Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

startovacia zahada - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiustartovacia zahada - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor, Elektrika.

26.03.2013 10:03

startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

Mam dve baterky, rovnaky vyrobca, rovnaky typ, rovnake parametre, rovnake napatie na svorkach, premerane voltmetrom

baterka A startuje moto normalne

baterka B nastartuje len predny valec (zadny sa nerozbehne ani potom), na 2,3,4 pokus uz ani nepretoci motor

paradox je, ze baterka A ma 5 rokov, baterka B je takmer nova, ale evidentne je daco na nej zle, nema kapacitu, alebo co ja viem co, startovaci prud

Neviem koli tomu spat, ked som prvy krat nemohol nastartovat, tak cvakalo startovacie rele, nevedelo zopnut a udrzat plynule startovanie, tak som ho vymenil, nakoniec sa ukazalo, ze chyba nie je v nom, motorka sa spravala absolutne cudne. Startoval som, tak nechytila a ked som uz pustil tlacitko startera, tak zrazu po sekunde naskocila sama, no komedia :-~

Po rozanalyzovani vsetkych moznosti som prisiel k zaveru, ze mam zrejme pokazenu nabijacku (batery trainera) a ona mi znicila baterku. Jediny rozdiel medzi tymi baterkami totiz je v tom, ze boli nabijane inymi nabijackami :-((((((


Teraz som ich nabil obe tou istou nabijackou, ale baterka robi stale to iste.

Otazka je, mohol by byt problem niekde inde, ako v tej nabijacke?




26.03.2013 10:16

Re: startovacia zahada

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

skús ju dať zo srandy premerať, či tam nieje vadný niektorý článok.


26.03.2013 10:19

Re: startovacia zahada

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

ked po prvom raze nepretoci motor, tak je zla baterka, ja som tak tiez odjebal vartu s pojebanou lidl nabijackou >:-)


26.03.2013 10:29

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

ja mam hento:

www.lampa.it/en/prodrs-2457-4352-battery_trainer___12v_...

no ale roky fungovala super, vzdy som na zimu baterku napojil a na jar odpojil a vsetko bolo super, az minule leto to zacalo blbnut

no ale vcera vecer sediac v garazi s hlavou v dlaniach som si uvedomil, ze je prelepena lepiacou paskou, lebo raz mi spadla a otvorila sa ciastocne, bohvie, ci tam nejaky kondenzatorik, abo dajaka ina picovinka vtedy neodisla....smaril som ju do kosa, kupim si novu aj s ukazovatelom stavu nabitosti

TomasVFR: dik za skusenost

SnoopyBA: a kto mi to premera? porad, dakujem


26.03.2013 11:12

Re: startovacia zahada

baterka A startuje moto normalne

baterka B nastartuje len predny valec... :-O

no neviem, ale pripada mi to ako zahada.. :-)
.... ak (dobra) bateria nastartuje motor, tak ho musi vzdy nastartovat rovnako...
jedine mozne vysvetlenie pre mna je, ze by ta druha pri behu motora tak stiahla napatie, ze by vynechavalo zapalovanie... ??
skus zmerat napatie pri behu motora pri oboch akumulatoroch...

ak bude rovnake.. (?!) pomoze uz iba Mulder a Scullyova alebo nejaky dorbry saman.. :-)

a co ti brani pouzit tu staru...uz nedrzi kapacitu??


26.03.2013 11:39

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

demo: ta stara neni moja, je pozicana (preto bola nabijana inou nabijackou)

Premeral som tu A-ckovu a vsetko je normalne

B-cko som dal do nabijacky a dnes sa to chystam premerat, ako vravis.

Jedine logicke vysvetlenie by bolo, ze baterka je dojekazena a pri starte nedokaze nabudit obe inducky a po starte zase stiahne napatie tak, ze ani alternator nenabudi inducky, bohvie ako to je


japonska elektronika, dakde je dajaky tranzistor, co to prepina a chyba mu tam 0,045 volta, aby preklopil obvod, ale to neurobi :-D :-D


26.03.2013 12:04

Re: startovacia zahada

tiko..ale hned ako sa ti alternator rozbehne tak uz dodava napatie do usmernovaca (regulatora) a ten uz ma na vystupe vlastne napatie. s tym sa potom napaja zapalovanie + dobija baterka...
iba ak by fakt baterka bola znicena a sice naprazdno dava 12-13 V ale pod zatazou stiahne napatie tak, ze ani alternator nedokaze dvihnut napatie.


