaveni na min. 5 minut aby sa olej ustalil.
je fakt ze do druheho dna rano cca od 16 - 8:00 zmizli 3/4 a do dalsieho dna uz bol olej na normale.


Normál je podľa teba až po dvoch dňoch? Lebo manual na strane 181 v kapitole 7-11 od tvojej motorky presne popisuje ako sa má merať hladina oleja v tvojom motore. Doslovne je tam napísané 2-3 minúty po zhasnutí motora. Nevidím tam žiadnu zmienku o tom že, správna hladina má byť až na druhý deň ráno, alebo dokonca ďalší deň......takže ak máš aj po 5 minútach stále plný olejoznak, tak tam máš oleja jednoducho veľa a treba ho odsať tak ako píše manuál.
www.manualslib.com/manual/375248/Kawasaki-Zzr1200.html...

28.12.2015 20:50 .... ale to vychadza z toho ako je na tom clovek emocne a inteligencne, nemam na mysli IQ - to pre tych co poznaju iba IQ.

Tak toto už nechám na úvahu každého samostatne.


Dôvod úpravy: úprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (29.12.2015 15:11)


29.12.2015 17:23

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

bacao, je mi to luto ale miesas dve temy, asi niekde medzi okom a myslou je chyba. ked pocitas zistis. ano vopchal som tam savy papier, ak chces mozes prist ako som pisal ukazem ti.
ano po pridani plynu supatko ide dole, nazvyme to druhy system na motore zacina podla mojich dat fungovat okolo 3500 -4500 otaciek +-. ano ihla sluzi aj na obohatenie benzinu pri pridani a ked sa ako pises tlaky vyrovnaju ide dole. pozri si to na moto z cvk karburatormi. keby tomu tak nebolo musel by mat karburator akceleracnu pumpu. 0,5 mm. co Ti poviem , mam subler a dobre oci ako som uz pisal, a pri tej vyske to prestalo.
ano je tam vzdusnik, ktory robi z benzinu aerosol, alebo sa milim? mam zle data?
sytic je vyvedeni za klapku a v hornej casti, a ano mal som aj ten jeden zly, prisiel som na to tak ze som nechal tlacit cerpadla, otvoril som klapky a zistil ze pri jednom vzlina benzin - moje oblubene slovne spojenie.
a ano vazim si ze davas data, da sa to omnoho lepsie odkomunikovat ako to predosle.
a co sa tyka oleja, napisal som ze po 1,5 hodine +- jazdy je plny olejoznak a nemysli merani hned ale po odstati 5 minut. takze zas podla mna si si spojil data.
a kedze aj po 5 minutach je plny olejoznak a na druhy den je tam uz oleja o poznanie menej, kde sa straca? pred nastartovanim je medzi ryskami, a do konca ked sa to stalo prvy krat tak som si hladinu poznacil.
poprosil by som ta o dokladne precitanie kontextu posledne tebou poznaceneho mojho prispevku. zbytocne robis so mna debila :-D
nie normal podla mna by mal byt 5 minunut +-. to bola otazka pre vas ze ked mi nic nevzlina kadial sa teda kopi ten olej a potom prečo mizne [dobre]
dakujem za prijemne straveny cas, bohuzial uz ho mam menej tak sa nebudem detailne zaoberat odpovedami, pretoze , ci tecie alebo by nemal tiect tak problem je vyrieseni :-*
ps: ked popri ihlach vzlinanie je normalna funkcia pri 3500 otackach, prečo to 2 valec nerobil? a prečo ostatne po ubrani hladin to tiez nerobili?
AKO SOM NAPISAL MENIL SOM AJ IHLOVE VENTILY A PODLA MOJEJ SKROMNEJ UVAHY, VIEM SOM LEN NEZNALY VONKAJSI OBAL A IHLA NEBOLI PRESNE TAK ISTO ROZMEROVO NA TOM AKO ORIGINALI A TYM PADOM AJ NAVOD 13 +-2 MM PODLA MNA NESEDEL :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil richard74 (29.12.2015 17:33)


