Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim jedná sa o Yamahu R1 04 |
nikto nevie poradiť? |
radsej by som riesil chladic oleja.tusim to ma iba vymenik teplla.do toho tlmicu ja idem davat 10w.som zvedavy ci to nebude oz moc silne.ked to vyskusam tak ti sem napisem ako to dopadlo. a k tym brzdam ak to uz chces tak radikalne prerabat kup si radsej druhu motorku Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (05.12.2013 19:46) |
V prvom rade… Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (05.12.2013 22:25) |
A ZASE ZELENY RAMCEK (-: radovan velka pravda. |
Ked sa pytas na nazor, tak nazor. Ked.zapojis chladice paralelne, tak dosiahnes to, ze kazdych chladicom pretecie meneij kvapaliny za rovnaky cas. Po slovensky, kvapalina tam bude dlhsie, viac tepla odovzda do okolia. vodna pumpa precerpa za minutu isty obmedzeny objem vody, okruh uzavrety, cize aky objem.do tych chladicov natlacis, taky obkem.ti steciecez hlavy naspat k pumpe. s jednou malou vyhodou, ze kvapalina nepotecie tak rychlo cez chladice, cize mensi odpor, mensie trenie, co ciste teoreticky moze prietoku kvapaliny len pomoct. |
Brzdovu kvapalinu s najvyssim bodom varu, co najvyssie dot. Men v suchom a cistom prostredi. Teraz je vonku vsade chladno, vlhko, voda ti moze rycho zkondenzovat a dostat sa do kvapaliny... |
barlac 10w bude malo? ved orginal je vraj 2,5w bavime sa o tlmici riadenia |
Motorku využívam do obchodu, na turistiku a aj na ten okruh sa občas zájde. |
Riešiš imaginárny problém. Tie teploty sú pre daný typ motora úplne v poriadku. V tomto rozmedzí sa pohybuje snáď každý litrový štvorvalec v superbiku. Zbytočne vyhodené peniaze, navyše ten motor bol dimenzovaný na tieto teploty, takže je to jeho bežná prevádzková teplota. |
take iste teploty ma aj moja gsxr |
mne tie teploty tiez pridu normalne. |
Neviem .. mne sa to uplne ideálne nezdá. Občas jazdíme viacerí a aj litre rôznych značiek a na semafore som večne jediný čo ventilátoruje |
Píseš:"Čím chladnejšia moto (olej) bude tým lepšie pre ňu." |
samko1 čo píšeš je možno pravda ale mne to príde aj tak ako hovadina... ten stroj je určený predovšetkým na rýchlu jazdu... nie na prdkanie sa po meste v zápche. Hlavne kvoli tomu som to chcel riešiť. A olej je dimenzovaný na aké teploty? Čím je olej horúcejší tým horšie má mazacie a ochranné učinky alebo sa mýlim? |
Teoretický príklad: |
Jako mne sa zdaju tie teploty tez normalne ja mam cbr 929 rr a ked ostanem v meste stat na krizovatke tak mam hnet 105 stupnov a hucia ventilatory aj pri pomalej jazde v meste. Jako osobne by som to neriesil ale ked chces tak skus. A daj potom vediet lebo ja si myslim ze ked budes stat na mieste a nebude tade prudit vzduch ti teplota moc neklesne ani s tym druhym chladicom zvlast ked ho este zozadu budu ohrivat vyfuky. |
zer0 keď stojím tak nebude chladiť .. ja to chcem ale schladiť ešte predtým ako zastavím ako som písal v poslednom príspevku. a keď zastavím tak to nevyletí až tak vysoko |
Ono by sa to podla mna talo aj vyratat len by som musel na tej termomechanike davat vacsi pozor :D |
Na skútri Malaguti GT 500 Spidermax sú dva oddelené chladiče po stranách. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Woozie (07.12.2013 18:20) |
lenze pokial stojis na mieste.mozes mat chladice aj dva,pokial cez ne neprudi vzduch vybehne ti teplota tak ci tak hore. Upravené 2 krát. Naposledy upravil PETOrf (07.12.2013 18:41) |
Woozie - k podchladeniu si myslím že nepríde ... keď schladím stroj pod 80° tak sa odstavia chladiče a coolant sa točí len v motory. Ale tiež som nad tým rozmýšlal dať ho na termostat ten druhý, napadli ma už rôzne variácie, len je to zase o čosi komplikovanejšie. |
ak to chapem spravne, tebe vadi ze v meste mas v horucavach 100 a ak zastavis tak ti vybehne na 114.ale pocas normalnej jazdy mas 90°c.je to tak? |
teraz budem hovoriť o jazde v meste ... toto leto som mal pri jazde 100° po pridaní chladiču (buduce leto) tam budem mať teoreticky len 90° ... celá vec |
ten objem vzduchu som myslel ten co prejde chladicom bud za jazdy alebo pomocou vetrakov.obrazne povedane,mozes tam mat aj chladic z kamionu pokial neprechadza vzduch skor ci neskor sa ti to prehreje pocas statia.po odstaveni ti idu preto 10min vetraky lebo ak zhasnes nie je cirkulacia vody a v okoli termo spinaca je horuca voda.za jazdy mimo mesto si urcite nemal 100°C.vyries si tam to skorsie zopinanie vetrakov a mas po probleme,fungovalo to dokonca aj na embeckach |
hej dá sa to vyriešiť manuálnym spúšťaním vetrákov, je to robota na 30min, bežne sa to na motorkách robieva. Ale ja tie vetráky chcem používať čo najmenej. Motorku využívam každý deň a často na krátke vzdialenosti v meste s častým štartovaním. Tie vetilátory by šli takmer nonstop, sú tam dva a odber nemaju najmenší, plus časte štartovanie ... tá baterka by zachvílu zhebla |
Woozie , píšeš ... na mojom Pegase sa ventilátor spúšťa pri 80, bežná teplota za jazdy 60-70 |
brazel: Uznávam, znie to divne, ale ostatní Pegasisti sú na tom rovnako. Termostat funguje a aj v manuále sa môžeš dočítať, že otvára pri 60 stupňoch. |
Woozie - podla mňa to je logické, či? |
Blazen0545: tak isto nie som fyzik, ale chladič je na rozdiel od priehrady uzavretá nádoba |
Kámo k zmene tlaku by dochádzalo keby som ten malý chladič dal pred alebo za velký .. teda zapojil ho do série, ale ja ho zapojím paralerne takže zmenším prietokový odpor chladiča, takže nebude nastávať to že by sa pumpa musela viacej trápiť. |
ta pumpa je tusim z vw transporter t4 |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50276 | Včera: 193527