26.03.2013 12:23

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

problem je to, ze jedine co mozem merat je napatie.

teda nesom elektrikar, ale neviem ako zmerat 90A startovaci prud pri zapojeni do serie :-O


26.03.2013 12:33

Re: startovacia zahada

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nepokazil si ju nabijackou. Ale predpokladam, ze to relatko ti cvakalo po zime. Cize cez zimu bola baterka vybita. Ani sa uz nemusis namahat ju nabijat.

Ked vsak vazne chces tie baterky seriozne porovnat a mas aspon zakladne znalosti o elektrike.

Tak nabij obe baterky na plno. Potom baterky zataz 1A a zmeraj napatie. Potom napriklad 3A a zmeraj napatie. Z tych hodnot potom si mozes vyratat vnutorny odpor jednej aj druhej. A to je asi jediny podstatny udaj co potrebujes.


26.03.2013 12:36

Re: startovacia zahada

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tiko: ked to chces len jednoducho porovnat tie baterky. Aby si mal predstavu a nemas ampermeter. Tak pripoj na ne najprv napriklad 21W ziarovku a zmeraj napatie. porovnaj. Potom pripoj 55W ziarovku a zmeraj napatie. Cim vyssie napatie na ziarovkach nameras, tym nizsi vnutorny odpor baterky. Cize lepsia baterka.

Baterky obe nabij rovnakou nabijackou do plna. Inak meranie nema zmysel.


26.03.2013 12:50

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

janoval: necvakalo po zime, zacalo cvakat uprostred sezony

baterku som kupil novu a zacal ju pouzivat, vsetko slapalo, ale potom som vedel, ze cca mesiac nebudem jazdit, tak som baterku supol na nabijacku a potom sa zacali vsetky tie problemy

alebo aspon takto sa mi to teraz vsetko rekonstruuje v hlave


mam klasicky merac, ktory dokaze merat napatie, prud, aj odpor, ale neviem, ako sa to robi

urobim ten pokus, co napisal demo, ale dik za napady [dobre]


26.03.2013 14:03

Re: startovacia zahada

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

mne sa to stalo presne takto isto a ta lidl spina nabila pred tym vela bateriek ci auta alebo moto, az teda raz, ked som nabijal rok a pol staru vartu, podotykam, ze baterka bola mesic vybrata z jazdenej motorky, ju nenabila ale vybila do mrtva, pritom na mna blikala svetielkom, ze je plne nabita :-))) svina jedna. Baterka neprezila a nabijacka sa tiez nedala spustit, takze odporucam lidl nabijacku [dobre]


26.03.2013 14:20

Re: startovacia zahada

egres2
 Bahniak 

Ikona

To máte z toho, že na zimu dávate baterky na kadejaké šmejdoblbováky.
Mal som tri motorky. Zima baterka v motorke. Na jaro na druhú ranu naštartované. Ani jedna nevidela po dobu 6, 5 a tri roky nabíjačku.


26.03.2013 18:57

Re: startovacia zahada

:-D Len tak zo srandy, vyťahujem môj príspevok z tejto témy:
Moto poradňa: Spojazdnenie bezúdržbovej... - (opravil som len preklep JC na JP):

Jedna skúsenosť:

Pri Balatóne v tých horúčavách sa mi porúčal altervnátor a odfajčil som aj batériu. Nie že čerpadlo už nenatlakovalo, ale až led-kontrolky zhasli. Väčšiu NULU pri akumulátore nepoznám.

Kúpil som v Šiófoku novú batériu, lebo vyšla lacnejšie, ako odvoz moto domov. Nalial, nahodil a jazdil. Po prejdení cca 30 km už moto nenaštatovalo, ale čerpadlo ešte šlo, dalo sa to roztlačiť a došiel som až domov. Aj nový akumulátor však doma už bol fuč, na nule, ledky po zapnutí zapalovania vyhasli za dve sekundy.

