Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
13.12.2013 22:10

Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

panostan
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím Vie mi niekto vysvetliť rozdiel medzi Motulom 5100 10W-40 a Motulom 5100 10W-40 MA 2 dnes som ho objednal ako Motul 5100 10W-40 a v objednávke je Motul 5100 Ester 4 T 10W-40 MA2.Motorku mám Suzuki GSX 600 f ročník 1998 teraz neviem či stým nebude problém.Treba preklzovať spojka alebo problém z ventilmi vďaka za radu.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (15.12.2013 17:20)


13.12.2013 22:39

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Je tam rozdiel len v tom označení MA2 - norma (JASO a pod.)

Takže to prvé je skrátený tvar, to druhé je dlhší tvar.
Keď som to gúglil tak 1l baleie sa predáva v tom kratšom označení, a 4l balenie v tom dlhšom.

Nie je dôvod, aby to motorke robilo čokoľvek zlé. Bude to nový olej s predpísanou viskozitou spĺňajúci príslušné normy. Nie je čo riešiť - aspoň podľa mňa.


13.12.2013 22:39

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

tommy87
 Jogurťák 

Ikona

neboj sa, bude to dobre, podla ich oficialnej stranky je ma2 pre mokre spojky, ale dobre bude fungovat kazdy motul 10W-40 5100/7100/300V


13.12.2013 22:41

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Fedor
 Čoprák 

Ikona

panostan, skladové zásoby oleja 5100 10W-40 JASO MA sa pomaly vypredajú. K dispozícii potom bude len 5100 10W-40 JASO MA2. Olej je vhodný do cestných motoriek. Ak chceš vedieť viac pozri si web stránku výrobcu, alebo použi vyhľadávač Google. Jeden až dva dni klikania myšou ťa privedú k novým informáciám. >:-)


15.12.2013 14:31

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ma2 je novsia a asi aj trochu prisnejsia norma...


15.12.2013 16:08

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Marino
 Kávičkár 

Ikona

www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=147925...

A myslím, že pre majiteľov hlavne starších moto sú dôležité TIETO DVA PRÍSPEVKY od človeka, ktorý aj reálne niečo zmeral...

Jenda_FZR
1. Ahoj, chtěl jsem udělat nějkou tabulku zahrnující všechny zmíněné motuly ale zatím teda velmi jednoduše.

Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2

Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.

Zkusím udělat přehlednější tabulku přímo z logu ale asi je to jasný. Ta MA2 při vyšší teplotě prostě řídne, ztrácí se tlak oleje, logicky dochází k většímu tření a tím ke zvýšení hlučnosti. Olej je studenější než MA, to znamená horší tepelnou vodivost, horší odvod tepla od všech míst kam se nedostává voda ale jen olej, což nemusí být zásadní ale toto jsem naměřil. Závěr ať si udělá každý sám, netvrdim nic...pokud někdo chce vidět celej log, je možný to u mě pustit v záznamu realtime, neni problém si udělat vlastní úsudek. Tahle sranda mě stála v bratru 5500Kč i s nákladama na dopravu oleje, s tím že počítám 2 4L balení MA2 který jsem odjezdil s logerem v batohu a nalil do vyjetýho oleje :-( osobně jsem si nakoupil za zbylé peníze MA na celej příští rok. Pomalu začínám hledat náhradu za starý dobrý 5100 Ester MA.

Dál bych chtěl podoknout, že nevím jaký druh olejového čerpadla ty mašiny používají, například u aut to hraje docela roli, moje stará Supra má zubový čerpadlo a to je vysazený na určité oleje, který s teplotou řídnou a chová stejně jako tyhle starší motorky, oproti tomu mladší generace Supry používá jiný druh čerpadla a tomu je to uplně fuk. Další roli hrajou vúle v celém motoru. Závěr je ale pořád stejný, púvodní Motul 5100 Ester je pro starší motorky určitě lepší olej než nové MA2. Dále nemužu tvrdit, že pro nový motorky ten MA2 znamená nějaký nebezpečí, vyjma jeho podivně nižší teploty...tento parametr ovšem nejsem schopnej nějak přesně zhodnotit, subjektivně se mi to nelíbí, jelikož evidentě dochází k horšímu odvodu tepla samotným olejem ale zdurazňuju, že tohle se mi nelíbí pouze kvluli poznatkum z praxe na autech, třeba to maj motorky jiný. Nechci to tady nějak hrotit ale já si to nový MA2 do těhle morek lejt nebudu. Pokud někdo nutně potřebuje něco na vlastní oči, nemám problém všechno ukázat, případně i změřit přímo na vaší motorce. Je docela dobře možný, že na novejch motorkách to řídnutí a ztrátu tlaku pokreje redukční ventil olejového čerpadla a tudíš olej bude fungovat naprosto bez problému...

