Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Caute. Mam Yamahu R1 1998. Stav na tacho 51.000km, 7 000km je mojich, zvysne najazdil(i) predosli majitelia. Pri rychlejsej jazde po dialnici to zerie 3-4dcl na 1000km, co uz je dost vysoke cislo. Horsie je ze po jednom dni na okruhu (6 jazd po 20 minut), co je mozno nejakych 150-200km pocas ktorych dostala celkom slusne zabrat (no zas nie som Rossi) som bol nuteny doliat do nej 3,5dcl oleja...co uz mi pride ako brutalne vysoke cislo. Motorka sa netvari ze by nejako extra dymila, ani nemam pocit ze vydava nejake cudne zvuky. Mam tam na radu znameho zatial 10w40 plnu syntetiku, no zasa mi bolo odporucene aby som do toho starsieho motora dal radsej polo-synteticky olej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (21.10.2012 17:12) |
olej žerie každý motor, otázka je množstvo, čo záleží od výkonu, štýlu jazdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil snowden (21.10.2012 17:42) |
Dik za radu, tuto temu som precital celu este pred tym ako som zalozil novu a aj par dalsich. Jedina uzitocna rada ale v celej teme je, ze ak motor zere olej, tak nie je vporiadku. To mi s mojou dilemou, ci mam kupit novy motor alebo dat opravit tento, velmi nepomoze. |
to jako funglac motor chces kupit? kolko to stoji taky motor? |
Kým ti nedymí z výfuku a neklepe ,plašiť sa nemusíš. Myslím že 3 deci pri rýchlej jazde na diaľnici je v norme. Zožeň si servisný manuál alebo aspoň hodnoty niekde na "R1 fóre". V knižke "Technická rukověť motocyklisty" píšu všeobecne ,že motor treba robiť až keď berie cez 5deci na 1000km. |
kde chceš kúpiť nový motor pre R1 1998? to je už 14 rokov preč. |
"Novy" veru asi nie je presny vyraz Samozrejme som mal namysli jazdeny motor, ale taky ktory tolko zrat nebude a bude v lepsom stave. No ci by sa dal vobec taky zohnat, je asi tiez otazne. Na eBayi sa nieco najst da, no tym zarucenym 20 000km co tam pisu tiez neviem ci by som veril. |
Ahoj, výcuc z návodu k mojej moto, nie je to síce yamaha, ale možno pomôže. |
nekupuj jazdeny motor ale daj radsej spravit dobremu odborníkovi tvoj |
Čo takto dať nastaviť ventily a pozrieť piestne krúžky? |
ta motorka si pytala GO uz po 40k km. Daj ju komplet spravit a pojde lepsie ko nova. |
5 ventilova hlava. Na zaciatok by mozno stacilo vymenit guferka na ventiloch. Pripadne zmerat kompresiu vo valcoch, to vela napovie. Tiez skus iny olej. |
mal som podobný problém,,, moto nové z obchodu,,sám som na tom jazdil,,sam som ju zabehol,, 7-8000km nijak som to neprehánal motorku som šanoval,,,jazda po zábehu pomaly tak 12 km na zahriatie tak do 100vky,,,potom normálna dávka rýchlosti do 140km/h,,šiel som na tom samozrejme aj na plné gule ,,vetšinou stačilo tak 20-30km na dialnici to zvetša ked som sa už z jazdy vracal domov,, teda moto zahriata ,, každopádne najazdených tak niečo cez 30 000 km,,moto začala žrat olej v dávke asi jako tvoja,,tak 3dl oleja na 1000km,, každopádne som stratil nervy dal som to servisárovy rozobrat,,,krúžky v prdely,,spečené jak uhlie v podstate,,chýbali,,, nevedel povedat čo sa stalo ani jak kedže som to z motorkou neprehánal a viem to,,zhodli sme sa že vadné krúžky od výroby,,blato,,výmena všetkých vadných častí a tesnení aj z prácou tuším okolo 700e,,, teraz to už olej nežere chodí normálne,,prevádzka jako pred tou závadou,, inak iný typ moto vtx 1300 S ,,,, ale to by nemalo bit podstatné ,, príznaky jako tvoj motor,,, neviem čo by stál na tvoje moto nový motor,,, skús sa spýtat čo by vyšla výmena krúžkov a tesnení,,aby si vedel nejakú cenu,, porovnat Upravené 1 krát. Naposledy upravil nikyita (21.10.2012 23:47) |
Mal som 4 kusy Yamaha YZF 1000R Thunderace a kazda mala spotrebu oleja cca 1l na 1000km. |
Ja mám fejzra FZS1000, r.v. 2005, karburátorový. Myslím, že motor je tam taký istý cca jak v R1, len je menej nadupaný. Mám nabehané cca 30.000 km, pred dvoma rokmi som menil olej a filtre, spravil som 9.000 km, úbytok oleja "0" slovom NULA, voľným okom nepozorovateľný. Jazdím turisticky, akurát na diaľnici dostane trochu kapky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (22.10.2012 8:59) |
Ja mam tiez R1 a olej zere... |
