Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

gsxr 600 srad - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiugsxr 600 srad - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Karburátor, Elektrika.

14.08.2015 15:31

gsxr 600 srad

nazdar pani, kupil som si gixxera a mal by som par otazok, nakolko som mal doteraz iba motocrossove motorky. motorka dost spapa. cca 10l/100km pri normalnom vozeni. vzduchac objednany a asi pojde na zostelovanie karburatorov. mozu to robit iba karburatori a ten vzduchac? ci mam ocakavat nieco viac. ked som to ponahanal na spotreba bola 10l/70km. pozrel som sviecky a dve su pekne a dve cierne. a motorka ma max otacky 13000

dalsi problem co som zistil je ze niekedy pri starte starter netoci iba cvakne. par krat cvakne a potom normalne toci. robi to hlavne ked je moto studene. a niekedy aj zacne tocit a potom starter zastavy. vobec netusim cim by to mohlo byt. a robi to aj ked je baterka uplne nabyta.

a este ked svietim a pridam tak svetla trosku stiahne. meral som napatie na baterke a
pri vypnutom okolo 14
na volnobehu okolo 13,5
pri plnych otackach 13,7

vopred dakujem za rady


14.08.2015 15:44

Re: gsxr 600 srad

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To ti glgá dobre , to bola kúpa ako hrom , niekde udávajú tak 6-7 litrov .


14.08.2015 15:50

Re: gsxr 600 srad

Re: brazel: no spapa pekne ale pri kupe nic zvlastne nebolo. motor ide pekne, nic nebucha neklepe. a ked je zohriata tak ani nedymi. neviem ako by som to zistil pri kupe. papat papa a poriadne. ale cim by to mohlo byt???


14.08.2015 16:06

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

dymi? :-) nema co dymit, nie je to dvojtakt. ak dymi na cierno, tak mas rozhasenu zmes, ak na modro, tak piestne kruzky / simeringy ventilov alebo nejake ine miesto, ktore pusta olej do spalovaku po smrti. velmi zhruba diagnostika od kompu.

treba vybrat karburatory a zistit co im je. ak tam teda este vobec karbce su.


14.08.2015 16:23

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: ano je tam este karburator. mam v plane ich dat zostelovat. ja len ci to moze az tolko navysovat spotrebu alebo sa mam tesit na nieco horsie :-(


14.08.2015 16:27

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: nema co dymit? nieje to dvojtakt?? ako potom ma dymit na cierno alebo na modro? ved aj stvortakt moze dymit nie?


14.08.2015 18:17

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

nema dymit. na karburatoroch moze za istych okolnosti zadymit na cierno pri akceleracii na plny kotol, moze zadymit niekedy pri starte na sytic (ale pokial nie je vonku pod 10 stupnov, tak na sytic motorka do par sekund vyleti s otackami tak vysoko, ze ho zacnes stiahovat), ale za normalnych okolnosti by z nej nemalo ist bud vobec nic, alebo len velmi neznatelne svetlosivy dym, v chladnejsom pocasi, nez sa zohreje tlmic, tak pojde aj vodna para.

ak ti zaroven aj po zohriati vyfukove plyny smrdia stiplavym intenzivnym zapachom nespaleneho benzinu, mas problem so zmesou. je to karb, takze kusa nespaleneho benzinu citit hlavne na volnobehu bude, to je normal, ale ak ju drzis v otackach a nebodaj ides po ceste, nemala by smrdiet jak sud s benzinom.

moj skromny odhad bude ten, ze sa niekto samodomo snazil tuningovat motorku a bud do nej vpravil tuningovy set a dal ho pekne na bohato, alebo originalne komponenty motorky otuzil, pretoze viac benzinu viac vykonu vole. alternativne sla pri beznom nastaveni motorka mizerne, tak sa niekto nastavenim bohatsej zmesi snazil tento tristny stav zamaskovat. pripadne, motorka je 15 rokov stara a prisiel jej cas, bude treba investovat do gumeneho programu. treba vyhodit karburatory a zistit, v akom su stave.


14.08.2015 18:43

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: toto vsetko sedi. mas pravdu. a ked nastartujem v garazi motorku a necham chvylku povrcak kym ju dam von tak cely barak smrdi benzinom. motorky co som mal predtym smrdely ale normalne ako splodiny. toto smrdi ako benzin. a ked som to nastartoval bez filtra (samozrejme v neprasnǒ prostredi a iba na chvylu) tak motor uplne ozil. bol to velky rozdiel a to iba na volnobehu. takze asi vela benzinu a bez filtru asi islo viac vzduchu a tym sa to niako vyrovnalo. podla mna. v pondelok nahodim novy filter a skusim ako sa to bude chovat. a zmeram spotrebu. zatial diky za rady. este keby mal niekto skusenost s tym startovanim a elektrikou. diky


14.08.2015 19:41

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

no, ked filter nikto 15 rokov nevymenil, tak jeho priepustnost klesa, tym padom je za filtrom v karburatoroch vacsi podtlak a kedze karburatory su podtlakove zariadenia, vacsi podtlak pri rovnakom nastaveni = viac vycucaneho benzinu. ty tam mas SRAD sanie, co veci este komplikuje, pretoze sa napr. nemozu karby odvetravat do atmosfery, lebo by ich v rychlosti preplachlo.


