Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Akú ťažšiu motorku na offroad? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAkú ťažšiu motorku na offroad? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Podvozok.

Predchádzajúce | 1 2 |

24.12.2014 14:34

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Pamätám sa na to, že bol určite lepší, či už príliš vysoký, neviem, ale asi nie. Výškovo sme na tom podobne, tak by mohlo sadnúť to, čo už niekto skúsený odskúšal a ak nie, neskôr upravím. Takže aj skombinujem tie krúžky aj tie navýšenia 30mm od sw-motech.

Včera sa mi zas strašne páčilo na mojej, aj v teréne, ale smutne som skonštatoval, že tam kde som zapadol, tak by som lc4 prebehol ako nič, akurát by sa šmyklo trochu zadné koleso. Možno stačilo by aj na GS viac odvahy a rýchlosť, ale kvôli váhe to to isté nebude.


24.12.2014 8:41

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Hogo pamätáš si aký bol postoj na mojej? Bolo to už moc vysoko?
Ja to mám o cca 5-6 cm.
Klasické zvýšenia kúpiš hocikde za cca 30 eur. Tým ale nedosiahneš nastavenie v smere dopredu-dozadu. To pokiaľ viem rieši len sw-motech. A pripadne domatech...


23.12.2014 23:41

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak ide vytiahnuť stredovú šróbu, tak by som dal sústružníkovi vytočiť takéto valčeky.www.ebay.de/itm/SW-Motech-Lenkererhohung-28mm-passend-f...


23.12.2014 22:39

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

jebay.com , jebay.com , ... a aj tak si v Nemecku . :-)

www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2055119.m570....
alebo dať vyfrézovať (kúpiť to hotové z D bude asi lacnejšie)

Dôvod úpravy: doplnené písmeno J

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (23.12.2014 22:41)


23.12.2014 21:39

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Už sa mi nepodarilo doplniť, na rajdy hľadám niečo takéto?


23.12.2014 20:55

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Dráhu tu mám aj bližšie, ale keby tam bol niekto, kto mi buchne po prilbe vždy ak niečo spravím zle, tak to by už stálo za kilometre :-).

Dve otázky, rady by som potreboval a nechcem zakladať ďalšie vlákna:

- kde zohnať navýšenie na rajdy, lebo takto je to hrozne nízko. Na GS si idem ako kráľ oproti nemu

- neobvyklá otázka v prípade takéhoto typu motorky, ale akú koncovku a kde zohnať, čo ho neuškrtí, ale zároveň nebude revať. Mám tam takú nejakú lacnú srandu a má hrozný zvuk.


22.12.2014 14:36

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

hogo: tak to uš možeš dojít aj k nám potrénovat na dráhu...


20.12.2014 19:07

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

snowden
 Kávičkár 

Ikona

janoval [dobre] congrats, pobavilo. pravdivo a stručne.


20.12.2014 17:57

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja kupujem na benzinke. Natankujem plnu a blato je k tomu gratis po par minutach jazdy.


20.12.2014 17:54

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Sú tam originál tck80, zadná už sleek, ešte som nestihol vymeniť, moto mám od stredy.
Nabudúce zablatím viac, ale na pieskovej enduro dráhe blato nechytá :D

(Ozaj, chalani, kde kupujete ten spray Mud-Look, neviem nikde nájst... :-P :-D )


20.12.2014 17:42

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Myslim, ze tie gumy ta velmi rychlo omrzia. Ta fotka je po umyti?
:-P
U nas dnes bolo fakt pekne a ja som cely den makal. Snad vydrzi pocasicko aj zajrra >:-)


20.12.2014 16:36

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Prvé poznávacie kolo za nami, dostal piesok, blato, vodu, rýchli presun v teréne aj enduro dráhu, ako sa patrí :-)

Pozri obrázok


17.12.2014 22:51

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

HoGo80 a co nieco taketo? suchen.mobile.de/motorrad-inserat/ktm-950-adventure-wie...
Moto overena casom.

Dôvod úpravy: Sorry,nevsimol som si datum a uz si mal nakupene.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (17.12.2014 22:53)


17.12.2014 22:01

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Dalo by sa povedať, že je rozhodnuté, LC4 (r.v.2001) už oddychuje dole v "garáži" :-).

Prvá adrenalínová jazda bez brzdového svetla s na nulu zodratými tkc na mokrej ceste, teplota blízko nule, cez celú Budapešť mám úspešne za sebou bez jednej kritickej situácii.


30.11.2014 13:08

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

napr ja chodim na rallye kvoli tomu, ze su navigacne. Takze cc by ma nebavilo.


30.11.2014 11:34

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton jasne mi to je ;-) ...mal som na mysli tieto nase domace rally pre zabavu.
Ist zavodit do sveta, tak to je uz o niecom inom. To uz treba brat seriozne, hlavne pripravu...


30.11.2014 11:24

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Fonzy: ono je obrovsky rozdiel v kategoriach pre rally na Slovensku a inde vo svete. Napriklad na Rally Albania je hlavna a najpocetnejsia kategoria do 450 a taky Dakar to ma este jasnejsie. Tu je to skor o akejsi tradicii, mozno ucte k starsim strojom a hlavne o tom, aku moto vlastni organizator sutaze ;-) Len ked uz bude tych lahkych endur vacsina, bude "blbe" ich stale evidovat mimo poradie. Takze aj tu asi pridu predsalen casom zmeny kategorii...
Aj ked aj mne osobne to vyhovuje tak, ako to je dnes... 8-)


30.11.2014 10:53

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

No pekne maslo si davas... mnaam :-D
Jasne, ze na lahsej je lahsie, ale 2. pravidlo: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku. Kazdy ti radi poriadne enduro do terenu, no zase je to jednostranna volba. Viem ze univerzal neexistuje a potom to je len o kompromisoch. Ak chces cestovat, jazdit lahsi teren a sem tam zavitat aj na rally (a nechces zivit 2 moto), tak si nechaj tu co mas. Ak ti je jej luto, tak kup nieco podobne a lacnejsie. Ved ta rally je prave o tazkych seriovych motorkach. Jasne, ze ich niektori maju trochu upravene (hlavne podvozkovo), ale su to stale seriovky. Ved o com by to bolo, ak by tam vsetci zacali chodit na endurach?? Bola by hlavnou kategoriou trieda 1V do 600cm. Ti uz potom nech radsej jazdia countrycross, tam je ak konkurencia vacsia a je to cele vyzivnejsie ;-)


30.11.2014 0:07

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Fakt musím kúpiť dačo menšie :D

Pozri obrázok

Pozri obrázok


23.11.2014 18:32

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

endy
 Veteránista 

Ikona

snowden [dobre] zlatá pravda


23.11.2014 9:17

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

endy [dobre] Aj ja mám jednu na cestu a jednu do terénu. Stredne ťažkú motorku by som kupil len ak by som mal ísť niekam daleko sám. Aby to unieslo bágle a aby som v nejakom tom teréne nemal stres že sa ani neotočím :-}
Volakedy sme tu celé okolie mali XT éčky apod. po tom čo sa začali vyrábať lahké stroje na špz nevidím dovod sa vracať spať.
Okrem toho terénne vozenia na stredne ťažkej motorke ťa vytláča /aspoň u nás / na miesta kde má človek dosť problém zo zákazmi. S lahkou krosou odídem tam kde už skoro nikto nechodí :-) alebo niekde na trať a mám pokoj.
Z ťažkou motorkou by som jazdil len to nutné zlo: tie "prepojovačky" medzi miestami, kde si teraz poriadne zajazdím :-)