Dal som postupne obe akumulátory na LIDL-elektroniku (ano, tá, na MR mimoriadne populárna nabíjačka ) - a čuduj sa svete, obe šľapú znova, ako nové. Normálne na ne jazdím, aj na pôvodnú štvorročnú Yuasu, aj na novú lacnú (cca 28 evri v prepočte) JP, tú mám teraz v CBF-ke, samozrejme po výmene statoru a reglera-usmerňovača... Naštartujem aj 10 x po sebe...

Kto by neveril, mám na toto celé 6 svedkov... Inak by som neveril ani ja
.

>:-) Toľko citát. Stav teraz:

1) JP bola raz napojená na udržovačku (LIDL-snehová vločka) a veselo štartuje, na Honde mám už tento rok okolo 350 km. Dodávam, že po naliatí na Balatóne nebola ako nová dobíjaná, hneď sa štartovalo a ťahali sme domov, pričom nedobíjala ani motorka. Po takomto uvedení do prevádzky som čakal, že akku zimu neprežije - tak som príjemne prekvapený...

2) "Zničenú" a LIDLom ( >:-) ) zregenerovanú starú YUASU som už nemal odvahu používať v Honde, jazdím však s ním celú zimu na Šarkánkovi (Keeway Exceed 125) - a štartuje na brnk, štartérom. Na nabíjačke bola tiež len na dva dni fo februári ("vločka" LIDL).

Toľko z praxe. Ostatne, napísal som to už viackrát, čo LIDL, to prototyp... Tú moju ide skúmať asi aj NASA... :-D


26.03.2013 19:20

Re: startovacia zahada

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Toto neni startovacia zahada. To je slaba kapacita. ;-)

Papi aj tu moju lidlovku dam asi tiez na preskumanie.
Pred tromi rokmi som uz skoro pochovaval 14 rocnu origo Yuasu, ale nedalo mi to, a reku za tie peniaze tu sprofanovanu nabijacku na tej starej baterke vyskusam. Div sa svet, novu baterku som kupoval az na tuto sezonu a starucku bezmala 17 rocnu Yuasu odovzdan s poctami pred nastartovanou motorkou do zberu.

Len este podotknem ze predtym, ked som este nemal lidlovu nabijacku tak som tu motobaterku priemerne raz do roka nabijal staruckou 20A nabijackou na nakladakove baterky, ktora mala nejaku podivnu urcite este socialisticku regulaciu. Ale baterka si nikdy nevzala viac ako 3A pri nabehu a po par minutach uz len 1A. Ak jej neublizila tato stara nabijacka, tak lidlova jej neublizila urcite, a zomrela chudatko na starobu. Este stale drzi 12,5V, ale nema uz kapacitu na nastartovanie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (26.03.2013 19:29)


26.03.2013 19:27

Re: startovacia zahada

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

tiko nehladaj chybu tam kde nie je. Ked jedna baterka ide a druha nejde, kde este hladas chybu? Nie vzdy nova baterka je nova. Ktovie ako dlho bola v sklade a v akom sklade. Ktovie ako ju vyrobili a z coho? Proste mas smolu, natrafil si na zly vyrobok.
Uplne perfektne ti popisal postup merania baterky janoval. Vidno ze je od fachu.
papiboy zase prevracia zakony fyzikalnej chemie spolu so 6 svedkami jeho, ale zazraky sa deju, ja mu verim.


26.03.2013 19:43

Re: startovacia zahada

>:-) Bopsik, veď ja sám tomu neverím - ale čo s tým? Je to tak, ako píšem.
Nič nepredávam, nevyrábam a nemám akcie LIDLu ani iné, okrem 2 ks VÚB... :-D

Kamoš (kvázi-odborník) sa vyjadril, že veľmi dobre som spravil, keď som tie batérie dal doma okamžite na regeneračné dobíjanie, nenastali nejaké veľké a nenapraviteľné zmeny. Ilúzie si nerobím, že ako dlho to vydrží - ale zatiaľ nebadať ani náznaky "únavy". To u lacného a od začiatku dokonale mučeného JP považujem fakt za zázrak... [dobre] >:-)


26.03.2013 20:50

Re: startovacia zahada

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

egres2-ked si raz kupis nieco novsie namiesto veterana tiez po zime nenastartujes >:-)


27.03.2013 9:01

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

tak som to vcera premeriaval:

bateria A mala v klude 12,8-12,9 V, pri startovani padala na cca 10,5 a potom sa dobijala pri 14,5V po par minutach az 15,5 V. Ani po opakovanych startoch a hokusoch pokusoch sa mi ju nepodarilo dostat pod spominanych 10,5 V.

bateria B najprv startovala uplne rovnako, ale ked som to skusal znova a znova, tak postupne zacala blbnut, az nakoniec spadlo napatie na 5 V a koniec. Ako nahle som pustil starter, tak to nastupalo postupne az na 13,2 V, ale po stlaceni starteru, hned, 8 -> 6 -> 5 V.

