Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ventYl: máš pravdu. Problém môže byť aj v tom, že už ten mechanizmus, ktorým ovládaš cez lanká tú hriadeľku, ktorá hýbe škrtiacimi klapkami, môže mať už nebadateľné vôle. Napr. pod štelovacou skrutkou sa v protikuse časom urobí malá jamka, ty otočíš skrutku, ale tá si už do jamky hneď nesadne, možno po určitej dobe. Preto po naštelovaní treba párkrát pridať plyn a znovu kontrolovať. Určite to neurobíš za 5 min. Pozor u vzducháčov na prehriatie motora. A ak má niekto blbý prístup a má prehadzovať hadičky u štvorvalca, keď má niekto len 2 budíky, tak sa spáleným rukám nevyhne. Ja mám Bandita 1200 a viem o čom hovorím. Robil som aj VFR 750 aj 800 a to je pôrod. |
Re: Plazivec: dvojvalec este kyblovou metodou relativne ide, to tam napichnes a mas pokoj. stvorvalec znamena, ze tie kyble musis minimalne 3x prepojit. |
Každých 6tis. to určite netreba. To proste cítiš pri rozjazde, či Ti s tým šklbe alebo nie, alebo sa nedá nastaviť voľnobeh. Najprv však treba vyriešiť sviečky, vzduchový filter, skontrolovať vôle ventilov, príp. vyčistiť karburátory .... až potom podtlaky. Podtlaky je dobré skontrolovať po každom vyberaní karburátorov, lebo často dochádza k ich vzájomnému pootočeniu. Robil som už aj také rozhádzané, že mašina ledva naštartovala a išla akoby na 3 válce. |
kazdych 6 tisic km? to je nejako priliz casto. Vsak ja so to robil len po vymene/vycisteni vzduchoveho filtra a bolo a vacsinou to ani doladzovat netrebalo, len koli dobremu pocitu som to jemne nastavil co najpresnejsie. |
Re: ventYl: Ja mám sice len dva valce všade, ale spravil som si flaškový synchron a nemôžem si vynachváliť, pretože je to tak presné, že dokonca sa podtlaky snáď ani nedajú naštelovať exaktne rovnako, akokoľvek malilinko pootočím dištančnú skrutku, vždy mi mierne ide jedna hladina dole a druhá hore. |
No inac po cca po dvoch rokoch, co som toto chcel vyskusat som tzv. kyblovu metodu zavrhol a siel jednoduchsou cestou. Nabehol som do predajne, kde maju meraciu techniku a kupil 4 male 50mm podtlakove netlmene budiky, priamo v predajni som si dal nasekat 4 75centimetrove polotvrde hadice s vnutornym priemerom 6 mm (zalezi od velkosti natrubku na karburatoroch / klapkach) a dokupil adaptery a matice pre svorny rozoberatelny spoj. Cena an blok budik + adapter + spoj + trubka bola cca 8,30 E s DPH / valec, cize nieco malo cez 32 EUR. Zmontovane to bolo asi za 15 minut. Nasadene a spojazdnene je to za 5 minut vratane demontaze nadrze, budiky mozem mat polozene kdekolvek, kde mi nezavadzaju. Kedze to treba robit cca raz za 6000 km a stoji to okolo 20cky, tak sa cena instrumentov vrati asi v druhom roku pouzivania. Nastavovanie s budikmi ide rychlo a pohodlne, aj ked nie je tak presne, ako by boli trubicove merace, pretoze tie tak zasadne nekmitaju. |
Chlapci tu naozaj ide len o zosynchronizovanie klapiek. Vzhľadom, že nejaké uhly tu nenameriame, rieši sa to meraním podtlaku a to aj u karburátora aj striekačky. Rovnaký podtlak na všetkých válcoch má význam pri voľnobehu a pri rozjazde. Ak podtlaky nie sú rovnaké, jeden válec ťahá skôr ako druhý ... proste motorka pri rozjazde zakašle a často aj zdochne. Za jazdy, keď máš klapky naplno otvorené, už rozdiel nezbadáš. |
jo, to tak.... od toho je tam to srandovne kolecko na karbeci.... |
Barlac: Odpoved na moju otazku je, ze "zdvihnes otacky". To je cely princip sktiacej klapky. Ziaden zazrak. |
janoval preco nam to nevysvetlis ty? dokonca pises ,ako ma vypadat odpoved ze ma mat dve slova. napis tie dve slova,aby sme sa dozvedeli viac. |