23.11.2014 6:35

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

snowden
 Kávičkár 

Ikona

endy: zdá sa, že najlepšia moto na offroad je teda požičaná. :-D
takže hogo80: hor sa, nezháňaj ty motorku, ale suseda ochotného požičať. :-)))


22.11.2014 20:03

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

endy
 Veteránista 

Ikona

Tu v dedine miesto skútra mam bicykel :-} a na jazdu okolo komína beriem 125-ku od dcérky :-)))


22.11.2014 19:12

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Endy: mudro pises, ale este potrebujes skuter 8-)


22.11.2014 18:41

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

endy
 Veteránista 

Ikona

Ja tiez som riesil podobny problem a vystriedal som niekolko motoriek, KLX 650, XR, CR, XRV 750 a podla mna negzistuje univerzalna motorka na vsetko, preto treba mat min. dva. Ked som isiel na Africe sam v lese kde som nemal ani sygnal na telefone a dedina daleko 10km, nebolo mi jedno,,, co ked to niekde pychnes medzi stromy a stane sa ti nieco,,,,,,,,,,,,, nikto ta tam ani nenajde,,, proste som Africu predal a kupil jednu viac cestnu a jednu viac terennu.
Konkretne DL 650 na cestu a do terenu EXC 400 na znackach. Sotolinove a nijake lahhsie OFF prejdem aj na stromceku a ked chcem jazdit tazsi teren, tak EXC dam na prives a je to. Mam problemy aj s chrbticou, ale zatial EXC zdvihnem bez problemov,,,, s KLX co je o 50kg tazsie uz som mal problemy. EXC je pomerne
lahke enduro s vybornym podvozkom, vykonovo uplne staci, cena prijatelna, oproti KLX a XRV bez trapenia a hlavne stresu,,, no a co sa tyka spolahlivosti,,,
na to mas ten vozik nie? :-) Zatial sa mi nepokazil.... klop, klop, klop [dobre]


21.11.2014 17:25

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

salli
 Turista 

ja chodim do lesa len za sucha .za mokra to je moc tazke neovladatelne na cestnych gumach.vzdy som hladal unyverzalnu masinu ale pomaly zistujem ze taka nieje .proste chcem mat krosku a cestaka v garazi


21.11.2014 16:34

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Tak od včera je téma ešte aktuálnejšia, keďže som pri rýchlosti 30-40 km/h po šmyknutí zadného kolesa nabral smer: les, pekne medzi stromy. Zas som mal veľké šťastie, jednak som akurát skúšal novú korytnačku a predné koleso skončilo na kraji čiastočne zahrabanej studni. Motorka celá, ja celý, strážny anjel mal plnú ruku práce.
Mimo nutnosti ľahšej moto na rozbíjanie je tu ešte fakt, že nemá sa jazdiť rally sám a v tme... Asi som si mal zlomiť aspoň prst, nech si to ozaj zapamätám.


20.11.2014 1:27

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

edott
 Edvenčr 

Ikona

Velmi výživné čítanie [dobre]
Mna spätný chod už naštastie nechytá, lebo som si splnil legendy 90-tych rokov a vedel som že ked ich nedám "za mlada" tak ich nedám nikdy, vývoj nezastavíš,ani pokrok a ambície. Mal som afriku aj teneru obe 2 roky a nedám na ne dopustiť ale na off jazdenie proste musia zostať v 90-tych rokoch.Na cestovanie budu dobré aj nadalej ale v terene sa vývoj posunul od železa k hliníku a tažké enduro dnes trápiť v ostrom je somarina.Aj ked taká lc8 je rovnako tažká ale je to proste inde.Na afrike sa lepšie cestovalo, ochrana jazdca, priebeh výkonu, stabilita v rýchlosti,mohutnosť, supertenera išla ovela lepšie v terene od spodu, motor trochu vyššie, málinko nižšie tažisko ak sa dobre pametám, trochu zastaralejší dizajn. Z obydvomi som jazdil dost výrazne off road ale tá zotrvačnosť, hmota a hlavne podvozok bez možnosti nastavenia sú na dnešnú dobu velmi zastaralé, pri rychlej jazde to proste drbe do rúk, to je na trochu ostrejší prejazd lesnou cestou ale nič viac. Zapadol som zúfalo z obi dvomi :-~ ďakujem...je to problém aj v sypkom piesku. ked už íst do týchto ročníkov tak ako bolo spomenuté z tej doby jedine jednovalce na taketo jazdy.XL, XR, dominator, mala tenere ale pri porovnávaní parametrov aj tak skončíš pri LC4 :-D úplne vážne.pomer cena a (výkon,váha,dostupnosť dielov, výdrž,obratnosť,spotreba,cestovanie :-O ...) proste iné nevymyslýš. je to nerozbytné, na bmw by som mal obavu o tie plastíky a spolahlivosť - jak sa postaráš o servis.supertenera ma doviezla do albánska, lc4 do rumunska po dialnici 120-130 žiadný problém a teraz som si bol zabehnúť a zaskákat na dráhe zrepasované tlmiče až praskla maličkost na podsedlovke a na doraz som sa nedostal a to myslým z inu jak ktm nedáš.Tie japonské stroje skorej opotrebuješ v terene jak ktm, ktora je na to stavaná, majú náchylnejšie plasty.aj taký transalp nebol vraj zlý ale bez uprav do terenu tiež neni.Jak sa stale hovorí že neni moto na všetko ale na "tvoj" teren ktm stačí z prehladom a cestovanie prekvapivo nebol problém.Je na tebe v akých cenách a ročníkoch sa chceš pohybovať ale to velké bmw nechaj len na "cesty"
...a moja neni na predaj :-*


19.11.2014 20:30

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

he-he, snowden nie si sám, s tým spätným chodom... Ak by som mal voľné ruky čo sa týka počtu a nákladov na motorky, tak by som rád mal napr. XL600...


19.11.2014 17:09

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

snowden
 Kávičkár 

Ikona

salli: stare hajtre mozno, ale je fakt, ze zatial ma nikde africa nenechala. raz skoro, ale potom si to rozmyslela a doviezla ma domov. chyba bola v odpalenom regleri, ale o tom sa vie, lenze tento regler bol meneny a spraval sa velmi podivne a to nechcem menovat a robit reklamu ignitechu.
ja v mojom moto vyvoji idem smerom spredu dozadu. na xt660z som stravil 2 sezony, teraz pomaly dve sezony na xrv, rad by som potiahol kamsi do 80-tych rokov ak sa podari. ale zachovalych masin pre moju vysku je zalostne malo, ak vobec. tak uvidime.
rozhodne ma tesi, ked vidim na ceste nieco 20 a viac rocne. :-) diky.


19.11.2014 16:02

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

onarb76
 Turista 

Ikona

Tenereka má svoje čaro, tento rok som tiež neodolal a zariešil som XT660Z. Predtým som jazdil spokojne Transalpa650 a zmenu neľutujem. Mne osobne sa v ,,teréne,, lepšie jazdí s Tenerkou. Ale zas na ceste bol Transalp pohodlnejší


19.11.2014 15:41

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

salli
 Turista 

snowden ja tiez len snivam hehe.tenerka a africa su moje dve oblubene motorky legendy.ale su to uz aj vlastne stare hajtre:Dtreba do nich uz aj co to vlozit aby boli konkurencie schopne.ale zas padnes dvihnes ziadne cidla elektrika nema ta co zradit.jednoduche ako jawa heeh.