ja si myslim ze to az take kriticke nieje ... tak nastavit ventile a podobne mozes dat ale naco robit celu generalku ak taha super ... tomu ver ze kazda moto s tymi km by si potiahla olej pri 200 km na okruhu... ja som mal R1 2001 a pridrel som motor tiez mala nieco cez 50 tis. km dbaj nato aby bola hladina oleja stale po max a ak si ju chces setrit a predlzit zivotnost nejazdi dlho a casto po zadnom....teraz mam 2005 uplna spokojnost olej "nezere" od vymeny po vymenu 5-6 tis. ak dolejem 2dcl nemusel by som ale ja mam radsej kusok nad max mierku ... |
doctor: neviem ako R1, ale ked do beznej motorky das kusok nad, tak to vyhadze cez odvetranie... takze mozno tam sa ti stratia tie 2dl... |
kusok nad nieje pol liter ale kusok nad mozno 2 dcl urcite nevyhadze vsak jazde v zakrutach sa olej stale preljeva a ten kusok tomu urcite neublizi |
O boze to su hlasky. ...ze "jazde v zakrutach".... vidim ze tu mame inych odbornikov. |
nie gumy pre zmenu ako kedy podhustujem :P a vsak naco citas take diskusie mas hondu tie nezeru olej |
nikdy som nemusel do motorky doliat olej |
ziadna motorka (ani auto, okrem daewa espera s na hovno hlavou, ale po vymene to prestalo) mi nikdy nezrala olej, ani deci od vymeny po vymenu, len som kontroloval hladinu a to bolo cele, ked motorka olej zerie, nie je to dobre, motorka ma zrat benzin, nie olej, aj ked si vyrobcovia alibisticky pisu, ze iste mnozstvo je v poriadku...alebo tie, co olej nezeru su chybne kusy??? blbost... |
Väčšia, či menšia (niekedy nepozorovateľná) spotreba oleja je prirodzený jav pri behu motora. Neexistuje motor, ktorý by si nejaký ten olej nepotiahol. Pokiaľ spotreba oleja stúpne nad výrobcom stanovené hodnoty, potom niečo rieš, inak kašli na to- zbytočné náklady. mal som Tigru 1,6, u nich bola spotreba oleja normálna. Výrobca vyslovene písal: 1liter na 1000km. Ak stúpne, tak GO motora. Kamarát tak isto, ja som prdel na to, on urobil GO. Milión korún a jediné, čo dosiahol bolo, že sa mu spotreba oleja znížila z 0,5 na 0,4l/1000km...Od výroby tam bola nejaká vada, výrobca o nej vedel a ošetril to takto... 1,4 tak olej nepapkali. |
Prečo motory žeru benzín a ako tomu zabránim? |
kamosovi na R6 zralo olej a predlzil si mierku spravil dlhsiu a uz to ma ok v norme... a benzin mne motorka nezere skoro pol roka od novembra do aprila.takze od maja po oktober ako keby si jazdil za polovicu Upravené 1 krát. Naposledy upravil doctor46 (27.10.2012 9:39) |
doctor46, ty si teda iný odborník. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (27.10.2012 10:08) |
hej hlupy japonci nato nerpisli ale ked daco nevedia pridu sa ma spytat aj tak bude zachvilku koniec sveta I love you MR |
...ste mi pripomenuli, že by som ten olej mohol skontrolovať občas aj ja Som zvedavý, čo po roku jazdenia (po výmene) zistím |
moj nazor: radsej olej na minime ako cez max |
??? to je koho tvrdenie co si akoze citoval? |
hmm pred 10 dnami som menil olej,,,jak sa teším určite mi vydrží teraz až do konca sveta,,, mám vystarané |
chvalabohu nic nikdy mi nezralo olej .okrem ttcka co mi zacalo zrat potom co mi vymenili rozvodovy remen .. ani Zedko kde normalnu spotrebu oleja az 1.5 litra na 1000 km , nastastie nezere ani mililiter... |
to je moje tvrdenie, citoval som seba |
okrem ttcka co mi zacalo zrat potom co mi vymenili rozvodovy remen |
so: jak nesuvisi? ttcka maju duty rozvodovy remen a cezen je vedeny olej hore na vacku,ktora je tymto sposobom mazana, lebo nijako inak to nie je lepsie...no a ked je stary,tak cez tie praskliny jednoducho slzi, ale nezistis to dakou mlackou pod autom, lebo je tam zberny kos a vyteceny olej sa privazda do motora, kde posobi v systeme sekundarneho mazania...nic viac a nic menej... |
ze dolej olej NAD max on sa pyta, ako ma motorke pomoct. ale nie do hrobu!! radsej o 2 deci POD minimom, ako NAD maximom.. to potom robi taku paseku, ze amen tma.. |
noo,ste tu popisali skvosty. (-: |
barlac - sice nie R1, ale by si sa divil, co me sposobili 2 deci oleja navyse za problemy |
MrBike- osobne bych volil polo-syntetiku, 3dcl na okruhu nieje vela, ale pri "normal" jazde sa mi zda dost, no ci robit GO uz ci neskor je od rozhodnutia kolko urobis do roka a co s moto zamyslas, ja dolejem medzi vymenami 1dcl, no nemam 4 hrnky |
trucktor, pre jednoduchosť napíšem, že to nechápem ani ja. |
