Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
1.Cim odmastnujete kotuce? |
1 Muc Off nano cleaner - rúžofka |
V mojom navode sa pise ze valceky mam cistit brzdovou kvapalinou alebo alkoholom, a nemazat! |
presne tak. servis brzd nieje to iste, ako vymena platniciek a kvapaliny. |
1. Zerotri LPS, alebo break cleaner Valvoline |
Podla viacerych nazorov z Uk fora takzvany ABS efekt alebo hadzanie prednym kolesom pri brzdeni sposobuje to ze nity na kotucoch su pridrete a kotuc neplava volne a ostava v takzvanej osmickovej polohe pridrety. Takze staci vziat WD a vystriekat nity a pretocit nimi aby sli lahucko - nasledne vsetko vycistit odmastovacom. Mne to pomohlo na 100% a nebolo to ani tlmicmi ani krkom ani pneumatikou ani prehriatym diskom a podobne |
Tombiker dikes za video, tiez som sa bal ze budem muset menit kotuce, lebo pri malych rychlostiach, ked brzdim sa mi to divne odvaluje, ale skusim toto, myslim ze by to mohlo byt ono. |
Konecne nejaka tema o niecom. Na mojej moto su tie dilatacne kruzky zapecene priam ukazkovo, takze vecer idem na to. |
Tombiker , pre boha ťa prosím , nedrž sa tých videí !!! |
Brazel - ten navod z novych kotucov hovori o tom, aby si mal v poriadku strmene, inac moze dojst k nerovnomernemu opotrebeniu platniciek/kotucov - to je fajn info (hlavne pre laikov) |
matox , v tom popise od výrobcu som zámerne zvýraznil , že nesprávne pracujúce stmene (špinavé , nevracajúce sa piestiky , ...) vedú k pulzovaniu kotúčov . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (13.05.2014 10:15) |
Prehladne, dobre vysvetlene aj pre laika, staci vediet trochu eng: |
Nity vystriekané, pretočené a čuduj sa svete trasenie v nízkych rýchlostiach od cca 30-70 km/h je preč |
plne plávajúci kotúč sa hemží do všetkých smerov. ozaj, ako keby mal vypadnúť. ale semi-floating by sa mal aspon trocha hýbať do strán. načo by tam potom tie nity boli? |
Brazel, nechcem sa moc chytat za slovicka, ale ano docital som to dokonca. A teda tym ze sa piestiky nevracaju tak ako sa maju dochadza k nerovnomernemu opotrebeniu a teda moze to sposobit pulzovanie kotucov. To pulzovanie ja chapem ako nezvratnu vec (mozno sa piestik nevracal do defaultnej polohy, prehrial kotuc, ten sa zvlnil a teraz pulzuje). Toto je ale NEZVRATNA vec, tu uz sa iba meni kotuc za novy (neratam stacanie kotuca a podobne) a rozpohybovanie nitov nepomoze.. Cize predtym ako kotuc vymenim, skusim to este rozhybat nejakym cisticom a az potom mozem pristupit k vymene. Nic tym nepokazim a hla - Slayovi to pomohlo |
matox , veď práve to pulzovanie je ten tzv. "ABS efekt" , čo spomína autor témy . |
Tiež som uvažoval o výmene kotúčov, len mi nešlo do hlavy kedy a kde sa mohli zvlniť-skryviť. Dnes okolo obedu som si to prečítal za cca 20 min. prečistil nity, a šup skúšobná jazda... Výraz mojej tváre: www.gliciousliving.com/wp-content/uploads... |
Brazel - moze byt, ale zjavne to moze mat aj ine priciny, nez zvlneny kotuc (ktory sa mohol zvlnit nespravne pracujucimi piestikmi napriklad). A teda vyskusam rozhybat tie nity a potom dam vediet. |
matox , ja súhlasím , veď preto sa výrobca istí aj tým , že do balenia priloží pokyny , aby sa mu nesťažovali ľudkovia , čo si ich sami do-toto . |
brazel nech pozerám ako pozerám na ten papierik, nikde sa nespomína údržba nitov. Je to len upozornenie, že kotúče majú byť čisté a valčeky v dobrom stave...Ale zrejme si tým chcel povedať to, že zrovna údajné zanesenie nitov nemusí byť jediný dôvod pulzovania pri brzdení. Ale ako píše matox, radšej skúsiť najprv toto ako rozoberať komplet celé brzdy alebo vymienať kotúče. A myslím, že týmto spôsobom nikto zo semi-floating kotúča nespraví full-floating kotúč. Prípadne keď mi to niekto jasne vysvetlí, že áno, dá sa to takto a týmto, informácia k dobru pre mňa |
mno: |
Vcera som sa tomu venoval cca 20min a musim priznat, ze nity co drzia kotuc sa takmer vsetky spravali rovnako pred aj po vycisteni. TAKMER VSETKY. Bolo ich len zopar, ale tie kotuc nepustali ani trosku do stran. Prave tieto problemove nity by mohli casom narobit paseku. Po vycisteni je plavajuci kotuc rovnomerne pohyblivy (nie ze sa nity volne pretacaju rukou, ale dokaze pustit kotuc do strany) na kazdom uchyte a to bol aj zamer. Nie ho rozheglat aby hrkotal uz ked sa na neho pozrem. Myslim, ze v ramci udrzby je vhodne sem tam skusit ci je plavajuci kotuc schopny pohybu do stran a ked nie je, tak sa pustit do udrzby. |
