Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
nevyhody su: |
výhody - reťaz vyzerá ako keby si ju nemazal. neni viditelne zajebaná od maziva |
Chlapci , serte vy na suché mazanie , neviem , či niekto už o tomto počul , ale podľa pár ľudí , ktorí to už vo svete skúšali vydrží toto mazivo na reťazi 3-5 tisíc km , neodfrkuje a ešte aj bráni korózii !!! |
brazel: Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (02.07.2014 14:03) |
brazel: daj linky na seriozny zdroj, testy, skusky nezavislych institucii... |
Vy ste všetci srandisti ako z Humberta. |
ja som našiel toto tyfoza.blogspot.ie/2011/09/mazani-retezu-mazadlem-elasc... |
Tutok je nieco z praxe Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojkoz (02.07.2014 14:39) |
Menton , aké linky na pár nezávislých inštitúcíí ??? |
Štatistika. |
egres2 , neviem , či to je ten istý človek : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (02.07.2014 15:14) |
Štatistické empirické údaje: |
No ale v tom je práve štatistický problém. |
no páni, takže takto, zo stránky, čo pridal Brazel: |
V tom mozno bude tvoj problem - pre teba na to treba statistiky. |
jojkoz: |
egres2 , ale tí čecháčkovia to určite nemajú z vlastných hláv , keďže je to nemecký produkt Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (02.07.2014 15:39) |
To mazanie je dost zaujimava vec. Ja pouzivam sprej od Motul (biely ) Mam ale z neho obavy . Ked zatuhne tak statocne a tak lepi ze obavam sa aby neposkodil O-kruzky . |
brazel end company: |
egres2 , čítal si ? |
Tomu nerozumeju (okrem jedneho chytrolina :D ) vsetci - vratane vyrobcov retazi ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojkoz (02.07.2014 16:21) |
ja som čítal krabičku od EK chains kde mi došla reťaz a tam odporúčali mazať. tak mažem. asi sa tomu výrobca rozumie viac ako egreš. ja stavím na nich. nikoho tu neobviňujem, nikoho neurážam. idem si tak, ako sám pokladám za správne. |
a nepoznate niekto toto????? Profi Dry Lube |
Elaskon 30 zaujalo ma to,objednal som to,vyskúšam to a dám vedieť |
Mihoo |
2 ziskop |
Ja pouzivam toto a som spokojny. oleje-a-maziva.heureka.sk/wurth-hhs-drylube... |
jojkoz: |
egres2: V tom linku co som som pisal to mas strucne opisane |
Suchý syntetický vosk, |
Mihoo ja som to nejaký ten čas používal, reťaz dokonale vyčistíš a potom nastriekáš to mazivo a potom už len nastriekaš každých 700km alebo po daždi. Po 8000km som znova očistil reťaz a atď...... Jeden spray vydržal jednu sezónu (22tkm) no prešiel som na lacnejšiu verziu , na spray z Lidlu 1ks - 1,5E a počas sezóny miniem 2ks. |
mihoo, |
Kovový základ sa pred nanášaním teflónu zdrsňuje aby teflón dobre držal. |
pneumatika odvalujuca sa po suchej vozovke ma vyssi hluk, ako ked sa odvaluje po mokrej vozovke... zeby fyzika platila aj na retaz? |
Menton: |
Tak ako, skoncila tato tema? poslednych niekolko rokov som mazal retaz standarne Ketten sprejom, co ma s*alo na tom.... lepkave, spinave, tazko sa cistilo. Kedze mi lezi doma novy retazak uz, tak riesim ci prejdem na suche mazanie, automaticke mazanie alebo "kozmicky" Elaskon . Pohadzuje sa mi doma aj Lidl W5 suche mazivo, no ten asi prenecham len na bicykel. |
Prečo som si myslel, že mazanie by malo znižovať trenie??? |
Kúp si tento a máš rok pokoj: |
egres2 , sa ti naozaj darí Aby si niekto nemyslel , nie som ani distribútor , ani predajca , nemám s tou značkou NIČ ! Ale asi napíšem do toho rouzz-u , že by mi za odkaz na nich mohli vyplácať nejakú rentu . |
brazel: |
Bitte schon |
Hmm. |
Menton, egres2, nic nie je ciernobiele, ak nieco nie je otestovane nejakou instituciou tak to neznamena ze to nemusi fungovat(priklad s indulonou a vyprazanim bol nezmysel). Ja som tiez nikde necital ani nepocul o ziadnej institucii ktora by otestovala vplyv 2T oleja na prevadzku motora pri pridavani do nafty a funguje to. |