29.12.2015 17:32

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

FARBO za minuly rok cez 11000 km a to som nebol mimo sr. zodral som sadu na jar ju menim. je nejaky vztah medzi jazdenim a robenim moto? ak Ti to pomoze tak motor som si vybral aj namontoval do motorky sam a spojku a spojkovy kos si vyberem a vlozim bez vypustania motoroveho oleja :-D
a teraz do man ze sa to neda aje to blbost :-P za 50€ na osobu naucim :-*
prednu vidlu ak si pozries na cz fore som riesil, same super rady ako tu a na koniec som zistil ze ju pan mechanik v servise nenastavil trubky vyskovo a bola utopena a padala na hubu, a tiez som tomu neveril .
PLAZIVEC, dakujem vedel som ako to tu dopadne, a ano predpokladal som ze ked dam to o tom benzine tak bude mela ze neexistuje, ako som napisal aj ja som si to myslel. a z Tomana si nic nerob je to ujo elektron :-D


29.12.2015 17:42

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

ODPOVED OD CLOVEKA A PO LUDSKY [dobre]

Ahoj. Pokouším se pochopit, co tu popisuješ a nejde mi do hlavy jak ti může z karbce unikající benzín týct do oleje. Viděl bych to tak, že ti blbě zavírá jehla na plováku a neudrží hladinu v plovákovce a přetéká karbcem.
Tomu samozřejmě dopomáhají vibrace motoru a odpovídala by tomu i ta věc, že když nazdvihneš a pustíš šoupě, tak to na chvíli přejde - tím otřesem jehla na plováku asi správně zapadne a na chvíli těsní. Tak to tedy bývá u starších karburátorovejch motorech bez čerpadla. Pokud máš palivové čerpadlo, pak ti neporadím, protože vůbec nevím, na jakém principu funguje spouštění a vypínání čerpadla, jestli to je nastavený na nějaký tlak, který musí být udržen jehlou na plováku, aby čerpadlo vypnulo, nebo čerpadlo tlačí non stop. Takovéhle závady se nejlépe odstraňují na odmontované plovákovce aby byla vidět hned prolínající kapka a né až to začne téct odněkud z karbce. Pak je dobré naplnit hadici přívodu do plovákovky a fouknout do ní - nemělo by nic prosakovat. Tuhle závadu ale musíš začít řešit na neběžícím motoru, to znamená místo čerpadla dát na hadici otočenou flašku s benzínem- čím výš tím líp (samozřejmě za palivový kohout ruční nebo alektrický) a zastavit prolínání výměnou nebo zabroušením jehly a futra a až pak řešit to samé při vibracích běžícího motoru. Při zkoušce můžeš prolínání zkusit zastavit poklepáním - pokud přestane, je to jasně špatně zapadající a netěsnící jehla. A to taky motor fest žere a má příznaky bohaté směsi. Ať se daří. Venca


29.12.2015 19:58

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tak už sa mi minul aj ten druhý fúrik trpezlivosti a mám na klávesnici strašnú kopu naozaj sprostých slov, 8-) ..........................................ale kašlem na to a končím.
Tvoje namyslené bludy som nepotvrdil a faktom podaným a zoradeným bod po bode ako si ich sám napísal, a náročky zjednodušene vysvetleným ako pre ôsmakov základnej školy porozumieť nechceš, [zle] .........a ja s teba robím debila? :-O Príliž si lichotíš.
Komu nieje z hora dané....... Ale neboj, aj takým stojí autobus. ;-)


29.12.2015 20:24

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: bacaono: este o 15:02 to vyzeralo, ze mas tolko sil, ze mozes aj buky valat....
Ale toto by uz nedal ani Valibuk, skoda nervov, radsej mrkni na Carlosovu "staru":
Zábava - Foto, Audio, Video, linky: MOTORKY...


