Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

ducati monster 1000 problem so zapalovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuducati monster 1000 problem so zapalovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.07.2015 22:56

ducati monster 1000 problem so zapalovanim

elektron
 Kávičkár 

Ikona

Hladam pomoc s monstrom 1000 r.v. 2003,najazdene cca 30000 km, z nicoho nic nechcel nastartovat, nakoniec chytil, ale len na jeden valec (zadny vertikalny) . Na prednom valci ani jedna zo sviecok nedava iskru, tak som predpokladal, ze bude problem s cievkou zapalovania, navzajom som ich vymenil a opat zapaloval len zadny valec, takze cievky su v poriadku.
Signal do cievok ide z riadiacej elektroniky magneti marelli (IAW 59M.A 8) , podarilo sa mi stiahnut jej pinout>

www.ducteile.de/assets/files/dowloads/59M.pdf

Schemu ku kabelazi k ducati monster 1000 bohuzial nmozem nikde najst ani stiahnut, servis Ducati v Bratislave sa vyjadril ze na taketo stare modely uz dokumentaciu neposkytuju...

Kazda cievka je na vstupe napajana 2 kablami >

1.cievka> sivy s modrym pasikom a hnedym s bielym pasikom
2. cievka> sivy so zelenym pasikom a hnedy s bielym pasikom

Vystupy z riadiacky na cievky su na poziciach c.10 a c. 38 na ciernom motorovom konektore (sivy s modrym a sivy so zelenym, tieto kable som prepiskol a su v poriadku)
Hnedy kabel s bielym pasikom zo zadnej cievky je pripojeny na kostru, hnedy kabel s bielym pasikom z prednej cievky nie je prikostreny a nenasiel som ho ani na jednej pozicii pinov z ecu. Skusil som ho prikostrit, ale cievka ani tak nezapuluje.
Myslite ze bude problem v samotnej riadiacke? Odkial berie riadiacka signal pre vystupny signal do zapalovacich cievok? Kde by som nasiel schemu kabelaze k tomuto modelu?

Pomoze mi prosim niekto?


26.07.2015 8:17

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Určite je na zadnej strane zapaľovacej cievky po zapnutí kľúčika kostra? Pretože zatiaľ vždy som videl opak - teda 12V. Treba merať na tom kábli pri pokuse o štart. Inak Obidva hnedo-biele by mali byť ten istý kábel (tam by som v prvom rade hľadal chybu). Bohužiaľ ale musím aj napísať, že akonáhle vidím IAW, tak je mi jasné, že tá jednotka = problém. Problémy mala hlavne s ovládaním zapaľovacích cievok (dúfam, že to nie je Tvoj problém).
Rada: zmeraj na zadnej cievke napätie hneď po zapnutí zapaľovania, či je tam 12V (príp pri pokuse o štart). Ak áno, daj 12V na ten istý kábel na predný valec. Znovu pokus o štart. Ak to nepomôže: nájdi niekoho, kto má osciloskop a meraním potvrdí, kde je problém. Je to práca max. na hodinku a vinník musí byť jasný. Držím palce.


26.07.2015 9:18

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

ventYl
 Kávičkár 

+1 pre to, co napisal quickmick, zapalovanie obvykle spaja kostru na primare cievky, ktora je cez spinacku napojena na baterku. treba osciloskopom pomerat, ako velmi pada na portoch CDI napatie (dla pinoutu sa bude merat medzi vystupom na cievku a kostrou). pri stojacom motore by tam malo byt cca napatie baterie - straty po vedeni, pri pokuse o startovanie to napatie padne skoro k nule, ak bude na valci, ktory nepali toto napatie vyrazne vyssie ako na druhom, ktory este pali, je v haji koncovy spinaci tranzistor v RJ.

Dôvod úpravy: rozpaja -> spaja; inac by sme mali v obvode pekny skrat a ziadnu iskru

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (26.07.2015 9:21)


26.07.2015 10:10

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: ventYl: Tu býva napájanie zapaľovania vedené cez relé, ktoré je ovládané riadiacou jednotkou. Preto len po zapnutí zapaľovania tam po dobe dlhšej ako 2-3 sec. od zapnutia zapaľovania nemusí nájsť napätie 12V. Jedine ako to overí je buď mať napichnutý rýchly voltmeter a zapnúť zapaľovanie alebo štart a sledovať napätie. Všetko nad 8V pri štarte je super.


27.07.2015 19:24

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

elektron
 Kávičkár 

Ikona

Dakujem za odpovede,

RE: Napajanie zapalovania cez rele :
Toto by mohlo sediet, jediny hnedy kabel s bielym pasikom som nasiel pod rele vedla ecu. (je vsak hrubsi ako ten hnedo biely co je pri kazdej z cievok)
Dnes som teda pripojil hnedo biely kablik z prednej cievky, ktora nehadzala iskru na hnedo biely zo zadnej cievky na ktorom som nameral gnd a predna cievka zacala hadzat iskru. Takze ECU je nastastie funkcna. To znamena, ze cievky su budene spolocne kostrou cez rele (hnedy s bielym pasikom) a ten sivy s modrym pasikom k zadnej cievke a sivy so zelenym pasikom k prednej cievke je plus napojeny priamo z ecu (pin 10 a pin 3 8)?

