Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Zimné témy začínajú, tak vytiahnem aj ja jednu, v najhoršom prípade zapadne prachom. |
Že by Transalp? Afrika? Supertenerka? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (08.11.2014 23:04) |
Ked som riesil podobne zadanie, tak som mal na shortliste tieto: motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C8996%2C9195%2C8988%2C... |
jednovalce lc, xr, tt to je cca 1500 az 2500 e |
napíš prosím či to má byť nové, alebo len staré a plus teda cenu do koľko. |
já bich to vidzeu aj na Gas Gas Raid |
Keby to bolo nové, tak zas len by som sa o to bál :D. Cena, hm, do 5? |
a co tak pú litre jednoválcové, f poctaťe ide o lachké enduro, ale víkonovo aj turisticki dostatečné |
Napríklad? |
napríkald,TE510 alebo 449 (dokonca vím o novej 3000 km se zárukú ) |
Ozaj: Menton, dík, presne si sa trafil do rady, niečo také hľadám. Začnem porovnávať, študovať. Ani tá Huska by nemusela byť zlá, ale aspoň minimálna kapotáž by sa mi zišla kvôli asfaltu. Síce... keď som dal dole úplne plexy v Kechneci z GS, tak po pár km na asfalte som veľmi rozmýšlal, či vôbec vrátiť, to je úplne iný svet |
To Mentonove porovnanie je vyborne, len by som tam este pridal starsieho Transalpa a male GS (najlepsie Dakar). |
Fonzy: ver tomu, že keby si porovnal africu a tenerku v terene, tak už máš v garáži tú starú pani (teda afriku). pardon. staršiu. ale môj výber a testovanie je veľmi obmedzené dĺžkou mojich nôh, preto sa nemôžem vyjadrovať ku transalpu, 650-kovym geesam a podobne. |
Noo, velmi zaujimavy nazor. Tak uz viem preco si presedlal Ja som Afriku v terene nejazdil. Dlho som vahal pred kupou... napokon zvitazil rocnik a to ze starsie panie si okrem dobrej kondicie drzia stale dost vysoke ceny. Ved pockam kym sa ta nova dostane do predajni a potom sa ludia snad zacnu zbavovat tych starych... |
z mentorovho porovnania treba vyradit bmw. mal som ho a tak nevykonny motor som este nevidel. dokonca slabsi ako drz400 |
Pochopil som, ze nechces enduro, ale cestovne enduro a skor do terenu, vsak? |
Práveže to ma lákalo. Rýchlosť v tom teréne, ako ten podvozok nádherne filtroval nerovnosti a mohol som sa sustrediť na to, ako sa mi v tom piesku, sem tam malom blate šmýka zadné, niekedy aj predné koleso, šmykom v zákrutách, paráda. Na vlnistom cross teréne som vycítil ako pekne pridávať pred kopčekmi, aby som tej motorke pomohol, zážitok. Súťažne to robiť zrejme nikdy nebudem (až na Kechnec a pod, to nevynechám , ale nič mi nebráni v tom, aby som si to užil bez toho. |
Urcite si treba vsimat paramatre co uvadzal Satos - rychlost na jednotke pri 2000 otackach. |
Feror: vyska zdvihov suvisi aj so svetlou vyskou, oboje v terene na nezaplatenie, upravit zdvihy na moto sa sice daju, ale stoji to kopec penazi... Vymena vyvodoveho koliecka o jeden zub menej nestoji skoro nic a vysledok je v nizsich otackach citit poriadne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (09.11.2014 17:47) |
satos kde si nabral čísla? na 1-tke pri 2000 ot/min Upravené 1 krát. Naposledy upravil Asfalt (09.11.2014 18:09) |
Jaaj ale dando to dobre myslel... lenze ma v profile, ze motorka ktora na kazdej rychlosti nejde na zadne sa mu nepaci |