18.11.2014 22:09

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

snowden
 Kávičkár 

Ikona

salli: esli je to v profile tvoja tenerka, tak sa mi ohromne ľubi. jej, to je vôňa starych dobrych zašlych čias.


18.11.2014 20:31

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

salli
 Turista 

kup yamahu tt .je solahliva lahka hrava .pojazdis rok zistis ci mas na viac ci chces ostrjsie nieco .predas nebude ti to tak luto .mozno zistis ze jednobuch nieje to prave pre teba a pre tvoju rit. .unyverzalna motorka nieje .ja mam tenerku dam na to cestne gumy a mozem jazdit len asfalt ked uz vijst z garaze je problem po trave,


18.11.2014 20:16

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Janoval : tááááák [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


18.11.2014 20:12

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

janoval, na svojom wishlist-e bude stále tá moja pekná modrá hayabusa, ktorú som predal, ale zrejme tam aj zostane :'(


18.11.2014 19:25

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tá Yamaha bola predstavená v roku 2011 ako koncept a so silnejším motorom (nie 250ccm) by isto stála za hriech :
www.google.sk/search?q=yamaha+xtw250+ryoku...


18.11.2014 19:23

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Hogo: ty si len myslis, ze potrebujes dalsiu motorku. V skutocnosti potrebujes dalsie dve.


18.11.2014 18:50

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Hm, nevieš náhodou rozmery pneu? Overím, či robia mitasky na túto veľkosť.


18.11.2014 18:43

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

ako uliata
Pozri obrázok


18.11.2014 18:22

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

To mám ísť do Rumunska na tomto?
Pozri obrázok

S pohodlím nemám problém a počul som také názory, že zbaliť vraj stačí nejakú platinovú kartu a s tou sa dá najesť, sprchovať, plávať, všetko. Skoro ako tampóny. Už len zistiť, kde niečo také predávajú.

Landal: posúvam aj nie :-). Najradšej by som videl sám seba za rok na Rally Albania na mojej GS, veď je to edícia Rallye, tak to musí ísť :D. Len potrebujem zohnať sponzora, kto mi ho dá do poriadku, keď ho rozlámem na kúsočky na kameňoch :D.
525-ka je super stroj, ale zatiaľ veľký nezvyk, chýbala mi tam tá váha a objem. Nemal som čo chytiť.

V každom prípade, známy z HU chystá offroad túru na jar z Budapešti až no Nízkych Tatier na veľkých strojoch, tak sa teším :-).


18.11.2014 14:30

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Tak vidím, že s v úvahách posúvaš, keď skúšaš aj 525-ku :-D

Na mojej som mal nahodený ten "slabší"podvozok, lebo tam boli aj v predu aj v zadu tie menej "vyladené" tlmiče. Napriek tomu dúfam, že ti To pomôže pri rozhodovaní.


18.11.2014 14:29

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

EXC a podobne ostre endura zvladnu na Rally Albania cca 2000km offroadu a presunov (cca 50:50) za tyzden. Takze presun do Rumunska je pre taku moto brnkacka (mimo dialnic samozrejme), otazka je skor pohodlie presunu a predovsetkym zbalenie na taky vylet...

inak, Landova LC4 sa paci aj mne... ;-)


18.11.2014 14:04

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Napíš do Yamahy , nech začnú vyrábať toto , ale nie 250-ku , ale nejakých 400-500 a centrálu nech dajú s 230 Voltami .
Kunč(š)aftov by sa na to určite našlo dosť.

Pozri obrázok


17.11.2014 22:35

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ako píšem, ešte stále nevie čo chce :D.

Ale to už je jasné, že do Rumunska buď beriem veľkú na kochačkový offroad alebo menšiu dám na vozík. Záleží od partie.

Ale keď ma naštveš, tak nabalím náradie, olej, filtre, čistiacu sadu na vzduchový filter a pôjdem na nej :D


17.11.2014 22:29

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Exc , držím ti palce na ceste do Rumunska (alebo kdekoľvek inde) . 8-) :-)))


17.11.2014 22:17

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Update: chalan ešte stále nevie čo chce :D.

Cez víkend som mal možnosť vyskúšať dve parádne stroje vďaka nezištnej ponuke majiteľov (mená schválne nepíšem, ak chcú, tak sa sami prezradia), jednu super vyladenú LC4ku a EXC525. Viac sa mi páčila, hlavne motoricky, 525-ka, ale na to na čo som teraz zvyknutý mimoriadne ľahká, to aj v dobrom aj v zlom. Čo som sa naučil, že sa mám držať hlavne nohami na nej môžem rovno zabundúť, lebo to nejde, ale zrejme pri týchto ostrých obratných to bude normálne, že práca sa odvádza hlavne rukami a prenesením váhy.

Zima je dlhá, tak rozmýšlam ďalej, ak mám štastie, tak ma nezlomí ktmka a neminiem úspory predčasne :D.


12.11.2014 9:21

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80, aha tak ty chces takmer identicku, ale podstatne lacnejsiu motorku ako mas. Ved existuju aj starsie a podstatne lacnejsie typy bmw GS, to asi vies.
Dokonca musil, jazdi celkom vyzivny offroad aj na mierne upravenom BMW R 850 R (kolesa z GS, nejaky stit, kryt pod motor...) to by mohol byt snad lacnejsi variant toho co hladas


12.11.2014 7:37

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hogo: masinu bez papierov nekupuj, je to velmi obmedzuuce.


11.11.2014 22:51

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Tak to skúsim napísať trochu ináč, možno som sa nevyjardil presne v prvom príspevku. GSko mám asi pol roka, tak ma to nestihlo ešte zhíčkať. Bol som s ňou na motoghymkane, škrel na tkc80 čižmy na šturci na naloženej motorke aj s polovičkou, cez víkend som šiel v hlbokom piesku 50 km/h (viem, dá sa aj rýchlejšie, držal som sa rýchlosťou prvého predomnou), bol som s ňou na cross dráhe v Kechneci, na ostrej corss dráhe tu vedľa v dedinke, kde ma pustili zadarmo, lebo boli zvedavý čo z toho bude. Mám "podobný" roblém ako BKSL, keď si na ňu sandem, tak všetok váha sa stratí, napriek nedostatku skúseností s ňou manévrujem ako ja chcem, je mi ako uliata. Akurát keď si zosadnem a porozmýšlam kde všade a ako som prešiel ma napadne, že ak som mal len šťastie, tak to nebude trvať večne a finančne si nemôžem dovoliť tú motorku rozbiť. Keby ma pri tej rýchlosti hodilo o zem, tak ju rozbijem na kúsočky.
Preto chcem podobnú, ale lacnejšiu variantu. Už aj to ma napadlo, že kúpim niečo ozaj lacné dokonca bez špz zatiaľ, a keď sa mi to zaľúbi, na jar vymením. Mať neobmedzené financie, tak si kúpim nového vodníka GS ADV a budem na amatérskych rally práve tým čudákom, ktorý sa tu spomínal. Určite by som nedošiel prvý, ale možno ani posledný. Hlavne by som došiel do konca.
Bohužiaľ neobmedzené financie nemám (to sqrvené loto nie a nie padnúť :D ), tak to riešim ináč.

Dôvod úpravy: Ďakujem za databázu, našiel som odpovede.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (11.11.2014 22:53)


11.11.2014 19:39

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80: Ak to nepoznas, tu je celkom dobra databaza motoriek. Trebars u LC4 je tam vidiet ze su 400, 600, 620, 640 aj 690 a ake roky k tomu...

