Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuR1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Podvozok, Brzdy.

02.12.2013 18:53

R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Zdravim jedná sa o Yamahu R1 04

1. Potrebujem zraziť dolu aspoň 5-10 stupňov.
Rozhodol som sa pre prídavný chladič pod pôvodný (pred zvody). Race chladič v tvare V stojí 650e, rozhodol som sa zohnať si malý chladič zo 125tky a napojiť ho tam.
Len otázka znie ako?

Do série by mohol nastať problém že by vadil menší priemer otvorov na chladiči z menšej moto a mohol by mať vysoký prechodový odpor a okruh by to brzdilo a výsledok by mohol byť ešte horší.

Paralerne cez Tčko alebo Yčko ho len nadpojiť mi príde ako lepšie riešenie. Akurát ma napadá možnosť že zase tam bude už príliž vela priestoru kde by sa ten tlak stratil. Na druhej strane je to uzavretý okruh a plný nestlačitelnej vody takže by to mohlo fungovať.

Aký je váš názor? Tiež som rozmýšlal nad prietokovými chladičmi ale toto sa mi zdá efektnejšie.

2. Tlmič riadenia je seriový a dosť slabý. Aký hustejší olej by ste poradili prípadne kde ho bežne zohnať?

3. Brzdy sú sériové. Po nahodení pancierových hadíc je to lepšie, ale stále to nie je to čo by som čakal. Čo je najlepšie ďalšie meniť? Brzdová pumpa, kotúče, strmene z modelu 07-08 ???

Dík


05.12.2013 18:10

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

nikto nevie poradiť?


05.12.2013 19:45

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

radsej by som riesil chladic oleja.tusim to ma iba vymenik teplla.do toho tlmicu ja idem davat 10w.som zvedavy ci to nebude oz moc silne.ked to vyskusam tak ti sem napisem ako to dopadlo. a k tym brzdam ak to uz chces tak radikalne prerabat kup si radsej druhu motorku


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (05.12.2013 19:46)


05.12.2013 22:24

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

V prvom rade…
Avia chod do riti aj s tvojimi zelenymi ramcekni a odsuhlasneniami pred tym ako som mohol teraz prispiet.Nieco som uz k tomu napisal,ty si sa ospravedlnil a ja som ospravedlnenie prijal.Teraz je to tu zase :-(((((( .
V druhom rade… Blazen054 , tu ti uz neporadi nikto, kazdy kto mohol k tomu nieco povedat je prec :-~ :-( :'( .

Dôvod úpravy: lebo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (05.12.2013 22:25)


05.12.2013 23:59

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

barlac
 Jogurťák 

A ZASE ZELENY RAMCEK (-: radovan velka pravda.
blazen: preco 5-10 stupnov? ako sa ti hreje,kolko max?
do tlmica bude 10w malo.
brzdy ? siel by som po tej pumpe ako prve ,ale aj platnicky spravia divy.


06.12.2013 0:26

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked sa pytas na nazor, tak nazor. Ked.zapojis chladice paralelne, tak dosiahnes to, ze kazdych chladicom pretecie meneij kvapaliny za rovnaky cas. Po slovensky, kvapalina tam bude dlhsie, viac tepla odovzda do okolia. vodna pumpa precerpa za minutu isty obmedzeny objem vody, okruh uzavrety, cize aky objem.do tych chladicov natlacis, taky obkem.ti steciecez hlavy naspat k pumpe. s jednou malou vyhodou, ze kvapalina nepotecie tak rychlo cez chladice, cize mensi odpor, mensie trenie, co ciste teoreticky moze prietoku kvapaliny len pomoct.


06.12.2013 0:37

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brzdovu kvapalinu s najvyssim bodom varu, co najvyssie dot. Men v suchom a cistom prostredi. Teraz je vonku vsade chladno, vlhko, voda ti moze rycho zkondenzovat a dostat sa do kvapaliny...

Dosticky spravia vela. Ja neviem, co konkretne pomohoo mne, lebo menil.som 6 rocne gumene hadice za pancierky a zaroven dosticky a kvapalinu a trando, ktory normalne brzdi ako sobi 20 zrazu zacal brzdit celkom normalnejsie, tiez som pritvrdil predne tlmice, aj to mohoo pomoct rychlejsiemu nastupu brzd, neponori sa tak rychlo...


