Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
dnes som zhodil vyfuk, lebo som minuly rok v rumunsku na offroad natrhol zvody, a on je v jednom kuse (zvody, aj koncovka, aj katalyzator, okrem prednych kolien), taky jeden velky a tazky hovado kus.. |
Menil som povodnu koncovku vyfuku za ladenu od Remusu a kat za sportove zvody Remus.Sondu,ktoru som vymontoval z kat som len spatne nekrutil do sportovych zvodov,ktore na to mali otvor.To bolo cele |
Jednalo sa o R1150GS ,nie stroma.Ale pointa ostava |
caper: lamda sa da poriesit aj eliminatorom. Neskumal som to sice specialne na V-Strom, ale na Varane ju mam odpojenu, kvoli hladsiemu chodu motora. Pri ladenych vyfukoch sa to bezne takto riesi. |
treba pozerat ci je to na rocnik do 2007 alebo od 2007, tam su vyfuky rozdielne, od 2007 su tam Leo Vince (treba upravit kryt motora), MIVV,( tiez asi nebude pasovat s krytom motora), Arrow, k tomu si treba kupit aj zvody(fasa drahe), Akrapovic (neni homologovany, fasa drahy), Laser(ten je aj cenovo v pohode, a netreba nic upravovat), Yoshimura(predava sa len v Grecku), Devil(treba najst dealera), Remus( aj so zvodmi aj katalyzatorom okolo 750 evri), Sebring(o tom neni vela popisaneho) a mne osobne sa najviac pacia GPR(na model 2007+ je celkom pekny) a Takkoni sa mi paci najviac. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pepo88 (18.03.2012 22:00) |
Pepo88 dik za prehlad |
hej, teoreticky aj s katalyzatorom by si mohol, len by sa ti ten katalyzator pokazil |
caper- tu napis www.spider-tig.sk/new/index.php kamarat teraz doviezol TA700 s novymi zvodmi od nich, spravia ti na presnu mieru aku chces atd.... Len ked vidim tie zvody od ladakov a inych firiem tak mi je zle lebo este viac znizuju svetlu vysku |
hm, pito1145, to veru nie je dobre.. idem kuknut, dik! |
dreamer - caper: lamda sa da poriesit aj eliminatorom. Neskumal som to sice specialne na V-Strom, ale na Varane ju mam odpojenu, kvoli hladsiemu chodu motora. Pri ladenych vyfukoch sa to bezne takto riesi. |
raptor a ako je to potom s nekvalitnym benzinom v inych krajinach vs lamdasonda? |
nerozumiem dost dobre otazke Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.03.2012 23:23) |
hadice mam, bez nich sa nedalo jazdit.. teda skor brzdit.. |
a samozrejme bos by bol dobry, nemienim raz tolko vrazat do takeho isteho.. a myslim, ze som aj bos na strome bocul, mal hlboky zvuk.. vreskluna nechcem, ved ako potom to cestovanie? |
raptor: do Hondackej ECU ziadnu mapu nenahras, ani ju nedoladis, je to uplne uzavrety system. Riesi sa to cez PowerCommander a pod. ale bez odpojenia lamdy ti ani to nepomoze, lebo v urcitom pasme otacok jednoducho ECU s lamdou funguju ako uzavrety okruh ignorujuc palivove mapy. ECU sa pre zvolenie spravnej bohatosti zmesi v istom rezime spolieha vyhradne len na lamdu a dalsie senzory. Preto sa napr. PC V. pre Varadero (EU modely s katalyzatorom a lamdou) dodava aj s eliminatorom uz v zakladnom baliku. Ale ako vravim, u Suzuki to pravdepodobne funguje inak, software v riadiacej jednotke je mozne ladit, mozno aj palivove mapy, neviem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (19.03.2012 7:24) |
Je to tak ako pise dreamer |
nezabudnite aj na to ze ked sa meni vyfuk tak sa meni aj vzduchovy filter za KaN alebo GREEN koli vyssiemu vykonu |
dando- preco by musel? a KN a ine sportove filtre pri jazde v terene by som nedaval... |