Julo: keby si tomu naozaj rozumel, tak tvoja odpoved by mala dve slova a nie 10 minutove video, ktore sa mi naozaj na mobile pozerat nechce. Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (06.12.2014 22:58) |
škoda že ničomu nerozumiem, asi by som sa z toho dost dozvedel, vyzerá to byť informatívne videjko. |
Pozri si cele ale pre istotu aspon 6:28. |
"Ak zameníš podtlak v smerodajnom karbesu, bez pristroja ich už na správnu hodnotu nenastavíš, len zosuladiš..." |
Dakujem Barlac, dakujem julo MZ. |
Tak pridám sa aj ja so svojimi skusenosťami ohladne nastavovania karburátorov. |
mimo misu..ved este nenapadol snech toto tu byva ked je vonku nasrane biely hajzel |
- to viem, uz som si jeden vyhliadol, planujem ho kupit |
pokial sa niekto rozhodne, pre daky krok ci uz nastavanie motora. tak by mal pouvazovat co dana vec vylepsi a co vlastne za akym ucelom sa vykonava. |
- ale sak sa neondej a napis k tym podlozkam viac! |
T |
R: |
Nechapem. |
da a na mojich je aj ryska pokial ma byt hladina v hadicke - citaj servisny manual dozvies sa. nemusis rozumiet staci citat a urobit či? - hi-hi-hi |
baca: neviem presne o ake karburatory sa jedna, ale aj na meranie hladiny v komorach sa da pouzit hadicka, ak maju na spodku odkalovaciu skrutku richard teraz da nejaku perlu, nech sa este pobavime. |
Neviem kde vidis ty aka bola tema ale si na velkom omyle a aj po mnohých vysvetleniach v nom s klapkami na ociach stale zotrvavas. Temu mas napisanu nad kazdym jednym prispevkom a je Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora? heuréka!!! |
prepač, ale tema pokial viem bola asi taka naco synchronizovat ked sa treba na to pozriet ako celok a aj v tvojom menovanom prispevku je to v podstate napisane. |
Richard uz si dost stary na to aby si vedel ze iba ten kto nic nerobi, iba ten nemoze nic pokazit. Omyly sa stavaju aj tym najlepsim. |
a najlepsi je mechanik s vyhlasenou dielno a prednesom o vyvazovacom hriadeli v prvom a druhom rade a potom o nedotiahnutom spojkovom dekly a mlake oleja pod moto |
pre nemenovaného |
Je to márne...márne...márne!!!! |
- no to si mi velmi nepomohol, o doporucenich otackach kedy mam merat tam nieje ani slovo.... |
ked si prečitas moj najdlhsi prispevok a prihliadnuc k tejto diskusii myslim si ze je tu dost majstrov ktory Ti to radi vysvetlia a objasnia. |
pri akych otackach to mam nastavit? |
ano Toman ma sa to robit pri inych otackach ako pri volnobehu. |
- nastavoval som to na 1300rpm, ked som to mal spravene vytocil som motor a na 6000 a ziadna citelna zmena, akurat sa viac rozkmitali , ale zostali v rovine |
riso, sudiac podla manualu k mojej motorke, kde sa balancovanie popisuje, to s otackomerom az tak horuce nebude. sice sa popisuje zvysenie otacok pocas merania, ale externy otackomer ako pomocka k meraniu sa nepozaduje (skuska spravnosti: su v tom manuale postupy, kde sa externy otackomer pouziva). |
Toman si spokojny ze si si nastavil podtlaky, tak je vsetko OK. |
no dakujem za potvrdenie mojho nazoru - |
Tak teda prikladam misteriozny urivok z dielenskej prirucky Kawasaky k mojmu motoru vydany v roku 2005. Napisal ho starobili rod japonskych ninjov - servisakou, ktory si po generacie uchovavali jeho temne tajomstvo, ktore sa teras dostalo na verejnost. S temnou mocou synchronizacie zaobchadzajte opatrne! v zlich rukach sposoby zanik sveta! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (02.11.2014 13:42) |
toman čitaj servisne manualy a pochopis , presne si potvrdil to čo pisem. ale ako som napisal plati bod : nepripajam sa do takychto diskusii, som uz velky. |
Riso? Naco potrebujem na sinchronizaciu otackomer? Ved rozdiel podtlaku je pri naraste otacok je konstantny! |
Takze k tomu mojmu nasatiu:..... |
maguma-netvrdim ze sa nieco neda ,alebo da. ja som chcel poukazat na nieco ine. |