hogo možno že si v rovnakej fáze motorkovania ako som bol je po rumunskej rally v 2011. |
Fitko: mať neobmedzené financie, tak HP2 , už len kvôli výzve, ale keďže sa jedná práve o to, že chcem šetriť tú drahú, tak by bola celkom somarina kúpiť na to ešte drahšiu . Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (09.11.2014 18:40) |
Menton: OK máš pravdu, kolecko to spraví, len trochu utrpí presun. |
aktuálne by ma zaujímali tieto: |
tryskac cestovanie s dodávkou je fajn lenže z toho vyplývajú určité výhody aj nevýhody to je na dlhšie... |
Tá cena nie je nejaká podozrivo nízka pri tej ktmke? V podstate ma zaskočili aj ostatné ceny... Čakal som viac. |
na jednotke idu prakticky vsetky motorky od kotolne, to znamena temer od rychlosti chôdze, okrem tenerky najnovsej, ktora sa prezentuje ako zduta koza a jednotka je prilis rychla, co asfalt riesil zmenou pomerov sekundarneho prevodu. |
Známy mi práve dal rozum a zatiaľ to neviem vyvrátiť: tie prachy čo dám do druhej moto by na pár rokov vykryli prípadnú "amortizáciu" súčasnej, tak rozmýšľam... |
Ked sa na to pozeras cisto cez peniaze, tak hned zajtra predaj GS a vykasli sa na dake trapne a vysoko stratove motorkovanie. Ked ti ide naozaj o radost z jazdy a rozhodujes sa srdcom, tak toho panacika posles vies kam... |
Ja teda nevim, a nejak off vecam neholdujem, ale znamy hogo80 nema pravdu. Amortizacia je jedna vec, ale roztrtkana motka po nejakom nestastnom posmyknuti, druha vec. Navyse po dobu opravy a zhanania suciastok si bez moto. Takto jazdis stale. A treba do kalkulacie zahrnut aj ceny ND na druhu masinu, cize nekupit len to, co najvac vyhovuje, ale kukat aj na dostupnost a ceny ND, a spotrebaku. Prevadzka tez neco stoji, kor u off, kde napr. packy a stupacky su spotrebak, ci? Upravené 4 krát. Naposledy upravil Plazivec (10.11.2014 8:18) |
geeso sa len tak lahko neposkodi. |
Asfalt a vlastne vsetkym: www.gearingcommander.com/ |
... inak, tiez som zvazoval kupit nejake male endurko, aby som mal v lese vacsiu istotu, prejazd ... (ved viete). Ale vzdy na kochacku jazdu. |
Satos> to je samozrejme individualne. |
HoGo: Mal som GS 1150, mal som Dominátora, F650gs ale na žiadnej z týchto motoriek som v teréne nezažil tolko srandy ako na TT 600 R. Bál som sa totiž že motorku rozbijem, poškodím atď.. U TTčky s tým problém nemám, kúpil som si ju na to aby som sa na nej vozil a užíval ju, to ale neznamená že sa k nej naschvál správam ako prasa. |
Ifcozv: suhlas, na enduro strednej kategorie je podstatne lepsi vyber pneu a mnoho z nich schvalenych aj do premavky... aj uz spomenuty Mitas toho robi kopec... |
Ďakujem za rady a názory, čítam všetko a budem rozmýšľať čo spraviť. |
Dobrá téma, veľa dobrých myšlienok už tu bolo povedaných. Včera som si to celé prečítal ale napokon som sa nezapojil. Ale bol som vyzvaný. Pridám teda pár svojich: |
Ďakujem, budeme zrejme na rovnakej vlnovej dĺžke ! Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (10.11.2014 15:57) |
Ja som 11 rokov jazdil Supertenérku 750 , ale aj tak by som ti radil nejakú KLX 250 ako tu testoval Awia či novú Hondu CRF250. Aj maximálku majú takú že sa dá na nich cestovať do iných štátov. |
HoGo80: tak tá výbava - tú by som zdôraznil! |
LC4 - rozdiel medzi supermoto a enduro je len guma? Takže ak vidím v inzeráte supermoto, bolo by to OK? |
