Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
čaute. momentálne pracujem na zväčšení nádrže mojej MT. dôvod jej operácie bol aj ten, že začala zvnútra hrdzavieť. hrdza je preč, ale treba ju ochránit pred dalšou. |
hľadáš čo neexistuje a aj tak by nefungovalo. |
ako viem, že som natrel všetko? nijako.. |
No riesenie by aj bolo par rokou dozadu som robil zoradovaca na vyrobnych linkach na hlinikove tuby tie sa striekaly z vnutra lakom dalo by sa to pouzit teoreticky aj tu lenze potrebujes striekaciu dyzu cez ktoru sa nanasal lak ale to by si dokazal aj vyrobit problem č.2 je ze tuby boli v rotacnom karuseli cize nadrz by si musel roztocit neak rozumne napadlo ma volakedi byval take tacky na cvicenie bokou stupol si na to a otacal si bokmi na to tu nadrz dako pripevnit len neviem ako by si to roztacal ale vymysliet sa to da a ked to roztocis tak zacat striekat ale mnozstvo si budes musiet odhadnut sam v zavistlosti od otacok ale je to realizovatelne by som povedal |
či si natrel všetko, zistíš za pomoci baterky a zrkadla. |
A čo tak pripevnit nádrž na miešačku betónu, šupnúť tam dve deci riedkeho? Mňa by len zaujímalo, čo za farbu bude držat na holom plechu, podla mna sa ti to zešúpe aj tak. |
nestrieka sa farbou.. vylieva sa špeciálnou emulziou Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (27.03.2015 20:06) |
plazivec, ked je povrch jemne nacechrany od korozie, tak je to idealny stav na nanesenie farby, ktora sa s nou vie pekne previazat. Myslim tym samozrejme jemny hrdzavy odmastneny povlak nie opadajucu vykvitnutu hrdzu. Hlad to napisal uplne vystizne |
Re: hlad: ja tam nechcem na polke nádrže 2 cm vrstvu, ktorá mi zabere moje drahocenné miesto v nádrži. sem tam sopel mi vadit nebude. |
Nádrž sa nestrieka ale vylieva, robím to tak nie prvý raz a je to spoľahlivé. Potrebuješ k tomu tieto farby, sú to farby odolné voči pôsobeniu palív, olejov a iných ropných produktov, nič iné ti tam nevydrží. |
katodicke ponorne lakovanie, to asi jedine dokaze naniest vsade takmer rovnaku vrstvu. je to podobny proces ako pri chromovani, ci zinkovani, ibaze z farbov. |
mne ja som kúpil epoxidovú farbu s tužidlom a aj riedidlo 6300. nádrž je odhrdzená, rozrezal som ju, vyčistil a robí sa na zväčšení objemu. a preto ma to serie, lebo som pracne a dlho znánal zvárača, čo to vie spravit a je ochotný, teraz to zväčším o 3-4 litre a hned sa o jeden zoberem kvôli farbe |
Rob to tak ako napisal Maguma |
no musím ja pozret, čo presne som to kúpil. takže základ epoxidový treba ale až vrchná je odolná voči benzínu? keby mám len základ, tak mi ho benzin rozpusti (aj ked je tam tužidlo) a keby mám len vrchnú, tak nesadne na čistý plech? |
k tomu 0,5l, ktoré ti zaberie 2cm vrstva farby len toľko. |
Podľa toho čo som sa prave dočital na nete, tak len vrchna je odolna voči PHM. Zakladovku ale treba tiež, aby vrch dobre chytil. Ale ak budeš aplikovať, tak určite aj zakladovku aj vrch (už len pre ten pocit istoty že si pre to urobil maximum ) Tužidlo je tam odtoho, aby ta farba poriadne stvrdla a zaschla ako ma, ak ho daš vela alebo malo tak bude dlhšie tuhnuť pripadne bude mať horšie vlastnosti. (pozor aj na expiraciu farby a tužidla, niekde som čital, že sa potom doba vytvrdnutia farby može rapidne predlžiť.) |
www.motoren.sk/shop/detail/2093-Hmota na vyliatie nádrží -sada |