RadoR6: ja sa velmi rad necham poucit, ale zatial nebolo cim... technicka specifikacia je opacna, ako sa vyzaduje pre retaz - koeficient trenia, dalsie vlastnosti, zameranie a primarne pouzitie tiez rozdielne... ak by to fungovalo aj na retaz, tak by sam vyrobca bol hlupak, keby to tak aj nepredaval, nemyslis? a argumenty pre, ktore som si tu mohol precitat, + na linkoch su typu "niekde som pocul"... to s tou indulonou bol fakt, pouzivala sa vo velkom, aj to riesila policia, to je ten podstatny rozdiel... pytal som sa na seriozny zdroj, testy, skusky nezavislych institucii, nedostal som ani jedno... |
Menton, v pohode.Len si ma nepochopil s tymi palivami.Tym ze vyrobcovia paliv museli celit tlaku a znizit obsah siry v palive,tym sa umerne znizila aj mazacia schopnost nafty. Preto (kym na to nezareagovali vyrobcovia automobilov a nezacali povrchovo upravovat palivove cerpadla voci zvysenemu opotrebeniu) dochadzalo a dochadza hlavne u starsich aut k odchadzaniu vysokotlakych cerpadiel. Tym pridanim 2t oleja sa mazacia schopnost nafty zvysuje.Dalsim benefitom je vplyv oleja na cetanove cislo nafty a tym padom na lepsie a cistejsie spalovanie.Nehovoriac o cistiacich aditivach v oleji ktore napomahaju neusadzaniu sa spalin v motore(z toho maju velku radost ventily, vstreky a tiez lopatky turba ;) ). Ako som spominal,pridavam olej do nafty pri kazdom tankovani od cca 10000km,auto ma teraz takmer 53000km a ziadne negativne dopady. |
Nepridávam 2T olej do nafty. Mám nabehaných 90 000 km a žiadne negatívne dopady. |
RadoR6: OK, tomu s tou sirou uz rozumiem... ale cistejsie spalovanie, pridanim oleja to nemozes mysliet vazne... okrem toho, s tym olejom napriklad turbo ani nepride do styku, v plneni je len vzduch, vo vyfukovych plynoch uz je davno spaleny, takze zmeneny na bordel... |
Rado> to s tym olejom do nafty je velmi zaujimave. |
Jo, Rado, povedz viac... |
Toto všetko sa pridáva do nafty. |
Menton jaska ze turbo neprichadza do styku s tym olejom ale so spalinamy.Ide o to s akym mnozstvom bordelu z tych spalin sa to turbo musi trapit. Menton a najviac s tym maju problemy common rail diesle kde su vo vsetkom velmi tesne tolerancie. |
Egres ma zas predbehol Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (07.07.2014 14:56) |
Menton , keď tebe je aj škoda niečo písať , keďže v tých informáciách si stratený . |
RadoR6: Kedze sa 2T olej pri spaleni meni na bordel, tak to tvoje turbo trpi este viac, ako keby si tam mal len cistu naftu. Takto by sa dalo pokracovat v burani mytov pri tych tvojich "zlepseniach"... Ale sa mi nechce, lebo sme mimo temu a aj tak to zmazu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (07.07.2014 15:52) |
Mám otázku. |
Egres2, do nafty sa pridava este rastlinny olej od 5 do 7,5 % a pre motor je to horsie, ako nejaky olej do 2taktu, lahky vykurovaci je lepsi ako kysly rastlinny, ktory zhorsuje mazivost nafty. |
Hosi, ja by som sa rad vratil k povodnej teme |
Božský vietor: |
Wilpassion: mudra rec ja mam suche mastenie na retaz pre blatostroj... Tazko mi je posudit jeho mastiace schopnosti, ale bordel sa na retaz nelepi a nemam koleso a okolie od oleja, to je pre mna pozitivne. Vzhladom na pouzitie moto ma urcite nebude trapit naznak hrdze a ani nepredpokladam vysoky najazd km. Takze za mna fajn |
Vazelina je aj v kreme na ruky, aj ked biela. A najlepsie riesenie starostlivosti o retaz je...ziadnu nemat Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (07.07.2014 16:04) |
Mentin co je najcastejsiou pricinou na odidenie turba som vedel.Nikdy nevypinam hned motor po nakladackach,hlavne pri tankovani na dialniciach,vzdy necham motor chvilu bezat na volnobehu . Viem ze temu zmazu,nema vyznam sa rozpisovat(a zrejme ani otvarat novu). |
