Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Stalo sa mi toto: chcel som zistiť ako je na tom so životnosťou rozvodová reťaz, tak som vybral napínak reťaze, zistil som že ten valček (čo napína reťaz) je vysunutý na nejakom 14tom zube (z celkových 17 alebo 18 ). Takže reťaz je už na konci životnosti. Všetko som zložil, a naštartoval motorku, najprv nechcela chytiť (myslel som že je to tým že mesiac stála), potom keď chytila neudržala voľnobežné otáčky, keď som trochu pridal, tak sa z motora začalo ozývať také jemné pravidelné "cinkanie". Motor som hneď vypol, a vybral napínak reťaze von. Keď som ho naspať založil, tak som skúsil naštarovať motorku. To "cinkanie" nebolo počuť, ale voľnobeh stále nechcela udržať, tak som na karburátore trochu zvýšil otáčky a bolo všetko vporiadku. Ale keď som sa išiel previezť tak motorka nejako nemá taký ťah ako mala. Moja otázka znie: mohli preskočiť rozvody vybratím as následným vložením napínaka reťaze? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (25.04.2012 17:28) |
cisto teoreticky ak vyberas napinak tak napinak by malo vysunut na zuboch az na koniecsam vyskoci tym padom napina ak by nevyskocil tak nenapina nie ? retaz sa uvolnila ale na zuboch sedi ak si nic nebabral kym bol napinak von potom ak napinak natocis celkom dnu potom ho vmontujes automaticky retaz dopne zato je to napinak toto cinkanie mne raz robilo na honde ked som ju po polroku nastartoval otom to prestalo |
retaz mohla kludne preskocit na zuboch, ked je uz volna bez napinaku.... |
janoval a co myslis na ktorom kolecku ? no na hornych neverim lebo z hornej strany su zaistovaky mozno tak na kluke ak by sa posunula smerom k vani mozno |
no najskor na kluke.. hore na koleckach aj tak visi, tam by neskocila, ale ked si zoberies, ze retaz je uz trochu vytahana/volna a napinana je z jednej strany, tak ked ju uvolnis, spodok sa trochu posunie popod klecko na kluke, potom zas naspanujes a sadne o jedne zub vedla. |
no bola by to najednoduchsia moznost skontrolovat pripadne rovno hned nahodit novu retaz ved to je hned |
rozvod sa neposunul. Uz posun o jeden zub urobi sarapatu. Keby si sa previezol s preskocenym rozvodom, to by si prekrasne citil a pocul, ako mlati ventil o piest. |
Ked tak nad tym rozmyslam, tak asi to preskocilo dole na kluke, lebo hore su dve vacky (dva ozubene kolesa), a motor je nakloneny "dopredu" a spanovak je odzadu. Takze ked som vybral spanovak, tak retaz ostala visiet na hornych kolesach a na spodnom (na kluke) sa to asi posunulo o jeden zub (co vysvetluje aj to ze sa to dost tazko zakladalo naspat). |
Nechaj na odbornika ked sa bojis, uz tu bolo zopar borcov co mysleli ze vedia, a im citujem "odhryzlo z bloku motora" ........................ |
Práve toho "odhryznutia" sa bojím. Len nepoznám v blízkom okolí nikoho co by mi to pozrel/opravil u mna doma |
shift01: potreboval by som nastaviť rozvody na Barkase - nemal by si čas? |
tomas: ked si netrufas, tak to daj do servisu. Ale ked sa nemylim, tak SuperTenerka ma radovy dvojvalec DOHC, cize mas tam len jednu retaz cez 2 vacky. To nie je az tak zlozite. |
janoval: Netrufam si a do servisu by som to nerad daval, pretoze za to budu pytat nekrestanske peniaze, radsej dam zarobit nejakemu sikovnemu mechanikovi. |
japonsa a ziadna motorka nieje konstrukciou stavana tak,aby sa v tom odbavovali eroticke rucicky. (-: |
Takže nabral som odvahu a pustil som sa do toho, podarilo sa mi to nastaviť hlavne vďaka odbornej rade mechanika (polohy rysiek). Motor ide tak ako má, ťah má taký ako pred preskočením rozvodov. Robil som to prvý krát a "hrajkal" som sa s tým asi hodinku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (01.05.2012 21:22) |
ako prve co mas spravit ked si kupujes motorku je vymena oleja a stiahnutie si uzivatelskeho a servisneho manualu. potom by si sa nemusel nikoho ani pytat |
dando: mám servisný manuál, ale angličtine, a to je pre mňa "španielska dedina". Mám aj postup výmeny rozvodovej reťaze, ale v taliančine. A na ozubených kolesách je viac rysiek, tak som nevedel ktorá má byť v akej polohe. |
no a nemas v manuale obrazky ? lebo napr niekde su horne rysky k sebe niekde od seba niekde su cisla 1 2 3 a napr na suzuki gsxr roky 90te este aj pocitas clanky retazky medzi koleckami takze ? zvyhnu byt obrazky alebo to v celej oblasti kde zijes nevedia anglicky ani v skole ? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 298857 | Včera: 131290