maguma mas pravdu akurat si myslim ked sa mlady chalan opyta ako si zostrojit hadickovy merak na podtlaky bolo by fajn zistit na co mu je. ak zistis ze sa mu nezda chod motora bolo by mu fajn vysvetlit ze by mal pozriet aj zakladne nastavenie a tesnost karburatoru- hladiny, ihlovy ventil ,tesnost klapiek atd. ak potom napise ze mu to skoro vcuclo tu kvapalinu do hadiciek a do karburatora/(preto su ine pristroje vymyslene) tak odbornici na hadickovy podtlakomer by ho podla ich skusenosti mali varovat a upozornit na nejake detaily spojene s takymto meranim. podla mna sa treba zamysliet prečo niekdo novy sa pyta čo sa pyta a či mu netreba rozsirit obzor otazky a nie len otrocky odpovedat na jeho dotaz. A co sa tyka fyziky - myslim si ze dnes je dost svet uzko specializovany a ked chces byt v niecom na spici nemas cas a priestor zaoberat sa nepribuznym oborom. a v pripade ak si fyziku pouzival naposledy pred 20 rokmi je dost mozne ze nepoznas uz vsetky detaily ako si poznal predym, hlavne ak si ju mal naposledy na zakladnej skole. a preto sa spolahnes na ludi co sa tomu venuju a ked vymyslia masinku carbotune pro tak jej veris a po jej pouziti vies aj v akom stave je tesnost sacich ventilov.- odborna praca = celok |
pôvodná otázka bola ako vyrobiť jednoduchý merač podtlaku a klasicky sa to zvrhlo na debatu o ničom, kde niektorí, čo meraniu rozumejú ako hus pivu sa snažia vyvrátiť fyzikálne zákony a presviedčajú ostatných o svojej pravde, pri tom ale nevedia o čom je reč. Už dávnejšie som robil na meraní a regulácii (AMR)v Dusle Šaľa a tam sme na ciachovanie používali sklenené rúrky spojené do tvaru U pod ktorými bola stupnica, nič presnejšie na nízké tlaky a podtlaky ešte nevymysleli, každý ručičkový prístroj je zložený z niekoľkých mechanických častí, ktoré do merania zanášajú chybu, s tým sa ale nedá nič robiť, iba to brať na vedomie. Pokiaľ chcete merať presne a to podľa vašich vyjadrení chcete, tak prístroj o priemere ciferníka 60 mm je nič moc, mu sme používali ciachovací manometer s presnosťou 2% a ten mal priemer stupnice 600 mm. |
Barlac: "sockárske" ale funguje na 100% netreba sa zato hanbiť Takých vecí je vela. |
pokial clovek vie pouzivat pristroje,napr. tak, ako pise ddemo,tak nemusi riesit flasticky hadicky a podobne sracky. v slusnej dielni taketo sockarske pristroje nemaju co robit! |
rad sa s tebou prvoplanovo pobavim osobne ventYl , tesim sa na Tvoj email. |
co zase riesite za ptakoviny... ja nastavujem rucickovym z Louisa... |
jasne, ale telatam nevysvetlis, ze budik sic ma peknu krasne ociachovanu a presnu stupnicu, tak sa na nom debilne odratava, ci ta rucicka kmita medzi druhou a tretou, alebo tretou a stvrtou alebo stvrtou a piatou ciarkou medzi cislami 0 a 2, zvlast ak to treba robit na 4och karburatoroch a kazdou zmenou sa vsetky rucicky posunu inam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (02.11.2014 9:38) |
K: |
www.aerostich.com/twinmax-synchronizer.html |
no neviem rucickovy podtlakomer som videl iba home made a činan made inac vsetky su z trubicou, hlavne tie prifi? ci ako to je ventYL, ? spravne som to pochytil - |
krasko: je vidiet, ze sa naozaj vyznas. |
merace podtlaku sa asi vyrabaju na to, aby merali podtlak. maju to v nazve |
daj si to hlavne patentovat , v tejto dobe vstrekovacich jednotiek je velky potencial predaja.... hlavne popredaj kamaratom, aspon po 70 nech ti to vyrobi naklady.... |
Ked pochopis princip synchronizacie tak zistis ze "merat" podtlak nepotrebujes, ale potrebujes porovnavat. |
Kraso... to je inak uzasny napad... teraz aby som ich zacal predavat aspon za 50.... |
Naco sa predavaju merace podtlakov ked slovak ma najlepsi patent na svete ako usetrit??? |