29.12.2015 20:58

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: bacaono: Inac jakoze dost dobre nechapem, o co tebe tutok ide. Ved neopravoval tvoju motorku, ale svoju. Ze mozno zle odhadoval iste veci, to je bezna vec a preto aj sem pisal, aby dostal radu, nie? Fakt nechapem, voco tebe gou.


29.12.2015 21:07

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Janoval to tu už napisal: U nas na vychode sa hovori: "Hutor s chujom, sam si chuj!"


29.12.2015 21:27

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: Plazivec: mne už o nič. ....a tebe?


30.12.2015 1:05

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: bacaono: No ja nemam na klavesnici kopu sprostych slov.


30.12.2015 2:04

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: Plazivec: Niekedy sa to inak nedá. Chcel som byť len ohľaduplnejší.
Už aj na druhom fóre pochopili s kým majú do činenia. Tak sa ti to sa ti páči viac?
www.motorkari.cz/tema/?t=182385&pgr=3#goto8891356

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (30.12.2015 2:06)


30.12.2015 2:22

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ach jaj kde sa môže dostať technická téma :'(
Richard ja viem, že si tiež podráždený či už z neposlušnej motorky alebo sarkastických odpovedí, no tiež mnohokrát reaguješ zbytočne protivne a to Ti vyriešiť problém nepomôže.
Napísal si :
" 0,5 mm. co Ti poviem , mam subler a dobre oci ako som uz pisal, a pri tej vyske to prestalo.
Hladina vysla vysie ako povodne, na jednom valci, na ostatnych podla mna tie nahrady ihlovych ventilov neboli presne trafene, osadenie vonkajsiej casti a aj vnutorna ihla, takze podla mojho nazoru 13 +- 2mm podla predpisu nebolo co ma byt a bola vysoka hladina este aj pri 15 a vzlinalo to. znizil som ju o 0,5 mm
AKO SOM NAPISAL MENIL SOM AJ IHLOVE VENTILY A PODLA MOJEJ SKROMNEJ UVAHY, VIEM SOM LEN NEZNALY VONKAJSI OBAL A IHLA NEBOLI PRESNE TAK ISTO ROZMEROVO NA TOM AKO ORIGINALI A TYM PADOM AJ NAVOD 13 +-2 MM PODLA MNA NESEDEL."
Ak som to správne pochopil, tak si doteraz výšku hladiny kontroloval iba šublerou - priamo a nie cez hadičkou, lebo v hadičke kôli vzlínavosti 0,5 mm sa odčítať nedá.
áno alebo nie?
daľej si už po príspevku od bacaono z 29.12.15,02 napísal toto:
"ano po pridani plynu supatko ide dole, nazvyme to druhy system na motore zacina podla mojich dat fungovat okolo 3500 -4500 otaciek +-. ano ihla sluzi aj na obohatenie benzinu pri pridani a ked sa ako pises tlaky vyrovnaju ide dole. pozri si to na moto z cvk karburatormi. keby tomu tak nebolo musel by mat karburator akceleracnu pumpu. Lebo už skôr si tvrdil : vola karburator rovnotlaky pretoze pracuje na principe vyrovnavania tlakov v systeme"
Okrem toho, že pod technické tvrdenia bacaono sa prakticky môžem podpísať skúsim to ešte raz vysvetliť.
Rovnotlaký karburátor pracuje na princípe vyrovnania síl pôsobiacich na membránu. Z jednej strany pôsobí pružina+ atmosf. tlak a z druhej strany podtlak v priestore pod šupátkom. Z toho je názov rovnotlaký = rovnaký tlak-sila na oboch stranách membrány a ked ten stav nastane, šupátko zastane v polohe odpovedajúcej rovnováhe síl. Ako správne tvrdíš, že tento karb. nepotrebuje ac.pumpu. No nie preto, žeby pri akcelerácii pridvihol ihlu a dal benzín navyše ale preto, že nepridvihne šupátko viac ako je potrebné aby
neklesol podtlak a neprestal sa vysávať benzín z hlavnej trysky. Lebo práve pri otvorení plynu podtlak klesá. Toto všetko platí však až vtedy ked je škrtiaca klapka otvorená natoľko, že podtlak je väčší pod šupátkom a nie pri kladke.

