Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ako vypínate motor? Kľúčom, alebo spínačom na pravej strane? |
Takmer všetky mašiny vypínam bočákom pri zaradenej rýchlosti a tak aj parkujem |
Pri krátkodobých zastaveniach kľúčom. Keď odparkujem mašinu aspoň na noc, tak aj "chcípákom". A čo je lepšie - neviem. Je to asi jedno. |
Klúčom ... ale vždy keď vidím niekoho ako vypína tým spínačom nedá mi to a pýtam sa čo je lepšie, u každého je to iba o zvyku. Vlastne neviem na čo tam ten spínač je? V aute ho tak isto nemáme, pokiaľ tam nie je bezkľúčové štartovanie. |
Ja vypinam tym cervenym. Som pocul niekde ze pri vypnuti klucom vypnes celu elektriku a aj svetla a tym padom alternator ked dobieha, tak vsetok prud supne do regulatora lebo nema kde inde a tym sa vraj skorej znici. No neviem ci to je pravda. |
používam v 98% zaradenú jednotku a stojan. Tlačítko som teraz použil prvý krát keď som padol v teréne a nevyplo mi motor |
Mne servisak hovoril ze to treba vypnut cez kluc.... Lebo ako hovoris ten spinac je na to ked motorka padne aby sa hned odstavila vsetka elektrika... Ze ak sa to vypina tym spinacom mozu sa casom rozhasit ventily.... To je to co viem ja.... Vzdy vypinam klucom na to to tam je... |
klucom |
Normálne používam kľúč alebo stojan na parkovisku. |
ja odjakživa vypnem najprv tlačidlom a potom klúčikom. Ešte zatial mi nič z elektrikou a ničim podobným nestrečkovalo. Mám najazdené cez 60 tisíc. |
Ja vypínam viacej tlačítkom ale sem tam sa zabudnem a vypnem aj kľúčom. |
Moto poradňa: Vypínanie motora...ako? |
ked si precitas tie temy tak zistis ze kazdy je tu PAN MECHANIK, ale skutocnych mechanikov naratas na prstoch jednej ruky a to mozes mat aj dv prsty v ri.i Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (03.10.2013 22:31) |
dando, aj nam prezradis z kade mas tieto teorie? |
Pitaz a myslis ze vyrobcu zaujima ci to po case odjebe regulator alebo nie ? detto pri aute system start/stop ci davas na drzku turbu ked ti to vypne motor ked zastanes na semafore. Mozu sa vysrat na to ci ti skape po 100tis km. Hlavne ze su dobre emisie |
už zima vonku, nedá sa jazdiť čo? v aute máte tiež dorobený chcipák, aby vám nepreťažilo regulátor? Stojan je kvôli bezpečnosti a červené na núdzové vypnutie... tie vaše teórie o elektrike sú podľa mňa mimo. Vytiahnem kľúčik a stojím ne? Nikdy v živote som nad tým ani na sekundu neuvažoval (ani teraz nie). |
Chcípák použijem len keď prídem neskoro v noci domov a nestem s motorku zhúkať pred garážou. Inak normálne klúčik. (Ak by chcel niekto napísať výrobcom do Japonska, že ako to funguje, tak po japonsky sa naučí rychlo a to tak že rozsype rascu a obkreslí ju) |
pitaz> som sice elktrotechnik ale tieto "teorie" sa daju chapat aj bez toho. |
Chcipák je dobrý na to, že keď má motorka vyššiu teplotu a zapne ventilátor, po vypnutí kľúčom vypne aj ventilátor a vtedy môže ,,vytiecť". Takže vždy keď mám vyššiu teplotu, vypnem chcipákom a počkám, či nezapne ventilátor. U vzducháčov je to samozrejme úplne jedno |
dando - nemyslis ze slovicko nudzovy pri tom vypinaci ma nieco znamenat |
pitaz: ked vies aspon prilblizne ako funguje elektrika v motorke, tak to co junior a dando napisal dava celkom zmysel. |
skyline Upravené 1 krát. Naposledy upravil andrej01 (04.10.2013 9:42) |
ANDREJ01, |
núdzový (chcípák) je tam aj tak len na podnet dákej smernice/normy a je umiestnený na rovnakom mieste a farebne odlíšený a je úplne jedno ako motor vypneš pokiaľ to nie je nárazom o stenu. |
Varan |
stevozz,tak na tvojej je to tak ,ale na mojej a dosť iných typoch nie,jazyk môžeš zastrčiť s5 |
No vyrobca ten cerveny vypinac tam dal asi na jedno a na dve podla viacerich -okrasa ci vykraslenie . |
