Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím , viem že toto je Moto forum, ale potrebujem poradiť ohladne Rotaxky. Moj problem je elektrika. Robili sme na mototre komplet G.O motora so všetkým, poskladali. Kosačka chytila na prvú , išla pekne ako má. Potom som išiel omrknuť ešte predzápal, z 3 celá dačo mm, som ho dal na nejakých 2,8 približne žiadna dramatická zmena. Po naštartovaní išla dobre, ale po ubratí plynu, v určitých otáčak zhasla ako klesali , a zase chytla až na volnobeh. Postupne po asi 5 min. už nechcela ísť ani do otáčok , na volnobeh pekne, a v určitých otáčkach sek ! Začne vynechávať, a po ubratí ide pekne na volnobehu. MYsleli sme si že to bolo asi tím predzápalom, ale po nastavení tak ako bol, to robilo už stále. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (07.04.2013 18:46) |
Nikto nevie čo by mohlo byť za touto záhadou ?? káble sú všetky pekné nemajú kde skratovať, tak isto aj ramienko je odizolované ako má byť. Ešte ma napadlo, že pri vyšších otáčkach (napetí) može preraziť v závitoch cievky ? Ale potom, ako to že to vtedy rozchodila ??? |
Podobne mi robila kedysi Jawa 23 (mustang), tiež sme hladali skrat - a skrat nikde. |
Podľa mňa je to buď cievka, alebo kondenzátor. Začal by som kondenzátorom. |
Sviečka bola prvé čo som menil, je nová. |
najskor chyba v karburatore. priliz vysoko dana ihla. |
..."na mototre komplet G.O motora so všetkým, poskladali. Kosačka chytila na prvú , išla pekne ako má"... |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 15:40) |
Rotor je od vonka , a tie veci indučka , ramienko ... su na takej ako keby "základovej doske" a celé sa to dá vybrať, z indučky ide káblik na kondík, stade na ramienko, a z ramienka na vypínač, to je jeden kábel. Další je potom VN kábel. Vačka je od vnútra na rotore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 15:50) |
Nema tento vehikel na packe ktorou sa pridava plyn aj kontakt na zhasnutie motora? Skratovanie cievky, alebo nieco take. Ak ano, skus preverit ci je ten kontakt a kabel k nemu vporiadku a nerobi v urcitej polohe alebo pri urcitej frekvencii vibracii sarapatu. |
bacaono - nie , ten káblik čo ide z ramienka na vypínanie som pozeral, nieje poškodený, a vypína vtedy ked sa spojí s kostrou(pritakne) ja som ho ani nezapojil, aby som vedel že to nerobí vypínač, a ked chcem zhasnúť len pridržím o kostru. Vidno ho napravo. Ale pre uplný pokoj v srdci, ho vyberem z tade, a vyskúšam tak. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 16:22) |
Klasické magneto, kopa aj starších CS motoriek to malo... |
VN kábel je do cievky naskrutkovaný tak isto ako do fajky,tam to skratovať nebude už len preto, že ho menil za nový |
Koniec cievky, ktorý je naletovaný na živý vývod kondenzátoru, by mal byť chránený bužírkou, nesmie sa dotýkať kostry (Prerušovač by bol tým vyradený, darmo by prerušoval...). |
Vývod cievky čo ide na kondík by mal mať dobrú izoláciu(aspon na pohlad bola a nedotýkal sa kostry) ešte to omrknem detailnejšie. |
Tomas - , ale po nastavení tak ako bol (teda ked to išlo ) , to robilo už stále. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 16:43) |
PatoST - ja som nemyslel teraz priamo na kabel, ale na jeho "prijímací bakelit" - resp. jeho prepojenie s ukončením vinutia cievky. VN prerazí cez prasklinu aj viac milimetrov a stratí sa. Vyššími otáčkami vyššie napätie zmizne (prerazí) skôr. Pohnutím ansámblu (nastavovaním) sa parametre teoretickej "praskliny" môžu meniť ... |
Papiboy - ako som písal, bez fajky som mal priložený kábel ku sviečke a sledoval som , na volnobehu dávala iskru pekne , a v tích vyšších, nastalo prerušenie , vobec žiadna šťava nešla na sviečku, až potom pri nižších zase dalo . A ako je možné vidieť na videu, tie intervali vynechávania su rovnaké, ako keby po určité otáčky prišla a sek a začala dávať zas až od určitích ... záhada . Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 17:04) |