chester, práve minulý týždeň sme robili rozšírenie nádrže, na každú stranu som navaril asi 4 cm široký pás plechu, vyskúšal tesnosť zvarov a teraz sa ťa pýtam, ako vieš, že ti držia zvary keď nevieš uzavrieť nádrž a vyskúšať tesnosť. Po skúške tesnosti som vylial nádrž farbou a aj základná odoláva ropnym produktom ale aj tak bezpodmienečne musí navrch ísť vrchná farba. Inak tá nádrž je už aj zvonku vytmelená a je už lakýrníka. Neviem ako chceš docieliť 2 cm hrubú vrstvu, ale viem, že si to myslel ironicky a takú vrstvu nedosiahneš ani keby si veľmi chcel, u mňa odhadujem tak max. 1 mm. A aký problém je utesniť dieru od čerpadla, robil som už nejednu takú nádrž a nikdy problúm nebol, stačí kúsok plexiskla, hliníkového plechu alebo podobného materiálu a vec je vyriešená. Ak by si chcel poradiť, mám tlf v profile a zavolaj |
ChesterTT: niekde som nedávno čítal o povlaku nádrže zvnútra nejakým kaučukovým náterom, robí to nnejaká fima v Čechách. to je mobil +420607272575, údajne iná liga, no i cena. Detaily na jawamanii, alebo motorkári.cz. A kaučuk sa dákúpiť: www.vintage-replica.cz/400..htm |
To zvacsenie nadrze robis istotne kvoli tvojmu tajnemu snu - 24hodinovke Tour de Čertovica |
Re: maguma: ked som naposledy vidzel nádrž, tak tam boli dzíry, že by tade kočka prelézla. ja riešim problém, čo s tým, ked to bude zavarené a nebude to pretekat. lebo keby mám riešit problémy po poradí 1,2,3, tak sa vozím na budúce leto.. |
chlapi - a čo tak ju strčit do vane a nechat pozinkovat? to bude aj zvnútra a úplne všade. hm? |
To uz radsej pochromovat, nebudes ju musiet zvonku striekat . |
mám farby za 100 euro na nu kúpené. chcem to striekat. tak to pozinkovanie by išlo, čo? |
chester, galvanické zinkovanie a chrómovanie sú povrchové úpravy a preto sa s tým dá robiť povrch a nie vnútrajšok nádrží, ak to dáš na povrch, budeš potrebovať špeciálne reaktívne farby, inak ti zo zinku farba zlezie, ešte by možno pripadalo do úvahy žiarove zinkovanie, ale to by si musel nájsť firmu ktorá by mala chuť sa s tým babrať. A aké sú to farby za tých 100 €????? |
Re: maguma: ved sa to ponára do vane a tam sa z roztoku pomocou chemickej reakcie prilepí na povrch vrstva zinku. čiže ked ne vnútri nádrže roztok - čo bude, tak sa nalepí. práve na to nanesenie farby zvonka som rozmýšlal. pri najhoršom to ošmirglujem zvonka dole. vždy je to lepšia robota (a hlavne kratšia) ako sa šmrdkat s vnútornými epoxidmi, kaučukmi a čakaníe týždnov, až vyschne posledná vrstva. |
chester, vidím, že tu sa dá ťažko poradiť ako niečo jednoducho urobiť. Je pravda, že pri galvanizácii sa ponára galvanizovaný predmet do elektrolytu, ale je to povrchová úprava a to v tomto prípade znamená, že nanášaný kov sa nanesie na povrch predmetu, nádrž sa zvnútra nepokoví, maximálne okraje otvorov a to preto, že galvanizácia nie je chemická reakcia, ale má to niečo spoločné s elektrikou, to by ale bolo dlhé vysvetľovanie čo a ako pri tom funguje, tak to radšej nechám tak, nejak si už iste pomôžeš. |
Ako maguma zspomenul, co tak ziarovo pozinkovat, su firmy na slovensku ktore ti pozinkuju zelezny predmet ponorenim do roztaveneho zinku. Od kolegov som pocul o firme na strednom slovensku, niekto z nich alebo ich znamych si u nich dal pozinkovat nieco "na zahradku". Limit je len rozmerovy a to dost velky vzhladom na rozmery vane. Tusim sa caka na nazberanie objednavok, kvoli priprave zinkoveho kupela. |