Majcocbr600f , robím to roky-rokúce a výhradne iba tak , vykopnutím bočáku pri zaradenej rýchlosti , to je jedno akej . |
Staci ak len raz masina drbne z bocaku a zvyknes si aj na parkovanie so zaradenou rychlostou |
Ach páni toto je diskusia ... |
No ďakujem za postrehy , inak zaradenú rýchlosť pri parkovaní nechávam iba ak neparkujem na rovinke, to považujem za normálne a logické |
môj výrobca v návode píše toto: |
Nie všetky motorky majú červené núdzové vypínanie... A napríklad pri nich výrobca doporučuje presný opak, a síce vypínanie motora tlačidlom OFF. |
Teraz som si cital manual a tiez tam mam ze vypinat klucom... Vypinac len v krizovych situaciach... |
Krizova sitacia asi napr keby sa zaseklo plynove lanko, alebo ked sa skydas a rychlejśie ako smatrat po kluci bude prepnutie spinaca. Ja vypinam motor klucom, ako v aute |
ja vypinam motorku zasadne cervenym spinacom na pravej strane, v autoskole nas ucili tiez klucikom vypinat, ale mam klucik na lavej strane na boku motorky, a tiez nemam cas ho tam hladat, a po vypnuti klucika sa mi vypnu aj svetla a ine veci, ktore este potrebujem pouzit. |
Vypinam dekompresorom ako staru babetu |
Mňa učili v autoškole vypínať tým červeným gombíkom.... |
tak v autoskole to tiez nevedia? |
skyline 3.10 19:40 "Ze ak sa to vypina tym spinacom mozu sa casom rozhasit ventily " |
skratovy, resps zatazovy regulator do auta by bol dobry na zimu |
janoval: staršia Babeta (asi model 207) mala dekompresor na uľahčenie štartovania a tuším aj moped Stadion. |
ja mam DRko bez startra |
janoval: babetta 208 mala tusim na pravej strane pod plynom taky pipik ktory otvaral taky ventilicek na valci a tak zdochol motor. len neviem ci to bol oficialne dekompresor. ale tak sme zamladi vypinali nase krasne babettky |
Napriklad SV650 K2 ked si vypol klucom tak si vypol aj ventilator. Nic prijemne pre motor ked si si nevsimov v horucave... |
Len premýšlam...ako pomôže síce funkčný ventilátor motoru, keď voda v chladiacom okruhu vzhľadom k vypnutému čerpadlu stojí .... hm. |
sl2107: napriklad nielen SV, ale všetky motorky, čo som doteraz mal, okrem CRF (tá nemala ventilátor na chladiči) |
janoval tak ako teda je to s tou najvacsou perlou v diskusii? Vyjadrujes sa k niecomu a ani si to neoveris, ale inak som rad ze si sa dozvedel nieco nove. |
Ja vypínam ako sa mi zrovna podarí... niekedy tlačítkom a niekedy kľúčom a minimálne alebo teda skôr vôbec nie bočákom. Tak isto neviem o akom vypínaní motora tu hovoríte keď capnete, lebo moja motorka sa vypne pri páde automaticky bez toho aby som niečo mačkal alebo vypínal... |
je celkom vhodné čítať pozorne. |
snake, no neviem ci ta voda necirkuluje, ani v radiatore doma v kureni nemas cerpadlo a ta voda cirkuluje.... tepla ide hore a studena dole, cize ked vychladis radiator, ta voda ti klesne dole do motora a do radiatora sa ti dostane zase tepla a chladi sa ci? :D to je moj nazor, nie som odbornik :D |
Karol1: zaujímavé, načo tam máme termostat? Keď potrebuje dochladiť, tak je otvorený a môže fungovať to čo popisuješ, ale v 95 prípadoch zo sto, má motor teplotu 72-73 stupňov a ten termostat je zavretý. Takže u mňa to tak asi fungovať nebude... |
ludom myslim ze tvoj prispevok moze krasne uzavriet temu |
Varan: K problematika som sa vyjadril v starších rovnakých témach, ktoré tu 3.10. 20:56 pridal Mishko. A myslím, že každý, kto sa zaujíma, by si mal najprv prečítať to, čo už bolo napísané, preto som nepovažoval za potrebné opakovať to zase. Vlastne som sa aj čudoval, že to moderátor rovno nehodil do offtopicu za duplicitu. |
