Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

baterka - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiubaterka - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
01.03.2014 13:31

baterka

cebero
 Kávičkár 

zdravim, prosim o radu. Minuly rok som kupil baterku do cbr 600 STORM 12 V, 8,6 Ah. Celu sezonu vsetko ok, v zime po dvoch mesiacoch statia v garazi kde je ca 5 stupnov bola vybita. Nabil som ju prudom ca 0,4 A asi 10 hodin. Nastartovala, vsetko ok. Za tyzden idem nastartovat a baterka ko, nic..T sa mi nezda normalne, ze pri teplote 10 stupnov nevydrzi ani tyzden..Je to ten typ gelovej, ze ta kyselina sa tam naliala zo spojenych nadobiek a zreagovalo to na gel, potom sa to uzatvorilo navzdy. to ju mam kazdy tyzden nabijat? blbost. Robim nieco zle??


01.03.2014 17:59

Re: baterka

Caba
 Kávičkár 

Ikona

Batrka ja ko. V tej garáži keď klesla teplota tak si si ju zrušil. Asi ti odišiel jeden článok. Bohužiaľ to už baterky nerozchodi. Kúp novú a na ďalšiu zimu si ju daj do tepla.


01.03.2014 18:10

Re: baterka

cebero
 Kávičkár 

sory zle som to napisal, moto bola v garazi ale baterku som dal do pivnice, kde je ca 10-15 stupnov..


01.03.2014 19:52

Re: baterka

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Čím si ju nabíjal? Nabi to poriadne poriadnou nabíjačkou. Pomeraj si aspoň Volty pred nabitím a potom po nabití. Potom si to raz za deň zmeraj a zhruba uvidíš na čom si. Ale najlepšie poriadne dobiť a zmerať záťažovým merákom. V servisoch asi majú. A pri teplote 5stupňov by to bolo určite lepšie skladovať ako pri izbovej teplote. Za dva mesiace by mohla kľaknúť iba ak by si ju schovával už vybitú.


01.03.2014 20:54

Re: baterka

Caba
 Kávičkár 

Ikona

Mne takto klakla minulý rok. Z ničoho nič. Našťastie sa mi ju podarilo vyreklamovat. Tiež bola teplota nad nulou cca 10℃ a viac. Bohouzial to baterka nevydržala.


01.03.2014 21:30

Re: baterka

Miklosxxx
 Kávičkár 

Ikona

Ta znacka jo o vsetkom. Bratranec hu 2x krat reklamoval 2x klakla.Chlapci chceli z predajne dosikovat masinu ze nedobija potom.Vravim aby sa trochu prebudili z toho sna a nakoniec vratili peniaze. Nahovoril som ho na Yuasu cca..60e a je uz vyse Dvoch rokov snou spokojny.


01.03.2014 21:52

Re: baterka

gico
 Turista 

Ikona

nikdy som baterku z moto nevytahoval a drzi uz par rokov. 10 stup. nemôze dobrej baterke vôbec ublizit. ak je moto v poriadku, mas kazovu baterku. ak sa aj nabije, ale nevydrzi, je v prdeli najmenej jeden clanok a môzes ju zahodit. usetris si nervy.
kup si radsej inteligentnu nabijacku. môzes baterku nechat napichnutu a bude ju pravidelne vybijat a nabijat a udrziavat v kondicii. a vykona ti aj diagnostiku stavu. tak baterka najdlhsie vydrzi a prezije urcite viac zim.
a propo...radsej yuasa, banner a tak... ;-)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil gico (01.03.2014 21:54)


01.03.2014 22:45

Re: baterka

Peter3P
 Skútrista 

Zmeraj napatie na baterke, potom na baterku pripoj nieco staci 20w ziarovka z brzdoviek na aute a zmeraj na nej napatie kym svieti ziarovka. Ak klesne o niekolko voltov, tak je baterka kaput.

Mne odisla kvalitna exide agmkova baterka na aute, jeden clanok bol kompletne biely zasulfatovany a neviem co sa vlastne stalo. Ocividne sa vnutorne vyskratoval a vybil, cim zaroven ziskal dost slusny vnutorny odpor. Mozno by mu pomohla pecka zo zvaracky na prepalenie skratoveho mostika, ale po skusenosti s nicd by to bolo len na chvilu. Ale zase tusim co mu pomohlo. Trikrat za celych 8 rokov co som ju mal som ju nechtiac hlboko vybil. A to startovacie akumulatory nemaju rady. Vapnikove delphi baterky co v 90tych rokoch montovalo daewoo v prvovyrobe nemali problem sluzit 10rokov a potom stacilo ze raz majitel zabudl zhasnut svetla a baterka sa nadobro odporucala.

Mimochoodm agm nie je gelova nech si slovenski podavaci v obchodoch tvrdia co chcu. Gelova je gelovou preto, lebo je elektrolyt zahusteny do formy gelu jemnym kremicitym praskom, ale agm je nieco ine. Je to napchata sklena vata medzi elektrody clanku a v nej je nasaty elektrolyt aby nevytiekol ani ked akumulator obratis hore nohami alebo clanok praskne pri naraze.

Inac tie fiamm storm vyzeraju podla popisu dobre, vapnikove a agm. Sice asi nepouzivaju niektore dalsie patenty napriklad na specialnu konstrukciu mriezok ale toto vyzera bud ako nepodarok alebo ako hlboke vybitie svetlami alebo nejakym spotrebicom alebo nefunkcnym alternatorom.

