Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
zdravim, prosim o radu. Minuly rok som kupil baterku do cbr 600 STORM 12 V, 8,6 Ah. Celu sezonu vsetko ok, v zime po dvoch mesiacoch statia v garazi kde je ca 5 stupnov bola vybita. Nabil som ju prudom ca 0,4 A asi 10 hodin. Nastartovala, vsetko ok. Za tyzden idem nastartovat a baterka ko, nic..T sa mi nezda normalne, ze pri teplote 10 stupnov nevydrzi ani tyzden..Je to ten typ gelovej, ze ta kyselina sa tam naliala zo spojenych nadobiek a zreagovalo to na gel, potom sa to uzatvorilo navzdy. to ju mam kazdy tyzden nabijat? blbost. Robim nieco zle?? |
Batrka ja ko. V tej garáži keď klesla teplota tak si si ju zrušil. Asi ti odišiel jeden článok. Bohužiaľ to už baterky nerozchodi. Kúp novú a na ďalšiu zimu si ju daj do tepla. |
sory zle som to napisal, moto bola v garazi ale baterku som dal do pivnice, kde je ca 10-15 stupnov.. |
Čím si ju nabíjal? Nabi to poriadne poriadnou nabíjačkou. Pomeraj si aspoň Volty pred nabitím a potom po nabití. Potom si to raz za deň zmeraj a zhruba uvidíš na čom si. Ale najlepšie poriadne dobiť a zmerať záťažovým merákom. V servisoch asi majú. A pri teplote 5stupňov by to bolo určite lepšie skladovať ako pri izbovej teplote. Za dva mesiace by mohla kľaknúť iba ak by si ju schovával už vybitú. |
Mne takto klakla minulý rok. Z ničoho nič. Našťastie sa mi ju podarilo vyreklamovat. Tiež bola teplota nad nulou cca 10℃ a viac. Bohouzial to baterka nevydržala. |
Ta znacka jo o vsetkom. Bratranec hu 2x krat reklamoval 2x klakla.Chlapci chceli z predajne dosikovat masinu ze nedobija potom.Vravim aby sa trochu prebudili z toho sna a nakoniec vratili peniaze. Nahovoril som ho na Yuasu cca..60e a je uz vyse Dvoch rokov snou spokojny. |
nikdy som baterku z moto nevytahoval a drzi uz par rokov. 10 stup. nemôze dobrej baterke vôbec ublizit. ak je moto v poriadku, mas kazovu baterku. ak sa aj nabije, ale nevydrzi, je v prdeli najmenej jeden clanok a môzes ju zahodit. usetris si nervy. Upravené 2 krát. Naposledy upravil gico (01.03.2014 21:54) |
Zmeraj napatie na baterke, potom na baterku pripoj nieco staci 20w ziarovka z brzdoviek na aute a zmeraj na nej napatie kym svieti ziarovka. Ak klesne o niekolko voltov, tak je baterka kaput. |
no mozno ju ozaj slabo dobilo, lebo bola studena..dal som jej 5 hodin nabijania prudom ca 0,5 A..uvidime.. |
cebero, uvedom si ze tvoja baterka ma, ako pises 8,6 Ah, to znamena, ze ju musis nabijat desatinovym prudom 10 hodin, aby bola plne nabita. To plati teoreticky, ked je vsetko v 100 % stave. Takze v praxi je potrene bateriu nabijat z uplneho vybitia do plneho nabitia prudom 0,86 A po dobu 10 az 12 hodin. Ja mam v motoroke bateriu uz tretiu zimu ktoru som za cely ten cas nedobijal (len pocas prevadzky moto) a vcera som skusil startovat a transalp chytil bez problemov. Ak mas v motorke v poriadku dobijanie, ze sa bateria spravne dobija a hlavne neprebija (hrozi poskodenie baterie) a bateria nema nejaku skrytu chybu, tak musi vydrzat aspon 5 rokov. Ak ti zacne robit problemy ako popisujes, tak je poskodena a musis ju vymenit, nic ine ti nepomoze. Este vyskusaj pocas startovania merat napatie, ale priamo na kontaktoch baterie. Ak napatie klesne hlboko pod 10 V tak je bateria slaba. Upravené 2 krát. Naposledy upravil malyVlado (02.03.2014 0:07) |
Čím ju nabíjaš? Skús si požičať, alebo ešte lepšie kúpiť poriadnu nabíjačku. Mám pocit, že tieto agm nie je dobré nabíjať len takými obyč. nabíjačkami. Teda ja by som to neriskoval. |
dobijanie na motorke je ok. nabijam ju klasickou nabijackou, bolo mi povedane ze mozem ak nedam vacsi prud ako 0,86 A. |
To s tym nabijacim prudom je nieco cim je sice dobre sa riadit ale nie je to dogma. Pri akumulatoroch (nielen olovenych) je dolezite neprehriat ho. Ale nielen celkovo ale aj miestne. Cim nizsi nabijaci prud, tym sa menej zahrieva a hlavne stiha vcas odvadzat a rozvadzat teplo vzniknute prechodom prudu jednotlivymi castami, najma mriezkou elektrod na ktorej je nalepena aktivna hmota. Keby si ju vedel interne uchladit (mala by nejako riesene vnutorne chladenie, ako napriklad nicd aku v elektrickych psa autach z 90rokov), tak ju kludne mozes nabijat stovkami amper. Lenze nevies a tak si limitovany len par amperami. Ono pre urcenie maximalne vhodneho nabijacieho prudu nie je dolezita kapacita ale maximalny startovaci prud (niekde to na batekre bude vyznacene) a teplota okolia. Ale tazko najdes nejaku tabulku s tymito informaciami, obvykle na ne uz v reklamnych brozurach kvoli marketingovym kecom neostalo miesto. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138519 | Včera: 153411