Teraz sa vrátim k Tvojmu problému ak tam máš 3500 ot koľko je otvorená klapka a koľko pridvihnuté šupátko?
A ešte odkedy máš problém a kedy Ti padla motorka?



Dôvod úpravy: lebo je veľa hodín

Upravené 2 krát. Naposledy upravil tryskac (30.12.2015 2:29)


30.12.2015 10:00

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: bacaono: Podla toho ceskeho fora by som nesudil nikoho, tam je spusta chorych ludi a expertov, co sa absolutne k teme nevyjadruju, su to frustrovani debilkovia, co si chcu vybijat svoje komplexy tym, ze dodrbavaju tazatela, hladaju si najmensie zamienky. Richardova veta, ze chce skutocnych odbornikov, je len voda na mlyn takych uboziakov.


30.12.2015 12:12

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Re: richard74: Koľko má najazdené celkovo tvoja ZZR 1200? Odkedy máš tento problém? Pred pádom, alebo po páde?


30.12.2015 14:04

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

mili tryskac, v navode nemoze byt napisane 13mm +- iba pri nastaveni vysky plavaku voci rovine karburatoru. pri kontrole cez hadicku a nastartovani to ukazalo vysie ako ma byt - vonkajsia ryska - 3,5 az 5,5 mm. to pre odbornika ked napises 13 +- 2 znamena plavak voci karburatoru, preto mam v teme hladam odbornika.
co sa tyka prace ihly precitaj si presnejsie co pise bacao a pochopis ze to co davas za pravdu jemu som pisal vlastne ja- obohatenie po pridani a pridanie od urcitych otacok dalsieho paliva do systemu + praca z membranou.
vydim ze si milis ze som bacao. ja viem ze je ihla na supatku a ihlovy ventil. po prodani plynu ide podtlak zo sania nad membranu a sposobi ze ju pridvihne, tym ide ihla na supatku hore, podla potreby nie iba plny prazdny a cez hlavnu trysku a emulznu trubicu ide benzin do difuzora a do motoru. akonahle sa tlaky vyrovnaju ide ihla zo supatko dole. preto nepotrebuje akceleracnu pumpu, alebo?
akceleracna pumpa je na karburatoroch kde supak ovladas priamo, lanko, npr.

Plaziven dakujem, pohoda, mam skusenosti z ludskou psychikou a viem s kym mam do cinenie a kedze mam volno a pohoda tak si pisem - :-)
Farbo dik, je to vyriesene. viem na co myslis, ale ihlove ventily na plavakoch som menil po nehode aj ihly v supatku. takze je to suhra nahod.


TRYSKAC
Okrem toho, že pod technické tvrdenia bacaono sa prakticky môžem podpísať skúsim to ešte raz vysvetliť.
Rovnotlaký karburátor pracuje na princípe vyrovnania síl pôsobiacich na membránu. Z jednej strany pôsobí pružina+ atmosf. tlak a z druhej strany podtlak v priestore pod šupátkom.
TRYSKAC KEBY POD SUPATKOM BOL PODTLAK AKO BY ASI DVIHAL HORE IHLU? AK TO ZLE CHAPEM, ALE ZAKLADNA FYZIKA ZNAMENA TLAK- SILA V OSI. PODTLAK JE SILA CO POSOBI PROTI OSI, PRISAVA A PRETO JE TO PODTLAK. KED MAS HORE PRUZINU A TA TLACI MEMBRANU DOLE AKO MOZE PODTLAK V DIFUZORE ZDVIHNUT MEMBRANU? TOMU NEROZUMIEM,. NIE JE TO NAHODOU TAK ZE PODTLAK ZO SANIA JE PRIVEDENI NAD MEMBRANU CO JU ZDVIHNE A DA BENZIN A KED SA TLAKY VYROVNAJU IDE MEMBRANA DOLE? AKO SOM PISAL NIE SOM V TOM NA 100% DOMA A HLADAL SOM NIEKOHO KDO SA VYZNA. MOZEM TA POPROSIT O VYSVETLENIE AKO SA DVIHA SUPATKO Z MEMBRANOU KED PODTLAK JE PRIVADZANY POD?
Pri 3500 otaciek je klapka pootvorena a supatko je dole. a nizsie nejde.