Baterka teda nema kapacitu, ci som narazil na zly kus, alebo ju znicila nabijacka je tazko povedat, jedine, ze by som pohladal oblocek a skusil ju reklamovat, len tak, co zistia experti. ;-)


27.03.2013 9:24

Re: startovacia zahada

s baterkami ako pises vyssie je to v podstate jasne... nie je mi vsak jasne preco ked bezi motor tak bezi s baterkou B na jedne valec... to mi je naozaj zahada..

ja osobne by som vyskusal len tak zo zaujimavosti tento pokus... nabi obe baterky, ..do masiny daj baterku B a k nej len na cas nastartovania pripoj kablami paralene baterku A. Hned po nastartovani odpoj bat. A. Vzapati na to meraj napatie na baterke pri beziacom motore (ak teda nechcipne.) Zmenisa nejako beh motora ked odpojis bat A od B.. ake bude napatie na B?


27.03.2013 9:33

Re: startovacia zahada

dando
 Bahniak 

tiko> o vartach tu uz bolo volaco popisane ze su to pekne smejdy, ale aj predavaci ojeb...ju

kamos kupoval teraz vartu a predavac mu povedal ze po naliati nechat 8hodin!!!! v klude a potom pouzivat. lenze po naliati a odstati bola bateria vybita a ako tu uz spominali bateria sa prave zkazi ked ju po naliati nenabijes.

yuasu som kupil nalial kyselinu, a hned po ostati pouzival 3 roky bez chyby


27.03.2013 9:52

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

Yuasa alebo aj FIAMM sa daju pouzivat 30 minut po naliati, pokial viem.
Ja uz si nepamatam, ci som nabijal, alebo nenabijal po naliati :'(


27.03.2013 10:16

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

toto som nasiel na stranke predajcu yuasa

Upozornenie! Uzatvorené bezúdržbové akumulátorové batérie VRLA sa dajú obyčajnou nabíjačkou na automobilové akumulátory ľahko zničiť. Informujte sa o správnej nabíjačke v sekcii Nabíjačky akumulátorov a batérií


27.03.2013 10:17

Re: startovacia zahada

egres2
 Bahniak 

Ikona

Možno som vedľa ale nie sú baterky "pred nabité"?


27.03.2013 10:30

Re: startovacia zahada

pred nabite znamena ze do suchej baterie kde su olovene dosky nalievas kyselinu s hustotou aka je pri nabitej baterke... pol hodku sa caka a by elektrolyt dobre "nasiakol do olovenych dosiek, ktore su ciastocne porezne (ako vela su porezne netusim)
pri vybijani nastava chemicka reakcia..jej presne znenie je tu:
nabijacka-autobaterii.supremus.sk/index_sk.php...
...a spatne nabitie zase uvedeie olovene dosky do stavu ako pred vybitim a hustotu zase na 1.28..

takze to znamena ako prednabita... neviem si predstavit novu funglovku s olovenymi doskami do ktorej sa naleje kyselina o hustote 1,28.. ze moze byt vobec v stave ako nenabita... to odporuje chemickym reakciam uvadzanym v clanku vyssie..

ale je mozne ze machri a odbornici co robia denne s bateriami nam rozsiria obzory a dokazu ze existuje aj to... :-)


27.03.2013 10:34

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

Nabíjanie: Za normálnych okolnosti nie je potrebne. Po naplnení akumulátora by mala jeho kapacita predstavovať asi 80 % (tzn. napätie na svorkách by malo byť min. 12,5 V).
Akumulátor nabíjajte iba v nasledujúcich prípadoch:
- Pri teplotách pod 0° C.
- Keď bol akumulátor skladovaný pri vyšších teplotách, alebo vo vlhku.
- Keď bolo originálne zapečatenie už odstránené alebo poškodene (pri otvorení nie je počuť žiadny syčivý zvuk).
- Keď je akumulátor starší ako 2 roky (dátum výroby je vyrazený na hornej časti schránky akumulátora).