Pred casom si zalozil diskusiu ohladom jazdenia off road. Myslim, ze ti to zachutilo a to, ze chces tazke enduro je iba dosledok toho, ze chces aj cestovat. Ale, ako to uz bolo spominane, univerzalnu motorku nenajdes a tiez Ti bolo radene, ze nekupuj dalsiu adventure motorku, ak uz jednu taku mas.
Nazory, ze predat GS a kupit nieco starsie na rozbijanie - no teda, zaujimala by ma spolahlivost, kupit "staru" moto a riskovat ze Ti vypovie sluzbu v Albansku..., jasne nie?

Mne z toho vychadza, ze si kup enduro na enduro jazdenie, vyblazni sa doma a do Albanska chod na dovolenku, oddychnut... na gs.

Dôvod úpravy: univerzalnu motorku - myslel som vlastne uplne vhodnu na vsetko (trocha som sa zle vyňadril)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satos (11.11.2014 19:42)


11.11.2014 18:49

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

..a este nieco:
casto sa pri takychto temach spominaju tzv. "Pani jazdci" - ludia, ktori dokazu aj na tazkych motorkach neskutocne veci, prejdu neprejazdne a podobne, podla mna, nezmyselne myty... Vsetci do jedneho co poznam, jazdil som s nimi, su bezni smrtelnici, limitovani kondickou, pudom sebazachovi, fyzikalnymi zakonmi a hlavne vedomim, ze nie su doma na dvorku kde sa im nemoze nic stat, ale daleko od domova, kde sa akekolvek nerozvazne precenenie vlastnych schopnosti nemilosrdne tresta...

..a reci o poriadnych ofroadovych gumach treba tiez brat s rezervou, teda pokial si ich nebudes brat so sebou ako batozinu, nekupis na mieste, resp. celu motorku si nedotiahnes niekam do RO/ALB na voziku

..sorry za roztahanu reakciu, ale priebezne citam prispevky, tak podla toho reagujem:
to co som tu napisal, plati za predpokladu, ze chce niekto nejake tazsie enduro pre adv turistiku (RO/ALB) spanie pri potoku a tak..
..na amaterske rally sutaze traba urcite nieco lahke, tam treba kaslat na limity - ze len nad 600 a mastodont a pod., to je len pre uchylakov a recesistov ... :-)


11.11.2014 18:18

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

a z tych novsich BMW 650 Sertao, KTM 640 Adventure, XT 660 Z, co su v podstate hotove motorky...
..na tie "nie moc cestovatelsky vybavene tazsie endura" treba len trochu vacsiu nadrz a nejaky stit, nech clovek na asfalte nezomre..hlavne sa s tym moc nesrat, lebo ak ta to chyti, tak aj tak skoncis na niecom lahkom a ostrom, a ak nie, tak sa vratis ku GSu :-)


11.11.2014 18:08

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Ifcozv
 Edvenčr 

Ikona

Hogo: pre teba bude najlepším liekom previezť sa na jednovalci po rovnej asfaltovej ceste 20km a hneď ta cestovanie s takouto motorkou prejde. Niežeby to nešlo, ide to. Ja som taký prechod zažil a je to hrozné :-). Proste si zhýčkaný z Géesa.
V úvodnom príspevku aj tak píšeš že si sa v teréne zabával na GS no vlastne si sa o nu len bál. Tak načo mať dve motorky. Túto predaj, kúp staršiu 1200 ktorej ti nebude lúto, nauč sa jazdiť tak ako ZeOn a máš po probléme. Aj cestovať môžeš, aj na XL enduro rally môžeš, aj ladvinku odvedzieš a ani lúto ti jej nebude, akurát nebudeš mať čo leštiť :-D

Pán major, som z toho voláky zmätený :-~ :-D Pardon :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Ifcozv (11.11.2014 18:11)


11.11.2014 18:06

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

640 je málo, lebo ju sedlá veľa ľudí... 690 sú nové a tým pádom cenovo niekde inde ako staršie LC4...
Ale MaAT dobre uvádza o 400vke - videl som jednu, ktorá mala toho za sebou cestu do Makadanu a späť, ďalších tisíce kilometrov po Európskych krajinách... A stále spoľahlivo svojho majiteľa vozí...


11.11.2014 18:03

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

..snad sa chalani nenahnevaju, ale podla mna su nevhodne upravy aj Landalova LC4, ci Harova byvala LC8... aj tu znamy clen HTB1 - TTR.. + niekolki dalsi ktorych asi nepoznas


11.11.2014 17:56

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

..zo starsich sa dobre upravuje aj suzuki dr 650 SE, ci yamaha TTR, BMW 650 dakar...
len to treba robit s mierou, inac z toho vznikne stvrttonovy mastodon s katastrofalnymi jazdnymi vlastnostami

ako napriklad toto
www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fshortwayround....


11.11.2014 17:48

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

..a nielen to, LC4 je aj 400, celkom vydarena konverzia na cestovanie, cenovo dostupna a prakticky "hotova" vojenska verzia z bundeswehru, staci len sadnut a jazdit
www.google.de/search?q=ktm+400+military&espv=2...


11.11.2014 17:25

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ďalšia taká otázka neznalca: LC4 je len 640-ka? Novších 690 je podstatne viac v ponuke. Je to v podstate tá istá kategória a tak isto vhodná? Pozerám inzeráty a nastal mi teraz v hlave menší chaos.


11.11.2014 11:13

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

myslim, ze KTM vyzera dobre. Jazdi to super.



Dôvod úpravy:
Video: www.youtube.com/watch?v=57fzagVkS0s

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satos (11.11.2014 11:14)


11.11.2014 9:13

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

dando
 Bahniak 

triskac> o com to tocis? rozdelene fungovanie teleskopov je standardom uz par rokov. prave odvtedy co bmw nasadilo vzduchovy podvozok. ten podvozok bolo to najlepsie co som doteraz jazdil. hlavne v stoji je to uplna parada. mal som ju dva roky a nemal som najmensi problem az na nedostatok vykonu. ten podvozok si krasne tym tlakom nastavujes na svoju vahu a zelanu vysku motorky.

ked si ju nejazdil ako mozes na nu vobec nieco hovorit?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (11.11.2014 9:16)


11.11.2014 8:28

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Chalan ešte sám nevie čo chce, diskusia s uberá správnym smerom, ale dík za podporu :-).

Tryskac, ďakujem za ten link, veľa to pomohlo!


11.11.2014 8:17

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Chalan chce ťažšiu mašinu ktorá zvládne aj nejaký ten off a vy tu riešite rovno rallye špeciály...


11.11.2014 7:59

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Hogo> ak ti naozaj ide iba o peniaze ("buchat nieco lacnejsie") tak si nechaj iba to geeso. Daj z neho dole hmlovky a v podstate nemas comu ublizit.
Osuchas akurat padaky a par krytov, ktore pred predajom motorky za par sto eur vymenis. (a cely cas budes vyzerat ako jeden z mala drsnakov, ktori s tou motorkou naozaj chodia do terenu).