14.08.2015 21:28

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: myslim ze pekne vysvetlene. vdaka


15.08.2015 19:11

Re: gsxr 600 srad

nemate nikto skusenost s tym starterom a s tou elektrikou???
dikes


15.08.2015 22:02

Re: gsxr 600 srad

inak dnes pri startovani trochu potocilo a potom tam nieco buchlo. nie moc ale buchlo. som myslel ze uz ani nenastartujem. ale starter funguje normalne. nema niekto skusenosti ohladom toho startera? ci tam je niake relatko alebo bude chybny starter alebo kde hladat chybu. diky


16.08.2015 8:44

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

zozen si multimeter (cinsky digitalny za 5 korun bude v tomto pripade dostacujuci) a schemy elektrickeho zapojenia (idealne aj s tym, kade je ktory drot tahany, aby si ich aj realne vedel najst. a potom meraj. od stola ti nikto nic fundovane nepovie!

buch mohol byt mechanicky, to je potom pruser, alebo ti to proste skytlo, nezahorela zmes vo valci, ale az vo vyfukovych zvodoch.


16.08.2015 9:30

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: no to buchnutie nebolo ako ked strely vo vyfuku. skor nieco pri starteri. ked buchlo tak starter zastavyl. ale ked som stlacil zase startovanie tak normalne tocilo a motorka ide normalne


17.08.2015 7:54

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

gratulujem ku kupe :-) plati to, co som napisal vyssie


17.08.2015 13:10

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: no diky teda. inak trochu som sa pozrel na ten starter. rozobral som ho a pozeral som ci nie je niaka chyba na ozubenych. ale je to tam vsetko v poriadku. ziadne znamky opotrebovania. ked tak rozmyslam, je mozne aby benzin svojvolne natiekol do jedneho z valcov? potom by to vysvetlovalo vela. aj by to pasovalo lebo robi to iba ked moto postoji. staci aj hodinu. a uz sa mu nechce tocit. niekedy aj trochu potoci a potom zastavy. to by mohlo byt ked v tom plnom valci ide piest najskor dole. a ked zacne ist hore tak zastavy lebo je vo valci vela benzinu. a vzdy ked to zastavy tak parkrat cukne a potom toci normalne. a skusal som vypnut a nastartovat hned za sebou asi 20krat a startovala normalne. spravy to az ked trochu dlhsie stoji. a voda sa nestraca. meze sa niako dostat teda benzin do valca pri vypnutom motore?


17.08.2015 14:00

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

mohlo. pri tomto rocniku a tomto motore kludne. bola by to pre teba velmi zla sprava. hned z dvoch dovodov:
1. ak "samovolne" natecie benzin cez karburator do valca, znamena to, ze
- mas netesny palivovy ventil na nadrzi. ten sa otvara podtlakom a membrana v nom casom, alebo bordelom prestane tesnit. u 15 rocnej motorky nic vynimocne. mozes sa modlit, ze existuje rebuild kit, inac novy ventil stoji radovo okolo 100E. mozes prerobit na manual, ale to ta asi jebne a nemusi ti pasovat ventil z inej motorky, navyse ak ho zabudnes zavriet, si tam, kde si bol.
- mas netesne bud ihly, alebo v zavislosti od typu karburatorov sedla ihliel v plavakovej komore. vzhladom k tomu, ze ti benzin stecie do valca uz po hodine, netesnost ihiel musi byt brutalna. ale na prve miesto to nie je, rekordman bol bandit, ktory ulial valec za 2 minuty :-)
- u Bandita 600, ktory pouziva stejny blok motora, su pouzite karburatory Keihin, ktore na toto zrejme dost masivne trpia. Problem vyzera byt amatersky a poloprofesionalne neopravitelny a nic nez kupa novych karburatorov to asi riesit nemoze. Ak by to bol aj tvoj pripad, ja osobne by som to videl ako stopku. Mohol by si zohnat inu sadu karbov, ale bude rovnako prekliata a bude len otazkou casu, kedy skape.