30.12.2015 16:31

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak ja to skusim este raz.
Teba strasne myli to pomenovanie "rovnotlaky". Treba si uvedomit, ze pod zatazou je iny (pod)tlak vo valci, iny medzi skrtiacou klapkou a supatkom, iny medzi supatkom a airboxom a iny atmosfericky.

A prave ten rozdiel medzi podtlakom pred supatkom a za supatkom sposobi to, ze cez dierku na spodu supatka alebo pred supatkom za klapkou pomocou membrany to supatko zdvihne.
Ked mas deravu membranu tak motor pojde tak do pol plynu aj to biedne.


30.12.2015 18:50

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

janoval, prepač, napis mi odkial ide tlak pred a za supatkom a kadial sa dostava podtlak aby zdvihol membranu, technicky
priklad: podtlak sa zo sania motoru dostava nad membranu,( supatko je nepodstatnym telesom karburatoru pri tomto stave. je tam len koli ihle aby chodila rovno.) a je vyusteni malou trubkov v kraji membrany, iste vies o com hovorim- myslim tu malu trubku co ma na okraji kazda membrana. aby sa tlaky vyrovnali je v supatku na spodku ako je drziak strunky diera ktora usti popri ihle do difuzora karburatora. na vyrovnanie tlakov.
v prednej casti od airboxu je otvor nad difuzorom kadial prudy vzduch pri jazde a je vedeni pod membranu a dviha membranu a supatko a vravi sa tomu naporove sanie. pouziva sa pri velkych rychlostiach- viac vzduchu = viac paliva = vacsi vykon.
pri vypocte otvorov bola pouzita bernoulliho rovnica pravdepodobne si myslim.
karburator ma zakladny okruh kde sa nastavuje zakladna bohatost zmesi- pilot screw, air screw, su to slova, je to jediny sroub ktory ma napisane zakladne nastavenie a zmes sa pocelu dobu v podstate nemeni, pretoze pri vacsej potrebe benzinu = zmesi pri zatazi alebo max. vykone ihla zo supatkom idu hore a dorovnaju potrebu benzinu v motore.

TAKTO NEJAK BY SOM TA POPROSIL MY TO VYSVETLIT, VIES JA SOM IBA LAIK, NEMAM S TYM SKUSENOSTI A RAD SI NECHAM OD ODBORNIKOV PORADIT ABY SOM SA NIECO NOVE NAUCIL, ALE POTREBUJEM TO POCHOPIT TAKZE JE TO NAJLEPSIE LOPATISTICKY = DETAILNE. Dakujem za trpezlivost co so mnou mate a aj ked tomu nerozumiem som rad ze to funguje.
použivat pojmy podtlak, tlak, atmosfericky tlak bez objasnenie sposobu prace a cinnosti je zbytocne, zavana to ze si niekdo niekde na fore nieco precital a dava mudra o ktorych pocul, nic v zlom len taky dotaz.


