Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Kedze som osadil 2x pridavny svetlomet, zaujimalo by ma, ci mate niekdo nejaky indikator dobijania, krom tych, co to maju na masine od narodenia. Stacilo by cervene oko, ktore bude len indikovat, ze tece prud z baterky a nie do baterky. Ze kde to kupit a jak zapojit? Mate niekdo skusenosti? |
zapoj merak prudu do serie s bateriou a uvidis presne ako a kolko dobija Upravené 2 krát. Naposledy upravil dando (20.11.2014 12:54) |
To praveze budem robit, mam digitalny trojmiestny meracik, osadim na rajdy, ale ten len mera napatie, mna zaujima principialne insa vec. Ono totiz ked merias napatie, tak nezistis, ktorym smerom tece prud, len meras napatie. Mna by zaujimalo, ci niekto riesil smer toku prudu do a z baterky a ci to nejak poriesil. |
Merak napatia uplne staci, co to napovie aj o stave baterky. |
Nooooo, to je paradna vec, vcul len jak to objednat. |
z elektriky som skôr dostatočný ako dobrý. |
No prave, tiez uz som ze skoly vysol dost davno, ale princip je mi jasny, muselo by sa merat na hlavnej vetve. Ale na druhej strane, a tu uz sa pustam na tenky lad s mojimi vedomostami, pokal vim, keby som omotal hlavny + kabel co ide do baterky, medenym dratom, tak by sa malo na tej cievke naindukovat napatie a jeho polarita by mi mala povedat, kerym smerom tece prud. Ci? |
kým som dopísal, boli ste rýchlejší ... |
inak ja mam nieco take: |
Nemal by niekto vrátiť školné. To kde ste počuli, že jednosmerný prúd sa naindikuje do nejakého obtočeního kábla? a ešte aj s merateľnou polaritou? |
altan no, nevim jak ty, ale my sme sa ucili, ze ked sa hybe vodic v magnetickom poli, alebo sa hybe magneticke pole okolo vodica, naindikuje sa prud vo vodici. No a pokal vim, tak alternator, potazmo regler nemaju nejake vyhladzovanie a na druhej strane zas odber z baterky do zapalovanie tiez meni intenzitu prudu, cize jak dobijanie, tak odber vytvaraju okolo vodica magneticke pole, ktore sa meni. Takze by sa mal nejaky prud naindukovat. |
No.. nechcem tu viesť polemiky okolo dobíjania AKB v motoroch,ale fakt , vráťte školné. Len pre začiatok, nemýľte si vybíjanie a dobíjanie ako efekt, že prúd ide raz do a raz z AKB. |
Je to jednoduche, ak je v sieti viac ako 12.8V tak sa akumulator rozhodne nevybija. (rypaci v tomto tvrdeni mozu najst iste neuplne pravdy ale pre beznych menej informovanych to uplne staci, cokolvek naviac by ich zbytocne pomylilo). Takze na to co chcete vam staci voltmeter. Ampermeter je nezmysel. Sam mam v aute voltmeter, ale len ako indikaciu uvolneneho remena, co je uz nastastie minulostou, kedze som prerobil sposob napinania na skrutkovy. |
Pohľad na voltmeter presne ukáže, čo sa práve deje s AKB. Zbytočne vymýšľate, čo už je dávno známe. Napätie v palubnej sieti musí byť za každých okolností (pri chode motora) 14 voltov + - 0,4-0,5 V ( obyčajne od 13,8 do 14,1 V) Iba vtedy je AKB dostatočne dobíjaná. Akékoľvek iné, hocijako špeciálne zmerané, je na škodu AKB. Pri napätí pod 12,6 V dochádza k vybíjaniu AKB, pri napätí väčšom ako 14,4 V, je AKB prebíjaný. Pri stúpnutí napätia na 15,6 Volta dochádza už k odplynovaniu AKB (hlavne kyselinových). To už je aj cítiť kyselinový pach v okolí AKB. To, že AKB je dostatočne dobíjané, závisí hlavne od zdroja prúdu - alternátora, jeho výkonu. Ak si do obvodov motora pozapájate spotrebiče, ktorých celkový príkon je väčší než možnosti alternátora, nepomôže žiadna indikácia ani merače. Toto je tak narýchlo. Podrobne iba pri pive(debata najmenej na niekoľko )hodín. Rád som na fóre, ale radšej mám praktircké rady a skúsenosti, ako teórie. |