* Nezabudnite: Po naplnení je nevyhnutne ponechať batériu 30-120 minút v pokoji. Až potom vykonajte inštaláciu v bočnej polohe!


27.03.2013 10:36

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

No a teraz totok:

ktoru???babo rad

tato bola origos od suzuki

eshop.micronix.sk/akumulatory-a-baterie/motocyklove-bat...

tato je ta, co mam teraz, aj A aj B

www.startujeme.sk/product/motobateria-ftx12-bs-fiamm-st...

tuto je dobra znacka vraj

www.baterky.sk/motobateria-exide-bike-agm-ytx12-bs-12v-...

a este nabijacka, pre kazdy pripad na jesen ;-) ;-)

eshop.micronix.sk/akumulatory-a-baterie/nabijacky-a-men...


27.03.2013 13:16

Re: startovacia zahada

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Exide je vlastne Varta. Neviem ci sa nevyrabaju aj v tej istej fabrike. Obidve maju polovicny startovaci prud ako ostatne baterky skoro pri vsetkych typoch.
Exide 90A
Fiamm 150A
Yuasa 180A
Pre mna by bola volba jasna.
A nabijacku si si vybral dobre.

A necakaj, ze ak si dnes kupis hocijaku novu baterku s tychto beznych znaciek, ze mas aspon na 3 roky pokoj. Tie doby su uz davno prec. Je to hrozna loteria s malou pravdepodobnostou. :-~
Aku taku sancu by si mozno mal, kebyze sa ti podari zohnat Yuasu vyrobenu v japonsku ci aspon v USA, ale tu v europe zozenies asi len vyrobenu v cine.


27.03.2013 13:29

Re: startovacia zahada

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

bacov kokot a nie polovicny startovaci prud

www.battery-import.cz/sk/motobaterie-exide-bike-maitena...


27.03.2013 13:48

Re: startovacia zahada

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak teda niektorí nenabíjajte , pre tých ostatných je tu návod zo stránky toľkokrát ohovoreného Lojza :
cdnxl1.louis.de/shop/zusatz/anl/Anleitung_DELO_Standard...

síce v nemčine , takže v skratke :

Batériu naliať kyselinou po značku maximum (nepreliať !) , nechať 1 hodinu stáť , potom skontrolovať hladinu , ak je potrebné znova doplniť kyselinou po značku maximum (nepreliať) , pripojiť nabíjačku a nabiť na 100% (immer und unbedingt zu 100 % vollgeladen werden!) .
Po nabití nechať otvorenú stáť ešte cca 2 hodiny , po odstátí v prípade potreby doliať destilovanou vodou (už nie kyselinou !) po značku maximum a až potom uzavrieť .

Až teraz je batéria pripravená k prvému použitiu v motorovom vozidle !

Tak ja neviem , čo sa tu neustále dookola rieši a mudruje ?


27.03.2013 13:52

Re: startovacia zahada

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tomas porovnaj si viac druhov Exide a Varta s rovakymi typmi trebars Yuasou a potom sa mozes prist pozriet na moj kok..t ;-)


27.03.2013 13:55

Re: startovacia zahada

Brazel vsak klud.... nikto netvrdi ze nalejes kyselinu a je na 100% nabita...
ale urcite nie je ani uplne vybita... to je proste chemicky nemozne

odhadujem ze po naliati a odstati moze mat cca 70 - 80% kapacity... preto to dobitie na 100%

a by the way kde inde sa ma mudrovat ked nie na fore...?? vsak na to je forum... :-*


27.03.2013 14:06

Re: startovacia zahada

brazel
 Kávičkár 

Ikona

demo , štartovacia batéria hádam nie je na svete rok , či dva , tak by človek čo len trochu sa o spaľovacie motory zaujímajúci takúto základnú vec asi aj mohol ovládať .

Die Batterie muss, trotz werkseitiger Vorladung, vor dem Einbau ins Fahrzeug immer und
unbedingt an einem geeigneten Motorrad-Ladegerät zu 100 % vollgeladen werden !