Druha motorka ta bude stat nejake peniaze, kazdy rok 50euro na pzp, kazde 2 roky STK, budes tomu musiet robit servis, ktory ked si nevies urobit sam tiez bude nieco stat, no a ako ti uz naznacili ostatni, budes ju prisposobovat obrazu svojmu = dalsie prachy.

tryskac> [dobre]


11.11.2014 0:07

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Neviem či je Xchallenger dobrá alebo zlá motorka . No pripadá mi ako dosť divné a lacné riešenie mať na off motorke v jednom prednom tlmiči odskok a v druhom kompresiu.
No a dať za moto 5 000 a čakať kedy mi vyfučí zadný mech a potom kúpiť zadný tlmič za
/odhadujem/ 800 ečok :-~
To radšej kúpim "klasiku" za 2000 a pár stovkami podplatím niekoho, kto mi poladí podvozok.
Toť moj laický názor.
a tuto zas iné názory:bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=4723


10.11.2014 23:17

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Janoval, chápem, ale zostaňme pri tom, že každý hľadáme niečo iné. Ako som písal, mne dokonca vyhovovalo aj géeso, jediný problém, že je v tom veľa peňazí a radšej by som obúchal niečo lacnejšie.
Ivan, ten už je nad limit, radšej by som niečo lacnejšie a viac holé, ale ešte stále len uvažujem a inzeráty prezerám len tak, aby som bol v obraze čo sa dá kúpiť a za koľko.


10.11.2014 23:10

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Samozrejme kapotáž nieje až taká podstatná, ale ak sa bavíme o dlhšom tripe (napr. Albánsko) - tak sa môže stať že na presune predsa len kapotáž ponúka nejaký vyšší komfort, ako len holé rajdy pred Tebou... A samozrejme keď letíš v teréne 150 tak kapotáž Ti rovnako zastane nejaký ten odpor...
Ale na druhú stranu správne uvádzaš, že tripmaster a podobné srandy nepotrebuješ stále, tak potom načo kapotáž - stačí nejaký ízy úchyt...

Niekde v texte vyššie som prehliadol cenu tých 5000€ ... Ak by som bol na hrane tejto sumy, tak už by som uvažoval rovno o tomto kúsku (keď sa bavíme o konkrétnom Xchallenge) a nepotrebné veci čo na nej nepotrebujem/vystávajú/nevyužijem by som na inzercií predal, aby sa mi vrátili peňažné prostriedky:
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-g-650-xchall...

Ale napr. ako uvádza Laňďo, LC4 sú veľmi vďačné stroje a práve na tekéto veci presne určené - veď koniec koncov sa vychádza z Rally špeciálu - teda mašiny na to presne stavanej... Takže u mňa má osobne veľký [dobre]


10.11.2014 23:06

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Do terenu motorku co najlahsiu. Motorajdackych pretekov sa mozes zucastnit aj s mensim objemom. A ked zacnes mat pocit, ze uz dohanas najrychlejsich, potom si kupis tazziu masinu alebo dvojtaktnu krosku >:-)


10.11.2014 22:24

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ak sa podarí, pôjdem za vami zbierať spadnuté súčiastky, pri mojej rýchlosti ich v pohode stihnem pozbierať. :-D


10.11.2014 22:22

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Landal: bude mi ctou [dobre] posledne dva preteky mi to nevyslo, boli ine priority, ale o tom potom... 8-)


10.11.2014 22:16

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Menton, Ty vrták :-((( ;-)

HoGo nič nerozpútaš... Až zase raz o niekoľko rokov naberie Menton odvahu dôjsť na nejaký pretek, tak ho poriadne zahádžem od zadného kolesa tej hroznej, stále sa kaziacej a všade sa predávajúcej LC4, a bude zase na chvíľu kľud ;-) :-D


10.11.2014 22:06

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ejha, ďakujem za čas a veľa rozumu, zas som o dosť múdrejší :-). Stále som viac presvedčený, že to bude medzi lc4 a x-Challenge, ale prikláňam sa k druhej. Napriek svojej súčasnej nie som nejak zaťažený na bmw, keby mi niekto odtrhol logo tak nechýba (vyberal som si ju z iného dôvodu, ale to je iná téma), ale o ktm dosť čítam počujem o kazivosti a keďže nie som nejak servisne zdatný, prikláňam sa k na oko spolahlivejšej.
Teraz nezávisle od toho čo písal Menton a žiadnom prípade tu nechcem rozpútať flameware o tom, ktorá motorka je spoľahlivejšia.


10.11.2014 22:00

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ivan, tebe furt len tie bakelitove kapotaze behaju po rozume :-D Roadbook a tripmaster sa daju upevnit jednoduchsie a nasledne rychlo zhodit, na trenovanie ich nepotrebujes (to je vacsina casu)... Zakladna nadrz ti da dojazd cca 150km v terene a to bohate staci aj na merane useky na Albanskej rally, tak naco vozit kopec vahy a zbytocne si rozhodit tazisko? 8-)

HoGo80: nie je ich vela, lebo su fasa ;-) LC4 predavaju vsade... Preco?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.11.2014 22:06)


10.11.2014 21:54

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

HoGo80 treba si upratať ;-)

Predstava, že budeš mať jednu moto, ktorá Ti rovnako poslúži na 14 rôznych spôsobov, je pixlovina. Ja som tak presne začal, vyfiltruj si moje články... Na LC4 som navešal všetky padáky, vyhrievané hefty, hentaký držiak, taký držiak, zásuvky, debiliny... Pozri ako to dopadlo... Dnes mám vďaka tolerantnej manželka 3 motorky. Afriku na adventure turistiku, LC4 na endrurovanie o ktorom tu aj Ty píšeš a EXC na tréning a trať. Nedá sa to kombinovať, nikdy sa to nikomu nepodarí lebo to proste fyzikálne nejde. Hawk.

To ale vôbec neznamená, že na takej LC4 alebo TT sa nedá "dovolenka na divoko na východe" - práve naopak! Len to chce tú motorku spoznať, vychytať prípadné muchy, mať ju v dobrej kondícii, zbaliť sa na ľahko s najnutnejšími vecami, a potom zažiješ takú dovolenku na divoko, a akej sa väčšine len sníva. Práve preto, že tá väčšina sa so svojimi ťažkými moto bez adekvátnych zručností nepustí tam, kde sa pustíš Ty na TT s jednou rolkou za sebou.

GS Dakar nie je tak konštrukčne odolná, ako napr. LC4 alebo TT. Viac plastov a tie sú viac na rane a je tam celkovo háklivejšia konštrukcia jednoducho. Tie pády, ktoré moja LC4 v albánsku zažila, a po ktorých som to zvihol, narovnal rajdy a bolo vymalované, tak Dakara by bola ošklbaná až strach... To viem, lebo s dakarákmi jazdím 5 rokov. O podvozku nemôžem ani hovoriť, to proste na LC4 nestíha a nikdy nebude, napriek tomu, že tie dakary boli mladšej konštrukcie.

Vôbec tú motorku nehaním, je to skvelý stroj. Ale je viac cestovne orientovaná. dokonca aj afrika je do terénu vhodnejšia, než GS Dakar, čo mám tiež skúsenosťou potvrdené z tripu do Karpád ja na Afrike + 2x GS Dakar + GS1200.

A potom je tu ešte prínos ľahšieho endura pre jazdu na 1200-ke. Na 1200 sa budeš posúvať pomaly, a to z logického dôvodu: každá chyba Ťa bude veľa stáť či už na moto alebo na tvojom úraze. Iné je, keď Ti na nohu spadne 1200-ka a iné ak napr. TT...

Na ľahkej moto sa najlepšie dostávajú do krvy isté vzorce, ktoré potom aplikuješ aj na veľkej, len si tam dosadíš iné hodnoty a rozumom musíš korigovať. Ale ten základný fyzickálny model je ten istý. Ľahká moto Ti oveľa viac toleruje a podvozkovo oveľa viac "znesie", preto si môžeš dovoliť na nej viac "skúšať" a experimentovať, čo Ťa rýchlejšie posúva dopredu. A ak to prepáliš, škody sú menšie...