na hlbkove cistenie karburatorov som mal spraveny Hungry Programmer's Ultrasonic Cleaner. Stolova bruska s ohnutou oskou, ktora krasne vibrovala celym stolom, prilozil som k nej hranatu plastovu kanistru od antifreezu s odrezanym vrchom. ta bola akurat tak vysoka, ze sa do nej vosli 2 karburatory. nalial som do toho benzin s haldou benzinoveho cistiaceho additiva VIF, karburatory odstrojil ako to slo a komplet cele s listou vrazil do kanistry. po hodine vybrat a otocit naopak aby boli ponorene tie 2, co sa predtym nevosli. |
Kili: jo.... z ciny.... za 1.5E... inac unas som nasiel len "hrubsie"... 4+10E postovne, a tu sa mi predajne po celej BA obehavat skratka nechcelo |
presne tak, ventil y je dolezity - |
toman hentie lištové mierky si objednával z číny? veď to majú za 2E v každom autoservise. ale zima v garáži je fajn. ja zas zrepasujem karburátory. neni nad starú klasickú moto. |
A VSAK SRANDA MUSI BIT... |
som myslel, ze po tom, co si sa mi vyplakal do mailu ako tu radim k...y budes ticho ale ty do toho hovna co nesmrdi pichas dalej aspon si precitaj prvy prispevok. zistil by si, ze nez si tu zacal mutit vodu nikto sa na nic nepytal, ale riesili sme ako taku vec postavit. |
veru chlapci, mate pravdu, a az teraz som prisiel na pointu. nie je dolezite čo a prečo to robim na moto hla´vne ze to robim- poradit chalanovi domace servis je super, myslel som ze ked sa v tom uz vrtam tak asi koli niečomu co sa mi nepaci a to suvisi zo zmesou a ze by to opravilo nastavenie podtlakou je aka pravdepodobnost? 30% neviem pomozte mi. a nie nezivym sa tym na co mam papier, som veduci logistiky. no čo už nemôze byt kazdy dokonaly, ale ako citam tu sa to naucim a nezomriem hlupy - |
"Janoval janoval, hadam ich nastavis a pozries podla predpisanej tolerancii vole." |
20mmHg ma presne toleranciu aj ten CarbTune Pro. cize ked to nastavis uplne presne podla neho, tak aj tak si pravdepodobne na hornej hranici tolerancie. opat vyhravaju presnostou poondiate hadicky |
Takze tomu rozumie presne tak ako nacelnik policajtov vlakom..... |
richard mi proaktivne na maila poslal zmienovany sken z manualu k nejakej motorky. ten nim tolko omielany absolutny tlak, ktory treba merat je v skutocnosti maximalna pripustna hodnota rozdielu tlakov lubovolnych dvoch valcov (20mmHg resp. 2,7kPa). takze ziadna revolucia sa nekona. |
inak neda mi... cestou domou z roboty som stal v zapche a spomenul som si na tento ftip: |
richard ked s tym vyucnym listom pochopis, ze aj ked budes mat korektne a rovnako nastavene hladiny, a ostatne veci (rovnako nakalibrovane pruziny supatiek, tvoju slavnu tesnost ihlovych ventilov co so synchronizaciou nema nic spolocne... atd..) na vsetkych karburatoroch, ale nebudes ich mat zosynchronizovane, tak sa ti chod motora pacit urcite nebude. |
- ty jo.... keby som vedel aka tu bude s toho sranda...... |
Janoval janoval, hadam ich nastavis a pozries podla predpisanej tolerancii vole. citaj hore a pochopis - ale ty rad tu prispievas tak necitas , ide o to ze na hadickovom podtlakomery nevie aku hodnotu podtlaku mera a nastavi aby boli hladiny v hadicke rovnako. |
"...ventili nastavujete ako? tak ako prvy tak vsetky aby sedeli rovnako..." |
e-mail mam v profile, nech sa paci ;) rad sa dovzdelam. |
bola rec o stvorvalci 750 ccm kawasaki ak sa nemilim - ak mi posles e mail adresu poslem ti screen shot manualu nastavenia aj z hodnotou podtlaku - pripadne aj navod na profi masinku ktora ti na zaklade podtlakou zmera aj tesnost sacich ventilov - apropo ventili nastavujete ako? tak ako prvy tak vsetky aby sedeli rovnako alebo podla manualu - |
Preco si mu "zbural domcek"? |