altan, suhlasim, aj s tym, ze to je narychlo, pretoze kolisanie napatia v sieti je zavisle aj od zatazenia alternatora a otacok. Vieme ze bezny trojfazovy alternator byva regulovany skratovym trojfazovym regulatorom. Ten sa chova tak, ze pri cca volnobeznych otackach a nezatazenej sieti dodava maximalne napatie, potom so stupajucimi otackami napatie klesne a to v momente, kedy zenerka otvori tyristory a prepusti prebytocny prud. Napatie, ktore meriame je samozrejme ovplyvnene aj samotnym akumulatorom a jeho stavom. |
Daj si na ebay vyhladat ledkove svetla. Cree, alebo nieco ppdobne a tu zvysenu zataz si alternator ani nevsimne. |
www.ebay.com/itm/2X-Universal-Motorcycle-CREE-U5-125W-L... |
tak teraz si to zabil |
janoval> pisal som, ze svetla uz mam osadene, tie ledkove co myslis ty sa na copre nehodia a dovi ci maju aj homologizaciu, ja mam tieto s cirou optikou na H4 ziarovku: |
Ta homolgizacia sama o sebe nestaci. daj si pozor na to ako ich zapojis. Nesmu svietit spolu so stretavacimi svetlami. Len ako dialkove, alebo hmlove svetla. tak daj ich na samostatny spinac. A ked ich das na samostatny spinac, tak to znamena, ze cez den ti baterku cucat nebudu a v noci sa vela nejazdi. No ale aj tak 8.5A to je skoro 100W. Na pridavne svetla dost vela. To uz urcite na samostatnu kabelaz a samostatnu poistku od baterky, inak ti to droty roztavi. |
Ktovie preco moto vyrobcovia nedavaju tak dolezity bazmek uz z vyroby. Ale su aj vynimky, napr. moj skuter ma voltmeter na palubke uz v zaklade |
janoval> teba uz trochu z fora poznam a neberem to v ziadnom riade negativne, suhlasim s tym co pises. Svetla budu na samostatnom istenom okruhu, spinane cez rele. Ano, je to 2x55W=110W navyse. Preto ta zhanka po indikatore dobijania, lebo takto bude dost tazke podla voltmetra vedet, ci dobijam alebo cucam baterku. Dreamer>mne slo o indikaciu dobijania nie o meranie napatia, s tym problem nemam. Dôvod úpravy: Este ma napadlo, co tak do nich nahodit xenony? Ma s tym niekdo skusenosti na moto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (21.11.2014 14:19) |
mne je jasne, ze s nimi budes svietit vecer spolu so stretavackami. Ja len aby ujo na STK nemal namietky, preto ten samostatny spinac. |
Hentie "jednovlaknove" som uz niekde nasiel, ked som spekuloval dat LEDky do auta, aby som sa v zime nemusel tolko drbat s dobijanim baterky. Ono to usetri, mam dve stare auta, konstruovane pred povinnym svietenim a tympadom je vo vykone altika deficit a trpi baterka. Preto je potrebne baterku, hlavne v zime, castejsie doklepavat. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (21.11.2014 14:55) |
Nič v zlom, chlapi. Niektorí by skutočne mali byť radšej ticho. Začať tému s tvrdením, že som na tenkom ľade s vedomosťami a potom ohúrovať odbornými tvrdeniami o meraní prúdu.. No... Predovšetkým treba rešpektovať to, čo písal janoval. Meranie napätia dostatočne preukáže, či je AKB dobíjaná alebo nie. Žiadna iná metóda na to neexistuje. ( Každý analógový ampérmeter je vlastne merač napätia, meria úbytok napätia, rádovo mV, na bočníku). Indikácia dobíjania je meranie napätia. Bez meracieho prístroja, iba s indikáciou napr. rozsvietením žiarovky,LED diódy ap. Stačí jednoduchý klopný obvod z hradlami, alebo s časovačom 555,ktorý sa dá nastaviť na presnú úroveň dobíjania. |
altan, ak mas potrebu sa realizovat za kazdu cenu, skus FB. Ja som zalozil toto vlakno, pretoze tu riesim isty problem, ak si si nevsimol. Pokial nemas nic konstruktivne, pripadne link na nejake konkretne zariadenie, pripadne schemu zapojenia, pripadne nieco ine, co by fungovalo tak, ako je povodny dotaz, tak by som prosil, aby si bol ticho ty. |