Preto ak si kúpiš ľahšiu motorku, a budeš endurovať, tak až pôjdeš za 2-3 roky na adventure trip na 1200-ke, tak si trúfneš na iné vec, než na ktoré by si si trúfol teraz.

Ak si chceš urobiť dobre, kúp nenáročné, odolné 600-kové enduro čo najjednoduchšej konštrukcie, aby si sa nebál na tom učiť a posúvať sa ďalej. Áno, ak budeš endurovať, budú aj pády, áno, budú aj obtrhané blinkre, áno, budeš mať aj modriny. Preto napr. je GS Dakar na tento účel zbytočný a nevhodný luxus.

Ber to len ako názor. Rozhodnutie je na Tebe, ak si napokon kúpiš Multistradu, Tvoja vec :-D

PS: Ten X-challenge čo dal Ivan je skvelý, normálne slintám. Prakticky nový stroj, bez starostí... Treba ho len odviesť k ujovi Momulovi na výrobu dobrého padacieho rámu a nahodiť chrániče rukovätí s hliníkou vzperou. Ale tak to bude skoro s každou moto, bude tam treba niečo pridať, aby bola "ready". Preto som písal, že by som nevrazil celých 5 tis. do ceny motorky... Áno, je to striekačka a je tam ten "vankúš" miesto centrálu, ale zase má tá moto mnoho iných výhod. A až sa ten "vankúš" posere, tak proste nahodíš tlmič a hotovo. Táto moto má potenciál ktorý sa dá ďalej rozvíjať a nie je to problém, lebo sú na to mnohé alternatívne komponenty bez problémov zohnateľné...


Dôvod úpravy: bože to je aký dlhý príspevok :-O :-O :-O a to som si vravel že budem stručný... :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (10.11.2014 21:55)


10.11.2014 21:47

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

V každom prípade, veľa tých G650X Challenge na trhu nie je, ako sa pozerám :-).


10.11.2014 21:46

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

motobi
 Turista 

to:hogo80 - ak si podobna krvna skupina ako Landal a mas zaujem o lc4/R napis na email gajde333@gmail.com
Ja fakt ze to je presne ono ako popisuje Landal. Poslem ti k nej info a foto.
Neviem ci sa diskusie zucastnil Jasterica. Ten ju videl


10.11.2014 21:37

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Hej, ten stav by chcelo ozaj očekovať... Ale inak takéto ,,kozmetické vady" mi nevadia, pokiaľ je motoricky v poriadku... Ja osobne, by som do nej išiel... Dlho mi húta v hlave, ale po pravde chýba dotácia ...
ALE, predstaviť by som si ju u seba v garáži vedel predstaviť shop.touratech.sk/media/catalog/product/cache...


10.11.2014 21:13

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ivan, podla toho prevaleneho vyfuku uz ma nieco za sebou, takze opatrne s tym stavom. Inak suhlas, je to super lahke a sikovne endurko. A na rozdiel od Landovej LC4 sa na nej furt nieco nekazi... :-P


10.11.2014 20:36

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80 - Tak ako sa tu vyjadrilo veľa ľudí, tak sa pridávam aj ja k názoru, že určite siahni po jednovalci o 600ccm - čisté enduro, po pár úpravách SKUTOČNÉ cestovné ENDURO, ktoré môžeš pretaviť do svojho vlastného RALLY ŠPECIÁLU, ktorý bude slúžiť na Slovenské Adventure-Rally-Raid podujatia, s ktorým môžeš zároveň vybehnúť hocikde do lesa (ak Ti to zákon dovolí), či objavovať krásy Rumunských hrebeňov až po pieskové duny Sahary... Ak by som bol na Tvojom mieste, tak určite siahnem po: bmw-g.autobazar.eu/650-x-challenge-id5927079.html
Pri tej cene, kilometroch a stave by som bral všetkými desiatimi! V základe endurko na všetko, ľahké, obratné, výkonné... A po pár kapotážových a nádržových úpravách slušný AdventureRally stroj :-)


10.11.2014 20:17

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Ifcozv
 Edvenčr 

Ikona

Však divokú dovolenku na východe môžeš ísť aj na Géese, je tu plno cestopisov po šotolinových cestách kde motorku pri určitom jazdeckom umení nemusíš vôbec položiť a dobrodružstva zažiješ habadej. Nemusíš hneď jazdiť po hrebenoch karpát.

Ty si však riešil motorku do terénu. Ak uvažuješ o cestovaní na nej, budeš znova robiť len kompromisy: pneu, pohodlie na ceste, ochrana pred vetrom na ceste počas presunu do destinácie.....Všetky plusy na ceste sú v teréne mínus


10.11.2014 19:27

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ešte som si všimol: "GS650 Dakar nie. Poznám ich, dobré moto, ale drahé pády." - v prípade KTM ma tie pády nebudú rovnako bolieť? (finančne). Či je tam problém s tým, že tá motorka nie je konštrukčne tak dobre chránená.
Totižto ako som písal, prichádza mi do úvahy aj taká dovolenka na divoko do východnej EU, hlavne offroad, kde by som radšej bral tú lacnejšiu a na tento účel sa mi zdá byť lepšia táto Dakarka, ale zrejme chcem príliš veľa vecí od jednej moto...
Súťažné ambície zatiaľ nemám, tak možno by stačila aj menej ostrá.


10.11.2014 17:56

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Ten rozdiel nie je len v gume, ale v ráfiku celkovo, t.j. kolesá sú iné. Ale...

Medzi endurom a supermoto bude určite zásadný rozdiel v podvozku. Nebudem mudrovať, neviem či sú tam iné črevá, ale tipol by som že hej, že to nebude len v "nastavení". Motor bude zrejme tiež inak zprevodovaný. Toho by som sa až tak nebál, ale toho podvozku hej. Chápem tvoju úvahu, tých "supermoto" je na nete najviac a pôsobia zachovalejšie... Ak by ten podvozok bol len "inak nastavený", tak by to bola dobrá cesta...

K tomuto by sa mohol ale vyjadriť niekto skúsený v tejto oblasti, napr. mikulík v pohode prehadzuje kola na svojej husacine a lieta z terénu na asfalt a späť...

Zohnať kola na LC4 nebude až tak zásadný problém. Dokonca by som možno uvažoval o tom, kúpiť si tam nové Excel ráfky a dať si to prepliesť, než zháňať kolesá. Ak nemáš ambície skúšať supermoto, tak tie kola pre Teba nebudú mať význam a akurát budú zavadzať v garáži.

Píšte supermotojazdci, či je to hovadina či nie...???

Dôvod úpravy: pravopis

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (10.11.2014 17:58)


10.11.2014 17:40

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

LC4 - rozdiel medzi supermoto a enduro je len guma? Takže ak vidím v inzeráte supermoto, bolo by to OK?
Nakopať kľudne dôjdi, ale jedine na LC4-ke, to by mi stálo zato :D. Je mi to jasné, že som si už korytnačku mal dávno kúpiť a spoliehať sa na bežný kabát je málo, ale zatiaľ som jazdil len tak piánko mimo asfaltu.


10.11.2014 16:42

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

HoGo80: tak tá výbava - tú by som zdôraznil!