Batéria sa musí , napriek továrenskému prednabitiu , pre zabudovaním do vozidla vždy a nutne na zodpovedajúcej nabíjačke dobiť na 100% !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.03.2013 14:08)


27.03.2013 14:20

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

brazel: toto plati pre klasicke kyselinove baterie......ktore sa otvaraju pri kazdom nabijani

baterky, o ktorych si tu piseme su AGM, ale super MF, co su gelove, tam vodu nemozes dolievat, baterka sa zavrie po naliati a uz ju nikdy nesmies otvorit

punk tum

vsade pisu, ze hodku po naliati a zavreti ma cca 70-80 % kapacity, co by malo stacit na to, aby si jufukol do stroja a zacal pouzivat, mala by sa dobit postupne v motorke, ak sto spravne chapem


27.03.2013 14:35

Re: startovacia zahada

>:-) Témy o baterkách lámu všetky rekordy...

Pletiete tu rôzne typy batérií dohromady - pritom rôzne druhy vyžadujú rôzne postupy.
MOTO START som napr. kúpil suchú, surovú, priesvitnú neformátovanú. S vyznačenými hladinami elektrolitu MIN-MAX. Kyselinu som kúpil k nemu vo FARBY-LAKOCH, , jasné, že sa rozbiehal podobne, ako píše ten preklad od brazela ... Nabíjanie na viackrát, pomaličky, od nuly...

Lenže ak by si, brazel nalial s batériou dodané vymerané množstvá do prednabitej bezúdržbovej z čierneho plastu bez značenia hladín, koľko a čím by dolieval, keď tam natieklo všetko, čo bolo dodané výrobcom? >:-)

Dobitie je ale vždy osožné, si myslím... Keď je vhodná novodobá nabíjačka, nie nejaký starý traktor s prúdom zváračky... :-D

Ak je možnosť


27.03.2013 14:43

Re: startovacia zahada

yoshimura
 Turista 

Ikona

kup si novu baterku a mas po startovacej zahade :D


27.03.2013 14:46

Re: startovacia zahada

brazel
 Kávičkár 

Ikona

tiko , nechápeš to správne a ide to potom z úst do ďalších uší , atď .

Tu máš teda na tie moderné batérie (keby človek nebol lenivý , tak si aj nájde) :

cdnxl1.louis.de/shop/zusatz/anl/Anleitung_DELO_wartungs...

Čo zaujímavé tam píšu ???
Die Batterie muss, trotz werkseitiger Vorladung, vor dem Einbau ins Fahrzeug immer
und unbedingt mit einem geeigneten Motorrad-Ladegerät zu 100% vollgeladen werden.
Ansonsten verkürzen Sie die Lebenszeit Ihrer Batterie bereits erheblich und riskieren einen
Defekt.

Batéria sa musí , napriek továrenskému prednabitiu , pre zabudovaním do vozidla vždy a nutne na zodpovedajúcej nabíjačke dobiť na 100% !
V opačnom prípade významne znížite životnosť batérie a riskujete jej defekt .

Tu je jedna foto z návodu na používanie a servis (nemám pri ruke skener) , takže to už je tretí zdroj , doporučenie rovnaké :

Pozri obrázok

Konkrétne je to z takéhoto návodu , ktorý si môže hocikto zakúpiť , pretože asi ani neexistuje moto ku ktorej by nebol vydaný :

Pozri obrázok


27.03.2013 14:49

Re: startovacia zahada

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kazdu novu baterku vyrobca v prirucke odporuca nabit do plna. Nakoniec vsak preco aj nie. Nabijes, mas nabitu.

Ae dovolim si otazocku. Aky je rozdiel novu 80% baterku nabijat nabijackou, alebo v motorke?

papi: kamos sa dobre vyjadril. Baterka ked zostava vybita, tak jej to skodi.