06.12.2013 1:18

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

barlac 10w bude malo? ved orginal je vraj 2,5w bavime sa o tlmici riadenia


06.12.2013 7:35

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Motorku využívam do obchodu, na turistiku a aj na ten okruh sa občas zájde.
V meste na križovatkách je to utrpenie, na každom semafore 104stupňov a už ventilátory schladia a za chvilu idu zase. pri bežnej jazde 100 medzimesto tam mám 85-90stupňov. Je to proste taký problém R1tiek.

Takže paralerne by to mohlo byť ok. Už by mi mal prísť chladič tak cez volno to nejako dopasujem.
Skusim teda ešte platničky a lepšiu brzdovku. Tlmiče mam nastavené na okruh takže moc sa neponárajú.


06.12.2013 17:15

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Riešiš imaginárny problém. Tie teploty sú pre daný typ motora úplne v poriadku. V tomto rozmedzí sa pohybuje snáď každý litrový štvorvalec v superbiku. Zbytočne vyhodené peniaze, navyše ten motor bol dimenzovaný na tieto teploty, takže je to jeho bežná prevádzková teplota.

Brzdy daj vyskúšať niekomu inému, kto má skúsenosť s R1 04. Je možné že znížená účinnosť bŕzd je spôsobená len pocitom. Rovnako to môže byť aj s tlmičom riadenia.


06.12.2013 17:40

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

take iste teploty ma aj moja gsxr


06.12.2013 18:31

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mne tie teploty tiez pridu normalne.

Mozes mat chladic aky chces, ked stojis a neprudi nim vzduch, tak sa zohreje stale, na to su tam tie ventilatory.


06.12.2013 19:07

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Neviem .. mne sa to uplne ideálne nezdá. Občas jazdíme viacerí a aj litre rôznych značiek a na semafore som večne jediný čo ventilátoruje :-} ... prípadne keď zastavíme ... tak aj 10min vkuse mi vrieskajú ventilátory pričom teplota vyletí aj na 119 stupňov a to sa mi pre životnosť oleja a coolantu nezdá moc prínosné.

Nevadí, chladič je na ceste bude ma stáť 20e zimne večere budu dlhe, myslím že tým nič nepokazím. Čím chladnejšia moto (olej) bude tým lepšie pre ňu.

K tým brzdám, brzdí to ako bežná R1. Ale to neznamená že keď je to seriové a robí to to čo má že mi to stačí ... jazdíme často 2ja s naloženým kufrom a lepšie brzdy sa vždy zídu. Asi to poriešim teda cez tú lepšie brzdovku a platničky. Uvidíme čo to spraví.

Ten tlmič riadenia je tak mäkký ako keby tam ani nebol ... čo je v meste výhoda ale chcem ho pritvrdiť ... na tom okruhu sa to zíde ako aj lepšie bzrdy.


07.12.2013 8:41

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Píseš:"Čím chladnejšia moto (olej) bude tým lepšie pre ňu."

To nie je pravda. Rozmery valcov, piestov, krúžkov, vačkových hriadeľov atď. boli dimenzované na prevádzkovú teplotu, ktorá môže byť pri vyhonenom radovom štvorvalci v závislosti od podmienok v rozmedzí od cca 87°C do cca 114°C prípadne až do 120°C. Na tieto teploty je prispôsobený aj rozmer chladiča. K tomu všetkému sú nastavené aj teploty pri ktorých zapína a vypína ventilátor.
Znížením prevádzkovej teploty motora na nižšie hodnoty ako určil výrobca dosiahneš akurát to, že kompresný priestor nebude dostatočne utesnený, zvýši sa ti spotreba aj opotrebenie motora a tým aj jeho živornosť. Toto si ani nemusíš všimnúť. Je to pomalý proces, ktorý môže postihnúť až ďalsích majiteľov motorky. Ja by som si napríklad motorku, ktorá mala fušovanú chladiacu sústavu nekúpil.

Iná vec je, keď je motor dodatočne upravovaný pre športové účely. Zvyšovaním výkonu, zmenou bohatosti zmesi sa mení teplo privedené do motora, ktoré treba samozrejme odvádzať. Pre tieto prípady sa dajú dostať rôzne racing kity, ktoré pozostávajú aj z väčšieho chladiča. Napriek tomu dochádza pri zvyšovaní výkonu pochopiteľne k vyššiemu opotrebeniu a k skracovaniu životnosti motora.