2. No jasně, já přece neřešim normu, to asi někdo špatně pochopil. Já tady řeším to, že muj oblíbenej olej Motul, se prostě najednou chová jinak než jsem byl zvyklej a osobně mě to sere jelikož jsem ho dlouhý léta požíval nejen v motorce. Osobně mě ten rozdíl v té normě ani moc nezajímá, jde mi o to že Motul 5100 Ester 15W50 MA2 je prostě jinej olej než Motul 5100 Ester 15W50 MA. Jestli to zpusobil výrobní proces vuči nové normě, nebo něco jiného, to je nám ale přece uplně jedno, spousta z nás tu brala Motul jako ikonu a jistou volbu když šla do krámu pro olej. Jenže v případě tohoto konkrétniho oleje už to zřejmně neplatí. Takže jen na srozuměnou - nevím jak druzí, já řeším rozdíl v tomhle konrétním oleji, nediskutuju o normě, mazací schopnosti a těžko zjistitelnejch parametrech který se dají měřit v laborce. Měřim základní veličiny, který mi múžou naznačit co v motoru děje a já si to pak interpretuju. Nic víc, nic míň.

Abych byl konkrétní, devastator tvrdí že tento nový olej má lepší mazací zchopnost než púvodní MA. OK, tak je to klidně možný, já to nezměřím, nemám čím. Co ale změřit múžu a to velmi přesně, je tlak oleje a jeho teplota, není snad třeba vysoké školy a laborky aby i běžný člověk pochopil, že o púl baru nižší tlak oleje třeba pro mazání klikovky představuju zvlášť u starší motorky závažnej problém a to že ten olej má třeba lepší mazací schopnost, je nám v tu chvíli uplně k ničemu, jelikož je klidně možný, že při nízkém tlaku se čep klikovky dostává do přímého kontaktu s šálou. Tohle znám a sleduju dlouhý léta v autech, vím není to uplně to samé ale pokud vidím nižší tlak a slyším vyšší provozní hluk, tak ten olej prostě nechci. Třeba se pletu, jo je to možný... nechť si do motorky každý leje co uzná za vhodné, já si tam naleju olej který za tepla nebude řídnout a i při vysokých teplotách mi z motoru neudělá mlátičku obilí.


15.12.2013 16:58

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak občanovi sa zvyšuje trenie a tým sa mu znižuje teplota (oleja) ...
Ta MA2 při vyšší teplotě prostě řídne, ztrácí se tlak oleje, logicky dochází k většímu tření a tím ke zvýšení hlučnosti. Olej je studenější než MA
No na toto treba logiku ako sviňa . >:-)

A Perpetum mobile by nevedel zmerať ?




16.12.2013 7:27

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

www.fuchs-oil.cz/index.php/automotive/hodnoceni-motocyk...


16.12.2013 10:11

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

janoval , pán Brož z českého Fuchs-u je kopírovač , ktorý vydáva tieto odpovede za svoje skúsenosti , ale často ani nerozumie tomu , čo kopíruje .
Pobral veci zo stránky Silkolene (čo by nebolo nič , čo nemôže , veď je zamestnancom Fuchs - Silkolene) , ibaže samotná firma Silkolene skúsenosti , ktoré sú na stránke pod odsekom Otázky a Odpovede z dosť veľkej časti sprivatizovala od istej anglickej ladičskej firmy , ktorá ladí motory už od čias , kedy dnešní manageri Silkolene neboli ešte ani na svete , alebo maximálne ťahali drevených káčerov po dvore .
Sprivatizovala v tomto prípade neznamená podobrotky , ale skôr pozlotky .
Sledoval som to takmer v priamom prenose , lebo som často navštevoval stránku tej ladičskej firmy , keď tu zrazu ... stránka neexistovala a po čase nasledovalo presmerovanie na novú stránku www.710oil.co.uk/default.aspx , prípadne www.silkoleneoil.com/default.aspx
Ešte aj tam stojí za prečítanie Technical a FaQs , ale už to nie je ono , je to učesané (a o ladení úplne nič) , aby si proti sebe nepoštvali výrobcov motorov , najkrajšia odpoveď na ich pôvodnej stránke bola :
Otázka znela : Prečo teda rôzni výrobcovia motorov doporučujú to , alebo ono ?
A odpoveď ? Jednoduchá : Lebo sa do toho nevyznajú ! :-D :-D :-D


16.12.2013 10:31

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to som ja len vygooglil a dal sem koli tomu, ze je tam celkom zrozumitelne vysvetlene ako a preco sa JASO MA norma rozdelila na MA1 a MA2...