Asi som sa nevyjadril dostatočne exaktne. Plazivec, upriamuješ svoju pozornosť nesprávnym smerom, keď chceš silou mocou merať prúd,ktorý ide , podľa teba, do AKB, keď sa batérie nabíja , a z AKB, keď je batéria vybíjaná. Ja ťa chcem iba usmerniť, že celý problém indikácie nabíjania stojí na meraní napätia na svorkách AKB.Vykašli sa na idikáciu veľkosti prúdu. Ide iba o napätie. Na dx.com, e-bay, a pod. je množstvo meračov napätia. Iste si vyberieš. Len, prosím ťa, nemusíš riešiť meranie prúdu. Je to nesprávny smer bádania. K ničomu relevantnému sa nedopracuješ. Ak niekoho moje vyjadrenia k téme iritujú ,tak sa hlboko ospravedlňujem. Iba som myslel, že debata ide nesprávnym smerom. |
Plazivec. Altan a janoval sa ti snazia poradit, pretoze v tomto pripade som presvedceny ze problem neriesis ale vyrabas ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter3P (21.11.2014 20:06) |
Vy ste to nepochopili. Mna nezaujima VELKOST prudu, ale SMER toku prudu. Staci, ak sa v momente obratenia toku prudu rozsvieti cervene oko. Pravidlo pravej ruky toku prudu vodicom, ak to niekomu nieco hovori. Tot vsjo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (21.11.2014 20:28) |
@Plazivec: A to "magicke oko" na Skodovke nefunguje nahodou tak, ze pri poklese napatia pod urcitu hranicu sa rozsvieti? Cize zase sa len meria napatie. Neviem, mozno sa mylim, nie som elektrikar. |
Neznalosť základov elektrotechniky spočíva napr.v tom,že v obvodoch jednosmerného prúdu je tok prúdu vždy iba jedným smerom. Mal by to plazivec konečne pochopiť. To červené svetielko v škodovke je zase iba indikátor veľkosti napätia v palubnej sieti. Ak bolo napätie nad stanovenú hranicu,svetielko zhaslo,ak kleslo pod stanovenú hranicu, svetielko sa rozsvietilo. Dobre ti všetci radíme, ale ty to nechceš pochopiť. Ale zvykne sa hovoriť, komu niet rady, tomu niet pomoci. Radíme tu viacerí, že upriam sa na napätie , nie prúd. |
Chcel som sa spytat, ci niekto nemontoval jednoduchy indikator typu cervena ziarovka. Ak nie tak nie, popri tom som nahodil myslienku o smere toku prudu. |
Ku*va Plazivec, fyziku som mal naposledy na základnej škole, ale totok je ozaj moc. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Woozie (21.11.2014 23:30) |
A toto je uz aj na mna moc, kolko cervenych kablov ide na tvojej motorke do baterky?!!! Na mojej JEDEN!!!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2014 6:01) |
No aby sme sa uz nebavili o sprostostach, dal som si tu namahu a vystrachal presno to, na co som sa pytal. Dovidopo chlapci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2014 6:50) |
Ten prístroj, po ktorom tak túžiš, je opäť v podstate voltmeter. Samozrejme trochu sofistikovaný. Meraním má ukázať prúdové pomery v obvodoch AKB. PIC mikrokontrolér porovnáva napäťové pomery v meranom vodiči. Mimochodom, je tam aj obrázok, ktorý sa dá použiť na vysvetlenie princípu kliešťového AV merača v jednosmerných obvodoch. Ak je v sieti napätie 12,6 V,indikuje prúd 0. ABK sa ani nedobíja ani nevybíja. Ak je napätie väčšie,tak prístroj indikuje nabíjanie. Podľa veľkosti napätia, naprogramovaný mikrokontrolér ukáže hodnotu prúdu. Ak napätie klesne pod 12,6 V, tak prístroj začína ukazovať vybíjanie. Hodnoty sú ale viac menej orientačné. Toto dokáže obyčajný voltmeter, čo ti tu tvrdíme od začiatku všetci. Len keby si prestal s predstavou,že pri nabíjaní ide prúd doľava a pri vybíjaní doprava. |
Bol som zvedavy, kam az si schopny zajst v obhajobe neobhajitelneho. Ludia su neobycajne vynaliezavi, ked maju obhajit svoju nevedomost. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2014 9:14) |