07.12.2013 9:36

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

samko1 čo píšeš je možno pravda ale mne to príde aj tak ako hovadina... ten stroj je určený predovšetkým na rýchlu jazdu... nie na prdkanie sa po meste v zápche. Hlavne kvoli tomu som to chcel riešiť. A olej je dimenzovaný na aké teploty? Čím je olej horúcejší tým horšie má mazacie a ochranné učinky alebo sa mýlim?
Ďalšia vec, moto má termostat ktorý vypína okruh chladenia pokial je voda príliž schladená. Termostat sa otvára pri 71-85 stupňoch a začína sa motor chladiť.
Ak jazdím v chladnejšom počasí a termostat je vlastne stále zatvorený (moto má 75-80st) tak si znižujem životnosť motora? :-}
Ten prídavný chladič bude mať za úlohu len to aby napomohol velkému chladiču rýchlejšie zníženie teploty vody na stupne ktoré sú potrebne na zatvorenie okruhu. Predídem len tomu že tie ventilátory sa budu menej často prípadne na kratšiu dobu musieť zapínať.

Čiže pridaním chladiču získam to že termostat sa bude zatvárať po kratšej dobe, neznížim prevádzkovú teplotu motora pretože tú si aj tak koriguje sám termostat. Nedovolí tomu pridanému chladiču znižovať teplu pod 80°. Iba dosiahnem to aby som dosiahol teplotu pre rýchlejšie zavretie termostatu.

To že tá motorka zvládne teploty okolo 114° je samozrejme, ale myslím že jej nijako neuškodím keď ju na križovatke rýchlejšie schladím.

O rizikách prípadneho predaja sa teraz nebavíme, tá motorka u mňa zostane ešte zrejme pekne dlho. Nemám dôvod meniť.

Neber to ako útok :-) som rád že si sem prispel .. len diskutujeme ;-)


07.12.2013 10:33

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Teoretický príklad:

Teraz:
Vonku 35° ... v meste 60km/h na moto mám 95-100°. Zastavím na križovatke teplota vyletí na 114 a už sa točia ventilátory jak šalene.

Potom:
Vonku 35° ... v meste 60km/h na moto mám 90-95° (ideálne 85-90). Zastavím na križovatke teplota vyletí na 109 a ventilátory majú menej práce.

Toto je celá vec o ktorú mi ide :-)


07.12.2013 12:28

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Jako mne sa zdaju tie teploty tez normalne ja mam cbr 929 rr a ked ostanem v meste stat na krizovatke tak mam hnet 105 stupnov a hucia ventilatory aj pri pomalej jazde v meste. Jako osobne by som to neriesil ale ked chces tak skus. A daj potom vediet lebo ja si myslim ze ked budes stat na mieste a nebude tade prudit vzduch ti teplota moc neklesne ani s tym druhym chladicom zvlast ked ho este zozadu budu ohrivat vyfuky.


07.12.2013 12:51

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

zer0 keď stojím tak nebude chladiť .. ja to chcem ale schladiť ešte predtým ako zastavím ako som písal v poslednom príspevku. a keď zastavím tak to nevyletí až tak vysoko


07.12.2013 17:15

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Ono by sa to podla mna talo aj vyratat len by som musel na tej termomechanike davat vacsi pozor :D


07.12.2013 18:18

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

Na skútri Malaguti GT 500 Spidermax sú dva oddelené chladiče po stranách.
(podobne ako na Varadere alebo VFR). Primárne prúdi chladiaca len cez ľavý chladič. Pokial teplota naďalej stúpa, termostat otvorí aj pravý a chladia spoločne. Možno by bolo fajn pouvažovať aj nad takýmto riešením.
Predsa len, motorka je z výroby nastavená, pridaním ďalšieho chladiča by sa motor za jazdy mohol podchladzovať.
Termostatom by si dosiahol, že prídavný chladič bude pracovať, len keď to bude naozaj treba.
Btw, na mojom Pegase sa ventilátor spúšťa pri 80, bežná teplota za jazdy 60-70 >:-)
Obrázok chladičov na Malaguti 500:
Pozri obrázok

Dôvod úpravy: doplnok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Woozie (07.12.2013 18:20)