2. benzin je kvapalina a kvapalina ako je znamo je mizerne stlacitelna. spalovak nie je gumovy a ventily by mali tesnit, ak chces mat nejaky nenulovy kompres. cize ak si po zaplaveni motora benzinom starterom na par cvaknuti schopny motorom pretocit, su po smrti bud piestne kruzky, alebo netesne ventily. v prvom pripade prebytocny benzin zo spalovakov starter pomedzi kruzky vytlacil do oleja, v druhom do vyfuku, tam sa vyparil a optionally dohorel, alebo ho vyflusalo (to by si si imho vsimol). Pre porovnanie ja ked som mal zdochnuty palivovy ventil, tak nateceny benzin ostal v spalovaku aj tyzden (ani po tyzdni starter motorom nepretocil).

Cize odporucam postup:
0. Ak sa starter zasekne netocit dalej, ale zhodit bizuteriu sponad motora, vysrubovat sviecky, zalozit do nich handru (important, inac bude benzin na vsetkom v okruhu 5m vratane teba, na tebe bude aj s handrami) a pretocit motorom tak. Ak vyflusne benzin, si jasny.
1. skontrolovat hladinu oleja. Ak je vyssia ako bola (kontrolna otazka za dvoch bludistakov: aka bola hladina oleja?) benzin skoncil v oleji. Olej a olejovy filter treba povazovat za nenavratne poskodeny a vymenit ho. Dalsim jazdenim na olej zriedeny benzinom si motor nenavratne posulozis. V tomto pripade pri dostatocnom prehriati motorky mozes kamaratov oblbovat takym trikom, ze nechas benzin z oleja odparovat a budes im tvrdit, ze tvoja motorka bezi bez nadrze :-)
2. Nechat si zmerat kompresne tlaky. ASAP, nejakym aspon trocha presnym merakom (nie kompresmetrom s gumovym sedlom z malotraktora s motorom z 1203jky!). Podla toho budes vediet, ci je motor na zahodenie, alebo nie.
3. Ak bude kompres maly (co by som sa fest divil, keby nebol) - spravne hodnoty uvadza servisny manual, stiahnut/upiratit/kupit bud original, alebo od Haynesa. Publikaciam pana Etzolda (Jak na to...) sa treba oblukom vyhybat, p. Etzold je hodne nekompetentny. No, ak bude kompres maly, oholit motorku a skontrolovat/zostelovat ventilove vole, opat podla manualu (resp. spravit kontrolu spravnej funkcie ventiloveho rozvodu).
4. Po uisteni sa, ze ventily funguju ako maju zmerat kompres znova. Ak bude stale mimo tolerancii urcenych vyrobcom, tak bud motorku dojazdit as is, alebo rovno motor zrecyklovat v zbernych surovinach a zohnat druhy. Opravit by to asi slo, ale vzhladom k cene a stavu zvysku motorky to bude nerentabilne.

edit: Spominal si, ze to dymi. Na aku farbu to dymi? Nie je nahodou v tom dyme aj modra? Ak potrebujes vediet referenciu, pozri si nastartovanu jawu napr. Motor s tak netesnymi kruhmi by uz mohlo byt citit za spalenym olejom.

Dôvod úpravy: edit above

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (17.08.2015 14:04)


17.08.2015 15:12

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: urobil som ako si pisal. starter zastavyl, vybral som sviecky dal handru, a nic. handra bola uplne sucha. olej som pozeral cca pred. 300 km. bol na max. a teraz je stale na max. akurat ked som vytiahol ten srob kade sa nalieva olej tak bolo citit aj benzin. to neviem ci je to normalne ale oleja je stale rovnako. ale vravym ze po cca 300 km. ale pokial by zaplavovalo valec tak asi by bolo oleja o poznanie viac, nie? a na tom ventile na nadrzi som zhodil hadicku co ide do karburatorov. benzin netiekol tak som dal hadicku a tahal ustamy. benzinu som sa nenapil a podtlak drzal asi minutu a potom ma to prestalo bavyt. tak to vyzera ze aj ten ventil je ok. teraz zase neviem co hladat. ale si ma vystrasil s tymi prognozami. jedna lepsia ako druha. :-) :-) :-) nenapada ta este niaky dovod preco ten starter strajkuje. diky moc


17.08.2015 15:29

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

600 ccm / 4 = cca 1,5 deci max, ale nemusi sa motor nacucat uplne. na zastavenie v podstate staci aj poldeco v spalovaku. ak benzinu ujde tak akurat, este ho pojde pretlacit medzi kruhmi, ale moze bloknut starter. tam by ale asi aj tak vysplechol benzin do handry.

olej za benzinom smrdiet moze, ak ma nejake tie km najazdene a hlavne ak sa casto startuje studeny motor.

nic ine mi nenapada, mechanicky si neviem predstavit, co ine by motor donutilo zastavit tocit sa pri prvom studenom starte.


