Mne ten cesky ide:
Yamaha FZS600 Fazer do roku výroby 2001 má zapojené jen jedno (levé) potkávací světlo.
V pravém reflektoru (po směru jízdy) je žárovka obrysového světla a halogenová žárovka H4, u které je zapojené jen vlákno dálkového světla. Úprava spočívá v propojení nezapojeného vlákna potkávacího světla žárovky H4 v pravém reflektoru.
Vlákno, respektive kontakt od tohoto vlákna se musí vytáhnout a propojit do skříně elektroistalace pod nádrží.
Materiál:
Budeme potřebovat asi 1m drátu (já jsem použil černý o průřezu 1,5mm2).
Autoelektrikářský konektor samici do L pro žárovku.
Autoelektrikářský konektor samici té menší velikosti (4mm) pro konektor pod nádrží.
Elektrikářské stahovací pásky, nejlépe černé, nejmenší velikost.
Nástroje a pomůcky:
Šroubovák, klíč na nádrž, dřevo na podepření nádrže, kleště kombinačky.
Trafopájku, cín (trubičkový).
Případně multimetr.
Postup:
Povolíme šroub nádrže u krku řízení, nádrž nadzvedneme, odpojíme kabel plováku palivoměru, nádrž podepřeme připraveným dřevem.
Vidíme pod nádrží černou krabičku do a z které vedou kabely. Krabičku otevřeme. Uvidíme fůru drátů a konektorů.
Teď přichází nejtěžší část: musíme najít v té zněti drátů konektor, na jehož jedné straně je o drát méně (více) než na straně druhé. Konkrétně u našeho Fazera to byl myslím černý konektor, na jedné straně 5 drátů, na druhé 6 drátů. Musíme nezapojený, nepokračující drát z konektoru dostat na nezapojené vlákno žárovky. Aby jsme si byli jisti, můžeme se přesvědčit za použití multimetru, že v přebývajícím drátu je po rozsvícení světel napětí.
Naměříme si přibližnou délku drátu (+něco do rezervy), vedeného z krabičky pod nádrží, kolem krku řízení, po hrazdě kapotáže (kopírujeme tlustý kabelový svazek, později dva dráty vedoucí k naší žárovce).
Teď přichází na řadu zručnost, připájíme na konce drátu kontakty pro konektory. Zasuneme kontakt pro žárovku do jejího konektoru a můžeme konektor nasunout na patici žárovky.
Drát vedeme pečlivě za přístrojový panel, potom podél svazku ke krabičce pod nádrž. Dáváme pozor kudy drát vedeme a předvídáme, zda nebude něčemu vadit, nebo se hýbat/otírat třeba při otáčení řidítky o něco jiného. Jistíme ho stahovacími pásky.
U krabičky pod nádrží nám bude trochu drátu přebývat, ale to nevadí, sková se v krabičce.
Zasuneme kontakt do prázdného místa v konektoru konektor spojíme, přebývající drát pečlivě uložíme v krabičce (mě ho zbylo asi tak 10cm a uložil sem ho na dno té krabičky), srovnáme tam všechny ostatní konektory, zavřeme krabičku, připojíme kontakty plováku palivoměru, odstraníme dřevo a nádrž zajistíme šroubem. Zapneme klíček, zkusíme rozsvítit....svítíme? Svítíme.
|