matoob - este raz, co ma ladak spolocne z lambdou do tej miery ze ju treba odpojit a dat eliminator ako popisal bezne riesenie dreamer? videl som XY motoriek s ladakmi a vsetky normalne ficali na lambdy Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (19.03.2012 9:13) |
raptor: Viem co je funkciou PC Ale viem kam mieris... este raz teda. V urcitom rezime motora PC nebude plnit svoju funkciu ak neodpojis lambdu, pretoze ECU bude aj nadalej ignorovat palivove mapy, ci uz svoje tovarenske, alebo tie ktore si nahras do PC. Iba ak sa ECU nedovola svojej kamaratke lambde bude citat palivove mapy, teda aj tie ktore jej podhodis cez PC. Bez lambdy ECU takto funguje napr. pri studenom motore, kym sa lambda nezohreje a nezacne vysielat zmysluplne impulzy pre ECU. No a eliminatorom tento "docasny" stav len predlzujes donekonecna a tym nutis ECU aby citala mapy stale. Aj ked ECU bez lambdy dokaze fungovat uplne v pohode, ba dokonca aj lepsie (pretoze ulohou katalyzatora a lambdy je dosiahnut minimalne emisie, nie maximalny vykon) nemozes ju len tak odpojit. To by ECU vyhodnotila ako chybu a spustila by alarm v podobe FI svetielka Na to aby ostalo vsetko v klude tak ako ma, potrebujes eliminator. Takze ak chces vyuzit PC v maximalnej moznej miere v celom pasme otacok, odpojeniu lambdy sa nevyhnes. Tak je to u Hondy. Ako je to u inych motoriek neviem. Napr. Triumphy maju moznost vypnutia eko rezimu, teda aj lambdy a upravu palivovych map priamo v riadiacej jednotke cez software, tam eliminator nepotrebujes. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (19.03.2012 9:45) |
ok a co s tymto vsetkym ma spolocny ladak? |
caper 18.03.2012 19:46: "a este ako by som doriesil lamda sondu?" |
dreamer 18.03.2012 21:56 "Pri ladenych vyfukoch sa to bezne takto riesi." |
caper nechce davat len ladak, ale aj zvody. Ked si niekto da cely ladeny vyfukovy system moze (nemusi) dat do prec aj katalyzator. Na co ti bude lambda bez katalyzatora? Fungovat sice moze, ale je zbytocna. Preto som napisal, ze bezne sa to takto riesi pri ladenych vyfukoch. Koncovka je u mna len koncovka, vyfuk je cely system aj so zvodmi, nabuduce sa pokusim byt presnejsi Upravené 3 krát. Naposledy upravil dreamer (19.03.2012 10:23) |
ako bude fungovat lamda bez katalyzatora? nuz je dolezite zamysliet sa ci je lamda umiestnena pred katalyzatorom alebo za nim Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (19.03.2012 10:26) |
raptor: lambda tam je len kvoli emisiam a jej funkcia sa obmedzuje len na urcite spektrum nizsich otacok. Alebo myslis, ze ECU ti miesa zmes podla lambdy aj ked tomu nakladas? Ak nie si v strane Zelenych, tak ti je lambda na nic a katalyzator uz toboz. |
dreamer - naposledy, lamda bez katalyzatora zbytocna nie je, ked odoperujes katalyzator a tak je stale velmi vhodne dat lamdu naspat do vyfukoveho systemu a vobec nie je treba ziadne eliminatory... vidim ze si ale napevno presvedceny o svojej pravde a ja ti to uz lepsie vysvetlit neviem a preto to necham tak.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.03.2012 10:44) |
konecne normalna diskusia, kde si clovek cita normalne nazory kus pravdy mate obaja. len sa tocite okolo 2-3 slovicok, kde sa nezhodnete |