chester-kde teda?! presne tak ,nestiham sa divit , ake hovadiny tu popisete! Upravené 1 krát. Naposledy upravil barlac (28.10.2012 15:15) |
Vyska oleja nad max suvisi zo zranim oleja tak, ze zvysenim hladiny sa zvysuju tlaky v klukovej skrini a zväcsuje rozstrek oleja (toto neplati u "suchej" klukovej skrine). Tento zvyseny tlak v klukovej skrini natlaca do strbiny medzi piestom a kruzkom a do drazky kruzku viac oleja, preto ta zvysena spotreba. Cim viac opotrebena piestna skupina, tym spotreba oleja rychlejsie rastie. To nehovorim o nepriaznivom vplyve na tesnenia a simeringy (aj tie na sacich ventiloch), a zväscene odparovanie olejovej hmloviny cez odvetranie klukovej skrine. Toto odvetranie je u vela motorov (u motokovych menej) robene do sania a sposobuje to dost neprijemne zasranie karburatorov akebo sacich klapiek, a do ma za nasledok dasie neprijemnosti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (28.10.2012 15:27) |
.....pozor na ten olej.... |
14 rocna motorka... 3 deci na 1000 km-ov je absolutne v pohode. Nova uz nikdy nebude. |
barlac - no ked teda nedas.. pre mna to je uz uzatvorena tema, ale.. |
kazdy ma svoje skusenosti mozno to neboli zrovna 2dcl ale 2L |
Mno. Takze piestne kruzky, + semeringy + nastavenie ventilov + ktomu tam treba robit este aj rozvody + robota za rozobratie a rozpolenie celeho motora. Vychadza to na nejakych 700 - 1000eur s robotou na motorku ktorej cena je mozno 2000eur. Hmm no to je celkom slusna dilema. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (29.10.2012 23:46) |
MtBike - a čo opačne? |
chester aj barlac aj kazdy: 2 deci nad maximom, je zle. Nahadze ti olej do airboxu a moze pretlacit niektore guferko. Nie je to katastrofa, ale su s tym neprijemnosti. |
Preco moze pretlacit gufero? To som nikdy nevedel... |
janoval- chcel si napisat nieco mudre,aaaaleeeee(-: |
MrBike mas riadne hororovy scenar pri dolievani oleja:D jazdi alebo daruj motorku mne ja budem nanej jazdit orkuhy a dolievat olej |
Nazdar,mal som dvew yamahy.a olej zrali.prestali zrat vtedy,ked som do nich nalial olej taky aky bol predpisany.cize vybodni sa na niejaky syntet.daj presne to co tam ma ist.najlepsie motu.a mas po starosti. |
Doctor Horor - nehoror, ja sa len snazim zistit ako velmi vazny problem s tym zranim oleja to vlastne je a k comu moze viest ked sa nebude dalej riesit. Na tej motorke spravim buduci rok mozno 4000km po ceste a 800km na okruhu.Ak mi niekto co sa vyzna povie, ze to ten motor pri neustalom dolievani vpohode vydrzi, tak radsej budem dolievat nez davat to dokopy, lebo aj tak je dost velka sanca ze tu motorku na okruhu polozim, alebo na nej odide tesne po GO motora prevodovka, alebo bohvie co este, preto sa mi do tej GO az tak moc nechce, aj ked prachy by na to boli. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (30.10.2012 12:28) |
MrBike zaruku ti na 14 rocnu motorku neda nik ale ja som pridrel motor "klukovku"(vraj stare hondy 900RR boli nato nachylne a na regulator napatia)a mal dost oleja a nezral fakt len jazdit... |
Ešte jednu to má výhodu. Síce je to kontraproduktívne, ale je to fakt. Ak dolievaš olej, nemusíš ho meniť, mení sa priebežne. |
bopsik: nemeni... Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (30.10.2012 14:01) |
doctor46 a ostatný anti-syntetici - nemyslíte že to žranie ovplivní viacej viskozita ako to či je olej synt alebo NEsynt? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lubo366 (30.10.2012 14:09) |
Ono nieje jedno ci prelejes tie dva deci nad rysku u motora co ma napln 1,8 a u motora s naplnou 4-5l. Kapis? |
Mr Bike-Uz to tu bolo vsetko napisane a sere ta to dalej tak by som zacal guferkami ventilov skontroloval odvetranie motora ci nie je zamarasene nastavil ventilovu volu a ako posledne riesil kruzky akototiz pisal barlac v ovalnom valci vela toho nove nenatesnia lenze radsej nove ako zapecene alebo vyzhavene. Len nam nemaj za zle ked najazdis 10 000 a znova budes tam kde si bol pred tym pretoze toto su len polovicate roboty ktore maju od skutocnej GO daleko.Ale zas vela krat sa stane ze aj takato oprava zaberie,cize neni to uplne marne. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 218118 | Včera: 247506