30.12.2015 19:44

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

[
Video: www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8 ]


30.12.2015 19:49

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

[
Video: www.youtube.com/watch?v=Pz5ss70GNxI ]


30.12.2015 20:44

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Richard na to zober jed, že si Ťa nemýlim s bacaono :-P
Inak prvú časť z Tvojho príspevku z 14,04 som nepochopil, ak to má význam tak to skús nejako preformulovať.
Janoval Ti napísal odpoved na druhu časť no obrázok Ti povie viac.Pozri obrázok
podtlak sa s pod šupátka dostáva na membránu otvorom v šupátku 48
približne atmosferický tlak sa sa na spodnú stranu membrány dostáva z airboxu cez 44.
Tvoj karburátor vyzerá asi taktoPozri obrázok
prakticky má tri okruhy volnobežný prechodový a hlavný.
A teraz ide o to, že ked pri zavretom šupátku vidíš okolo ihly pod ním vzlínať benzín, čo sa deje s vytekaním benzínu z volnobežného a prechodových "trysiek" ? Lebo tie sú jednak hlbšie v karbci- asi tam ťažko vidieť. A ak je plocha medzi pootvorenou klapkou a otvorom menšia ako plocha medzi šupátkom a "otvorom" tak je tam aj vačší podtlak.
Inak tušíš správne, že ujo Bernoulli matematicky popísal to čo Pán Boh v prúdení kvapalín a plynov vymyslel.
A pojmy tlak, podtlak, atm. tlak či HYDRODYNAMICKÝ PARADOX si kludne naštuduj na internete ked si to zo školy už nepamatáš - ja to tiež robím ked niečo neviem . Už si nepamatám, či sa Bernoulli učil na fyzike ZŠ alebo strednej. Ale učíme sa celý život ... 8-)


30.12.2015 20:46

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

No čo už starnem a som pomalý :-~


30.12.2015 21:36

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

Richard na to zober jed, že si Ťa nemýlim s bacaono :-P
Inak prvú časť z Tvojho príspevku z 14,04 som nepochopil, ak to má význam tak to skús nejako preformulovať.
Janoval Ti napísal odpoved na druhu časť no obrázok Ti povie viac.Pozri obrázok (chybé URL?)
podtlak sa s pod šupátka dostáva na membránu otvorom v šupátku 48


to si napisl ty precitaj si co som napisal ja a teraz si precitaj bacao

Prvý zvýraznený text je blbosť. Ak by bolo šupátko s ihlou v stredných otáčkach zatvorené, kade by šiel vzduch a nasávaný benzím do valca? Na to už voľnobežný okruh nestačí.
ked budes spravne hladat tak zistis ze napisal ze podtlak sa privadza pod supatko pod membranu, na co som sa ja opytal ze ako teda sa dviha membrana?
Ty pises ze podtlak sa dostava pod membranu otvorom 48. ked je podtlak pod membranou a nad membranou je atmosfericky tlak ako sa potom pohybuje ihla, co ju dostane hore? ked ako pises podtlak je pod membranou takze ju taha dole a hore je atmosfericky tlak? ako potom chodi?

neviem skus si precitat moj prispevok akoze vysvetlenie chodu supatka a v pripade ze je podtlak zo sania privedeni nad membranu ma podla mna sancu sa membrana zdvihnut, ci nie?
ako moze dvihat podtlak membranu ked podtlak je nieco co vysava alebo nasava? ak ma ist ihla hore musi byt podtlak nad membranou, ale to je len moja laicka predstava. neviem si predstavit ako podtlak cez 48dviha supatko ked je pod membranou?
ta xt neviem ci je dobry priklad lebo ma dva karburatory, jeden klasicky a druhy co funguje iba z membranou takze nie som si isty ci je to ten typ co mam ja, pretoze cvk moje ma aj naporove sanie.



30.12.2015 22:44

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

palciatko
 Turista 

Ikona

@richard74

Ak sa pozrieš na obrázok, ktorý dal tryskac:
xt600.de/xt_werkstatt/_special/-special-vergaser...

A spojíš si to s bacaonovym textom (do ktorého som si dovolil pridať čísla z obrázka):
Do priestoru pod membránu je privedený atmosferický tlak (44), priestor nad membránou je zasa spojený s priestorom medzi šupátkom a klapkou ( 48 ). Čím je v tomto priestore podtlak väčší (závisí od polohy otvorenia škrtiacej klapky a otáčok), tým vo vyššej polohe drží podtlak pomocou membrány šupátko s ihlou. Samozrejme až po prekonaní sily pružiny na šupátku.