tarp, skúste ešte očistiť a ukostriť kondenzátor, ak je len voľne v tom otvore, pokojne može byť príčinou - ak nie je ukostrený, ako keby tam ani nebol... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (10.04.2013 17:14) |
papiboy už som menil tých cievok strašne veľa ale prasknuté to hrdlo som ešte nevidel (aj keď sa môže stať aj to). |
Ked som skúšal ten kondenzátro s tade vytiahnuť, držal tam jak prikovaný, čiže by mal byť dobre ukostrený. Skúsim všetko podrobne pozrieť, ten káblik na vypínanie dám preč, pozrem ten káblik od indučky, popozerám indučku či nieje prasknutá volakde ...(aj ked som mal asi 3 krát rozobraté, skúmané a zase poskladané ) . Ak by mal ešte niekto nejaké nápady sem s nimi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 17:13) |
Ten kondenzátor je tam nalisovaný s prekostrením nebude problém skôr už bude vyschnutý alebo prerazený. Počítam že je to kosačka s 80-tych rokov tak za ten čas to je normálne. |
Pato, ja som ich strašne veľa nemenil, aj teraz mám len dve mašiny, ktoré podobné magneto majú... Len teoretizujem na diaľku, kondenzátor som inak v podobných prípadoch menil hneď, len nie vždy to pomohlo... |
Len teoretizujem, ale ak ASI ziadny, tak mozno aj ASI nejaky. |
Vlastne je tu niečo, s čím by ešte mohol byť problém. Upravené 3 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 18:03) |
Papi ja tieto cievky mením v stojoch Terra,Vari,MF-70. Keď som písal že strašne veľa myslel som odhadom okolo 100 kusov. V tomto type stroja je to podľa mňa najspoľahlivejšie zapaľovanie. |
Teraz ma napadlo, že pri zvyšujícich si otáčkach si to odstredivou silou koriguje vačku, dáva väčší predstih, a ak ja mám váčší odtrh, tak pri vyšších otáčkach mi nemusí spojiť ramienko. A to by mohol byť moj problém, Uvažujem dobre ? |
Tarp - tak z tých výkresov som jeleň |
taketo zapalovanie ma aj vari system, samozrejme nie vsetky su aj z elektronickym zapalovanim. kazdopadne kondenzator je dost casta zavada, a potom uz len ta cievka. |
aj som si myslel , to by človek musel vidiet , , cez víkend ak to nespravím , tak to všetko pofotim , a hodím sem ... . Neviem ako by som to este vysvetlil. ... a práve naopak , vacka ide potom ,,teoreticky ,, až s velkym predstihom . Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (10.04.2013 21:46) |
ramienko v magnete pridáva predstih pootáčaním vačky v smere otáčania motora. |
volnobeh perfektny pri studenom motore a postupne s teplotou sa horsi je podla mna jasna priliz bohata zmes. |
Ja mam tiez rakusanku a mne to robil karborator chytal falosny vzduch.Pozri ci je rovny tie stare tesnenia boli hrube a ked si sylno pritiahol tak prihlo konce a stret bol volny.Nove tesnenie je tensie kraje ti opru a na strede chyta falosny vzduch. |
Všetky tesnenia sa dávali nové, a s bohatosťou nieje určite problém, volnobeh je stále dobrý ... nastáva výpadok iskri v určitích otáčkach, už som to písal. |
Tak problém pravdepodobne vyriešený, všetko som rozobral prekontroloval , kábliky pozrel, aby niekde neopierali náhodou(na kondezátore jeden opieral izoláciou), nastavil menší odtrh, predzápal na 2 mm, a zdá sa že ide. Avšak nieje to uplne ideálne. Ide ako má, ale ked jej uberem tak ako klesajú otáčky(len pri klesaní ked sa jej ubere) , tak v určitích otáčkach na chvílku(skoro ani nebadať) vynechá. Ale ked sa jej pridáva postupne, tak nič iba ked jej pridám, a ako klesajú otáčky. Avšak v zábere ide pekne , aj hore kopcom som skúšal, pri zábere nevynechá, iba ked sa jej ubere. Zatial to asi nehám tak kím ide |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 177730 | Včera: 211471