Ten rozdiel nie je len v gume, ale v ráfiku celkovo, t.j. kolesá sú iné. Ale... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (10.11.2014 17:58) |
Ešte som si všimol: "GS650 Dakar nie. Poznám ich, dobré moto, ale drahé pády." - v prípade KTM ma tie pády nebudú rovnako bolieť? (finančne). Či je tam problém s tým, že tá motorka nie je konštrukčne tak dobre chránená. |
Však divokú dovolenku na východe môžeš ísť aj na Géese, je tu plno cestopisov po šotolinových cestách kde motorku pri určitom jazdeckom umení nemusíš vôbec položiť a dobrodružstva zažiješ habadej. Nemusíš hneď jazdiť po hrebenoch karpát. |
HoGo80 - Tak ako sa tu vyjadrilo veľa ľudí, tak sa pridávam aj ja k názoru, že určite siahni po jednovalci o 600ccm - čisté enduro, po pár úpravách SKUTOČNÉ cestovné ENDURO, ktoré môžeš pretaviť do svojho vlastného RALLY ŠPECIÁLU, ktorý bude slúžiť na Slovenské Adventure-Rally-Raid podujatia, s ktorým môžeš zároveň vybehnúť hocikde do lesa (ak Ti to zákon dovolí), či objavovať krásy Rumunských hrebeňov až po pieskové duny Sahary... Ak by som bol na Tvojom mieste, tak určite siahnem po: bmw-g.autobazar.eu/650-x-challenge-id5927079.html |
Ivan, podla toho prevaleneho vyfuku uz ma nieco za sebou, takze opatrne s tym stavom. Inak suhlas, je to super lahke a sikovne endurko. A na rozdiel od Landovej LC4 sa na nej furt nieco nekazi... |
Hej, ten stav by chcelo ozaj očekovať... Ale inak takéto ,,kozmetické vady" mi nevadia, pokiaľ je motoricky v poriadku... Ja osobne, by som do nej išiel... Dlho mi húta v hlave, ale po pravde chýba dotácia ... |
to:hogo80 - ak si podobna krvna skupina ako Landal a mas zaujem o lc4/R napis na email gajde333@gmail.com |
V každom prípade, veľa tých G650X Challenge na trhu nie je, ako sa pozerám . |
HoGo80 treba si upratať Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (10.11.2014 21:55) |
Ivan, tebe furt len tie bakelitove kapotaze behaju po rozume Roadbook a tripmaster sa daju upevnit jednoduchsie a nasledne rychlo zhodit, na trenovanie ich nepotrebujes (to je vacsina casu)... Zakladna nadrz ti da dojazd cca 150km v terene a to bohate staci aj na merane useky na Albanskej rally, tak naco vozit kopec vahy a zbytocne si rozhodit tazisko? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.11.2014 22:06) |
Ejha, ďakujem za čas a veľa rozumu, zas som o dosť múdrejší . Stále som viac presvedčený, že to bude medzi lc4 a x-Challenge, ale prikláňam sa k druhej. Napriek svojej súčasnej nie som nejak zaťažený na bmw, keby mi niekto odtrhol logo tak nechýba (vyberal som si ju z iného dôvodu, ale to je iná téma), ale o ktm dosť čítam počujem o kazivosti a keďže nie som nejak servisne zdatný, prikláňam sa k na oko spolahlivejšej. |
Menton, Ty vrták |
Landal: bude mi ctou posledne dva preteky mi to nevyslo, boli ine priority, ale o tom potom... |
Ak sa podarí, pôjdem za vami zbierať spadnuté súčiastky, pri mojej rýchlosti ich v pohode stihnem pozbierať. |
Do terenu motorku co najlahsiu. Motorajdackych pretekov sa mozes zucastnit aj s mensim objemom. A ked zacnes mat pocit, ze uz dohanas najrychlejsich, potom si kupis tazziu masinu alebo dvojtaktnu krosku |