Mna osobne ale zaujalo MB viac ako MA. Kedze pre motory pre oddelenu spojku sa odporuca prave MB, ktory ma "najhorsie" vlastnosti. Najhorsie pre mokru spojku, ale asi nie pre motor....


16.12.2013 12:19

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Fedor
 Čoprák 

Ikona

Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, keďže som olej Motul 5100 10W-40 MA doteraz používal do SV1000, že motorka pri naliatí Motul 5100 10W-40 MA2 teraz na jeseň bola na voľnobeh hlučnejšia. Šmýkanie spojky som nepozoroval, k porovnaniu teploty a tlaku oleja sa neviem vyjadriť. Na motorkari.cz som v lete čítal príspevok, kde si chlapík sťažoval, že s olejom Motul 5100 10W-40 MA2 mu šmýka spojka. Olej Motul 5100 10W-40 mu to nerobil. Chalani mu radili, že asi mu teda tá spojka končí, ale kľudne to mohlo byť aj tým novým Motulom MA2.


16.12.2013 12:32

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Fedor
 Čoprák 

Ikona

Brazel, prosím ťa nebuď na chalaniska prísny ako pes.
Pionta jeho príspevku je najmä v tom, že nám chcel ukázať ako je nespokojný s olejom Motul 5100 10W-40 MA2. Už len to rozhodnutie, že za všetky voľné peniaze si nakúpil zásoby oleja Motul 5100 10W-40 MA je mi sympatické. Ja by som mal pri takomto rozhodovaní problém. Aj keď mám svoju motorku rád a občas jej niečo kúpim, tak voľné peniaze míňam najmä na koňaky a pitné víno, zvlášť cez zimu, keď motorka nič nepotrebuje.


16.12.2013 14:04

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

fedor: este sa nauc na dobru whisky a do motorky na buducu sezonu ulejes aj madit :-)


16.12.2013 14:09

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

janoval , ja môžem aj to , tá starenka preglgne hocičo (len s prevodovou 75W-140 nebola spokojná) .

Fedor - Aj keď mám svoju motorku rád a občas jej niečo kúpim, tak voľné peniaze míňam najmä na koňaky a pitné víno, zvlášť cez zimu, keď motorka nič nepotrebuje. Tak toto nikde neučia , to sú skúsenosti ! [dobre] [dobre] [dobre] :-D


16.12.2013 17:09

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

smrtak
 Kávičkár 

Ikona

zdravim ,dnes som kupil poslednych 5 l oleja 5100 10W-40 JASO MA
ktory mali na predajni >:-)


16.12.2013 19:03

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Andys
 Jogurťák 

Ikona

Celé mi to pripadá ako antikampaň na jeden z najpredávanejších olejov v CZ a SK.
Našli ste nejaké seriózne články vo svete o problémoch s motulom okrem dvoch tém v českom fóre?


16.12.2013 20:20

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Výkonnostné úrovne štvortaktných motorových olejov

Prísna norma, platná pre štvortaktné motocyklové oleje (JASO T 904:2006), rozdeľuje oleje do štyroch skupín (JASO MA, MA1, MA2, MB) podľa trecích vlastností oleja v mokrej spojke.

Najdôležitejšie charakteristiky olejov zaradených podľa výkonnostnej normy JASO T 904:2006:

Index dynamickej trecej charakteristiky (Dynamic Frictional Characteristic Index – DFI): číslo poukazujúce na tendenciu prešmykovania spojky
Index statickej trecej charakteristiky (Static Frictional Characteristic Index – SFI): miera šmyku spojky pri vysokom krútiacom
Index zastavenia (Stop Time Index – STI): číslo poukazujúce na rýchlosť prepínania spojky

Sledovaná charakteristika


Výkonnostná úroveň JASO

MA


MA2


MA1


MB

DFI (Dinamikus Súrlódási Index)


1,45 - 2,50


1,80 - 2,50


1,45 - 1,80


0,50 – 1,45

SFI (Statikus Súrlódási Index)


1,15 - 2,50


1,70 - 2,50


1,15 - 1,70


0,50 – 1,15

STI (Leállási Idő index)


1,55 - 2,50


1,90 - 2,50


1,55 - 1,90


0,50 – 1,55

Charakteristiky udané v norme JASO T 904:2006

(zdroj JASO Engine Oil Standards, 2004)

Krútiaci moment dnešných vysoko výkonných motocyklov dosahuje - a dokonca prekračuje - úroveň 150-160 Nm, ktoré dosahujú pri 6000 až 7500 otáčkach hlavného hriadeľa.

