Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Batérie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBatérie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Elektrika.

21.03.2013 21:08

Batérie

iwwo
 Turista 

Nazdar motorkari. Chcel by som sa opytat aky je rozdiel medzi bezudrzbovou a gelovou bateriou.
Na tejto stranke ponukaju tri. Je tam gelova, bezudrzbova a asi tiez gelova.
www.motonetsk.sk/eshop/motocykly/honda/125...
Alebo ta gelova je vlastne bezudrzbova a naopak?
Mate niekto skusenosti s tymto obchodom?


21.03.2013 22:30

Re: Batérie

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

hej ja mam skusenost. objednal som od nich zadny blatnik, a cakal som skoro 2 mesiace. no ale nakoniec dosiel presne taky aky mal byt.


21.03.2013 23:06

Re: Batérie

iwwo
 Turista 

A mali to oznacene ze je to skladom?


21.03.2013 23:57

Re: Batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pre motorky existuju zakladne 3 druhy kyselinovych bateriek. Normalna s tekutym elektrolytom. A bezudrzbove: AGM a gelove. Gelova nema tekuty elektrolyt ale je husty, ako gel. A AGM na elektrolyt napusteny v "sklenenej vate". To koli tomu aby sa pri prevrateni nevylial. Pre teba by bola najvhodnejsia asi agm. Gelove maju zvycajne pri rovnakej velkosti mensi startovaci prud. Pripadne normalnu s tekutym elekteolytom. Ked to nechces do nejakej krosky alebo endura.

Su este dalsie druhy, ale nbudem ta tym zatazovat.


22.03.2013 0:19

Re: Batérie

Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.

+ Ak napíšeš slovo "Batérie" do vyhladávača tu v poradni, naskočí ti kopec tém >:-)
+ Ak napíšeš "batéria" - naskočia ďalšie desiatky tém... >:-)
+ Ak napíšeš " akumulátor", naskočia ďalšie desiatky tém... >:-)
+ Ak napíšeš "nabíjanie" ...

Kto chce pracovať, prácu si nájde. Kto chce zamestnávať, svojich si nájde aj on... :-D


22.03.2013 0:22

Re: Batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Napríklad Lítium-iónové ... www.ebay.de/itm/Lithium-Ionen-Batterie-Honda-XL-125-V-V...


22.03.2013 0:52

Re: Batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brazel: aj li-fe-po... ale prave tym som ho nechcel zamotavat. Pokial to nutne nepotrebuje, tak taky akumulator mu netreba....a je pre neho zbytocne drahy.

Btw: minule som tu o tom otvoril temu a nikto mi s tymi baterkami velmi nevedel poradit.
Moto poradňa: Akumulatory Shorai

V eu som konkretne tu baterku nenasiel. A objednavat z us sa mi nechcelo. Cakat a este aj preclievat. Kupil som zatial obycajnu banner agm. Ked aj ta sa pokazi tak dalsia bude uz litiovka.


22.03.2013 1:51

Re: Batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ja som to len zo srandy , cena je veľmi vysoká . (a aj tak neviem , čím by som ju nabíjal)

Nó , z toho USA ... , aj prilba HJC R-PHA Max je v "Amerike" iná - pre mňa krajšia , ibaže to clo + ...


22.03.2013 15:25

Re: Batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

v krabicke okrem li... clankov je aj elektronika na nabijanie, cize da sa nabijat normalne motorkou. Alebo aj nabijackou na PB baterky, pokial nema zapnute pulzy na desulfatizaciu. Tie pulzy maju (zrejme) vyssie napatie, nepamatam presne.


22.03.2013 19:37

Re: Batérie

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

to iwwo:
no bolo to tam ze nadotaz. tak som tam zavolal, a ze tak do 2 tyzdnov to vedia zabezpecit ze ci to teda chcem. no tak to teda objednajte vravim. po zhruba dvoch tyzdnoch volam ze co, nic mi nedoslo. tak ze vo fabrike kde tie plasty vyrabaju maju celozavodnu dovolenku. a to az do konca augusta. tak ok. cakam dalej, potom volam ze co sa deje, ved je uz polovicka setembra prec? odpoved, teraz sme mali dovolemku mi. no tak v konecnom dosledku takmer 2 mesiace. ale ak by som to objednal v case mino dovoleniek, tak tipujem ze by to skutocne prislo za par dni.