A olovena baterka, vlastne snad kazdy bezne dostupny akumulator je len rad ked je v chlade, teda kym to nie je chlad, pri ktorom by mu zamrzol elektrolyt, co pri olovenej nabitej nehrozi az do cca -23stC pri polovicnom nabiti a -67stC pri plnom nabiti. Akurat pri chlade sa zle nabija a este horsie odovzdava energiu. Takze pred prvym jarnym startom na noc sup baterku domov do postielky, nech sa prehreje a nech na druhy den startuje ako nova aj bez dobijania.

Este je otazkou aku mas nabijacku. Teda pri akom napati konci nabijanie. Lebo velke prebijanie vrla (co je vacsina agm a gelovych olovenych baterii) baterkam velmi nesvedci. Ale nie je to pre ne uplne kriticke, takze ak si ju nabijal 0.4A 10h tak to jej ublizit nemalo. Ale nemuselo ju zase dostatocne nabit. Najma ak bola studena.


01.03.2014 23:07

Re: baterka

cebero
 Kávičkár 

no mozno ju ozaj slabo dobilo, lebo bola studena..dal som jej 5 hodin nabijania prudom ca 0,5 A..uvidime..


01.03.2014 23:57

Re: baterka

malyVlado
 Turista 

cebero, uvedom si ze tvoja baterka ma, ako pises 8,6 Ah, to znamena, ze ju musis nabijat desatinovym prudom 10 hodin, aby bola plne nabita. To plati teoreticky, ked je vsetko v 100 % stave. Takze v praxi je potrene bateriu nabijat z uplneho vybitia do plneho nabitia prudom 0,86 A po dobu 10 az 12 hodin. Ja mam v motoroke bateriu uz tretiu zimu ktoru som za cely ten cas nedobijal (len pocas prevadzky moto) a vcera som skusil startovat a transalp chytil bez problemov. Ak mas v motorke v poriadku dobijanie, ze sa bateria spravne dobija a hlavne neprebija (hrozi poskodenie baterie) a bateria nema nejaku skrytu chybu, tak musi vydrzat aspon 5 rokov. Ak ti zacne robit problemy ako popisujes, tak je poskodena a musis ju vymenit, nic ine ti nepomoze. Este vyskusaj pocas startovania merat napatie, ale priamo na kontaktoch baterie. Ak napatie klesne hlboko pod 10 V tak je bateria slaba.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil malyVlado (02.03.2014 0:07)


02.03.2014 2:22

Re: baterka

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Čím ju nabíjaš? Skús si požičať, alebo ešte lepšie kúpiť poriadnu nabíjačku. Mám pocit, že tieto agm nie je dobré nabíjať len takými obyč. nabíjačkami. Teda ja by som to neriskoval.


02.03.2014 7:28

Re: baterka

cebero
 Kávičkár 

dobijanie na motorke je ok. nabijam ju klasickou nabijackou, bolo mi povedane ze mozem ak nedam vacsi prud ako 0,86 A.


02.03.2014 9:59

Re: baterka

Jelcan
 Kávičkár 

Ikona

www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=147312...


02.03.2014 11:40

Re: baterka

Peter3P
 Skútrista 

To s tym nabijacim prudom je nieco cim je sice dobre sa riadit ale nie je to dogma. Pri akumulatoroch (nielen olovenych) je dolezite neprehriat ho. Ale nielen celkovo ale aj miestne. Cim nizsi nabijaci prud, tym sa menej zahrieva a hlavne stiha vcas odvadzat a rozvadzat teplo vzniknute prechodom prudu jednotlivymi castami, najma mriezkou elektrod na ktorej je nalepena aktivna hmota. Keby si ju vedel interne uchladit (mala by nejako riesene vnutorne chladenie, ako napriklad nicd aku v elektrickych psa autach z 90rokov), tak ju kludne mozes nabijat stovkami amper. Lenze nevies a tak si limitovany len par amperami. Ono pre urcenie maximalne vhodneho nabijacieho prudu nie je dolezita kapacita ale maximalny startovaci prud (niekde to na batekre bude vyznacene) a teplota okolia. Ale tazko najdes nejaku tabulku s tymito informaciami, obvykle na ne uz v reklamnych brozurach kvoli marketingovym kecom neostalo miesto.

Co je to klasicka nabijacka? Pri uzatvorenych (vrla) akumulatoroch je potrebne aby maximalne napatie pocas nabijania nepresiahlo 14.4V, pretoze potom akumulator viac plynuje a vrla aku nemas ako doliat, niezeby sa niektore nedali, ale odzatkovavat aku, ktory je urobeny ako neodzatkovavatelny nie je sranda a neviem ako ale nejako v nich vraj "rekombinuju" vzniknute plyny a otvorenim aku vraj narusis tento proces. Ale toto som nejako nestudoval, nebolo z coho, google sa o tom pred casom velmi nerozkecaval.

Inac rocna yuasa nemala ziaden problem. Pekne drzi napatie aj kapacitu. Lidlacka nabijacka (vhodna ja pre vrla, kedze konci na 14.4V) ju odmietla po dvoch mesiacoch nabit, ze je vraj nabita, co je aj pravda. Skladovana pri cca 16ctC (v tme a vlhku v pivnici :-) ako zemiaky).



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138519 | Včera: 153411