Spresnenie výkonnostnej úrovne JASO MA (MA1 alebo MA2) je oproti predchádzajúcim výkonnostným úrovniam MA, resp. MB významným krokom vpred pri stabilizácii prepínacích výkonov najmodernejších motocyklov, vybavených mokrou spojkou.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Podla tohto co som sa docital vyssie pan spoza rieky Moravy mal pouzivat stopky a nie teplomer...
Udrzujme paniku jednababka povedala.


16.12.2013 20:42

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

DFI (Dinamikus Súrlódási Index)
SFI (Statikus Súrlódási Index)
STI (Leállási Idő index)

Každý po svojom ... :-D [dobre]

Len tak , normy JASO boli doplnené aj roku 2011 .


16.12.2013 23:47

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tolko budu spekulovat s tymi olejmi, az pridu na to, ze lacnejsia je sucha spojka ako tie zazracne oleje.
Prestanu sa kupovat ladaky/hucaky lebo na to policajti nafasuju palicky a ludia zacnu kupovat ladene hlucne suche spojky :-)))

Dobre, dobre! Uz idem spat :-)


01.01.2014 15:46

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Marino
 Kávičkár 

Ikona

A možno , že len rozšírili sortiment aj na Motul :-D
www.autohanak.cz/pdf/padelany_castrol_v_Evrope.pdf


23.04.2014 9:55

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Kibo
 Kávičkár 

Ikona

Mne teda po víkende do smiechu nie je, s Motulom som nikdy problém nemal, liali sme ho aj do áut, ale dávam už od neho ruky preč. Namiesto oleja teraz predávajú aviváž, ten olej voní ako konvalinky...
Doteraz som čítal veľa negatívneho, ale v CB1300 a CBF600S som s ním nemal problém. Boli to ale staršie zásoby, prvá várka 5100 10W-40 MA2 kúpená ako novinka.
Po víkende sa ale všetko zmenilo. Menil som na Varadere čerstvo kúpený 5100 10W-40 MA2 a ten olej voní ešte výraznejšie ako doteraz, ale čo je horšie, úplne sa po výmene zmenil chod motora, ostal surový, kovový, trase, brble a prevodovka je tiež hlučnejšia. Spojka ale nešmýka... Spravil som na tom oleji 500 km a zo strachu o motor som to radšej viac nesilil a mašinu odstavil. Pritom predtým tam bol Motul 5100 10W-40 MA a motor išiel ako hodinky, kultivovane (v rámci možností na 2 valec).
Čaká ma teraz ďalšia výmena v CB1300 a nechce sa mi to tam príliš liať, ale už som ho kúpil, tak ho maximálne použijem ako preplach...
Do Varana nalejem Repsol a s Motulom budem maximálne mazať pánty na garážovej bráne. I-GRR [zle]


23.04.2014 13:37

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Kibo: tu ho mas, aj s obrazkom Varana na flasi :-)

Pozri obrázok


23.04.2014 18:09

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Kibo
 Kávičkár 

Ikona

Presne ten Dreamer, už je na ceste k páničkovi >:-)


23.04.2014 21:36

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

Fedor
 Čoprák 

Ikona

Kibo, za svoj príspevok si zaslúžiš bárs aj preleštenie tesákov v mačacej papuli. Lebo naozaj po výmene oleja má prísť tichý a jemný chod motora. Motul to asi s tými inováciami posral. >:-) :-O >:-)


28.05.2014 11:51

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte, je niečo nové v tejto veci?
Čaká ma výmena oleja nech viem čo kúpiť
ďakujem


28.05.2014 11:58

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Doteraz som dával Motul. Olej ako malina. Pri poslednej výmene mám tiež taký zlý pocit že motorka je hlučnejšia ako pred výmenou.
Je to ale len subjektívny pocit.
No idem pozerať po niečom inom. :-(


28.05.2014 12:36

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , veď ty máš do svojich mašín miešať olej rovno do benzínu ... 8-)


23.06.2017 8:14

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

pally911
 Kávičkár 

Zdravím chlapi....chcem sa len opytat ..klesla mi v motore trochu hladina oleja tak som siel do obchodu a kupil nejaky ten liter ze ho dolejem. ked som prisiel domov vsimol som si ze mi pani dala motul 10w 40 7100 ale v moto mam 5100 myslite ze bude problem ak tam dolejem tu 7100? Vdaka


23.06.2017 9:47

Re: Rozdiel Motul 5100 10W-40 a Motul 5100 10W-40 MA 2?

barlac
 Jogurťák 

vela sa piiise okolo olejov uuuuz,velaaaa. >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156984 | Včera: 190699