07.12.2013 18:33

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

lenze pokial stojis na mieste.mozes mat chladice aj dva,pokial cez ne neprudi vzduch vybehne ti teplota tak ci tak hore.
ale zase na okruhovky sa pouzivaju vacsie chladice.no ak nechces taku teplotu tak si zozen iny termospinac,auta maju okolo 95°C.a nech ti zapina skor,myslim ze to mas ovela jednoduksie riesenie,alebo potom obycajny vypinac,dojdes do mesta zapnes vetraky a hotovo

pokial sa ti v lete za jazdy neprehrieva tak by som to neriesil,moja GSXRa v horku na okruhu nepresiahne 90°C.v meste tusim pri 107 zapne vetrak
Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil PETOrf (07.12.2013 18:41)


07.12.2013 23:42

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Woozie - k podchladeniu si myslím že nepríde ... keď schladím stroj pod 80° tak sa odstavia chladiče a coolant sa točí len v motory. Ale tiež som nad tým rozmýšlal dať ho na termostat ten druhý, napadli ma už rôzne variácie, len je to zase o čosi komplikovanejšie.

PETOrf - opakujem sa po 3.krát :-))) mne ide o schladenie moto ešte predtým ako zastavím aby teplota pri zastavení nevybehla hneď tak vysoko ... zo 100° pri jazde mi vybehne na 114 ... z 90° pri jazde mi vybehne len na 104 ... všetko teoreticky bez výpočtu


08.12.2013 2:29

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

ak to chapem spravne, tebe vadi ze v meste mas v horucavach 100 a ak zastavis tak ti vybehne na 114.ale pocas normalnej jazdy mas 90°c.je to tak?
ak je to tak tak jediny problem preco ti vybehne teplota hore je ten ze cez chladic prejde male mnozstvo vzduchu,ktore by ho ochladilo,cize bud zvetsit chladic ako uvazujes ty,co ti podla mna velmi moc nepomoze lebo zase budes mat problem s prudenim vzduchu.je tak?cize ja by som riesil ked tak este jeden vetrak a urobit to ako dvoj stupnovy vetrak,do urcitej teploty ti pojde 1 vetrak a od urcitej zase dva,potrebujes na to len 3 pinovi spinac vetrakov,ak si tam ten chladic pridas,nic nepokazis,motor urcite nebude podchladeny,o to sa stara termostat,no bez toho prudenia vzduchu ti to asi nepomoze akurat len o par minut oddiali. v moto je asi 2,5l vody ak zvacsis objem tak sa to zohreje neskor.ale ved skus ak si o tom presvedceny.


08.12.2013 8:22

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

teraz budem hovoriť o jazde v meste ... toto leto som mal pri jazde 100° po pridaní chladiču (buduce leto) tam budem mať teoreticky len 90° ... celá vec :-)
Ide mi o to aby tie ventilátory pri zastavení mali menej práce s chladením, keď nebude už v podstate čo tolko schladzovať keď to bude schladené už z jazdy. Keď mi tie ventilátory fičia 10min. pri vypnutej moto tak je to dosť vyšťavujuce pre baterku. Ak to spravím v meste pri nákupe alebo vybavovačkách 5-6 krát ... tá baterka je v čudu. (novú baterku už kupujem)
S prietokom vzduchu myslíš problem ako? oni nebudu na sebe tie chladiče, ale pod sebou (je tam na to priestor). Čerpadlo bude tlačiť rovnakým tlakom vodu do zväčšeného chladiča v ktorom bude viacej priestrou, takže ten tlak sa tam zoslabí čo bude mať za následok že voda cez chladič nepreletí ale pretečie pomalšie, bude mať viacej času sa od toho hliníka chladeného vzduchom viac ochladiť, ale zase tlak v celkom obehu (čiže aj mimo chladiča) zostane zachovaný. Tak isto bude aj zväčšený objem chladiacej sustavy takže aj vody.
Neviem či si niekedy varil polievku :-) čím viac vody si tam dal tým dlhšie trvalo aj jej zovretie, samozrejme aj ochladenie ale ten prídavný chladič to vykompenzuje plus zväčší objem celkového chladenie takže bude v chladiči menší tlak a voda cez neho pojdem pomalšie a lepšie sa chladí, pričom tlak vody ktorý vstupuje do chladiča, taký istý tlak aj víde z chladiča (to by musel byť chladič niekde deravý jedine).

Ďalší ventilátor tam fakt nenacpem :-))) to som nad tým ani nerozmýšlal. jediná možnosť mi príde dať potom ventilátor na prídavný chladič.