Samozrejme kapotáž nieje až taká podstatná, ale ak sa bavíme o dlhšom tripe (napr. Albánsko) - tak sa môže stať že na presune predsa len kapotáž ponúka nejaký vyšší komfort, ako len holé rajdy pred Tebou... A samozrejme keď letíš v teréne 150 tak kapotáž Ti rovnako zastane nejaký ten odpor... |
Janoval, chápem, ale zostaňme pri tom, že každý hľadáme niečo iné. Ako som písal, mne dokonca vyhovovalo aj géeso, jediný problém, že je v tom veľa peňazí a radšej by som obúchal niečo lacnejšie. |
Neviem či je Xchallenger dobrá alebo zlá motorka . No pripadá mi ako dosť divné a lacné riešenie mať na off motorke v jednom prednom tlmiči odskok a v druhom kompresiu. |
Hogo> ak ti naozaj ide iba o peniaze ("buchat nieco lacnejsie") tak si nechaj iba to geeso. Daj z neho dole hmlovky a v podstate nemas comu ublizit. |
Chalan chce ťažšiu mašinu ktorá zvládne aj nejaký ten off a vy tu riešite rovno rallye špeciály... |
Chalan ešte sám nevie čo chce, diskusia s uberá správnym smerom, ale dík za podporu . |
triskac> o com to tocis? rozdelene fungovanie teleskopov je standardom uz par rokov. prave odvtedy co bmw nasadilo vzduchovy podvozok. ten podvozok bolo to najlepsie co som doteraz jazdil. hlavne v stoji je to uplna parada. mal som ju dva roky a nemal som najmensi problem az na nedostatok vykonu. ten podvozok si krasne tym tlakom nastavujes na svoju vahu a zelanu vysku motorky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (11.11.2014 9:16) |
myslim, ze KTM vyzera dobre. Jazdi to super. Upravené 1 krát. Naposledy upravil satos (11.11.2014 11:14) |
Ďalšia taká otázka neznalca: LC4 je len 640-ka? Novších 690 je podstatne viac v ponuke. Je to v podstate tá istá kategória a tak isto vhodná? Pozerám inzeráty a nastal mi teraz v hlave menší chaos. |
..a nielen to, LC4 je aj 400, celkom vydarena konverzia na cestovanie, cenovo dostupna a prakticky "hotova" vojenska verzia z bundeswehru, staci len sadnut a jazdit |
..zo starsich sa dobre upravuje aj suzuki dr 650 SE, ci yamaha TTR, BMW 650 dakar... |
..snad sa chalani nenahnevaju, ale podla mna su nevhodne upravy aj Landalova LC4, ci Harova byvala LC8... aj tu znamy clen HTB1 - TTR.. + niekolki dalsi ktorych asi nepoznas |
640 je málo, lebo ju sedlá veľa ľudí... 690 sú nové a tým pádom cenovo niekde inde ako staršie LC4... |
Hogo: pre teba bude najlepším liekom previezť sa na jednovalci po rovnej asfaltovej ceste 20km a hneď ta cestovanie s takouto motorkou prejde. Niežeby to nešlo, ide to. Ja som taký prechod zažil a je to hrozné . Proste si zhýčkaný z Géesa. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Ifcozv (11.11.2014 18:11) |
a z tych novsich BMW 650 Sertao, KTM 640 Adventure, XT 660 Z, co su v podstate hotove motorky... |
..a este nieco: |
HoGo80: Ak to nepoznas, tu je celkom dobra databaza motoriek. Trebars u LC4 je tam vidiet ze su 400, 600, 620, 640 aj 690 a ake roky k tomu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil satos (11.11.2014 19:42) |
