Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Viete mi niekto povedať prečo je z vnútra takto "opálený" valec ? |
Z mojho lajtského pohladu na 3. fotku, je vidno kde mal piest DU a pod tou urovnou je opálený smerom dolu - netesnosť krúžkov. Ale asi riešiš ako je možné že po 1 roku je nutná zasa výmena ... to je záhada aj pre mna ... |
Opotrebovanie je myslím si v pohode teraz vymením krúžky a na konci ďalšej sezóny celú p.sadu. |
toyo: len kruzky nemen, zadries to...ten piest to tiez uz nemusi zvladnut. Napis karolovi, on ti isto poradi, mozno aj piestnu sadu zozenie. |
Len fotka valca nestačí na odhalenie problému. Vyzerá to na "skákajúce " krúžky na zhrnutom nikasile . Zvislé hnedé čiaročky nad prepážkami preplachových kanálov svedčia o tom , že tam zodralo plošky na krúžkoch. A to zvykne spraviť aj vtedy , ak majú krúžky pri montáži malú vôľu v zámku , alebo sú v pieste hlboké drážky pre krúžky , čiže môže byť aj chyba piestu . Otázka je taktiež , kde si dával robiť nikasil . Teraz mám v dielni jeden od našich západných bratov , KO po 5-tich hodinách. |
Nicasil bol robený v Španielsku.Montoval som to ja krúžky už boli na pieste písmenkom na hor , tesnenie pod válec mi bolo dodané len jedno , podľa manuálu ma byť piest v HÚ zarovno z vrchom valca aj bol. |
Teraz som bol pozrieť či majú krúžky v pieste vôľu keď som krúžok zasunul do drážky v pieste tak som tam nevopchal ani 0,02mm mierku.Piest bol zvolený a daný taký aký bol pred tým.Ale nechápal som trochu že som dostal piest v krabičke Vertex a piest je PROX Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (31.10.2013 8:56) |
ale ja som nepísal o šírke drážok , ale o hĺbke . |
Aha chápem.Takže zlý piest od výroby , alebo čo ? Tak skúsim zmerať hĺbku v starom pieste a v tomto. |
Jedna z možností - optimálne je hĺbka drážky o 0,2-0,3 mm väčšia , ako výška krúžku . Ak je drážka hlbšia , lepšie odoláva zapečeniu krúžku , ale je vyššie riziko roztrasenia krúžku a jeho prasknutia. |
tazko je uz teraz riesit ci valec bol spraveny bez chyby a ci bol ozaj taky aky mal byt.ci bol od nova zvoleny ten spravny piest s presnym rozmerom. mne sa to vidi, ako keby bol od nova nahodeny, but zmetkovy piest,alebo bol mensieho priemeru ako mal byt. |
Hĺbka drážky v pieste je 3mm krúžok je široký 2,5mm a výška 1mm. Prikladám fotky. Video: Generálna oprava KTM EXC 250Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (01.11.2013 11:58) |
fuj to co mas sak to vyzera ako piest z pioniera ktory je 10km pred pohrebom. kruzky netesnili vobec nic a je to dost zaprasene karbonom tak aj bohata zmes alebo nevytacanie alebo zly pomer oleja |
Piest je čierny po stranách aj preto lebo bol obalený teflónom. |
Aky tam davas olej? Kolko? |
Olej dávam Repsol moto sintetico pomer 1:40.Ale záhada je že pred tým čo som dával nikel a ostatné veci boli krúžky ešte viac vybehané a toto na valci nebolo. |
pozrel som si to "videjko" z go a videl som čistenie a zváranie a farbičkovanie , ale žiadne meranie napríklad rovinnosti hlavy.Keby bola rovná a správne dotiahnutá , tak na vrchu po tesniaci o krúžok nemá prečo byť také množstvo karbónu. |
Privéra bola zložená dobre to len 1x som sa pomýlil a spravil také foto.Karabec bol x krát čistený , nastavovaný vo videu nie je samozrejme všetko.Sviečka je champion tepelnej hodnoty tuším 6 nwm neviem teraz.A áno je Y.Nevolil som NKG preto lebo sú citlivé na bohatú zmes , a mám zlé skúsenosti.Som 18 ročný chalan ktorého toto baví , učím sa , priznávam motor som zložil ako som vedel , nekontroloval som ani predzápal ani nič nemám na to veci.Kedže som aspoň trocha zručný , vravím trocha , tak nemám záujem dávať motorku do servisu a platiť , keď si to viem spraviť doma aj sám , a neverím že by niekto pri skaldaní kontroloval rovinu hlavy , či antidetonačnú štrbinu , či iné dôležité veci , ty možno hej lebo si dáš záležať na každom motore , a vieš že to nie je len tak zložiť ako som to spravil ja , ale myslím si že iný majstri by sa s tým nesrali.Neviem ja si to len myslím. |
akoze tvoja chut nieco rozoberat je vporiadku ale kde mas servisny manual? toto vsetko co ti tu karol napisal je vecsina v nom a tak isto aj predzapal. ved ten sa aj nejako nastavuje. nekruti sa len tak so statorom ze kedy pojde najlepsie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (01.11.2013 22:27) |
Predzápal sa meria podľa stupňov , no ta ja už nwm , nemám ani stroboskop.Dobre dojebal som do toho je to moja chyba. |
Toyo to ze to je pokazene je fakt. Je to proste tak. Dando ma zvlastny sposob vyjadrovania, ale nemysli to zle. |