Chlapi, nehadajte sa. Ked so to velmi zjednodusene prefstavite, tak ode o dva paralelne zapojene zdroje plus paralelne k nim zapojenu zataz. A ako sa hovori "vacsi pes jebe", tak plati to aj tu.... bud alternator baterku a zataz, alebo baterka zataz a keby regler nemal "diodu" tak aj ten. |
Ked potrebujes vyriesit meranie dobijania na 5-moto doma ja by som doporucil signalizaciu tromi, alebo piatimi ledkami,,,, prva ledka oranzova slabe dobijanie, posledna je cervena, signalizuje prebijanie a zelena je OK. Tiez je to V-meter co ti staci na informaciu a dcerka nemusi vediet nijake hodnoty,,, proste ked svieti zelena je to OK. Davnejsie som taku signalizaciu kupoval, mal som to v aute a fungovalo bez problemov. |
Co sa tyka spotrebicov, tak zisti vykon alternatora a spocitaj spotrebice,,,,,, vykon spotrebicov nesmie prevysit vykon alternatora,,,, je to jednoduche. |
janoval, mas pravdu, presne si popisal, jak to funguje, takto to aj ja chapem, samozrejme ze aj tebe je jasne, ze existuje, pomenujem to break point - napatie, kedy sa otoci prud na + pole baterky. Ved je to jasne uz z principu. |
Ok. Takže chceš povedať že pri dajme tomu 10V tečie prúd opačným smerom ako pri 13V? |
Woozie - ten voltmeter paralelne s baterkou, chlape paralelne, ale ja si tie slovicka tiez obcas pletiem. |
Prud naozaj fyzicky "tecie" bud z baterie alebo do baterie pri vybijani alebo nabijani. Upravené 2 krát. Naposledy upravil BKSL (22.11.2014 23:03) |
Pokusim sa teraz zovrubnejsie vysvetlit, ako to funguje na motorke tak trochu po laicky jak tomu ja rozumiem s tym, co o tom viem. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 0:01) |
Ja len dodam, ze to napatie na akumulatore vekom ani opotrebovanim vyrazne nemeni. Je skor dane konstrukciou baterky. Skor sa meni vnutorny odpor zdroja... |
Woozi: nechcem sa ta dotknut, ale je vidiet, ze fyziku si mal naposledy na zakladnej skole. |
Energeticka sustava by mala byt dimenzovana tak ze pri chode motora na volnobehu pri najnizsich moznych RPM a zapnutych vsetkych "spotrebicoch" by malo byt "systemove" napatie vzdy vyssie ako tych 12,6V pri olovo-kyselina baterii. |
A malo by sa to dat otestovat jednoducho tak ze bateriu odpojis pocas chodu motora na volnobehu + maximalna spotreba. Napatie by ti malo jemne stupnut, potom je vsetko ok. Isto nesmie systemove napatie klesnut. |
A koľko je vlastne maximálny výkon alternátora na Viragu 750 ? Lebo napríklad pri 535-ke je to len 280W ... (ja mám na bavore 700) |
BKSL pokial mas naozaj namontovany ten meracik co si tu dal predchvilou, tak musis sam vediet ze pises bludy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (23.11.2014 11:34) |
"Ak by to bolo tak ako hovoris, tak by vo vyssich otackach vyrabal zbytocne vela energie ktoru by zasa regler musel marit do tepelnej formy." Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (23.11.2014 11:45) |
Ja neuvazujem. Uvazoval si ty predtym. Ale aspon si pochopil ze nespravne. Takze potom s tymi neoverenymi teoretickymi radami opatrnejsie aby si niekto podla nich nesposobil skodu!!! |
A co sa tyka toho testu tak som to robil na aute. |
bacaono aby sme sa pochopili, ten nadbytocny vykon sa naozaj meni na teplo v tom prvom pripade s permanetnym magnetom (moja moto), lebo permanentny magnet sa neda regulovat. Ten druhy pripad je uz z regulaciou. |
Brazel, presne si to trafil po hlavicke, prave preto potrebujem moj vysneny "merak" - preto uvodzovky, lebo to nema byt merak ale indikator. Ludia moji, sak uz si neplette pojmy s dojmami, merak a indikator su dve uplne rozdielne veci. Jak keby som to nedal do nazvu temy. Indikator indikuje urcity stav, na wiki tu definiciu hladat nemienim, toto vam musi vsetkym stacit a uz dost reci o meraku,yes? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 12:17) |
