Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuXT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

03.02.2016 9:17

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

aj na XT aj na TTR som to tak mal... sedí zápal a nie HÚ


03.02.2016 1:23

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Re: PeterYAMAHA: Ano to v podstate sedi.


02.02.2016 9:55

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

oni to trošku domrvili, ale ak nastavíš tú 1. rysku na ALT čo je moment iskry, hore na vačke Ti to sedí nie???


16.12.2015 23:46

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Kedze nebola retaz vytahana, tak moc nevidim dovod menit sponovak. Stahovak som si spravil sam z 10mm hrubej pasnice - najvecsia co som zohnal a ostatne sa predtym ohli.
Decompresor kolik som pozeral aj ja teraz lebo sa mi zdalo ze to dako cinka, iked to cinka od zaciatku. Kolik vyzeral v pohode a aj sa normalne skryval takze to bude asi klasicky zvuk jednobuchu.

Predchadzajuci majitel dal moto z nutnosti servisovat do original Yamaha servisu v Sarajeve a ked som moto kupil tak zacal slzit olej z pod valca, takze motor von, hlava dole a dotiahnut sroby pricom dva z valca som vtedy odkrutil rukou. Pred casom som polozil moto na lavobok a radicka mi vysocila z kulisy. Takze rozobrat pravu stranu motora - spojka dole. Zistil som ze sikovnici v sarajeve dali zle podlozky okolo radiacej tyce takze bolo radenie o dost nepresnejsie a aj segerka co drzi radicku na mieste z vonkajsej strany motora bola uplne ina ako original - zrejme nevydrzala. Spojkove kotuce boli zle poskladane - poradie aj natocenie. Na lavej strane pri vymene retaze chybali dva vystredovacie koliky zo styroch. Zavitova tycka na ktorej drzi matica uchytenia magneta, s ktorou sa toci motor pri nastaveni ventilov je ohnuta co sice nema vplyv na chod motora, ale ajtak som bol nemilo prekvapeny :-D Mozno im moto spadla zo stojana ked bola rozobrata.
Takze ich servis moc neodporucam.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter1651 (16.12.2015 23:49)


16.12.2015 22:45

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Inak nechcem mudrovať ale vraj treba s reťazou vymieňať aj šponovák ;) V krabici mám tiež už rozvodovu reťaz aj šponovák a tesnenie pod veko motora a čakám kedy budem meniť a stále nič :-))) Keď si menil tú reťaz tak sťahovak sisi spravil sám ? Čo si mal aké závady ? Ja zatial len ustrihnutý kolík čo ovláda dekompresor. Vymenil som horné rozvodové ozubené koleso a všetko OK.


16.12.2015 19:21

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: Ano aj ja som mal na sponovaku este cca 10 zubkov dalsich takze vytahana nebola, ale mal som uz spojku dole z druhej strany - olej aj chladiacu von, tak som aj retaz rovno vymenil kedze stala nova 30 eur. Bolo to vcelku narocne a pokial to vylozene netreba tak by som ju uz druhy krat nemenil 8-)
Hlavne som podozrieval chlapcov z Yamahy v Sarajeve, ze tam daco dalsieho posrali kedze som po ich praci nachadzal rozne problemy. Aspon som sa naucil rozobrat takmer komplet motor :-D


16.12.2015 11:21

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

Peter1651 pripis to vyrobnej nepresnosti je to normalne. Na take to jazdenie okolo komina to staci a sam hovoris ze ti moto isla dobre . Da sa to nastavit uplne presne ale tu zmenu co tym dosiahnes ani nespoznas. Mozno keby si stym chodil na okruhy tak je to uplne ine. Takto si stym nerob hlavu a uzivaj si to ze motor slape a kolesa sa krutia .


16.12.2015 10:36

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Prečo si vlastne už vymenil rozvodovú reťaz ? Ja svoju kontrolujem každých 10 000km podla vysunutia šponovák. Mám tam ešte stále 9 zubov čo je asi polovica.


16.12.2015 9:40

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

barlac
 Jogurťák 

musis brat do uvahy aj to ze retaz je opotrebovana,natihnuta. ked zratas pocet clankov a pridas par stonin opotrebenia na kazdom na dlzke cca 100clankov to je krat tolko.
je to normalne.aj chlapci bezne posuvaju retaz aj o dva zuby a este sa tvaria ze ako to dobre opravili. >:-)
vytahana retaz ti nikdy nebude sediet na rysky. skor sleduj ako je povytiahnuty sponovak retaze.


16.12.2015 7:09

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

posunieš časovanie zápalu o jednu úvrať


15.12.2015 21:08

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Info ze niesom sam ma trocha ukludnilo a zrejme to necham tak kedze motorka slapala doteraz v pohode. Ajtak by ma ale zaujimalo ci sa tym prehodenim retaze o jednu hornu uvrat moze nieco pokazit.


15.12.2015 11:28

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mozno preto tie tenerky tak strielaju do vyfuku :-)))


15.12.2015 11:14

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Tiež mi to nesedí úplne presne. Skúšal som prehadzovať reťaz o zub a nepomohlo to. 44 000km mám.


14.12.2015 23:09

XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Zdravim Pani,

pri nastavovani ventilov som zistil ze mi uplne nesedia znacky na alternatore/magneto a hore na ozubenom kolese vacky. Ked nastavim presne znacku I na alternatore - piest je v hornej uvrati tak mam vzdy tochu vychylenu rysku na ozubenom kolese vacky, ktora ma byt zarovno toho zobacika na vrchu hlavy:

Pozri obrázok

Skusal som posunut ozub. koleso o jeden zub, ale je to presne to iste len z opacnej strany.
Kedze motorka ma 48000km tak som preventivne vymenil rozvodovu retaz. Skontroloval som sponovak retaze - funguje tak ako ma a ani pri starej retazi sa nevysunul viac ako o polovicu. Plastove voditka retaze nemaju ziadne opotrebenie.
Posledna vec, ktora ma napadla je, ze by som este mohol skusit posunut retaz o jednu hornu uvrat. Kedze piest pri jednom cykle prejde dva krat na hornu uvrat. Proste dat dole ozub. koleso z vacky a pootocit motor na nasledujucu hornu uvrat a dat vacku zase do polohy kde su zavrete vsetky ventily - na nastavenie ventilov.
Moja hlavna otazka znie ci tymto nieco mozem pokazit. Nejaka elektronika, senzory, casovanie atd.
Dik za odpovede.





Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115589 | Včera: 118885