Ja mám otázku. |
Technológiu tesniacich krúžkov zaviedla spoločnosť Regina prvý krát začiatkom 80-tych rokov pre motocyklové reťaze. Odvtedy sme zaviedli reťaze s tesniacimi krúžkami v širokom rade priemyselných aplikácií, ako sú chemické závody, staveniská, baliace strojné zariadenia, pracovné vozidlá, poľnohospodárske stroje a zariadenia, textilné stroje, papierne a všeobecne vo všetkých aplikáciách, u ktorých majú pracovné podmienky nepriaznivý účinok na dobu životnosti reťazí. Okrem toho sa reťaze Regina O-RING v širokej miere zavádzajú v prevodových pohonoch nachádzajúcich sa v ťažko dostupných oblastiach, alebo tam, kde stroje nemožno zastavovať a preto tam nie je možné realizovať častú údržbu a mazanie ich reťazí. |
egres> dokial sa clanky nenatiahnu na stanovenu dlzku, alebo dokial nedojde k vyhlodaniu dierky do valceka. |
egres2 --- výrobcom stanovené maximálne opotrebovanie je 1% z celkovej dĺžky... |
Matus: Egres vtipne smeruje k tomu, ze natiahnuti retaze mastenim neovplyvnis a vyhlodanie diery do valceku len ciastocne. Takze logicky by mala nasledovat otazka, naco mastit? |
Este trosku mimo temu. |
Egres verklikuje to iste, ale vysvetlenie uz dostal. Priemyselna retaz je nieco ine, ako retaz na motorke. Preco, to som mu uz nie len ja vysvetlil. |
Menton - na vselijake mudre teorie typu: mastenim natiahnutie neovplyvnis... Odporucam ako odpoved navstivit v ramci moto-tripu najblizsieho vyrobcu motocyklovych retazi CZ Chains Strakonice, ktori pravidelne robia dni otvorenych dveri.... |
matus , pravda pravdúca ... Priemyselna retaz je nieco ine, ako retaz na motorke , veru že asi áno , keby nie pre iné , tak určite pre rýchlosť , ktorá určite nie je iba 4m/sekundu , ako mi bolo mylne uvedené , ale zhruba štvornásobok , teda až okolo 16m/sek. , samozrejme +- . |
Brazel: a ake je porovnanie rychlosti moto retaze a lana? ked uz pre mastenie by to malo byt zrazu jedno... Ty sa nachytas na hruskach aj sam |
Menton , ty si celá hruška , neprevtelil sa do tvojho nicku niekto iný ? |
dobre. dajte mi čas cca mesiac. dám vedieť, či to na reťazi drží, alebo to odletuje. ide mi hlavne o koroziu. pred ktorou toto suché mazanie má chrániť |
Ja som raz urobil taký pokus že novú reťaz som v podstate vobec nemazal /na kroske/ Výsledok bol taký ,že mi vydržala takmer rovnako dlho aj ked bola hrdzavá, ale vývodové kolečko a rozeta sa drali podstatne rýchlejšie. Pri "krásnom" suchom zvuku |
Rado R6: |
Lenze na motorkovu retaz vplyva ovela viac faktorov, ktore sa neustale menia. |
Alexa> ked si uvedomim, aka je retaz volna tesne po namazani klasickym sprejom, tak aj verim tomu, ze neustalym primazavanim spotrebu scootoiler znizuje. Ale ja sam som ho nikdy nemal. |
matus: |
je to asi mimo temu, |
a nie len to, aky ma vykon, ale aj ake ma podanie vykonu.... |
...mastenim natiahnutie neovplyvnis... -preco si to myslite? |
suche mazanie na moto na baze grafitu: |
MaAT: vyborny graf, hlavne x-ova os, to hned clovek pochopi inak, d krivka sa mi paci, to je asi k teme, ci? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (08.07.2014 10:38) |
Chlapi, egres preto mudruje, musim ho natret, lebo sa tym profesne zaobera, teda pokial dobre pamatam |
MaAT: |
Egi, este jedna otazka, |
jogcar: |
dalšia vec - ako som čítal návody na údržbu reťazí od výrobcov - srat na tie tvrdé kefy!! |
Vyborne, chalan chcel poradit ohladne sucheho mazania a presli sme cez elaskon, scottoiler, 2T olej do naftaka az po priemyselne retaze Upravené 1 krát. Naposledy upravil wildpassion (08.07.2014 12:15) |
a ešte by ste mohli tým menej skúseným vysvetliť - Na čo máte tie reťaze keď je s tým toľko problémov ? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141500 | Včera: 161938