Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Keďže ide o aktuálnu vec (v súvislosti s extrémnymi mrazmi a problémami so štartovaním) tak pridávam tému na zimné večery. Včera sa mi dostal do rúk návod aj so schémou, ako štartovať pomocou štartovacích káblov. |
preco prave na kostru? Mozes rovno na baterku, kedze ide o startovanie, tak su tam brutalne prudy, ja len aby to nevypalilo do tej kostry skarede dierky. A dnes uz malo ktore casti kostry, ci uz u aut, alebo na motorke su nelakovane.... |
ja som štartoval motorku cez kable z auta a daval som to rovno + na + a mínus tiež na mínus nie na kostru , ale malo by to byť jedno len ked už, treba to dať napr. na šrob kde neni farba, neriešl som nejak čo dam kde prve , hlavne že som naštartoval |
a hlavne si zabudol, ze nestartovat hned ale nechat aspon 5 minut bezat, nech sa ta vyslahana baterka trochu "spamata" |
Mne sa tiež zdá ten vedecký postup s pripájaním káblov zbytočný. A to s kostrou úplný nezmysel. A tiež neodporúčam dať šupu úplne prázdnemu akumulátoru. |
veď práve preto sa vás pýtam, že čo to má byť, zachovávať ten postup a mínusový kábel namiesto na mínusový kontakt na vybitom aku na kostru vozidla s vybitým aku. |
pitaz : "...5 min. bezat, nech sa ta vyslahana baterka trochu "spamata"" - si myslel len nechať ich spojené, alebo nechať ich spojené + nechať bežať motor na tom funkčnom vozidle ? |
archie - nechať ich spojené + nechať bežať motor na tom funkčnom vozidle |
... myslím, že ten postup je správny. Predchádza sa tým možným skratom, ak by sa svorky pod prúdom, nešťastne dotkli. Došlo by k skratu a možným problémom s elektronikou v aute. |
wawa - predpokladam, ze ten Tvoj, podla navodu. Upravené 2 krát. Naposledy upravil lazysnail (09.02.2012 15:39) |
Na kostru sa štartovací kábel pripája z dvoch dôvodov: |
Doporučený postup je vhodný pre vyššiu bezpečnosť pri manipulácii s koncovkami káblov. Ak by si najprv zapojíl mínusové káble a potom plusové, tak pri manipulácii s plusovým ak by si kdekoľvek zavadil o kostru, tak máš menší ohňostroj. Naopak to nevadí. |
BacilBA - ale uznaj, ze Ty a josi ste mu to vysvetlili tak exaktnejsie . |
hopyke: dobry postreh skratu sa sice nevyhnes, ale ked skratnes tak len jednu baterku (12V) nie 2 proti sebe (24V) |
joooj, diki aj Bacilovi aj Josimu, čiže tá postupnosť a aj zapojenie mínusového kábla na kostru má svoje opodstatnenie. |
našiel sa ďalší návod.... |
... yes, to som tam zabudol pripojiť, že už počas štartovania, keď sú káble pripojené je dobré trochu pridať plyn a motor vozidla, ktoré sa používa ako podpora pre štartovanie držať vo vyšších otáčkach. josi dik ! |
wawa Secko mam v merku |
spidooo to sú rizoma a objednávajú ich chalani z Triumphu Bratislava www.triumph-motorcycles.sk/spolocnost.php..., zrejme vedia objednať a dodať všetko čo je v katalógu. |
wawa: Objednajú z katalógu? Oni ich nemajú niekoľko tuctov na predajni? |
Majú mať všetko! Za Dunajom majú všetci všetko! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.02.2012 16:25) |
ja mám s nimi dobú skúsenosť, ale tie čo mám na moto som myslím zháňal cez campu, už presne neviem, bolo toho už veľa čo som dokupoval a menil . laufy som napr. kupoval cez ebyay z Británie |
No ešte k tým káblom, keď je tu taká témička. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (09.02.2012 22:14) |
to je pravda, napr. na startovanie velkoobjemoveho diesla treba poraadne kable, aby preniesli dakych 600 A startovacieho prudu Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (09.02.2012 22:20) |
A aké máte (ak vôbec) skúsenosti so štartovaním cez káble, ktoré sa nepripínajú na akumulátory, ale do zásuviek v oboch vozidlách ? (Bo aj také mám... ) |
na moje auto sa ani nemaju pripinat na bateriu (je vzadu). |
Arčí: |
Josi ma uplnu pravdu, ked nechces aby ti bateria explodovala do ksichtu tak nikdy nepripajaj negativny kabel na bateriu[ |
Bear tak to je presne ten postup, ktorý som sem dal na úvod. diki, takto názorne je to ešte lepšie... okrem toho, keďže som už s káblami štartoval, je dôležitá aj ich dĺžka, totiž niekedy je situácia taká, že k neštartujúcemu autu sa nedá postaviť predkom auta, ktoré je ok tak, aby káble dosiahli, no a niektoré vozidlá majú akumulátory aj na nezvčajných miestach a nie v priestore motora. čiže dĺžka môže byť v niektorých prípadoch dôležitá |
Akurat vcera som startoval pomocou kabla. Jedno auto v garazi s dobry akumulatorom, druhe pred branou garaze s vybitym akumulatorom. Ako naschval boli obe auta otocene zadnou castou k sebe takze som potreboval kabel asi 8m dlhy. |
hopyke : Neviem, či ono ten kábel nie je na oboch koncoch zakončený len zástrčkami, ktoré sa dajú len zasunúť do zásuviek. |
Niečo ešte k tomu: |
Arčí: Upravené 1 krát. Naposledy upravil hopyke (10.02.2012 11:52) |
Kingston, dosť neuveritelné. Predlžovačka na 220 je dimezovaná max. na 16A, bananiky dtto. Auto pred garážou bolo asi iba mierne podbité, alebo baterka potrebovala iba "nabudiť". Viď. Iná téma. |
kurna podla videa od TheBear mi vcera malo vyhoriet zenine auto co viacej stoji ako jazdi ked som ho startoval z mojejho cez kable, lebo okrem cervenych plöusovych kablov som zapojil aj cierne minusove |
vo videjku ešte spomínaju, že po naštartovaní auta, kde bola klaknutá baterka, treba v ňom, pozapínat kurenie, svetlá, ventilátor aby nedošlo k prepätiu.odsvorkovat v opačnom poradí |
BacilBa bez obav, na vrak ktory startuje na 20ty krat aj s vlastnym nabitym akumulatorom by som takto rieseny "startovaci" kabel urcite nepouzil. |
Vy ste ale vedátori |
[b]richardus , ak máš automat parkovať z kopca síce môžeš, ale ak sa aku vybije nanaštartuješ ani v Nórsku ...keď som pracoval v Poľsku, mal som v povinnej výbave aj lopatu, aby som sa mal čím vyhrabať |
vyzerá to tak, že nato treba minimálne vysokú školu.. |
Ja to robim takto: |
Mám doma voľný akumulátor 44 Ah, vždy dobitý, taká kočka pre všetko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (11.02.2012 11:21) |
A ked mám na zápornom póle riadiacu jednotku kontroly akumulátora, ako mám štartovat? |
Vyhodiť riadiacu jednotku kontroly akumulátora, len zbytočne predražuje auto a bráni štartovaniu |
kokso to co tu uz riesite za somariny?????? Upravené 3 krát. Naposledy upravil PETOrf (11.02.2012 23:24) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9625 | Včera: 123513