Dáva ti to zmysel?


30.12.2015 23:23

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Richard toto si napísal Ty a nie ja :
Ty pises ze podtlak sa dostava pod membranu otvorom 48

Ja som napísal:
podtlak sa s pod šupátka dostáva na membránu otvorom v šupátku 48
áno pre jednoduchšie pochopenie som mal napísať :
podtlak sa s pod šupátka dostáva NAD membránu otvorom v šupátku 48
okrem toho hned v riadku podtým píšem:
približne atmosferický tlak sa sa naspodnú stranu membrány dostáva z airboxu cez 44.
Takže ak Ti jedno chýbajúce D zabránilo pochopiť funkciu činosti hlavného okruhu AJ TVOJHO karburátoru, som slabý vysvetľovač a už nemám čo robiť v tejto téme.
Jednak Vianoce už skončili a potom nemám trpezlivosť bacaono.
[ciel]


31.12.2015 3:28

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

A už je slama vymlátená :-D


31.12.2015 3:30

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

Toman
 Skútrista 

Ikona

..... Ties neviem zaspat...... :-(


31.12.2015 9:30

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

richard74
 Turista 

palciatko mam vazne obavy ze mas asi dost problem citat text a identifikovat kdo co pise:
ak si precitas tak ja Pisem ako dviha supatko ked je podtlak privedeni pod membranu a pytam sa dvoch inzinierov ktory mi to tvrdia.
ak si precitas co pisem 30.12.018:15 tak iste pochopis - :-)
pretože na niekoho kdo chce davat mudra a ma plnu klavesnicu sprostych slov je to dost chaba odpoved, to iste uznas - :-)

druha otazka ako funguje naporove sanie? to mi ziadni ing. nezodpovedal
preco mam na kraji membrany otvor ktory usti za skrtiacu klapku?
Pytal som sa a hladal som odbornika a cakal som aj odborni vyklad ale ak si to niekdo sudny prečita zisti ze som dostal velmi ale velmi zevrubny vyklad ako vravia bratia Česi čo som od dvoch ing. nepredpokladal ze môzu takto znizit svoju latku I-GRR I-GRR I-GRR I-GRR :-D :-D :-D :-D


31.12.2015 11:00

Re: vzlina benzin popri ihlach na Keihine cvk

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: tryskac: Už si pochopil že je to zbytočné? ;-)
Divú opicu by si to už dávno naučil chápať a cvičenú pravdepodobne aj opravovať, ale tu je to jednoducho márne a ešte budeš poslaný do péčka lebo jeho latka geniality je omnoho vyššie ako naša......a vlastne vyššie ako akéhokoľvek člena čo k jeho témam prispel.
Vôbec nechápem na čo ich zakladal, keď už musel dávno vedieť, že mu nikto nedokáže poradiť, keďže jeho výšky ešte nikto nedosiahol. >:-) :-D :-D :-D

Re: Plazivec: Ak si naozaj čítal odpovede na tom českom fóre, tak si určite zistil, že jediný frustrovaný debilko je tam, tak ako aj tu, zakladaťeľ témy, ktorý normálne rady a vysvetlenia jednoducho nieje schopný pochopiť a akceptovať. Český kolegovia mu akurát povedali na rovinu to, čo sa mi tu snažíme iba slušne zaobaliť.
Mimochodom pokračuje to tam v podobnom duchu ako tu. To bude asi tiež tým že na tomto fóre je tiež "spusta chorych ludi a expertov, co sa absolutne k teme nevyjadruju,........, co si chcu vybijat svoje komplexy tym, ze dodrbavaju tazatela, hladaju si najmensie zamienky??? ;-)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49997 | Včera: 238717