Kolenné chrániče skutočné, nie tie v nohaviciach ktoré sa skrútia s nohavicou. Korytnačka- úplný základ, ak ju ešte nemáš tak by si zašlúžil nakopať ;-) Tiež trencle s chráničmi bedra a kostrče. A znovu, znovu zdôrazňujem: CHRÁNIČ KRKU! Ja mám za sebou také švihnutia o zem, že len leath-u vďačím zrejme za zdravie. A ono nikdy nevieš kedy sa to stane. Môžeš si dookola hovoriť "dám pohodku, pôjdem opatrne", ale už Forest Gump vedel, že "Shit happend!"

Ad motorky: zober si štartovné listiny z Motorajďáckych a Harových pretekov a pozri čo ľudia jazdia. Nikoho neprekvapí, že pre mňa je etalónom LC4. Ultimatívny stroj, ktorého limity som zatiaľ ani z diaľky nezazrel...
TéTéčky, DR600...
Jednu starú XL600 som vyskúšal - jediný problém že pre mňa malé, inak strašný fun-bike.
GS650 Dakar nie. Poznám ich, dobré moto, ale drahé pády.
G650 - nevidím žiadny problém. Ale v základe podvozkovo slabší než vekovo porovnateľná LC4.
Starší transalp bude mať zrejme problém s podvozkom (myslím si...)


10.11.2014 16:32

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ja som 11 rokov jazdil Supertenérku 750 , ale aj tak by som ti radil nejakú KLX 250 ako tu testoval Awia či novú Hondu CRF250. Aj maximálku majú takú že sa dá na nich cestovať do iných štátov.
Dvojválec je fajn , môžeš ho podtáčať ako u jednoválca vôbec nehrozí , alebo upraviť skrátiť prevod do terénu -ja som mal maximálku ešte stále 180km/h. Takže aj cestovanie v pohode.
Ale hmotnosť u endura cez 200kg na šantenie lesnými cestami a potokmi nie je. Stále je to tank ,budeš makať a potiť sa ako hovado.
Možno je cesta aj KTM ako má Landal či staršia TT R Yamaha .


10.11.2014 15:55

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ďakujem, budeme zrejme na rovnakej vlnovej dĺžke :-)!
Keď som začal čítať, tak som sa trochu bál, že skončíš pri (pre mňa) ultraľahkých strojoch, ale asi hovoríme o tom istom. Keby si mal konkrétne vymenovať nejaké typy, ktoré by to boli?

Dôvod úpravy: výbava: čižmy už mám super, CrossFire 2-ky, nohavice tiež OK, ďalšia bude korytnačka a hlavne dobrá prilba, lebo táto integrálka ma dusí ako starká kapustu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (10.11.2014 15:57)


10.11.2014 15:31

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Dobrá téma, veľa dobrých myšlienok už tu bolo povedaných. Včera som si to celé prečítal ale napokon som sa nezapojil. Ale bol som vyzvaný. Pridám teda pár svojich:
- rozpočet do 5 je z môjho pohľadu kráľovský, ale netreba to všetko dať do motorky.
- ak Ťa to chytili, si v prdeli, lebo to je ako droga, ťažko sa toho budeš zbavovať a zrejme budeš chcieť pomalý posun...
- ak nemáš správnu výbavu, tak ju doplň. Správna výbava znamená na nohách MX čižmy, nie adventury, krčný chránič, a medzi tým všetko ostatné čo treba.

Máš super cestovno-adventurovú motorku (myslím 1200). Neurob tú chybu, že kúpiš niečo podobné.
Súhlasím, že Afrika má v teréne neskutočné možnosti, sám ju mám a viem o čom hovorím. Ale...

Ak začneš s endurovaním, za chviľu zistíš, kde treba pridať - určite to bude podvozok. Treba Ti niečo, čo má už v základe celom normály podvozok, a s čím sa dá potencionálne ďalej pracovať. Toto z môjho pohľadu diskvalifikuje Afriku a Tenérku (myslím starú Tenérku), nakoľko prerábať tam prednú vidlu je blbina z ekonomicko-časových dôvodov (neplatí samozrejme pre majstrov, čo si to vedia spraviť sami).

Veľmi podstatné je kúpiť si moto, ktorej rám umožňuje tvojej postave dobrý postoj. Napr. maco mojich rozmerov má problém. Afrika je veľká moto, ale nikdy tam nedosiahnem ideálny postoj. To sa mi zatiaľ podarilo +- len na LC4 pri úplne individuálnej kombinácii 2 nadstavcov. Bez dobrého postoja nemôžeš aplikovať správnu prácu telom ani v smere bočných, ani pozdĺžnych pohybov. A jazda na motorke je o prenášaní ťažiska...

Výkon vôbec pri výbere netreba riešiť. Každá z tých motoriek má potenciál ďáááááááleko za tým, čo si Ty aj ja schopný jazdiť. To zbadáš vtedy, ak na tie moto sadne pán jazdec. Vždy bude platiť poradie: 1. jazdec 2. pneu 3. moto (môj názor, nemusia všetci súhlasiť tak ma nebite :-) )

Zároveň je dobré trošku začať pričuchávať k jednoduchým servisným úkonom.

Proste všetko toto ma vedie k názoru, že je dobré kúpiť starší šesťstovkový stroj už vpredu s USD vidlou, kolesá vzadu 18 vpredu 21, karburátor, niečo rozšírené aby si vedel prípadne použité diely zohnať. Všetky potencionálne už boli vymenované, treba si už len vyskúšať a vybrať.

A jedna prosba: tých, ktorí Ti radia neriešiť dve moto a ušetrenými peniazmi kompenzovať škody a amortizáciu na 1200-ke... Tak týchto nepočúvaj. Nevedia, o čom hovoria...
Ufffff som sa rozpísal...





10.11.2014 14:18

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Ďakujem za rady a názory, čítam všetko a budem rozmýšľať čo spraviť.
(Nie, že by som chcel tému uzavrieť, budem rád za každý ďalší konštruktívny príspevok.)


10.11.2014 10:49

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ifcozv: suhlas, na enduro strednej kategorie je podstatne lepsi vyber pneu a mnoho z nich schvalenych aj do premavky... aj uz spomenuty Mitas toho robi kopec... [dobre]

Satos: jeden zub menej ti stale dava maximalku cez 150, ale kto by sa tak nahanal na stuploch? ustalenych 130 dialnicnych s komfortnym chladenim je pre motor rozhodne mensie trapenie ako vytacanie po obmedzovac, spojkovanie a prehrievanie vo vyzivnom terene... vyskusane aj v Albansku... ;-)

alternativa s vozikom alebo dodavkou je podla mna lepsia, do terenu si potrebujes zobrat aj uplne inu vybavu a hlavne je jej viac ako na asfaltovu turistiku, okrem toho moznosti zbalenia su obmedzene... max. rolku dozadu... lebo aj tam navesias plechove kyble a 100 litrov batoziny, tak mas +50kg vahy, rozhodene tazisko...
ale ked uz presun po osi, tak Albansko aj s tyzdnom jazdenia je tak 5000km, to uz zacne byt aktualna otazka servisneho intervalu... stredne endurka ho maju napriklad 10000km, ale o lahke enduro kozy sa treba starat castejsie...

matus: si to vystihol... [dobre]


10.11.2014 10:16

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Ifcozv
 Edvenčr 

Ikona

HoGo: Mal som GS 1150, mal som Dominátora, F650gs ale na žiadnej z týchto motoriek som v teréne nezažil tolko srandy ako na TT 600 R. Bál som sa totiž že motorku rozbijem, poškodím atď.. U TTčky s tým problém nemám, kúpil som si ju na to aby som sa na nej vozil a užíval ju, to ale neznamená že sa k nej naschvál správam ako prasa.
Dalšia výhoda takejto motorky je že ked spadneš v podstate nič nepoškodíš a ak aj áno väčšinou oprava vela nestojí a ND sa dajú zohnať z druhej ruky.