Logicky mi z toho vyplyva ze hnedo biele kable su navzajom prepojene a niekde na ceste je ten k prednej cievke asi preruseny. Nemate prosim niekto monstra, moze byt aj 620,695,1000,(cca 2002-200 8) vlastne vsetky co pouzivaju ecu magnetti marelli IAW 59M.A8 ako to ma na nom prepojene? Nechcem roztrhat komplet celu kablovacku (kable su v plastovych chranickach v dobrom stave) aby som nasiel kde je ten kablik preruseny.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil elektron (27.07.2015 19:26)


27.07.2015 19:43

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: elektron: No budeš musieť rozobrať kabeláž a pohľadať, kde je kábel zlý, pretože to vôbec nemusí byť práve v spoji. A prečo rozobrať a nájsť ako len nahradiť? Preto, lebo na mieste prerušenia môžu byť teoreticky poškodené ďalšie káble. Iba nahradením bez nájdenia prerušenia by sa Ti mohlo teoreticky stať, že moto zhasne niekde na ceste (preruší sa iný kábel) a ešte len potom budeš mať hlavu v smútku. Takže makať, hľadať. Rozoberaj od cievky a pomaly hľadaj, kde je problém. Inak sa to nedá. A ešte raz - kebyže tam ide kostra, tak už Ti to dávno ide, pretože si písal, že si skusmo kábel ukostril. Určite tam ide 12V, cez relé sa kostra spína výnimočne (skoro vôbec).
P.S. veľmi rýchlo zistíš, či hnedo biely kábel od relé je ten správny - odpojím konektor od cievok aj relé a zmeriam odpor (prepípam) medzi konektorom zadnej cievky a konektorom relé. A je Ti jasné, či je to ten správny. [ciel]


27.07.2015 21:31

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

elektron
 Kávičkár 

Ikona

Re: quickmick: Re: quickmick:

No jasne s tym mas uplnu pravdu, zvlastne ale pri tom a vlastne aj moje stastie, ze sa poskodil pri starte este v garazi (kde nie je vlhko ani ziadne vibracie ktore by ho mohli eventualne poskodit, takze uz bol asi predtym nacaty a az v garazi ho prerusilo)

Uz som konecne prisiel aj na princip fungovania (od zaciatku ma mylila hnedo biela farba kabla, o ktorej som bol presvedceny ze je - gnd) Hnedo biele kable su vsak +12V napajane priamo z rele pri ecu. ECU dava len +12V signal na spinanie rele po zapnuti klucika a to cez hnedo cierny kabel (preto som ani nemohol nikde najst na pinoute ecu hnedo biely kabel) a pomocou sivych so zelenym a modrym pasikom paradoxne spina cievky kostrou na vykonovych signalovych vystupoch.

No takze zajtra to teda otvorim.
Este raz velmi pekne dakujem za spolupracu ;-)




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil elektron (27.07.2015 21:33)


28.07.2015 10:44

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

ventYl
 Kávičkár 

pocuj, ak hovoris, ze na jednom konci toho isteho vodica je kabel inej hrubky ako na opacnom konci (tak som to pochopil z toho, co pises), to podla mna smrdi navstevou kutyila s.r.o. podla mna uz niekto s tym kablom nejaku vylomeninu robil, alebo sa mu niekde prepalil a urobil prve, co mohol, zohnal nejaky kabel a povodny kabel nadpojil. rozober to a zisti, preco je na jednom konci iny kabel ako na druhom. ak na tomto spoji najdes nejaky pofiderny kontakt, tak ako ti radil quickmick, ale ja by som siel este viac do extremu a rozobral by som celu kriticku sekciu kablovacky (t.j. motor a minimalne hlavne osvetlenie), ci tam nie su niekde nejake pofiderne spoje. to, ze motorka skape, alebo prestane svietit na ceste zamrzi, ale ked skrz iskru odpalis CDI, alebo ti na neistenom okruhu startera zacne horiet izolacia, to bude teprv pruser.


28.07.2015 17:08

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: ventYl: To, že pri relé je hrubší kábel ako pri cievkach je asi preto, že ním bude tiecť dvojnásobný prúd ako k samotným cievkam (príklad - každá cievka má saturačný prúd 5A, tzn po ich spojení v nejakom bode musí už jedným káblom tiecť 10A). Ale aby toho nebolo dosť, rovnaký kábel by mal napájať aj vstreky - teda dúfam z uvedeného, že je to striekačka. Preto pri zapnutom zapaľovaní je tam 12V len na chvíľku. Nemyslím, že by niekto zohnal zrovna hnedo-biely kábel a tak opravoval kabeláž, väčšinou je rád, že zoženie nejaký vhodný kábel. Ale možno sa mýlim ;-)


28.07.2015 21:09

Re: ducati monster 1000 problem so zapalovanim

ventYl
 Kávičkár 

no toto sa ale zvykne riesit obvykle tym, ze sa tahaju kable dvojmo rovno z rele, nie? potiahnut o meter viac kabla je mensi problem, ako na nom vytvarat dalsi spoj (zvlast ak ten spoj len tak visi v lufte a kabel je silovy).

ale mozno to taliani videli inak no :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 173988 | Včera: 135662