Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute, poznáte niekto tohto tátoša / majiteľa? |
nepoznam sice ale je komplet hola!!!,bez akych kolvek doplnkov,takže žeby bola cena vyhodna,ani nie.Fotky su tiež neni nič moc,najlepšie pozrieť a uvidiš.Predpokladam,že o tychto staršich Varanoch maš,čo to prečitane. |
Práve že každá rada je vítaná, ešte sa len obzerám. Rád by som vyskúšal enduro, varadero sa mi páči najviac. Ešte sa len rozhodujem akým smerom ďalej. |
nema hlavny stojan,padaky a ako som pisal,fotky hrozne.Neviem,prečo to chalan neodfoti z každej strany.Ako treba si uvedomiť,jedna sa o dosť ťažky stroj a padaky,aspon podla mna je dosť podctatna vec.Neni problem kupiť,no prirataj si nejake peniaze na vyše.No a skôr mi pripada,že je striekana,teda bočne plasty ale neviem,možno sa mylim.Ako som pisal,treba si zavolať,opytať sa a ked tak pozret.Okrem toho,toto si prečitaj a prečitaj si niečo aj na motorkaroch.Ozaj.Jedna sa o karburator,neni to striekačka,to vieš. |
V prípade endura asi hlavný stojan bude dôležitý kvôli terénu, kde môže byť zaparkovaný? Pri naháči mi nechýba. |
HoGo80-nechcem ta podcenovať ale maš na mysli ako ťažky teren alebo ako teren považuješ ako luka,nejaka ta polnačka a podobne .Jedna sa opakujem o velmi ťažku motorku a ako na začiatok,ak nemaš teda nejake riadne "proporcie",neviem neviem,to potom určite aj padaky .Ako neber to v zlom .Ja som mal Suzuki dr 800 big a aj Hondu Afriku twin 750.Skusil som len lahky teren a som chlap ale poviem ti,že boli pre mna ťažke ako kravy a samozrejme plna vybava.Jo a to som neni žiadne tintitko .Treba sa ist pozreť,sadnuť a uvidiš.Najprv si tam zavolaj,opytaj sa a potom uvidiš.Ak rozmyšlaš nad terenom,pouvažuj ked tak nad Afrikou alebo zlaty stredny kompromis a to je Honda Transalp 650 .Ked tak,daj vedieť ako si dopadol. |
To moto je tu na 20 km, len preto som si ju všimol. Jasne, mal som na mysli ťažký terén, lúka, poľná cesta a pod. |
Do terénu je to kus ťažká motorka, nehovoriac o náročnejšom ovládaní v teréne pri veľmi nízkych rýchlostiach (je to litrový dvojvalec..) |
HoGo80-tak nejak potom ako piše 123talis.Skutočne sa jedna o ťažku mrchu. |
Black: preco mu nenapises rovno, to co sa snazis naznacit? |
Neviem, čo je pre koho "ťažší terén", ale lúka a poľná cesta ním nie je. Varan by to s vhodnými pneumatikami v pohode zvládol, ide o to, či to zvládne jazdec. |
Ďakujem pekne za rady! |
black333 ti radí veľmi dobre - na "rozcvičenie" je Transalp ako stvorený. A je to veľmi "priateľská" motorka... aj čo sa týka výcviku a vození sa "po teréne". |
V prípade, že chceš aj na dlhšie cesty, bral by som Varana 2003+, tak jak už janoval písal. Spotreba je tam rozdielna. Dá sa spraviť aj na karburátore nižšia (6,5-7l), aspoň čo som počul, ale všeobecne sa hovorí skôr o 8-9 a to je dosť... Striekačkový má 5,5-6,5l/100. |
Namiesto Transalpu malá 125-ka Varadero? To by som finančne mohol zvládnuť aj s Hornetom Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (06.07.2013 9:35) |