Aj egres dobre pise, len to zial funguje iba na starych motorkach.
Ja som teraz trandika tiez po zime v pohode nastartoval. Ked bolo teplejsie chodil som na nom do roboty. Az raz som siel startovat a uz len relatko zacvakalo. Roztlacil som. Cestu z roboty na byt som z 2 km natiahol na asi 100km a motorka startuje veselo dalej. Normalne som bol prekvapeny, ze na co do toho transalpa vobec davaju baterku. Vsak sa to lahsie roztlaca ako pionier. Na dvoje na druhe zabublanie valca motor bezal :-)


27.03.2013 14:53

Re: startovacia zahada

brazel, moc zovšeobecňuješ. >:-)

S návodom k motorke si môžeš vytrieť, a batérií je milión druhov. Hociktorý z davu vytiahnutý návod platí len pre určitý druh, žiadna jediná pravda tu neexistuje ... >:-)


27.03.2013 15:00

Re: startovacia zahada

yoshimura
 Turista 

Ikona

najlepsie riesenie je ju skusit nabit...a ked nedrzi kapacitu ...nestartuje...tak si kupit novu...mozno som jebnuty ale ja to tak robim


27.03.2013 15:04

Re: startovacia zahada

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papi , veď sú tie akumulátory akože aj použiteľné ihneď po naplnení , ale keď ja ti tomu neverím , lebo nejako podozrivo často sú po roku-dvoch téle , ja viem , treba predať častejšie , ale ani tým rozhodne nemôže nabitie uškodiť , nech mi akýkoľvek predajca radí čokoľvek , ja to vždy šupnem dobiť .

Prípad , ako si hore spomínal , mám aj ja , raz som nedočkavo naštartoval moto aj s ešte nastoknutou nabíjačkou , výsledok , škoda asi 7 a pol vtedajších Sk , v prdeli reglér , nabíjačka a vyzerala aj batéria .
Kúpil som teda novú , potom som s tou novou mašinu aj predal a tá stará nejako ožila a funguje doteraz , už ani boh nevie , koľko rokov má (6/7/8 ?) .


27.03.2013 16:42

Re: startovacia zahada

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

baca no daj priklad


28.03.2013 9:05

Re: startovacia zahada

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

yuasa 200A
exide v nadpise ma 100A a v tabulke uz 200A, tak comu verit?
varta 100A
bosch 100A


A ospravedlnujem sa za zavadzanie. S Vartou sa robi v jednej fabrike Bosch a nie Exide.

Tomas trvalo mi to tri minuty. Nabuduce si hladaj sam. ;-)


28.03.2013 16:01

Re: startovacia zahada

josi
 Kávičkár 

Ikona

To je zábavné, ako ľudia nakupujú podľa nápisov na tovare. Pritom stačí zmerať skutočný vybíjací prúd a nastane prekvapenie. Aj Varta sa už poučila a na nových motobatériách už udáva konkurencieschopné parametre.


28.03.2013 17:13

Re: startovacia zahada

brazel
 Kávičkár 

Ikona

josi , tebe sa to píše , keď sa v tom vyznáš a ešte si aj od fachu . 8-) [dobre] Ale čo my , Belgičania ? :-D


29.03.2013 15:47

Re: startovacia zahada

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ako bezny zakaznik nemam vela moznosti odmerat startovaci prud na baterke, a toboz uz nie mat moznost takto porovnat baterky viacerych výrobcov. Takze mi nezostava nic ine iba nakupovat podla napisov na tovare. To ze tam vyrobca dobrovolne uvadza o polovicu menej ako je skutocnost sa mi aj tak moc verit nechce.
A Varte ani Boschu uz nepomoze ani to ze zacnu udavat konkurencieschopne parametre. Svoje meno si uz dojekazili dostatocne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (29.03.2013 15:48)


30.03.2013 8:40

Re: startovacia zahada

dando
 Bahniak 

neviem ake baterie kupujete vy ale na kamosovej novej Varte 4Ah je prud 20A


30.03.2013 10:19

Re: startovacia zahada

Veď sú aj motorky bez štartérov... Pre takú triapolu viacmenej v pohode... ;-)


21.04.2013 21:58

Re: startovacia zahada

tiko
 Čoprák 

Ikona

s novou baterkou (ktoru som si bol byval zakupil) startuje v pohode, na supu, oba valce :-D

meral som napatie na svorkach pocas chodu motora a zistil som toto:

cas t-1 (pred startom) = 12,8 V
pokles napatia pocas startu som nesledoval, ponevac som sledoval teplotu na zadnom valci
cas t+1 = napatie zacalo stupat od 14,5 na 15,5 a neskor sa ustalilo na 15,8, po pridani plynu to dosiahlo az 16 V

neviem, ci to neni az priliz vela

premerajte aj ostatni a dajte vediet

cus bus, sportu vzdar



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 240700 | Včera: 237847