Hehe, je nedela a sedime pri PC, citame fora a vypisujeme |
plazivec donutil si ma v sprche vymysliet genialny indikator ktory zbastlis aj sam. |
BKSL vidim ze to co som pre teba zvyraznil si asi necital alebo nepochopil a radis teoreticky dalej...... takze uz radsej nic. |
bacaono, ty si to, co som pisal, asi necital, je tam presne uvedene, preco je meranie napatia len informativne a preco mi nevyhovuje. Inak by si pochopil, ako funguje zariadenie, ktore chcem, a preco je tak dobre. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 13:04) |
Ved ten janovalov ampermeter je tiez len "prezleceny" voltmeter. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (23.11.2014 13:17) |
No, uz sme skoro tam, chyba ti tam Hallova sonda na ferite pred tym operakom a netreba potom merat ubytok napatia na tom kabli. Inak myslienka nie celkom na zahodenie, uz ma to napadlo, ale ta Hallova sonda je uplne exaktna. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 13:23) |
hallova sonda je tam uplne zbytocna ak ti ide len o indikator. T.j. logika nabija vs vybija. Ak chces aj merat tak potom je to nieco ine ale pisal si indikator |
Ale to nebude dobre fungovat, treba si uvedomit, ze tam idu spicky od alternatora, regler v ziadnom pripade nema ziadne vyhladzovanie, teda aspon ja som nevidel ziadny kondik nikdy u reglerov. Kukni si princip hallovej sondy, ta ti presne da smer toku prudu vo vodici, ale som rad, ze sa debata ubera konstruktivnym smerom, skusim sem hodit nejaky priklad, co som nasiel ja. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 13:40) |
Hlavny a vykonny vyhladzovac je predsa bateria |
plazivec , prosím ťa ,neskáč tu ako péro z gauča do všetkých , ktorí čo len trochu nechvália tvoju myšlienku , merák , indikátor , ja som do elektriky totálny chuj , ale aj bez merania (indikovania) mi to logicky vychádza dáko tak , že ak bude väčšia spotreba ako dokáže alternátor vyrobiť , tak budem elektromobil a elektriku na zapaľovanie sviečok budem musieť dopĺňať dobíjaním . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (23.11.2014 14:40) |
Sorry brazel, ak to vyznelo arogantne, prijmi omluvu, myslel som to obecne pre vsetkych, lebo kazdy tu radi merat napatia, ale tym som uz davno presiel. Mna nastvalo, ze ked niekto poradi a ja jeho radu odmietnem, tak hned sa urazi a sype na mna hromy blesky. A naco. |
Veď práve , že ten maximálny výkon alternátora pri Viragu 535 je pri 5000 (!!!) otáčkach . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (23.11.2014 15:49) |
750 vraj toci nejak do 7000 tusim, co je na dvojval V dost celkom. A central by som aj vymenil, keby za to nechceli predajcovia majetek. Myslim slusny central, s cirou optikou v chrome, nesmime zabudat, ze som uchyl na copre. |
Tam som ti vložil svetlá na Virago 750 s čírym sklom , určite sa dajú nájsť aj inde , to som len tak narýchlo . |
Ano, svetla uz mam v garazi, a pacili sa mi a boli na konci sezony v akcii. Ale neoznacil by som to za problem, je to oazka hlavne estetiky. |
Veď ja nemám nič proti tým svetlám , čoper je vlastne náhrada za koňa ako dopravného prostriedku po šírych prériách a honosnosť výbavy toho koňa vyjadrovalo spoločenské zaradenie jeho majiteľa , takže rôzne cingrlátka a serepetičky na čoproch majú samozrejme svoje opodstatnenie a vyjadrujú predstavu jeho majiteľa o estetike . |
Neboj, nekupil by som ich, keby som si netrufol to zvladnut, neni som typ na akcie, ale jesenne vypredaje u motokramov su predsa bezna vec a vyuzivame ich vsetci, no ne? |