Problémy až tak neplátam , prečo myslíš že som spravil celú motorku ? Preto lebo nemám chuť počas leta sa v niečom rýpať a opravovať , tak som to spravil naraz.S tou sviečkou , písal som to aj sem aký som mal problém , no žiaľ nikto neporadil.Teraz samozrejme chcem dať motor do poriadku ako má byť , krúžky som chcel meniť , ale nevedel som že sa vyskitne taký to problém. |
vytrhnuté z kontextu , ale myšlienku si doplň: |
Hladinu som kontroloval ako prvú a podľa manuálu je ok. |
poda stavu valca tipujem to co tu pisal karol a to "skakajuce kruzky" a samozrejme bohatu zmes. takze ak podla karola to sposobili priliz hlaboke drazky v pieste tak sa jeho vymene nevyhnes. Podla mna by si mal valec so vsetkym poslat karolovi aby si to mal cim skor naspet |
ale paradox je vdaka bohatej zmesy mu to vydrzalo az do takejto podoby. keby to bolo chudobnejsie,tak sa ti rosype daleko skor. ale nechcem presadzovat teoriu,ze bohata zmes je pre motor to najlepsie. |
Podǎ mňa jednou z príčin by mohla byť málo otvárajúca prívera, alebo inak pridusený výfuk /prekontroluj aj dierkovanú trubku v tlmiči. či nie je vyskočená, zlomená, spriečená/ |
Zeleno:Aspoň ty vieš poradiť a nie hneď buzerovť čo som spravil zle. |
Zeleno:Aspoň ty vieš poradiť a nie hneď buzerovť čo som spravil zle. |
Prepáč Karol , ja si tvoje rady vážim , ale proste nemám rad keď niekto na mňa hneď spustí takéto veci , teba sa to až tak netýka , ale to su naše SK fóra ! |
Na tvojom mieste by som to len vyčistil, zložil naspäť a snažil sa odstrániť ostatné drobnosti. Vymeniť piestnu sadu stačíš aj v priebehu ďalšej sezóny. Budeš musieť síce 2x kúpiť tesnenie pod hlavu a valec, ale to nie je až taká položka. Predzápal nastav na tých 1,2 mm pre HU, použi dierku č. 91. |
Válec som vyčistil od tých usadenín je ako nový.Krúžky by som rád dal nové preto že su už v tolerancii výmeny.Pod hlavu valca idú iba gumičky je nutné vymienať ich po každej demontáźi hlavy ? Sviečku kúpim predpísanu a skúsim čo to spraví. |
citujem-nerad by som menil trisky z dovodu ze jedna stoji 10e.(-: |
Ak by to bolo fakt už nutné tak by som ich kúpil , ale nemienim dať za jednu hovadinu 15€ aj s poštou ak to nie je potrebné , peniaze mi nepadajú z neba potrebujem kúpiť aj iné veci za možno 200 € .Teraz mi povedz načo si si kupoval taku motorku keď nechceš kúpiť jednu blbú trisku do motorky som vrazil už nemalý peniaz .Vaše rady si fakt cením , bez nich by som sa ďalej nepohol. |
Priatelia. Tiež mi tečie guferko spod zapalovania na KTM 250. |
solim s troškou šikovnosti sa dá vypáčiť skrutkovačom , ale ak budeš nazad osádzať gufero s plechovým vonkajškom - to už je trošku horšie na chytenie rovinnosti. |
Solim, doplním karola1, tá zručnosť spočíva v tom, aby si šroubovák nevrazil hlboko a nepáčil aj klietku na ložisku, alebo neurobil škrabance na kartroch, alebo kľuke. Na osádzanie gufera je vhodné si urobiť |
Hm no merač MH nemám ale tak nejazdil som toho roku veľa , cez týždeň len tak sa previesť a nedeľu boli také dlhšie výjazdi cca 100km lesy lúky polia.A koncom augusta mi praskol zadný náboj kolesa a od vtedy nič , tak to nemá moc najazdené ... |
xfighter:Díkes za typ Inak musím meniť tie gumičky pod hlavou po každej demontáži lebo neviem či ich objednať alebo nie.Á aká ma byť antidetonačná štrbina ? či sa mám sústredi´t iba na to aby bol piest zarovno z valcom ako to je v manuále ? A k tým dierkam na magnete zapaľovania je to šislo 90 91 použiť mám teda tú 91 ? Lebo sú od seba dosť vzdialené načo sú tam dva ? A neviete čo znamená ta označenie EGS ? je to starší typ EXC alebo Čo ? Zatiaľ ďakujem |
Ak tam boli gumičky od jari, tak ich treba vymeniť. Antidetonačnú štrbinu zmeráš tak, že na hlavu cez stred položíš napr. rameno šublery a mierkou zmeráš medzeru medzi šublerou a hlavou. Najmenšia bude nakraji a smerom dostredu sa môže troch zväčšovať. podmienka je, že piest ide zarovno s hlavou, |
S tým cínom to viem spraviť . takže medzi 0,6 až 1mm niečo medzi tým ? Presné čislo pre tento motor nie je , alebo je lepšie viac ako menej ? |
Presné číslo bude niekde na výrobnom výkrese v Mattighofene. |
Miesto cínu by to mohlo ísť aj s plastelínou. Len potom moc netlačíť pri meraní na posuvku. |
Jasné Teraz to robiť nebudem nemám ešte veci treba mi toho objednať viac tak by som raád všetko naraz alebo na 2x aby som toľko neplatil dobierky.Inak tohto roku som spálil na nej len 160L benzínu takže to nemá veľa .... |
Prosím, mám ešte jeden dotaz. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68050 | Včera: 214662