Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Brzdove kotuce - vseobecne info - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrzdove kotuce - vseobecne info - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Brzdy.

06.03.2013 19:48

Brzdove kotuce - vseobecne info

ondost
 Kávičkár 

Ahojte,
mam moto, Honda VFR 800, 2002. Pri servise moto, po vymene brzdovych platniciek, sa zmerali brzdove kotuce. Hrubka je v pohode, ale vychylenie na pravej strane je 0,5 mm. V servisnej knizke sa pise, ze povolene vychylenie je 0,2 mm. :-(

Snazil som sa hladat na internete aky vplyv na jazdne a brzdne vlastnosti moze mat vykrivenie kotuca, ale nic sa mi nepodarilo najst. Co sa tyka povolenej tolerancie, tak ak sa to zoberie percentualne, tak povolenych je 100%, no ja tam momentalne mam 250%. Ale ked sa to zoberie v mm, tak povolene 0,2 a mam 0,5 , tak mi to nepride take strasne a nechce sa mi koli tomu investovat 230-460 eur do novych kotucov. Pokial to samozrejme nie je vyslovene potrebne, alebo nie je nebezpecne jazdit s takymto vychylenim. :-~

Preto sa chcem spytat:
1. Aky vplyv ma vychylenie kotuca (krivy kotuc) na jadzne a brzdne vlastnosti?
2. Aka by bola bezpecna vychylka kotuca? (odhliadnuc od odporucania z Hondy 0,2 mm)
3. Sposobi vychylenie kotuca rychlejsie opotrebovanie platniciek?
4. Nejake dalsie skusenosti?

Dakujem!


06.03.2013 21:56

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

mas plavajuci strmen,neries,pokial riadenie netrasie >:-)


06.03.2013 22:23

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

Plávajúce kotuče, práveže. Ako ich prekopeš, tak hádžu. ;-)


07.03.2013 6:54

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

TomasM
 Motarďák 

Ikona

na aute bez ABS som mal krive kotuce a prejavovalo sa to tak, ze pri brzdeni mi pulzoval pedal a brzdilo to dost zle.

www.motorera.com/honda/h0800/intercep.htm

tu pisu, ze tvoja moto ma plavajuceho kotuce - full floating disc.

ja mam o rok starsie Vefro a pri nom uvadzaju, ze ma tiez plavajuce - ale len floating disc, bez toho "full". No nejak sa mi to nezda, pretoze moje kotuce su pevne a nemaju ani najmensiu volu. Mozno za jazdy pri zatazeni sa to prejavuje.


07.03.2013 7:13

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

baskam
 Turista 

Ikona

ved to musis citit, ci ti trasie rajdy pri brzdeni. Ak nie tak sa voz, ak ano tak samozrejme vymenit.


07.03.2013 7:28

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

yurij
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Vcera mi v servise menili predne kotuce + oblozenie. Lavy kotuc po cca +30k km mal odchylku pod 0.2 ale aj napriek tomu mi iba pri brzdeni triaslo predok. Po vymene vsetko ok.

1. Aky vplyv ma vychylenie kotuca (krivy kotuc) na jadzne a brzdne vlastnosti? - v mojom pripade iba pri brzdeni vybroval predok motorky, s intenzivnejsim brzdenim sa to iba zhorsovalo a samozrejme nic moc pocit pri samotnom jazdeni ze brzdy nie su ok.

2. Aka by bola bezpecna vychylka kotuca? (odhliadnuc od odporucania z Hondy 0,2 mm) - aj v mojom pripade ma max 0.2mm.

3. Sposobi vychylenie kotuca rychlejsie opotrebovanie platniciek? - Nebadal som, obe resp. 4 oblozenia ktore mi menili sme "porovnavali" a vypadali rovnako opotrebovane a urcite by zniesli par tisic km, ale menil som ich tiez.

4. Nejake dalsie skusenosti? ...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil yurij (07.03.2013 7:29)


07.03.2013 8:34

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

ondost
 Kávičkár 

Vdaka za odpovede. [dobre]

Prave o tie zle pocity pocas jazdy ide. Zatial som siel na moto len zo servisu do garaze a pocas tej kratkej jazdy som vobec nemal pocit nejakeho trasenia alebo hocicoho rusiveho. Budem to musiet tento vikend na dlhsej trati odskusat a potom uvidim.


07.03.2013 9:51

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

Tie kotuče máš fixované nítmi, ktoré umožňujú určitý pohyb do strán - ale práve tým aj zabezpečia prispôsobenie sa kotúča strmeňom, akési samocentrovanie. Po výmene pneumatík sa často stáva, že kotuč sa vychýli z ideálnej polohy (demontáž a montáž kolesa) - ale po pár brzdeniach sa to samo napraví.


07.03.2013 10:32

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

nemylit si pojem s dojmom,nie plavajuce kotuce,ale STRMENE


nitovane kotuce umoznuju pohyb??? :-O :-O
co robia potom pohyblive strmene???ma co to vlastne dobre je? :-O >:-) ;-)


07.03.2013 12:00

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

brazel
 Kávičkár 

Ikona

janik1 , už len ty si tu chýbala ! [dobre] :-))) :-D :-D


07.03.2013 14:41

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

>:-) :-D Fúha, to by bolo nadlho, takže radšej nič... ;-)


07.03.2013 15:26

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

brazel :-D >:-) ;-)

mame vsetci casu dost,tak nam to vysvetli papi >:-) ;-)


07.03.2013 15:44

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

brazel
 Kávičkár 

Ikona

janik1 , veľa čítaj a dozvieš sa .