Já nevim, ale podla mna to moc ríšiš. Tankuj doplna a nebudeš mat vodu na stenách=nebude hrdzavet. A nemusíš nič znútra farbit. Raz zamlada som robil néčo takéto www.jawa-50.cz/clanek/navod-na-chemicke-moreni-cisteni-...na pinčli. Pre istotu daj papirák na hadičku z nádrže a vybavené. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (30.03.2015 7:10) |
Re: Peter3P: nemôžem. lebo niekto sa rozhodol, že na nádrži budú od výroby pásy mosadze a to zvarit nejde. to pôjde kurát tak zacínovat. a to myslím, že by sa mi roztopilo, keby to ide do žeravého zinku. |
volal som do zinkovne - máte recht, že zvnútra sa to tam neprilepí. kúúúúrva |
- som videl nejake videa/postupy na odstrnie hrdze pomocou elektrolizi v kyseline citronovej |
No ja teda neviem, ale ja mam opacnu skusenost s galvanickym aj ziarovym zinkovanim, taktiez s upravou povrchu pomocou kataforezy (KTL). |
Re: PeopleCanFly: a čo odporúčaš? inú zinkovnu? PANI, ESTE RAZ, JA TAM HRDZU NEMAM!! TA UZ JE PREC!! |
Tak ja by som ti poradil klasiku co tu uz chlapi pisali. Rucne vyliat nadrz ako pisal maguma 27.03.2015 20:43. |
ak si si istý že farba ktoru hodlas použiť benzin nenarusi tak to nafarbi.Rozhodne zabudni na zinkovanie lebo trebárs žiarové zinkovanie ti tu nadrz z tenkeho plechu zdeformuje. |
Re: RS955i: palivový filter sa menit nedá a neni trvácny.. |
Re: RS955i: Moto poradňa: palivové čerpadlo, filter,... |
bracho dava zinkovať kovane brany a keď mu to pride tak to hodiny brusi od kvapľov a stekancov....osobne si myslim že by si sa za hlavu chytal |
Re: ChesterTT: na tych fotkách je povedzme saci kôš. Filter musi byt na vytlacnej strane čerpadla po ceste ku vstrekovacom |
Re: RS955i: nič také tam neni. filter je pred čerpadlom, resp na nom |
Budúce generácie čakajú na česterove vyjadrenie, ako to dopadlo ! |
Re: hlad: aha. no čester sa hlási teda. nádrž som teda rozrezal už na začiatku. mechanicky som sa zbavil hrdze. nádrž sa zavarila (zväčšovala sa) a potom sa odmastila acetonom a vyfúkala kompresorom. ešte predtým som tam dal tak pol kila kamienkov zo štrku s vodou, lebo zvary lúbia hned hrdzaviet. tak tým som ju pár minút ešte vytriasol. z amazonu som si kúpil jednozložkovú živicu, ktorú som nalial do nádrže a nádrž som celý den pomaly otáčal a prekladal z boka na bok, z vrchu na dol a podobne. po dvoch dnoch som živicu vylial (inak mi ešte ostalo, keby má niekto záujem) a nechal nádrž týžden schnút. živica je jednozložková, nemieša sa, tak preto týžden. inak na 19l nádrž som jej minul ani nie deci. |
Ako si vyriesil "problem" so zapchanim nadrze na oboch otvoroch? |
otvory som zalepil hlinikovou páskou. nebol najmenší problém. o dva litre by to išlo, keby to robím epoxidovou farbou. toto bolo pol deci a mám o 90 km väčší dojazd |
Ja mám opačný problém potreboval by som odstrániť z vnútra nádrže túto farbu www.motoren.sk/shop/detail/2093-Hmota ktorú začalo odúvať. Má niekto nápad ako na to? Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlubo (25.06.2015 19:59) |
Re: ChesterTT: Robím to isté čo ty z 13,5 litrovej - 18 litrovu. nádrž po 20 rokoch nemam zvnutra vobec hrdzavu ale ked sa to teraz zavarí tak je možnosť korozie. Tak teda ako si spokojny s tou živicou na nadrž ? neodlupuje sa to ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (04.01.2018 9:29) |
čau. osvedčilo sa. myslím. nemám pocit, že by to zvnútra, kde to bolo vyliate hrdzavelo. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113631 | Včera: 195218