Tak to skúsim napísať trochu ináč, možno som sa nevyjardil presne v prvom príspevku. GSko mám asi pol roka, tak ma to nestihlo ešte zhíčkať. Bol som s ňou na motoghymkane, škrel na tkc80 čižmy na šturci na naloženej motorke aj s polovičkou, cez víkend som šiel v hlbokom piesku 50 km/h (viem, dá sa aj rýchlejšie, držal som sa rýchlosťou prvého predomnou), bol som s ňou na cross dráhe v Kechneci, na ostrej corss dráhe tu vedľa v dedinke, kde ma pustili zadarmo, lebo boli zvedavý čo z toho bude. Mám "podobný" roblém ako BKSL, keď si na ňu sandem, tak všetok váha sa stratí, napriek nedostatku skúseností s ňou manévrujem ako ja chcem, je mi ako uliata. Akurát keď si zosadnem a porozmýšlam kde všade a ako som prešiel ma napadne, že ak som mal len šťastie, tak to nebude trvať večne a finančne si nemôžem dovoliť tú motorku rozbiť. Keby ma pri tej rýchlosti hodilo o zem, tak ju rozbijem na kúsočky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (11.11.2014 22:53) |
hogo: masinu bez papierov nekupuj, je to velmi obmedzuuce. |
HoGo80, aha tak ty chces takmer identicku, ale podstatne lacnejsiu motorku ako mas. Ved existuju aj starsie a podstatne lacnejsie typy bmw GS, to asi vies. |
Update: chalan ešte stále nevie čo chce :D. |
Exc , držím ti palce na ceste do Rumunska (alebo kdekoľvek inde) . |
Ako píšem, ešte stále nevie čo chce :D. |
Napíš do Yamahy , nech začnú vyrábať toto , ale nie 250-ku , ale nejakých 400-500 a centrálu nech dajú s 230 Voltami . |
EXC a podobne ostre endura zvladnu na Rally Albania cca 2000km offroadu a presunov (cca 50:50) za tyzden. Takze presun do Rumunska je pre taku moto brnkacka (mimo dialnic samozrejme), otazka je skor pohodlie presunu a predovsetkym zbalenie na taky vylet... |
Tak vidím, že s v úvahách posúvaš, keď skúšaš aj 525-ku |
To mám ísť do Rumunska na tomto? |
Hm, nevieš náhodou rozmery pneu? Overím, či robia mitasky na túto veľkosť. |
Hogo: ty si len myslis, ze potrebujes dalsiu motorku. V skutocnosti potrebujes dalsie dve. |
Tá Yamaha bola predstavená v roku 2011 ako koncept a so silnejším motorom (nie 250ccm) by isto stála za hriech : |
janoval, na svojom wishlist-e bude stále tá moja pekná modrá hayabusa, ktorú som predal, ale zrejme tam aj zostane |
kup yamahu tt .je solahliva lahka hrava .pojazdis rok zistis ci mas na viac ci chces ostrjsie nieco .predas nebude ti to tak luto .mozno zistis ze jednobuch nieje to prave pre teba a pre tvoju rit. .unyverzalna motorka nieje .ja mam tenerku dam na to cestne gumy a mozem jazdit len asfalt ked uz vijst z garaze je problem po trave, |
salli: esli je to v profile tvoja tenerka, tak sa mi ohromne ľubi. jej, to je vôňa starych dobrych zašlych čias. |
snowden ja tiez len snivam hehe.tenerka a africa su moje dve oblubene motorky legendy.ale su to uz aj vlastne stare hajtre:Dtreba do nich uz aj co to vlozit aby boli konkurencie schopne.ale zas padnes dvihnes ziadne cidla elektrika nema ta co zradit.jednoduche ako jawa heeh. |
Tenereka má svoje čaro, tento rok som tiež neodolal a zariešil som XT660Z. Predtým som jazdil spokojne Transalpa650 a zmenu neľutujem. Mne osobne sa v ,,teréne,, lepšie jazdí s Tenerkou. Ale zas na ceste bol Transalp pohodlnejší |
salli: stare hajtre mozno, ale je fakt, ze zatial ma nikde africa nenechala. raz skoro, ale potom si to rozmyslela a doviezla ma domov. chyba bola v odpalenom regleri, ale o tom sa vie, lenze tento regler bol meneny a spraval sa velmi podivne a to nechcem menovat a robit reklamu ignitechu. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54153 | Včera: 223633