22.03.2013 20:52

Re: Batérie

nitr0
 Kávičkár 

nechcem zase spamovat s novou temou, ale chcem sa spytat:
mam Yuasu YTZ6 MF, nabijacku CTEK MXS 5.0
www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXS%205.0_CS.pdf
a chcem sa spytat na jakom mode sa to ma teda nabijat..kedze podla netu by to mala byt AGM bateria, ale ten * mod je na AGM od 14 a viac amperov, ale tato ma 5, teda ci mam pouzit ten motocyklovy mod na slabe baterky alebo AGM??

vdaka


22.03.2013 23:16

Re: Batérie

josi
 Kávičkár 

Ikona

nitr0: zvol mod ''Program pre maly akumulator''. Ma taky isty priebeh ako ''Program pre bezny akumulator'', iba prudove obmedzenie je na 0.8A, nie na 5A.


23.03.2013 0:32

Re: Batérie

iwwo
 Turista 

Papi teraz si ma vymakol. :-D  Dik za ten clanok. Fakt som o nom nevedel. A priznam sa bez mucenia, ze som hladal asi slabo. A preluskat tu celu diskusiu o akumulatoroch to  chce cas. A aj informacie su vseliake. Janoval. O li-pol,li-ion,li-fe, co to viem aj ja. Pouzivam vsetky tri. Li-pol 4,2V na clanok. Minimalne napätie 3V. Su to clanky v plastovom obale. Daju sa kupit rozne tvary. Su schopne trvale vysokeho prudoveho zatazenia bez poskodenia. Kludne aj 30 az 40C. C je kapacita. To znamena, ze akumulator 1Ah znesie 30 az 40 amperov vybijacieho prudu. Nabija sa konstantnym prudom,az dosiahne 4,2V,potom prud klesa az k nule samozrejme pri dodrziavani maximalneho napätia. Pouzivaju sa specialne nabijace na to urcene. Minimalne napätie 3 volty je pod zatazou. Bez zataze ak ma clanok 3 volty je uz po nom. Dalej pri prekroceni povoleneho napatia baterky vybuchnu a unikajuci plyn sa vznieti. Tak isto pri poskodeni plasta. Nabijat treba stale pod dozorom. Pri vybijani sa pouziva specialna elektronika,ktora zabrani hlbokemu vybitiu a to na kazdy clanok zvlast,ak napriklad pouzivame trojclanok Dalej ak nabijam napriklad trojclanok,tak maximalne napatie je 12,6V. To je OK. Lenze kazdy clanok ma iny vnutorny odpor. Tym padom pri nabijani sa pouziva tzv.balancer, ktory sa stara o to aby bol kazdy clanok nabity na 12,6V. Zapojeny je na servisne vyvody na baterii. Ak prvy dosiahne 4,2V tak ho odstavi a nabija ostatne,atd. A s tym presnym napätim to myslim vazne. Mne uz baterky vybuchli a to pri pouziti znackoveho nabijaca. Takze pouzitie v motorke nie je az take jednoduche. Alternator dobija na 14,4V ak sa nemylim a to by uz clanky vybuchli. Ano, moze byt elektronika na baterke,aj s balancerom. To iste pri nabijani. Ale ta elektronika ver,ze stoji dost vela. Aj ked Cinania vyrobia vsetko, len ja by som neveril tym suciastkam v tej elektronike. Osobne by som nechcel mat toto pod zadkom. A este maju velmi velku hustotu energie. To znamena ze su velmi lahke v porovnani z olovenymi akumularormi rovnakej kapacity. Li-ion: vsetko to iste, az na maximalne napätie, ktore je 4,1V. Maju bezpecnostny ventil, pri prekroceni max.napätia sa uvolni. Unikajuci plyn sa nevznieti. A podstatne mensie vybijacie prudy. Do motorky asi nevhodne. Nabijanie,vybijanie a aj znicenie nespravnym napätim plati tak isto. Z dobrou elektronikou by som si to mozno vedel predstavit. Li-fe: Maximalne napätie 3,6V, minimalne 2,8. Nabijanie aj vybijanie tak isto ako li-pol a li-ion. Maju valcovity tvar a tiez bezpecnostny ventil. Nie su az take citlive. Uf. No mozno som niekomu pomohol. 8-)


23.03.2013 0:42

Re: Batérie

iwwo
 Turista 

ARPAD: dik [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71004 | Včera: 163555