Miso,,: verejne sa ti ospravedlnujem. Ani vo sne by ma nenapadlo, ze na poldecak kedysi niekto daval dekompresor. Mam ho na DRke, ale tam bez neho mozes stat na kopacke cely den a nic sa nedeje.... |
Neviem kvoli comu tam bol. Napada ma dovod startovania, lebo bez neho musis slapat ako blazon kym startovacia spojka roztoci motor. A rovno to pouzili aj na vypinanie a usetrili kabel s tlacitkom, ktory som tam sice aj tak neskor dorobil |
ludom - taliani naozaj majú skôr otvorené termostaty a snažia sa o nižšiu teplotu - talže s tým termosifónom konkrétne u Tvojej motorky môžeš mať pravdu, ale u iných motoriek , kde ventilátor zapína okolo 100-110 °C , to fubgovať bude. Tých 95 zo 100 si značne prešvihol... |
Karol1: |
Ja vypínam najskôr červeným-chcípakom. |
Mechanik mi po nastavení motora povedal, aby som motor vždy vypínal s kľúčom. Keďže je to fakt macher a v tomto smere mu dôverujem, vypínam motor vždy kľúčom. |
karol1: |
Majcocbr600f , a co sa tyka bocaku tak to mi pride na hlavu ci ? Je daco nove co neviem ? Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (12.10.2013 22:57) |
Ako nie som mechanik, ale čo viem je dobré po naštartovaní chvíľu počkať kým motor nezíska teplotu NIE? či vy hneď za studena štartujete a pádite preč? A s tým klopnutím rýchlosti(kovovým zvukom), niektoré mašiny to majú niektoré nie, je to normálne, mne to klopne stále a motorka mi pri tom neposkakuje. Pre mňa je lepšie štartovanie pri neutráli, veď ked zastavujem tak logicky podraďujem a nechápem aký je problém dať tam neutrál a vypnúť?! Či to držíte spojku od štvrtej rýchlosti do zastavenia- nechápem. Nič v zlom len rozoberáme problematiku JO Toto čo píšem sa týkalo štartovania za studena, je jasne, že keď mi zdochne motor v kopci, alebo iné prípady(máte fantáziu) tak nakopnem len stlačením spojky pri zaradenej rýchlosťi. |
já bych ten červený čudlík nechytal. je to len dalšé kurvítko v takýchto prípadoch. ozaj núdzovo. no a už som išiel na motorke, ktorá bez stlačenia spojky neišla naštartovať - SRADka. bol tam neutrál. |
brazel: |
majco - vypínanie bočákom - na CB-čke by ma to ani nenapadlo , to ba som z nej rovno spadol , lebo má bočák dosť podkosený , ale napr. na VN-ke mi to prišlo nie raz ako pohodlné. Bočák vykopneš tak , či tak ,pohodlne v sede , kvalt tam necháš proti posunu motorky , tak prečo nemať 2v1. |
Zdravim, ja len este z vlastnej skusenosti dodam ze to cervene tlacidielko na pravo nehra len ulohu vypnutia motora, ale je dost dolezite i pri samodiagnostike stroja, co je jeho dalsia uloha, teda az tak zbytocne tam nie je ako by sa zdalo. Osobne ale vypinam stroj klucom pri zaradenej jednotke kdekolvek sa nachadzam a nasledne vypinam cervene tlacidlo. Pred startom zaradim neutral a potom stroj nastartujem a necham par minut zohriat. Je to uz moj vzity zauzivany system a nikdy som neriesil ci by mohol mat niekedy v buducnosti nejake nepriaznive nasledky. |
karol1 (ale ja iní) , veď je to také jednoduché , zastanem , vykopnem bočák , vyberiem kľúče zo spínačky (niekedy ani tie nie) a idem do preč . |
Ja na vypinanie pouzivam system AVPP. |
Zdar chlopi. Ja mam v knizke od bandita (2010) napisane ze vypinat klucikom. |
celkom som sa pobavil (na celej diskusii)... skratka podla toho ten cerveny cudlik OFF mi je asi na nic aj podla vyrobcov a ich manualov, no tak radsej jazdim pokial nedojde benzin alebo spravim salto a zdochne to samo. Ked vypnutie nieje akutne tak dobrzdim kolko sa da zaradim opat 4,5,6 a rychlo pustim spojku a vysledok: motor sa vypne, v krizovych situaciach treba mat klieste na nudzove odstrihnutie kablov zapalovania (pozn. musi byt vyhlaska §23).... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 286765 | Včera: 154888