HoGo80-pozri.Ak nemaš viac financii,nehaj si Horneta.Varadero 125 už pre teba neni!!!Na mojom nazore trvam a nemenim ho.Varadero 1000 su super mašiny.Ja osobne by som aj tak bral skôr už striekačku ale snažim sa ti povedať,že je to kua ťažka krava.A ak si na tom nešiel v tom terene ta to prekvapi.Ak to chces hlavne na dlhe cesty,je to dobra volba ale pošetril by som a išiel už do striekačky od roku vyroby 2003 vyššie a ešte k tomu su 6 rychlostne.Pripadne,Transalp 650 je super dobra mašina alebo Afrika 750 ale tam su ceny tiež inde,ak by si chcel ročnik minimalne 1995 vyššie .Mal som viac mašin a teraz som skončil u skutra honda silverwing 600 a poviem ti,že je to zabavne a podarene vozenie.Ja som kedysi snival o Bmw r 1150 GSA,Varadere 1000,V Strom 1000 a podobne.Clovek nikdy nevie.Ako som pisal alebo aj chalani.Zatial si nehaj Horneta,pošetri a uvidiš.No ak by si išiel pozrieť to varadero,daj vedieť ako si dopadol. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (06.07.2013 13:53) |
Jasne, chápem, ešte raz dík za rady. Pôjdem sa určite pozrieť, za hodinku, chcem si ju hlavne oťažkať a vyskúšať, ši stabilne vyložím moju ľadvinku. Predávajúci dopredu vie, že peniaze neberiem, ale bol veľmi ochotný. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (06.07.2013 13:59) |
Ja som bol 100% rozhodnutý pre Varadero hneď keď som naňho prvý raz vyliezol... tam neni o čom |
HoGo80 Ja mam tiez starsieho varana(99) a som snim nadmieru spokojny.Mam v190 a 110kg.a preto pasuje akurat. Ako bolo uvedene vyssie nemal by si mat kratke nohy,lebo je dost vysoka,ale ma to aj vyhody,ze mas lepsi rozhlad okolo seba.Je pravda,ze ma vyssiu spotrebu ako vstrek,ale da sa zmestit do cca 7l + -.Cena tej motorky nie je zla,ale nezabudni na doplnky.Padaky hl.stojan drziaky kufrov vyssie plexi.Toto su polozky okolo 140 eur.za kus moja baculka sa prave teraz servisuje pred dlhou cestou do chorvatska a spat cez taliansko.Prajem Ti dobru kupu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zolan (06.07.2013 15:18) |
Práve sme späť. Ako aj fotkách sa dalo vidieť, bez 'povinných' doplnkov, trochu oškretá pravá strana a nad 65000 km. Určite niečo novšie budem chcieť. A teraz tie pozitívne veci: celkovo pocit super, ľadvinku som vyložil v pohode, cítila sa tam ako kráľovná. Jednoznačne som mal rešpekt pred váhou, ale bol to skôr len pocit, nemal som s ňou problém. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (06.07.2013 16:30) |
U Varana skor ako vaha jazdca je dolezitejsia jeho vyska, resp. dlzka noh. Je to vysoka a tazka motorka (black333 si nevymysla) s dost vysoko polozenym taziskom. Na stojane sa to mozno nezda, ale tu vahu budes citit aj v pomalych utiahnutych vracakoch, ktore pojdes krokom a pripadne este nalozeny. Ked som ju prvy krat vzal na cesty, ktore som predtym jazdil na V-Strome, normalne som sa zlakol, ako ju to v naklone v pomalej ostrej zakrute tahalo k zemi. Clovek si zvykne a dnes mi to uz take divne nepride, ale oproti Hornetu ten pocitovy rozdiel vo vahe bude asi dost vyrazny a ked si este nemal vysoku a tazku motorku, Varan ta moze prekvapit uz pri prvej jazde (spytaj sa 123talisa). Do terenu nechodim a Varana povazujem za rydzo cestnu motorku. Ak aj nahodou zidem z asfaltu na