08.12.2013 12:12

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

ten objem vzduchu som myslel ten co prejde chladicom bud za jazdy alebo pomocou vetrakov.obrazne povedane,mozes tam mat aj chladic z kamionu pokial neprechadza vzduch skor ci neskor sa ti to prehreje pocas statia.po odstaveni ti idu preto 10min vetraky lebo ak zhasnes nie je cirkulacia vody a v okoli termo spinaca je horuca voda.za jazdy mimo mesto si urcite nemal 100°C.vyries si tam to skorsie zopinanie vetrakov a mas po probleme,fungovalo to dokonca aj na embeckach :-))) .prerabal som tak jednu cagivu raptor 1000 a uplne v pohode to funguje,dojdes do mesta zapnes vetrak a hotovo


08.12.2013 13:22

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

hej dá sa to vyriešiť manuálnym spúšťaním vetrákov, je to robota na 30min, bežne sa to na motorkách robieva. Ale ja tie vetráky chcem používať čo najmenej. Motorku využívam každý deň a často na krátke vzdialenosti v meste s častým štartovaním. Tie vetilátory by šli takmer nonstop, sú tam dva a odber nemaju najmenší, plus časte štartovanie ... tá baterka by zachvílu zhebla :-}


08.12.2013 13:24

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Woozie , píšeš ... na mojom Pegase sa ventilátor spúšťa pri 80, bežná teplota za jazdy 60-70

To je zle ! Je to veľmi málo . A možno máš len zlý snímač teploty ...


08.12.2013 17:50

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

brazel: Uznávam, znie to divne, ale ostatní Pegasisti sú na tom rovnako. Termostat funguje a aj v manuále sa môžeš dočítať, že otvára pri 60 stupňoch.

Odjazdil som celú sezónu bez problémov ohľadom chladenia, bývalý majiteľ takisto. Za jazdy sa drží okolo 60, aj pri nakladačke. V meste stúpne na 80, kedy aj spustí vetrák

blazen054: Čerpadlo bude tlačiť rovnakým tlakom vodu do zväčšeného chladiča v ktorom bude viacej priestrou, takže ten tlak sa tam zoslabí čo bude mať za následok že voda cez chladič nepreletí ale pretečie pomalšie, bude mať viacej času sa od toho hliníka chladeného vzduchom viac ochladiť, ale zase tlak v celkom obehu (čiže aj mimo chladiča) zostane zachovaný. - Pascalov zákon prešiel novelizáciou? :-~


08.12.2013 18:06

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Woozie - podla mňa to je logické, či?

Keď máš potok ktorým pretečie 100l/s a tečie do priehrady o priemere 10m vytečie z nej zase tolko isto vody 100l/s (pokial sa samozrejme priehrada nevylieva do dediny :-))) )

Keď máš potok ktorým pretečie 100l/s a tečie do priehrady o priemere 20m vytečie z nej zase tolko isto vody 100/s ... Akurát že v prvom prípade sa v priehrade voda pohybuje rýchlejšie ako v tej väčšej.

Je to tak alebo nie? Niesom žiadny fyzik len mi to príde sedliackym rozumom takto.

Tým som chcel povedať že kolko vody do chladiča príde tolko aj odíde, akým tlakom tam príde, takým tlakom odíde (pokial sú hadice na oboch stranách rovnakého priemeru) .. čiže prídavný chladič (zväčšenie objemu pôvodného) by nemal mať vplyv na tlak prietoku v obehu. Či?


08.12.2013 18:17

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

Blazen0545: tak isto nie som fyzik, ale chladič je na rozdiel od priehrady uzavretá nádoba :-)))

Tak či onak (možno sa vyjadrí niekto kvalifikovanejší), prídavný chladič by nemal obmedziť prietok. Vodnej pumpe je jedno či tlačí 3l alebo 3,5l kvapaliny, teda pokiaľ ju nechceš použiť napojiť na studňu na chate... :-)))

Ak by náhodou pumpa nevládala, vždy sa dá nájsť náhradne riešenie, napr www.ebay.co.uk/itm/Inline-additional-electric-water-pum...


08.12.2013 18:30

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Kámo k zmene tlaku by dochádzalo keby som ten malý chladič dal pred alebo za velký .. teda zapojil ho do série, ale ja ho zapojím paralerne takže zmenším prietokový odpor chladiča, takže nebude nastávať to že by sa pumpa musela viacej trápiť.


09.12.2013 0:14

Re: R1 prídavný chladič,aký olej do tlmiču riadenia, lepšie brzdy?

PETOrf
 Turista 

Ikona

ta pumpa je tusim z vw transporter t4



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 275037 | Včera: 119126