Pomôcka :
v nemčine Schwimmende Bremsscheiben
v angličtine Floating Discs (američania používajú namiesto Discs aj výraz Rotors)


07.03.2013 17:20

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

>:-) Princip jednoduchý, jak facka, keď je niekto múdry, jak rádio. :-D

Tu Rádio Jerevan. >:-)

Podstata: Kotuč vyžaduje rovnaké tlaky z oboch strán, inak sa skriví (= K.O.). Je veľa riešení, po lopate dve bežné:

1) Zoberme napr. symetrický štvorpiestik Brembo. Dva-dva piestiky v strmeni z oboch strán, strmeň napevno, radiál-neradiál, šumafuk.
Kotuč plávajúci, minimálny pohyb do strán ho centruje do presného stredu medzi obloženiami počas celej ich životnosti. Teda minimálny axiálny pohyb kotuča kompenzuje aj malé odchýlky vyplývajúce z prípadného "nie navlas rovnakého" opotrebenia obložení...

2) Zoberme napr. asymetrický trojpiestik Nissin. Tri piesty z jednej strany, z druhej ani jeden. Obloženia sú samozrejme tiež z oboch strán, vyžaduje to však pohyblivé uloženie strmeňa, inak by sily neboli rovnaké. Opotrebenie obloženia je tiež kompenzované postupným vandrovaním celého strmeňa do strany, aby bol kotuč vždy v strede medzi činnými plochami. Použitie nítovaných (plávajúcich) kotučov minimálne samocentrovanie umožní aj tu, ale v žiadnom prípade nenahradí potrebný posun strmeňa zapríčinený opotrebovaním obloženia.

K pôvodnej otázke: Ani plávajúci strmeň však nezachytí výraznejšie hádzanie kotuča pri vyšších otáčkach kolesa. To by už triaslo určite... ;-)


07.03.2013 18:07

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

odbornici (papi, brazel.. janik NIE :-D ) a co hovorite na taky plavajuci kotuc, ktory sa da rukou pohybovat do stran aj 5 mm a pritom pekne hrkoce? je to jazditelne? :-O >:-)


07.03.2013 18:14

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

Využijem prvý bonus a zavolám známemu do Honda-servisu... :-D


07.03.2013 19:09

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

:-O :-O este ze je znamy na tel. [dobre] >:-) >:-) >:-)
ale snaha sa ceni [dobre]
pitaz,presne taky kotuc na lavej strane mam,zaujimave ,ze to brzdi ok,hm :-O
>:-) ;-)


07.03.2013 19:18

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ja mam take kotuce dva a brzdia uplne brutalne. preto sa pytam ;-)


07.03.2013 19:47

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

ondost
 Kávičkár 

:-D Pozeram, ze to tu papiboy rozviedol az do odbornej temy ;-)

Dobre citanie...


08.03.2013 9:56

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

a co hovorite na taky plavajuci kotuc, ktory sa da rukou pohybovat do stran aj 5 mm a pritom pekne hrkoce

>:-) ondost, sám vidíš, že so svojimi 0,5 milimetrami si tu len tretia liga... >:-)

Ale vážne: vychýliť kotuč o 2,5 milimetra neznamená schopnosť spoľahlivo presúvať rovinu rotácie o 2,5 mm... >:-)


08.03.2013 10:14

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

kiero
 Geriatrik 

Ikona

ondost-jeden kotuc zhod dole a ked budes jazdit pomalsie
tak aj polobrutalne brzdenie ti bude stacit :-D :-D :-D


08.03.2013 10:24

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

kiero
 Geriatrik 

Ikona

teraz vazne,mal som Z750S a plavajuce kotuce,normalna jazda a normalne brzdenie
nebol ziadny problem,ale pri prudsom brzdeni ma to rozhombalo az tak,ze som si myslel
ze dostanem morsku nemoc...a to som mal kotuc skriveny len trochu. vymenil som
a problem na moto aj dusi sa vyriesil [dobre]


13.03.2013 10:58

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

ondost
 Kávičkár 

Aby som dal aj nejaku spatnu vazbu. Bol som to cez vikend skusat a vobec ziadne vybracie ani nic zleho som necitil. Tak ich tam zatial nehavam a vymenim az ked bude treba.

Dikes! [dobre]


23.04.2013 18:50

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

Fjoo1
 Kávičkár 

Ikona

Páni,

plávajúce kotúče sa robia len a len z dôvodu rozťažnosti kovu pri ohrievaní.
Ak sa kotúč prehreje - roztiahne sa v nitoch na unášači. To má za dôsledok, že sa kotúč neskrivý.
Tak isto na športových autách - plávajúce kotúče. Na bežných nieje potrebné ( nedosahujú také teploty).
BTW.
skúšali ste pohybovať novými kotúčmi na nových motorkách ( napríklad na salóne? )
Zistili by ste, že vôle sú rôzdne ( od nepohnuteľných po ľahko ponuteľné cca 0,5mm) v závyslosti od výrobcu. ( a pravdepodobne aj kvality nitovania a určenia )


23.04.2013 19:14

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Fjoo1 , prosím ťa pekne , to si kde takú ko..tinu vyčítal ??? :-O :-O :-O


23.04.2013 22:33

Re: Brzdove kotuce - vseobecne info

Fjoo1
 Kávičkár 

Ikona

Brazel vypočítal som to podľa trojčlenky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119874 | Včera: 179630