čítam to tu od začiatku a pretože denne robím s alternátormi a dobíjaním, tak si myslím, že niečo o tom aj viem a preto, decentne povedané, vyslovujem svoj údiv všetkým teóriam tu spomenutým. Podľa mňa je už zbytočné tu niečo navrhnúť, ale čo sa týka výkonu alternátora, tak je tam rozdiel medzi systémom alternátora v automobiloch a systémom použitým vo väčšine motoriek, lebo aj niektoré motorky majú alternátory automobilového typu a tie sa dajú jednoduchšie a presnejšie regulovať, no a na výkon alternátora s rotorom z permanentných magnetov vplýva ešte jedna skutočnosť, ktorú tu nikto nespomenul, možno na to prídete v ďalšej diskusii. Preto ak niekomu chýba výkon alternátora pridám sem na odľahčenie jedno riešenie. |
maguma , nepíš v otáznikoch , nože hybaj do hĺbky , keď už vám to na tom náhradnom serveri dáko dochne . |
No, ked to neprezradis, myslim, ze uz sa to nedozvime, ze vlakno uz dospelo k svojmu koncu, skoda, ze si nenapisal hned volaco, a nechal nas tu, pivnych teoretikov, badat nad nesmrtelnostou chrusta Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (23.11.2014 22:52) |
maguma myslis nezelany ohrev permanentneho magnetu od motora a tym nezelane znizenie jeho indukcie ? |
To by mohlo byt ono. Moj altik ma napriklad vykon 312W za studena, ale uz len 265W po zahriati. Takze pri montazi doplnkov treba vychadzat asi skor z druhej hodnoty. |
Ale zase , keď ho dobre zaťažíš , tak sa nažhaví až do biela a máš ďalšie prídavné svetlo . |
Hehe, to ano, ale ja ho zhavit nebudem, telefon ci GPS zvladne a viac mi na skutri netreba |
Len pre info, zvlnenie pri 3-fazovom usmernovaci. |
voltmeter uplne staci, mam to odskusane. u 3F transformatora sa da ziskat vetsi prud zapojenim sekundaru do D, ale na ukor poklesu napetia, mozno by to slo aj u moto, neviem, ale dobijala by zrejme az vo vyssich otackach, kedze tu natetie rastie priamo umerne z otackamy. neviem ako by nato reagoval regulator. je to cista teoria, prakticky nevyskusana, a realizovatelna len pri previjani alternatora. |
Plazivec kazdil si niekedy na tatre 815? |
ARPAD ono sa da roznymi zapojeniami docielit rozne prudove zatazenia atd. |
ano zelezo je zelezo, to je pravda, lenze ak je v tom zeleze rezerva, tak zapojenim do D ju vyuzijes, lebo D mas k dispozicii aj fazove, aj zdruzene prudy, cize v podstate je vykom vyssi, lebo generator da viac ako 12V, a tu plati ze UxI. teda ak mas viac I a rovnake U, tak aj VA je viac. lenze pri vyssych otackach. a to je podla mna ten problem, otacky. tam uz nastupuje aj reaktancia vinutia, a proste ten prud z toho vetsi nepotecie a hotovo lebo je len jeden, ale ak ich mas 2, tak uz sa moze nieco zmenit. z napetim ten problem nieje, frekvencia nema nan vplyv, teda na ako take. ale to je zbytocne otom pisat, lebo to nieje realizovatelne len tak, treba upravovat generator, a to sa oplati len ked ho previjas. a ako pises, nevieme ci ten ktory generator nebezi pri plnom vykone uz aj tak na hranici svojich moznosti. dalsia vec by bola regulator. ten by trpel viac, lebo zdroj v D je tvrdsi nez v Y, a neviem ako by sa mu to pacilo. proste trebalo by to vyskusat, ale ako som uz pisal,pre potreby indikacie stavu aku uplne staci V meter. mam presne ten isty koso co si tu dal, a neviem si ho vynachvalit, proste parada. uz som vdaka nemu raz pri jazde zistil problem z dobijanim, a kedze sa to spravalo tak, ako by som mal len neaky slaby generator, co da 14V az skoro na plny, tak prve co som skontroloval bolo pripojenie regulatora, samozrejme konektor bol povytiahnuty. po oprave moto hned na volnobeh cez 14V.keby ze ho nemam, tak otom neviem. lebo ono to dobijalo, len nie tak ako malo. |
@Plazivec: Tu to niekto tiez teraz riesil a zda sa ze aj vyriesil, tak sa s nim skontaktuj ak chces: |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 174219 | Včera: 123725