Takže kludne by som išiel aj do niektorej z tých čo ti linkol Tryskáč.

Na poriadnu terénnu motorku patria terénne gumy. Pneumatikami typu TKC, E09 len zbytočne obmedzíš schopnosti takejto motorky. Preto robiť kompromis a kúpiť napríklad LC4 obuť to na TKC aby si mohol jazdiť aj po ceste nemá význam. Raz by si sa previezol na takej mašine obutej na cross gumách, (ale nie na suchom podklade, tam prejdeš skoro na všetkom) a uvidel by si čo sa s tým dá robiť.

Proste takúto motorku si na lokalitu kde sa chceš voziť ( pokial ju nemáš za domom) treba doviezť.


10.11.2014 9:51

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Satos> to je samozrejme individualne.
Na ukrajinu, do rumunska a albanska sa dostanes za 8-10 hodin. Ak tam budes tyzden, tak tam budes jazdit 50-60 hodin.
t.j. ty kvoli 16-20 hodinam pohodlia potom "obetujes" dalsich 50-60h, resp si obmedzeny terenom.
Ale to uz samozrejme zavisi od toho, ako mas to cestovanie zorganizovane. My napr ked chodime do Rumunska, tak pozrieme lokalitu kam chceme ist a potom jazdime naverimboha. A s LC8 to bol boj, zadrbali sme sa vela krat, 30km sme isli pol dna a podobne...

takze ja radsej naopak - pretrpiet cestu, ale potom sa fakt zabavat. Alebo to rovno nalozit do dodavky/na vozik.


10.11.2014 9:26

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

... inak, tiez som zvazoval kupit nejake male endurko, aby som mal v lese vacsiu istotu, prejazd ... (ved viete). Ale vzdy na kochacku jazdu.
No ked pojdem na Ukrajinu, Rumunsko, Albansko... a chcem ist po vlastnej jednej osi, tak to lahke endurko ostane doma a ja sa ocitnem daleko od domova v "off road" problemoch s tazkou motorkou s ktorou normalne jazdim len asfalt (??? !!!).
Takze jazdim (trenujem) doma na takej motorke, ktoru chcem mat aj v tom Albansku...


10.11.2014 8:45

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Asfalt a vlastne vsetkym: www.gearingcommander.com/

Su useky, ktore viem prejst aj 60-tkou, ale vzhladom na bezpecnost/riziko a nasladne pohodu pri orgazmovani volim volnobeh (cisty volnobeh, bez spojkovania: 10-12 km/h) (trebars naposledy balvany pod cerstvim listim a meter od toho prudky zraz).
Ktore motorky to dokazu prejst 60-tkou? Vsetky
Ktore motorky to prejdu 10-15 na volnobehu? maly V strom, KLE 500, Tenere 660, Afrika ...??? (pozri gearingcommander)

Ano, vymenim sekundar, ci rozetu a pojdem pomalsie, ale do toho Albanska sa budem presuvat max 130-tkou a nasledne spotreba ide hore...

Radit (hlavne presadzovat nazor), ze ktora motorka je dobra a ktora zla je len skor dokazovanie si, ze ta moja je najsamlepsia a ta tvoja na p--u.

Dajme sem nase skusenosti a postrehy a nech si jazdec zvoli svoje priority a nasledne motorku.

Plne suhlasim s tryskacom, ze ak pojdem do Albanska, tak potrebujem dobru moto na presun a dobru moto na kochacku po albanskych sotolinach. Ja myslim, ze GS1200 je vyborna volba. A ak si chcem uzivat kopirovanie nerovnosti podvozkom a strafovanie sa medzi stromy, nejake ostre enduro za 3000 tiez dobra volba. A ak chcem v Albansku jazdit rely, no tak to enduro dam na prives.


10.11.2014 8:44

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

geeso sa len tak lahko neposkodi.

Ja to vidim tak, ze tam kde sa s gs trapis, sa s o 100kg lahsou motorkou budes zabavat. Alebo horsie - s geesom sa sam zadrbes niekde tak, ze budes mat problem sa vratit domov (co sa stalo mne)


10.11.2014 8:12

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ja teda nevim, a nejak off vecam neholdujem, ale znamy hogo80 nema pravdu. Amortizacia je jedna vec, ale roztrtkana motka po nejakom nestastnom posmyknuti, druha vec. Navyse po dobu opravy a zhanania suciastok si bez moto. Takto jazdis stale. A treba do kalkulacie zahrnut aj ceny ND na druhu masinu, cize nekupit len to, co najvac vyhovuje, ale kukat aj na dostupnost a ceny ND, a spotrebaku. Prevadzka tez neco stoji, kor u off, kde napr. packy a stupacky su spotrebak, ci?
Dalsa vec je, ze totok su secko brain washing aktivity, ktorych hodnota sa len tazko da spocitat peniazmi, clovek to potrebuje, aby zvysil svoj penazny vykon, ale vycislit sa to neda, mozno na to existuju nejake studie. Takze ak hogo80 budes spokojnejsi zaspavat s dvoma masinami v garazi, jako s jednou amortizovanou, tak je to dalsa do plus nevycislitelna hodnota.

Dôvod úpravy: Sorry, ze sa misam do vysoko specializovanej debaty, ale ked ma okriknete, stahnem chvost a budem cicho. :-D

Upravené 4 krát. Naposledy upravil Plazivec (10.11.2014 8:18)


10.11.2014 1:28

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ked sa na to pozeras cisto cez peniaze, tak hned zajtra predaj GS a vykasli sa na dake trapne a vysoko stratove motorkovanie. 8-) Ked ti ide naozaj o radost z jazdy a rozhodujes sa srdcom, tak toho panacika posles vies kam...


10.11.2014 0:00

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Známy mi práve dal rozum a zatiaľ to neviem vyvrátiť: tie prachy čo dám do druhej moto by na pár rokov vykryli prípadnú "amortizáciu" súčasnej, tak rozmýšľam...


09.11.2014 22:27

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

snowden
 Kávičkár 

Ikona

na jednotke idu prakticky vsetky motorky od kotolne, to znamena temer od rychlosti chôdze, okrem tenerky najnovsej, ktora sa prezentuje ako zduta koza a jednotka je prilis rychla, co asfalt riesil zmenou pomerov sekundarneho prevodu.
tryskac mudro radi, preto mam v garazi dve afriky. :D
jednu na rozbijanie, druhu na nedelu do kostola. :-)
popritom mi uz neostava moc casu na to aby som sa momentalne zapodieval nejakym lahk(s)im jednovalcom. nateraz spokojnost a postacuje.
inak suhlas s tryskacom.


09.11.2014 21:08

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac mudro radi.


09.11.2014 20:13

Re: Akú ťažšiu motorku na offroad?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Tá cena nie je nejaká podozrivo nízka pri tej ktmke? V podstate ma zaskočili aj ostatné ceny... Čakal som viac.

Napadlo ma ďalšie kritérium a to je pomerne diskrétny zvuk, keď stretnem polovníka, tak nech miery max. na motorku a nie priamo na moju hlavu. Aj keď zrejme sa to väčšinou dá riešiť nejakým dbkillerom.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47649 | Včera: 227469