Nity sa ti volne rukou pretacat nebudu lebo medzi nimi su vnitovane ocelove spony ktore ich robia pruznymi. Na novych masinach ich rukou potocis bezne ale ja som to skusal iba na supersportoch a tam to predpokladam koli voli plavania asi musi byt tak alebo ze by majstri od ducati a hondy robili chybne kusi od vyroby? Ja som svoje nity mal zapecene a az ked som nastriekal a pootocil nimi tak luplo co ich pustil ten sajrajt - robil to skoro kazdy. Rozhybal som ich a brzdenie je fakt ine a netrasie mi pri brzdeni tkzv ABS efektom. Samozrejme aj prasiatka som cistil |
Tombiker píšeš ci to uz plne alebo polovicne kotuce su plavajuce preto aby ich pocas brzdenia nedeformovalo teplo. Je to tkzv diletacia ktora u supersportu je vatsia vid ta vola vieme asi preco |
Fajn videa, tema k veci, ale vsimol som si, ze ani profici vo videach nepouzivaju momentovy kluc. Vrelo odporucam, hlavne pri dotahovani skrutiek do hlinika. V servisnom manuali su uvedene vsetky utahovacie momenty. Ked to robim rukou bajoko tak mam tendenciu to dotiahnut ovela viac, ako je potrebne a v minulosti sa mi par krat podarilo zavit pretrhnut. Odkedy som zainvestoval do kluca sa mi to nestalo ani raz. |
Tombiker: |
klidek: nič nedoťahovali, iba skrutkou pretáčali nity |
sHARK1- vo videu co pridal dodkeSC na zaver mechanik montuje brzdic spat a utahuje skrutky, na toto som reagoval, nie na pretacanie nitov. Ak chces reagovat, tak sleduj celu temu. |
klidek , momentový kľúč je samozrejmé dobré používať , ale keď nie je , máme ako poistku niečo takéto : |
Keď sa tu dohádajú odborníci o plávajúcich a neplávajúcich kotúčoch, momentoch, atď. , mal by som dotaz : |
A prečo chceš čistiť na kov zbrúsené železo a plochu brzdových doštičiek? |
Ako bolo vo videu od EBC jasne spomenuté, tak kotúč ako sa zohrieva sa zväčšuje (priemer) potom zmenšuje. Tie nity sú tam nato aby to umožňovali (+ vôľa aj do bokov). Aj otvory v takých kotúčoch (ak je jednodielny kotúč nie rotor a stredný diel) majú dieru elipsovitú. Viď obr |
A ja nity nemám vôbec a nemám pocit, že ide o slabú/ľahkú motorku, ktorá by to nepotrebovala. |
Varan nity na GS nemáš ale kotúče sú plávajúce Rovnako tam môžeš mať špinu. |
Aká je lineárna rozťažnosť kotúča ktorú by nedokázala eliminovať vôľa medzi telesom kotúča a nitom s kruhovým prierezom ??? Aká teplota dokáže roztiahnuť materiál tak aby prišlo k jeho deformácii?? (bežná premávka) |
Nit je vždy kruhový. Ak je kotúč dvojdielny, môže sa rozťahovať "koľko chce". Ak je jednodielny diery sú vždy oválne. |
hm, myslim ze sa "zasekne" prave v tej beznej premavke, ked sa nejde na brzdy az tak agresivne ako na okruhu. tym ze sa kotuc tak neprehreje, tak sa ani neroztiahne a spina a bordel to snad casom zalepia na tolko, ze ked sa aj neskor kotuc prehreje viac, moze sa stat ze sa spina neutrhne a kotuc sa zdeformuje. ale berte to s rezervou, to su len moje dohady. kazdopadne sa dnes aj ja na tie nity kuknem, priznam sa, v zivote ma nenapadlo sa im venovat |
egres2: To snáď nemyslíš vážne?!? Namiesto jednoduchej odpovede na 2 otázky mi položiš ďalšie 3??? |
Nity sú "v podstate" nerozoberateľne takže čistiť sa dajú iba pootáčaním a striekaním čističom na brzdy - vyplaviť špinu von. (Niečo čo bolo v tých videách +-) Ak che niekto čistiť WD40 tak nech čistí ale potom kvalitne odmastiť!!! Má to byť čisté a odmastnené vo výsledku. |
Inak tak ma napadlo čo keby ste sem dali niektorí foto vašich bŕzd, detail nitov? Pred čistením samozrejme... Prípadne pripísať koľko to má KM asi bez čistenia a spôsob jazdy? |
konečne po dlhej dobe nejaká téma, ktorá mi naozaj niečo dala...v živote by ma ani nenapadlo rozmýšlať nad nitmi na predných kotúčoch... |
egres2 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
tommy87 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Ak je jednodielny diery sú vždy oválne. Awia , netrep , prosím ťa ... |
egres2: Prášky neberem, ale večer idem na pivo, tak snáď vychladnem. To tvoje trojnásobné "A prečo... A prečo.. A prečo..." ma možno vytočilo preto, že ešte nemám deti a nie som zvyknutý na také to 3x za sebou "A prečo..." |