nespevneny povrch, tak len s velkym respektom a ocami na stopkach. Staci sa pri zastaveni trochu posmyknut na prachu a na pruser je zarobene. Varan ked sa rozhodne, ze si lahne, tak mu v tom len tazko zabranis. Toho mojho zatial take nenapadlo, ale som vzdy v strehu aj pri mojich uctyhodnych telesnych proporciach. Okrem vahy ale na tejto motorke vela zleho nenajdes. Stvoreny na dlhe vylety kamkolvek, ci dialnica, alebo uzke vidiecke cesticky, vsade sa citi suverenne ako doma. Motor ma dostatok sily na sviznu jazdu vo dvojici, ale spokojne si krochka aj pri letargickych kochackach. Je to hlavne neunavny hltac kilometrov, jazda mestom pre Varana zabavna nie je a svoju nechut prejavi ucukanym spravanim. Ale pusti ho za mesto a zmeni sa na nepoznanie. Drzat ho pod 100 km/h chce naozaj pevnu volu, alebo kludnu povahu. Tak ako pisu aj nadomnou, odporucam striekacku od r.v. 2003 vyssie. Karburatorove verzie zeru aj travu pri ceste, 9l/100 km nie je nic vynimocne, plus maju zopar much, ktore boli v novsich rocnikoch odstranene. |
A ešte raz Varadero... Tentokrát by som bol zvedavý na poruchovosť. Od každého počujem len to, aký je to nezmar stroj, žiadna chyba, len tankovať a spotrebný materiál. |
Aby som to ešte trochu upresnil na čo myslím: moje prvé auto (focus) považujem za extra spoľahlivé, nebál som sa vydať na hociakú cestu, napriek tomu, že ma raz Chorvátsku nechal na kraji cesty, odišiel EGR ventil. Samotná oprava bola asi 3 minúty, ale dali sme všetok hotovosť na odťahovku a zbabrali jeden celý deň z dovolenky, kým sa to riešilo. V prípade moto by bola podobná chyba dosť kritická, hlavne niekde mimo civilizácie. |
Pri starom Varane si treba dať pozor hlavne na: |
Starý nemusíme vôbec riešiť, bolo by to 2004+. |
Tak potom bacha len na tie napináky a tesnenie. |
Jeden iritujuci, aj ked nie vazny problem je snimac polohy klukovky. Obcas sposobi, ze sa neda nastartovat, vtedy treba pretocit motorom na prazdno 2-3 otacky a vypnut zapnut zapalovanie. Da sa to riesit vymenou snimaca, co je trochu komplikovane, pretoze musi ist von olej aj chladiaca kvapalina a nie je zaruka, ze novy snimac za niekolko desiatok eur bude fungovat spravne, resp. ze vydrzi dlhsie. Druhe podomacke, ale jednoduchsie a lacnejsie riesenie je naletovat na kontakt snimaca rezistor za par centov. Mne sa obcas stane, ze motor nenaskoci na prvy pokus (tak 1 z 20 startov), ale kedze to vyssie popisany postup riesi da sa s tym zit. Ked ma to prestane bavit, tak tam pojde ten odpor. Upravené 2 krát. Naposledy upravil dreamer (11.07.2013 13:48) |
Jo, ale to je vec vyskytujúca sa tuším len od 2006 vyššie a navyše ťe to nenechá nikde nepojazdného... |
Varadero je 100% spoľahlivý stroj. Raz ma nechal v strede mesta, len pri presune do roboty, lebo vyhorelo z ničoho nič štartovacie relátko. Je tam nové a ide. Minulý rok sa mi na ceste na dovolenku opotrebovalo tesnenie na zvode, presne to, čo každý spomína a strieľal som si 4000km za chrbát. Nikdy ma ale našťastie nikde ďalej od domu nenechal. Ešte raz keď mi spadla, tak sa sám zopol chcípak, a trvalo asi 5 min kým som prišiel na to, prečo neštartuje. Stačilo ho prepnúť tam kde má byť. Síce nemám ešte na ostatných turistov tu, ale máme spolu už cca 25000km, z toho polovica turistika a dovolenky. Upravené 2 krát. Naposledy upravil 123talis (11.07.2013 15:14) |