raptor: OK, nechajme to, aj tak sa caper na toto nepytal. U automobilov je princip rovnaky, ale casto to byva o dost komplikovanejsie kde lambda zohrava vyznamnejsiu rolu a casto byva pred aj za katalyzatorom, pripadne meria sirsi rozsah urovne kyslika a pod. Ale tu sa bavime o jednoduchej aplikacii v motocyklovom motore, kde je jej jedinou ulohou spolu s ECU udrzat emisie na co najnizsej urovni upravou zmesi na stoichiometricky pomer, aj to len vo velmi obmedzenom spektre nizkych otacok. Mozno u niektorych modernejsich high-tech motoriek je to inak, neviem. Trufam si vsak povedat, ze V-Strom je na tom podobne ako Varadero a preto si myslim, ze ta motorka bude fungovat lepsie bez lambdy ako s nou. Tot vsjo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (19.03.2012 11:07) |
"emisie na co najnizsej urovni" by boli pri chudobnej zmesi ktora by zas ale nebola dobra pre motor... a uz som fakt ticho |
OK, opravujem, "emisie na co najnizsej MOZNEJ urovni". Moze byt? Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (19.03.2012 11:17) |
Najprv si asi ujasnite dojmy a pojmy. |
Teraz mám v tom zmätok. Verím v pravdu všetkých prispievatelov. |
caper- ako som pisal vysie, na tvojom mieste by som spravil nove zvody podla predstav a novu koncovku, napr. koncovku si kup BOS alebo daco co ma certifikat a nove zvody ti na to napoja ako len ty chces. Kamarat trz na TA700 dal nove zvody z tej firmy co som dal link vyssie za dobru cenu www.spider-tig.sk/new/index.php , skus im napisat co ti na to povedia, myslim ze oni uz maju nejaku tu prax a budu ti naj. vediet poradit. |
pito...akože "daj si tam laďák, aký sa Ti ľúbi a daj si dorobiť zvody"? |
nie aky sa ti lubi, kludne nech si necha aj org., len som napisal ako by som to riesil na jeho mieste... |
chodte volakam s "firmou spider-tig" je to jeden super chalanisko z Jablonky (okres myjava), ktory Ti na tu masinu spravi komplet zvody aj koncovky. uz ked, tak mu daj spravit vsetko. ma vela druhov vaty, robi to z antikory, ci jakej ocele. navyse sa s nim da dohodnut ako maju vyfuk a cele zvody vyzerat. jedninou nevyhodou u neho by som videl vahu, kedze nerobi s hlinikom, horcikmi a karbonom. na druhu stranu - ked suchnes jeho zvod, tak ho neprederavis tak lahko moto urcite tazsia nebude, kedze on tam neda kat. |
ok, tak som sa spojil so spider-tig.sk, on mi to cele spravi, vecer mame doriesit detaily. |
caper- no v pohode, sam som nad touto variantou uvazoval, potom hod fotky a skusenosti ked to bude |
tak spider-tig aj po urgenciach nejako nevie dodrzat, co slubil.. asi nechce zarobit Upravené 1 krát. Naposledy upravil caper (22.03.2012 23:19) |
Ludkovia vidim ze sa tu venujete vymene vyfukov na stromovi. Neviete niekto poradit kde sa da zohnat ta chromova krytka na konci origo vyfuku? Alebo nema niekto takuto vecicku navyse? |
Keby ste chceli vediet ako vyzera GPR Furore na V-Strome 2010: |
nevadi vam ten hucak, ked idete niekam viac dni na motorke? Alebo to ma tak dobry DB killer na dlhsie vylety? Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.05.2014 15:05) |
janoval DB killer som tam nechal lebo tiez mi vadi prehnanie hlucny vyfuk, nielen na dlhsie cesty. Zvuk neni hlasnejsi, len dunivejsi a tympadom lepsi. Takisto sa musim priznat, ze som menil koli vyzoru. Ten origo vyfuk na Strome je podla mojho nazoru asi jeden z najskaredsich (aj ked najpraktickejscih) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 61388 | Včera: 213773