Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Caute. Nemal som nikdy moznost previezt sa na TEJ ISTEJ motorke najprv S TLMICOM a potom BEZ TLMICA riadenia, preto zakladam tuto temu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (14.04.2012 12:00) |
Mal si asi dofúkať pneu na tej CBR a bolo by to v poriadku... |
tlmič je na to co sa píše f tej poučke. |
Je asi milión dôvodov prečo sa tie motorky správali tak, ako sa správali, tlmicom to nebude.. |
ja mam tlmic uz zo serie, no casto sa mi stava ked na skringu zchadzam z horizontu alebo idem po cielovej rovinke, zacne mi triast predok, tym ze je nadlahceny to chapem, len sa mi to zda niekedy az moc nebezpecne tak musim trochu ubrat plyn a da sa to doporiadku, moze to byt chyba v tlaku prednej pneu? (ked sa mi to stalo prvy krat tak som sa skoro po...) |
(ne)pritomnostou tlmica to rozhodne nebolo... pri normalnom prejazde zakrut ten tlmic totiz nefunguje... bude to najskor ako povedal papi a potom je tam asi este 20-100 dalsich faktorov ktore mohli mat vplyv na to preco si sa na CBR citil neisto a na tej Ducne v pohode |
miror - vymen tlmic alebo daj spojazdnit vsetkych 20 poloh !!! Ten akoze tlmic co mas na kawe stoji za uplne hovno !!! Viem to, lebo mam tu istu moto ako ty a na SK ringu na poslednom horizonte mi pravidelne pridvihne predok a roztrasu sa riadidla, inak nie.... |
presne na tomto horizonte sa mi to vcera tak roztriaslo ze som sa sa potom zabudol sustredit na tu zakrutu pravotocivu co ide po nej, aby som dobrzdit stihol...toto som uz pocul ze ten tlmic nie je taky ako by mal byt, ale nechapem preco by ho tam potom davali |
Tak to sa opytaj panov z kawasaki a ohlinsu. Tiez tomu nechapem... |
Keby ulohou tlmica bolo len zabranit rozkyvaniu riaditok, tak by sa nenastavovala sila akou ma tlmit, ale iba rychlost (tlmica nie motorky) pri ktorej ma zabrat. U vacsiny tlmicov riadenia sa pritom rychlost ani neda nastavit. |
kamarat ma cagivu raptor 1000 tieto moto zo zaciatku ho nemali potom ho montovali seriovo,kamarat ma tu bez tlmica,viezol som sa na nej a pri plnom plyne ta moto mala problem sa drzat v priamom smere ,lietala,trasla,dokupil tlmic a konecne sa dalo na tom normalne jazdit na plny plyn,moto ma strasne strmu prednu vidlicu.Dalsi kamarat ma 954 cbr bez tlmica a tiez ma problem pri plnom plyne co moja GSXRa nema ziadny problem pri plnom plyne alebo v zakrutach |
ja mam domonotovany tlmic a mozem povedat ze funguje super. na poslednom horizonte mi tiez pridvihne predok ale tlmic to zvladne bez problemov a moto mi vobec nekmita. rozkmita sa mi iba vtedy ked ho zabudnem dat na max |
MrBike, tlmič riadenia slúži na zachytenie momentu síl ktoré z rôznych okolností pôsobia na predné koleso. |
O tom, že tlmič nejak ovplyvňuje "padanie" motorky do zákrut veľmi pochybujem. Možem sa však mýliť Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (14.04.2012 21:19) |
matoob- miror na tom tlmici nema co skusat, moze dat akukolvek polohu z tych 20-tich a stale to je rovnake, ako blato. |
Pego mal na yamahe ten isty co ja na kawe ale fungoval perfektne. To len na tie kawi davaju take blato... |
To bolo tým , že dukna má dva a honda štyri valce |
Drzanie tela a jeho spravna poloha podstatne ovplyvnuju spravanie motorky pocas jazdy. Mozno drzis riadidla privelmi krcovito. V tlmici riadenia nemusi byt vobec problem. Riadidla treba drzat sice pevne, ale ruky a ramena musia byt uplne uvolnene. Cele torzo tela v idealnom pripade drzi iba brusne a chrbtove svalstvo, tak aby si co najmenej ovplyvnoval riadenie vahou tela. Cim mas strnutejsie ruky, tym viac sa ti riadenie pri opatovnom kontakte kolesa s vozovkou rozkyva. Ak nemas spravnu polohu tela a jeho drzanie, nepomoze ti ani ten najdrahsi tlmic riadenia. |
presne o tomto drzani tela som cital aj na okruhari.cz, je dost mozne ze som tomu rozkyvaniu aj ja dopomohol |
Mno takze: k polohe tela - teoriu aj prax spravneho ovladania motocykla ovladam. Myslim ze keby som nevedel jazdit, neviem jazdit na nicom. No na tej ducati som daval koleno na zem a mal som z motorky pocit ze je TAK stabilna, ze dokazem pustit jednu ruku a skrabat sa pritom na zadku....protitomu na CBRke som aj pri ovela pomalsom prejazde zakrutou mal v sebe taky blby pocit ze tu motorku nemam uplne pod kontrolou. Tlak v pneumatikach netusim aky bol, s tym ze predna mala uz dost zjazdene boky, no neviem ci to mohlo byt tym....kazdopadne: |
Tak neviem MrBike, či sa dočkáš nejakej rady od motorkárov, lebo ty si podľa môjho názoru niečo bohorovne tvrdíš a sám si aj odpovedáš. |
fedor Upravené 2 krát. Naposledy upravil maTooB (15.04.2012 13:13) |
K tlmicu riadenia ako takemu - Mikulec, Raptor - zhodneme sa asi na tom ze motorka sa zataca nie prenasanim vahy, ale otacanim riadidiel. |
Raz som prešiel na ceste zrazenú mačku, tak mi rozkmitalo rajdy že som skoro napálil do zvodidiel, keby som nemal ten tlmič riadenia ... |
Pozri obrázok |
Dobrý tlmič riadenia je dosť drahá záležitosť. |
Fedor, tak určite je to z ďaleka lepšia investícia, ako mať na s...y rozbitý motobike, samozrejme s vylúčením toho najhoršieho. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138908 | Včera: 164141