17.08.2015 17:25

Re: gsxr 600 srad

dal som novy vzduchac a motorka ozila. ale aj tak nejde podla mna do otacok ako by mala. na konci videa je pocut ze isla uplne do otaciek. ale pred tym nechcela. a video je zamerane na dymivost hlavne


Video: m.youtube.com/watch?v=acO7AzKoYj4


17.08.2015 18:24

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

nevidim zial na tom ziaden dym. na volnobehu moze byt problem otvorenim plneho kotla motor vytocit, pretoze sa razom bud uchlasta, alebo pride o benzin, ked ma plny kotol z volnobehu, ak ho nejde vytocit po obmedzovac ani postupnym pridavanim plynu, treba sa kuknut na zmes.


17.08.2015 18:44

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: no dym ani ja nevidim. bola zohriata. trosku zadymi ked je studensia. takze tie kruzky by mohli byt ok aj ventily. ci? na konci to islo do obmedzovaca koli tomu ze mi dochadzal benzin. takze asi ta zmes bude isto zla. diky za rady.


18.08.2015 10:51

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

Ono ak motor dymi kvoli kruhom, uz to musi byt dost extremne. Dymil by na modro a ovela skor nez by zacal takto intenzivne dymit by bolo citit smrad spaleneho oleja, ktory by mizol a hladina by klesala. Vela benzinu v zmesi by zasa sposobovalo, ze pri akceleracii by motorka dymila na cierno ako lahko tuningovane TDIcko. Nie som si uplne celkom isty, ze by dymila aj pri letmom pretacani motora v neutrali, ale v zabere urcite.

Rozhodne by som si zohnal fabricky manual. Minimalne kvoli tomu, ze tato masina ma SRAD co je vec, ktoru som v zivote nemal rozobranu a jedine znalosti mam z clanku, kde na SRAD typek prestavoval GSX-R400vku. Tie Suzuki manualy su velmi dobre pisane a casto je v nich okrem toho, ako vec treba otestovat alebo opravit napisane aj to, ako vec funguje (u CDI a karburatorov to tam napisane je).

Ak budes mat manual a teda budes vediet, ake su vychodzie hodnoty nastavenia karburatorov, mozes to cele roztahat, karburatory zrepasovat (mozem ti z vlastnej skusenosti povedat, ze ak mas kde a kedy, tak je lepsie mat motorku celu zimu roztahanu a karburatory spravit raz a poriadne, nez ju mat rozobratu kazdy druhy vikend :-) :-) ) a potom riadne nastavit.

Treba tu motorku brat tak, ze ma 15 rokov a ak na nej kazdy rok dal niekto len 5 tisic km, tak ma okolo 70 tisic. Niektore komponenty mozu byt opotrebovane, ine mozu potrebovat vymenit tesnenia a gumicky a ine mozu byt rozhodene. Neviem za kolko si ju kupil, ale s jogurtami sa nezvykne chodit v dolnom pasme otacok po rozky do obchodu, takze ten wear asi bude trochu vacsi. Idealne by bolo zistit, kolko km ma skutocne a spravit veskeru udrzbu, ktoru manual k danym km uvadza.


25.08.2015 21:31

Re: gsxr 600 srad

Re: ventYl: vymenil som vzduchac a skusil spotrebu. na 5l som spravyl 90 km takou normalnou jazdou. ten vzduchac nevypadal byt spinavy ale asi uz neprepustal tolko vzduchu kolko mal. inak starter to uz dost dlho neurobil. moze byt zeby to robil koli to u ze moto stala cca pol roka? no a karbose dam zostelovat az ked sa vratim z usa. potom dam vediet ako to ide. teraz moto ide pekne. akurat co tak otacky nejdu vzdy az po obmedzovac. nieked idu a niekedy trochu menej


24.10.2015 20:17

Re: gsxr 600 srad

tak uz som naspet z usa. nemal som moc casu takze som to este nedal zostelovat. po cca 500 km som vytiahol sviecky. neboli cierne ale ani take tehlove. boli sede. ale co ma zarazilo je ze z airboxu ako je napojeny na karburatori na tom spoji je to mokre. a neni to benzin. skor to je olej. pozeral som hladinu oleja ale je ho tam stale rovnako. moze sa do vzduchacu dostavat olej ?a kade? dakujem za odpovede


25.10.2015 13:33

Re: gsxr 600 srad

ventYl
 Kávičkár 

Re: tomassrad600: neviem ako na sradoch, ale u normalnych motoriek je bezne, ze je odvetravanie klukovej skrine vedene do airboxu. malo by byt vedene za vzduchovy filter, ale ako sa tam vzduch viri, je mozne, ze to ochliasta aj vzduchovy filter. kazdpadne mala olejova mlacka v airboxe by nemala byt nic nenormalne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68102 | Včera: 214662