Diletacna spara je priestor na miesto pre tepelne sa roztahujuci a stahujuci material. WD je spray na uvolnovanie pripecenych veci - samozrejme ze ho potom dokladne vycistim. Umyvanie brzd cca po 1000km som myslel umytie kotucov jarovou horucou vodou - fakt je to znatelne ine tie brzdy sa spravaju inac. Cestou necestou pozbierate prach vlhkost mastnotu ked idete za dieslami a kde jake mikrosmestie co vam tam urobi film. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tombiker (14.05.2014 17:33) |
Rorschach: |
tak mne precistenie pomohlo s nerovnomerne brzdenym kolesom, ale nebolo to az take markantne aby som si to pri jazde vsimol, asi som to nemal az tak zasrate, ale na stojane je rozdiel pri toceni rukou citit Upravené 1 krát. Naposledy upravil tommy87 (14.05.2014 21:34) |
tommy 87: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (15.05.2014 7:39) |
na stojane mi koleso po jednej otacke zastavilo, ale pri jazde som pri brzdeni trasenie necitil. po vycisteni mi uz nezastavi ale tak rovnomerne suchoce. nebol som sa po tom previezt lebo pocasie vonku bolo aj je uplny hajzel. u mna to zabralo tak pre mna to fame neni, minul som na to asi 40 minut, a trochu brzdoveho cistica, za odskusanie nizka cena si myslim. no ale ked moj predchadzajuci prispevok citam znova, tak je to celkom jasne, tak neviem kde je problem. ci zasa sa chces s niekym handrkovat o slovicka? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tommy87 (15.05.2014 8:22) |
No, už sa téma blíži obsahom k nemenovanej o čistení reťaze, Ja to vidím tak,že keď si to niekto vyčistí (z rozumom)a má to okrem estetického významu ešte aj ten,že mu to prestalo robiť ABS efekt pri malých rýchlostiach,tak len posun k dobrému no nie?,aj keď možno len pocitovému.Minimálne sa človek z dvihne z gauča a nehnije ,už aj to je plus |
a možno je to iba o tom, že niekto odstráni svoj problém o ktorom sa tu začalo x tém a nič.. jednoducho a nízkonákladovo. bez premúdrelých rečí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (15.05.2014 8:35) |
Tak skúsim dať ja otázku: |
Roschahc- pytal si sa, ci staci brzdy vystriekat bez rozoberania. Podla mojej skusenosti raz za cas treba rozobrat, valceky v brzdici vykonavaju pohyb nech tresnem cca 1mm. Po case sa vytvori kruzok necistoty, ktory brani valcekom, aby sa dostatocne vracali nazad. V zime vzdy brzdice kompletne rozoberiem, vytlacim valceky von, ocistim kefou, jemne nanesiem brzdovu kvapalinu, aby sa lahko zasunuli nazad. Stalo sa mi v minulosti, ked som to tak nerobil, ze niektory valcek ostal vysiet a platnicka trvalo suchala o kotuc. Vtedy sprej nepomohol, tak to proste robim preventivne kazdu zimu a je pokoj. |
brazel: Bavíme sa o plávajúcich kotúčoch, jednodielny plávajúci má diery oválne. Nehovorím o pevných šrobovaných kotúčoch. |
Mikey |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Nevhodný príspevok do motoporadne. |
Tombiker |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Nevhodný príspevok do motoporadne. |
Do tých nitov by som sa tiež nikdy nepustil, pokiaľ by som nepociťoval to trasenie pri brzdení ako pri zvlnenom - krivom kotúči. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (16.05.2014 20:39) |
Mikey |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
tommy87 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Tombiker |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
No dal som tu vyššie výzvu aby ste sem dali foto vašich bŕzd, včera som si prezúval pneu tak som to cvakol, len mobilom: Video: Plávajúci kotúč - vôľa v nitochAwia Dôvod úpravy: oprava linky na foto Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (18.05.2014 11:06) |
Awia , máš rád mačky , čo si ty Alf ? Samé obrázky mačiek . |
Mačky som odstránil a opravil linky na foto, malo by to už ísť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (20.05.2014 11:23) |
Nemá náhodou busa štvorpiestiky? |
tak som sa prinutil a skontroloval kotuce na svojich motorkach, maly + velky versys. Vola na kotucoch absolutne ziadna a kotuce su v uplne identickej kondicii na ocboch motorkach (ako nove) aj napriek rozdielu 30.000 v nabehanych kilometroch a to jazdim aj off, piesok, blato, dazd... |
ja som včera skúšal na svojej MT a ked som trochu potlačil kotúč, bolo počuť len vrzganie špiny. prepucujem dnes-zajtra. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221291 | Včera: 235074