Nepotešil si ma . |
@HoGo80: Ad spolahlivost Varadero vs. V-Strom mozem priamo porovnat. Na Varane mam mojich 21000 km, na V-Strome 54000 km. V-Strom som kupoval novy, Varana po 1. majitelovi. V-Strom ani raz za cely cas nezavahal, nikde ma nenechal, jedina porucha bola zoxidovany kontakt chcipaka a 2 x menena ziarovka v svetlomete. Inak nic. Varan hned po kupe na 1. vyjazde zdochol a uz nestartol. Oficialna zavada podla servisu bola zaneseny palivovy filter, neviem aky sajrajt tam lial povodny majitel, ale zimoval motorku s prazdnou nadrzou (v nadrzi boli asi 2 litre benzinu ked som ju v januari kupil). Odvtedy nic, ziadna zavada, naozaj len lejem benzin a menim olej. S kludnym svedomim jazdim prakticky len po Rakusku stovky kilometrov od domova. A keby nieco, tak mam znackovu poistku Honda Assistance |
HoGo, to máš blbý pocit len preto, že tu je to spísané na jednom mieste. Ja mám Varana desiatu sezónu, má 140 000 km (z toho 120 000 mojich) a na ceste ma fakt nechal len raz, keď mi skratol regler a odpálil aj stator (aj to ešte máš dojazd, kým sa ti nevybije baterka). |
Pri 120 tis, 1-2 závady to je super, ale pri 25 5 ks, keď berieme surovo len počty je trochu veľa. |
Hogo k relátku - bol lejak a mne ťahal Varan naplno po meste hmlovky, vyhrev, prooiler, voltmeter a pod. naraz. Najazdené má môj 60 000, 25 len so mnou. Keď vtedy zožralo olej, to sme tomu riadne nakladali a bolo vonku asi 40°C |
123talis: tak tak, mudro hovoris. Aya za svojho Stroma. Ked ju milujes, nie je co riesit |
Ak Varadero, tak jedine 2003+, najlepšie 2007+, alebo Herghottove, ale ten ho nepredá |
Ako tak čítam, a nechcem zvhrnúť ak toto vlákno a flamewar, tak v podstate DL650 vyhráva v spotrebe, ovládateľnosti plus má trochu navyše v OFF, kým XL1000 vyhrá silou a pohodlím pri dlhších cestách na diaľnici. Podľa toho sa aj rozhodnem. |
HoGo80- zbytocne hladas chyby tam, kde nie su. ci uz varan alebo v-strom su velmi spolahlive moto Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (11.07.2013 23:18) |
HOGO80 Dobre si spravil,ze si si nekupil to stare varadero ja som sa tiez nechal presvedcit z tejto debaty ,ze je to stary srot a to som s mojou chcel ist na buduci tyzden do chorvatska,asi mi preskocilo,ked je to take poruchove a zerie to ako moskvic.Uz v pondelok ju supnem do bazaru a do chorvatov idem radsej na plechovke. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zolan (12.07.2013 0:11) |
zolan-ako beriem to tak,že "žartuješ". Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (12.07.2013 9:21) |
black333 Jasne,ze to bola sranda Baculka posluzi este dlhoooo. |
A je rozhodnuté, stačilo ich vidieť vedľa seba. Nebudem kupovať Stromčeka a potom sa vždy smutne otáčať druhým smerom ak prejde vedľa Varadero s veľkým V. To veľké V je ale práve váha, cipána... |
No vidíš poď sa potom pochváliť, nech aj my vidíme... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9256 | Včera: 123513