richard74: sorry, ale pichas do hovna, ktore nesmrdi... a zaroven to vyzera tak, ze o tom ako ten karburator funguje prd makovy vies. |
richard74: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toman (27.10.2014 14:13) |
synchronizacia karburatorov v ramci tejto temy = nastavenie uhla otvorenia jednotlivych skrtiacich klapiek na rovnaku uroven. |
ano s tym vzduchom mas pravdu, ale kolko toho vzduchu ma byt pri akych otackach to je presne ta hodnota ktora je v manualy - suhlasim lepsie ako nič, aj ked ja som za to ked niečo tak poriadne. |
Možno sa tam hladá aj nejaká hodnota, ale zdá sa mi /čo som mal rozobraté karburátori Bandita/, že podtlakmi nastavuješ otvorenie klapky v karbáčoch, aby boli všetky na válcoch rovnako otvorené a prepúšťali rovnaký prúd vzduchu a to na kvapaline v hadičkách určíš. Aj bez čísiel. Určite lepšie ako nič. Japonci sú ďaleko, treba si vedieť pomôcť aj doma a spraviť niečo, nech tie motorky vydržia ďalší rok a to ďalších 1500 km /no niekto najazdí aj 500 za rok na 20 ročnej motorke /. BTW, 1500 km dám na bicykli . |
v podstate mi usla pointa, chlapci zrovnavaju podtlaky aby bol na vsetkych valcoch rovnaky, ale netusia na aku hodnotu sa maju dostat? pochopil som to spravne, alebo som mimo? ak si to myslim spravne netusim naco si japonci davaju taku robotu a pisu do servisnych manualov hodnoty podtlakou ked ich staci nastavit iba rovnako? |
samozrejme, ze za tepla. |
Toman, mam rovnaku masinu. skusim sa s tym pohrat, uvidime co sa podari... |
prave som pozeral manual k masine a na mojej sa to steluje sposobom 2 lave, potom 2 prave a nakoniec ich zostelovat stredne oproti sebe. Motor ma 3 stelovacie skrutky (L, P a stred). dalsia otazka znie, stelovat za tepla, alebo studena? |
- nato co som chcel spravit s hadickackami som z vysledkom spokojny.... |
richard - skús čítať pozornejšie.... |
treba si skrutkou zdvihnut volnobezne otacky kusa a potom ich vratit nazad. |
to mate pravdu, treba stelovat podtlaky, ale ja mam utkvelu predstavu ze treba pozriet aj karburator, ved viete co uz dali mi na to vyucny list tak ma to tam naucili. samozrejme vy odbornici ste o level vysie. ospravedlnujem sa . a ako si pisal z carbotune pro, nastuduj si co dokaze a pochopis o com som vravel. a ano Karol nie je nic presnejsie ako hadicky, jednoducha fyzika, ale poviem Ti asi by si na mna nezaposobil ak by si mi s nimi chcel robit motorku. a poprosim este o info ked je vyrobcom predpisany podtlak ako na hadicke zistim koko to presne je? vypocitam priemer hadickym, objem tekutiny, vahu tekutiny a potom tlak aky je treba aby tu tekutinu vytiahlo do istej vysky a naznacim si to? neviem nerobil som to len sa pytam, a nemam predstavu ako docielim tu hodnotu podtlaku, |
zaujimavy system. Potom staci nastartovat a stelovat to na volnobehu, alebo treba trosku popridavat? |
nevo, na bandite to mas po paroch, ze? |
A vie niekto poradiť, ktoré valce merať pri hadičke len s dvoma koncovkami? |
Takze: |
no napr. fabricky suzuki podtlakomer na synchronizaciu karburatorov su 4 "kalibrovane" trubicky s gulickami a nastavitelnym skrtenim (ktorym sa dorovnavaju nepresnosti tych "kalibrovanych" trubiciek), takze omoc vaznejsia raketova veda nez tuto kyblova metoda to nie je. |
barlac sklamem ta, ale nedozvedel som sa o tomto systeme u karola. len som sa s nim o tom bavil, lebo som vedel, ze takto sa to zvykne robit. a nevravim ze jeho slova su pismo svate, ale ked sa vravi o technike, jeho slova maju vacsiu vahu nez slova 99% clenov tohto fora, ktori maju narozdiel od neho len googlom nadobudnute skusenosti. |
kilix a co ti v tej "slavnej dielnicke "este ukazali? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234092 | Včera: 201837